ATI Catalyst 3.9 gereleased

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het is weer zover, ATI is op de proppen gekomen met nieuwe Catalyst-drivers...

Dus hier het topic om ervaringen uit te wisselen. Aub geen gezeur over één frame per seconde meer of minder, daar hebben we niets aan.

Ik ga zelf zometeen de drivers installeren en laat nog weten hoe het hier gaat.

Edit: nee, ik ga ze maar niet installeren n.a.v. het berichtje van Punish... 'Call of Duty' werkt niet goed met deze drivers, vooralsnog laat ik m'n 3.7-based Omega-drivers maar staan...

Windows 98/ME:

Full download (driver, control panel, WDM capture driver): hier

Driver: hier
Control panel: hier
WDM Capture driver: hier

Windows 2000/XP:

Full download (driver, control panel, WDM capture driver): hier

Driver: hier
Control panel: hier
WDM Capture driver: hier

Releasenotes:
New Features
This release of CATALYST™ provides users with a new feature known as the ATI Control Panel Shortcut.

ATI Control Panel Shortcut
During the installation of the ATI Control Panel, a message will appear giving the user an option to install a shortcut to the ATI Control Panel. If the shortcut to the ATI Control Panel is already in place, then the user will not be prompted for this choice. This feature is available under the Windows XP, 2000, and ME operating systems, and is supported across all of the currently shipping RADEON™ product family line up.

Issues Resolved in CATALYST™ Version 3.9
The following section provides a summary of the issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™ 3.9. These include:

Resolved Game Issues
Resolved Benchmark Issues
Resolved CATALYST™ Driver Issues

Resolved Game Issues
This section provides information on game issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™. These include the following:

Setting the display resolution to 1024x768 32bpp followed by playing Blade of Darkness with the game set to 1027x768 16bpp, and texture resolution set to max, no longer results in a flickering horizontal line of display corruption

Playing Morrowind under Windows XP with an ATI RADEON™ All-In-Wonder 9200 installed no longer results in parts of the boat image flashing and portions of the person's body being missing

The game Jedi Knight-Jedi Academy no longer fails to respond when enabling Anti-Aliasing to 4x or 6x

Choppy game play is no longer noticed with attempting to play the game Home World 2

The demo game Panzers no longer fails to respond when Anti-Aliasing is enabled under Windows XP with an ATI RADEON™ 8500 series card installed

Setting the ATI 3D tab slider to Performance under Windows XP with a RADEON™ 9800 series card installed no longer results in display corruption when playing the game Grand Prix 4

Setting the game Flight Simulator 2004 to display at 1024x768 or 1280x1024 followed by starting a new flight no longer results in the menu being flipped just before the new flight is about to begin

Setting the display resolution to 1024x768 32bpp followed by setting the Indy Car demo display option to 1600x1200 32bpp and setting the detail to high no longer results in the fence and car's shadows flashing

Setting the display resolution to 1024x768 32bpp and enabling Anti-Aliasing to 4x followed by configuring the game Race Driver to 1600x1200 32bpp no longer results in some of the race cars not being drawn properly

Attempting to start a new game of Links 2003 no longer results in the system rebooting

Serious Sam 2 is now able to detect OpenGL TRUFORM when set to Application Preference

Resolved Benchmark Issues
This section provides information on Benchmark issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™. These include the following:

ChameleonMark no longer displays corruption on DX8-class products

Resolved CATALYST™ Driver Issues
This section provides information on CATALYST™ driver issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™. These include the following:

The help files for the new VPU Recover feature no longer make reference to that feature as Smartsave

Connecting a TV as the secondary display and enabling extended desktop no longer results in display corruption on the primary display when attempting to change the colour mode and resolution when playing Serious Sam

Having two monitor connected with only one monitor being active no longer results in two monitors being seen as active in the Monitor tab of the Advanced Display Properties

Connecting both a CRT and a TV to an ATI RADEON™ 7200 series running in a Windows 9x environment no longer results in corrupted colours being displayed on the CRT

Setting the secondary CRT display to 1024x768 32bpp with extended desktop enabled no longer results in not being able to swap between the primary and secondary displays

DVD Region 2 playback no longer stutters during the beginning of the DVD under Windows 2000

Connecting both a CRT and a TV to an ATI RADEON™ 7200 series running in a Windows 9x environment no longer results in corrupted colours being displayed on the CRT

The incorrect display resolution and desktop size is no longer indicated when clicking on the ATI icon for the first time

[ Voor 80% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2003 21:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ah mooi weer een verbeterde versie :). Hopelijk gaat de performance weer wat vooruit. Iemand al gebenchmarked ????

Edit:
Serious Sam 2 is now able to detect OpenGL TRUFORM when set to Application Preference
Ok dan eens kijken hoe Sammy er nu uit ziet :)

Hij staat trouwens nog niet op de FP :?

[ Voor 50% gewijzigd door Notna op 05-11-2003 21:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Probleem met Call of Duty bestaat nog steeds in deze drivers :( link. Waarschijnlijk nog geen tijd gehad om dit op te lossen.
Heb net een reboot gehad met 3.9!

[ Voor 9% gewijzigd door Minotic op 05-11-2003 21:09 ]

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Punish schreef op 05 november 2003 @ 21:06:
Probleem met Call of Duty bestaat nog steeds in deze drivers :( link. Waarschijnlijk nog geen tijd gehad om dit op te lossen.
Als dat zo is, laat ik m'n 3.7-based Omega drivers staan. Damn! Had gehoopt dat het in 3.9 gefixed zou zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het nu met die bug die in de 3.8driver zat? Dat hij teveel hertz ofzo doorstuurt en dat je scherm kon doorbranden, of GPU te warm werdt. Bij de release van de 3.8 zeiden dat het mss niet verholpen zou worden bij de 3.9 drivers. Nu zou ik wel eens willen weten of als ze die bug al verholpen hebben.

PS: Ben wel benieuwd naar de volgende versie :) ze zitten aan het eind van de 3. Misschien dan de 4 met een hele nieuwe reeks functies omdat ze een nieuwe cijfer beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 21:13:
PS: Ben wel benieuwd naar de volgende versie :) ze zitten aan het eind van de 3. Misschien dan de 4 met een hele nieuwe reeks functies omdat ze een nieuwe cijfer beginnen :)
nee ze gaan gewoon door met 3.10 dan, gezien 3 voor het jaar staat en .x voor het releasenummer in dat jaar. Ze willen ongeveer 12 releases per jaar doen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

MaDLiVe

.-Observer-.

Het werkt helaas niet met een Mobility ATI radeon 9600 :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 21:13:
En hoe zit het nu met die bug die in de 3.8driver zat? Dat hij teveel hertz ofzo doorstuurt en dat je scherm kon doorbranden, of GPU te warm werdt. Bij de release van de 3.8 zeiden dat het mss niet verholpen zou worden bij de 3.9 drivers. Nu zou ik wel eens willen weten of als ze die bug al verholpen hebben.
Die bug hebben ze na intensief zoeken nooit kunnen reproduceren bij ATI. Dus opgelost zal ie niet zijn....

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik heb ze geprobeerd catalyst 3.9 maar werkt niet echt beter of zo mijn score van 3dmark is niet echt omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

is nu ook het gathering excleption data probleem bij halo opgelost

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:46

danplo

The Force is strong with me

MaDLiVe schreef op 05 november 2003 @ 21:17:
Het werkt helaas niet met een Mobility ATI radeon 9600 :(
Dat wel jammer.
Had het anders ook even op mijn laptop willen proberen.
Ook niet met dat tooltje erbij.
Hier het tooltje

[ Voor 11% gewijzigd door danplo op 05-11-2003 21:52 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Ik gebruik de getweakte 3.9 Omega drivers en heb eerlijk gezegd helemaal geen problemen onder Call of Duty... draait echt als een trein, zonder reboots!!!!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nou net Catalyst 3.9 geinstalleerd ;) en wat mij al bij de 1ste keer opstarten altijd opvalt, is dat het start menu van Windows dan zo traag opent :?

Ga nu ff kijken of de texture fouten uit Battlefield 1942 weg zijn.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

SerialThrillaZ schreef op 05 november 2003 @ 21:53:
Ik gebruik de getweakte 3.9 Omega drivers en heb eerlijk gezegd helemaal geen problemen onder Call of Duty... draait echt als een trein, zonder reboots!!!!
Zijn dat niet de omega drivers op basis van de gelekte beta van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Niels99 schreef op 05 november 2003 @ 21:56:
Nou net Catalyst 3.9 geinstalleerd ;) en wat mij al bij de 1ste keer opstarten altijd opvalt, is dat het start menu van Windows dan zo traag opent :?

Ga nu ff kijken of de texture fouten uit Battlefield 1942 weg zijn.
Aaarghh :( texture fouten bij het verlaten van de game Battlefield 1942 zitten er nog gewoon in :| Naja beeldkwaliteit is er wel op vooruit gegaan leek mij.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
Punish schreef op 05 november 2003 @ 21:19:
[...]

Die bug hebben ze na intensief zoeken nooit kunnen reproduceren bij ATI. Dus opgelost zal ie niet zijn....
Dus is het nog steeds zo dat je kaart warmer wordt met deze drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf even hangen op de 3.7 jongens en meisjes. Die Omega 3.9 zijn nog niet uit. Wel zijn er al beta drivers gepost. Maar ook deze zijn niet zo sterk als de 3.7.

Ik heb mijn twijfels altijd over nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
LEES DIT! (sorry dat het met caps moet maar ik zou eht zonde vindne als iemand eroverheen leest ;) )

Voor iedereen die probs met Call of duty heeft met 3.8/3.9 driver moeten bij openGL compatibility options force24bit aanzetten.

Dit lost de crashes op (ik had er zelf ook last van en was gewoon ff van alles aan het uitproberen toen ik erachter kwam).

[ Voor 17% gewijzigd door Sn0wblind op 05-11-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.7 blijven voor mij de enigste waar Call of Duty lekker meeloopt :(. Geen last van crashes oid maar het stottert niet normaal meer. Weer opnieuw drivers installen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? De scherm opbouw onder 2d (gewoon windows) is heel traag.
Als ik naar beneden scroll in een IE scherm bijvoorbeeld duurt het een tiende seconde ofzo dat het scherm opgebouwd wordt van boven naar beneden.
Vreemd.
Nog meer mensen die dit hebben?

Edit: Ok, een reboot heeft dit opgelost. Waarschijnlijk omdat ik twee monitors heb en ze geswitched had en nummer 2 als 1 nu.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Punish schreef op 05 november 2003 @ 22:00:
[...]

Zijn dat niet de omega drivers op basis van de gelekte beta van dell?
Ja en dat zijn dus de drivers die hitte veroorzaakte. Dat werd niet veroorzaakt door de officiele drivers. Dus nu is alleen de vraag of de beta 3.9 genoeg is aangepast om het probleem te doen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

VinnieWeiss schreef op 05 november 2003 @ 23:30:
[...]

Ja en dat zijn dus de drivers die hitte veroorzaakte. Dat werd niet veroorzaakt door de officiele drivers. Dus nu is alleen de vraag of de beta 3.9 genoeg is aangepast om het probleem te doen verdwijnen.
Ik neem aan van wel, anders zetten ze de drivers niet op de ati-site.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Punish schreef op 05 november 2003 @ 21:06:
Probleem met Call of Duty bestaat nog steeds in deze drivers :(
* geez draait beta versie van omega catalyst 3.9, nergens problemen mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai ze nu ook, als upgrade vanaf 3.7 (3.8 beviel niet). Ik ben van 2700 3DMarks03 naar 3100 gegaan. Verder heb ik nog geen games kunnen testen op bugs en performance. Morgen ga ik dit lijstje afwerken:
  • Homeworld 2 (*)
  • Diablo 2: LoD 1.10
  • Counter-Strike
  • HALO
  • Intensieve Warcraft III TFT
  • GL Exxcess
*: Homeworld 2 was de reden dat ik terugging van 3.8. Ik kon in 3.8 schaduwen wel aanzetten, maar zelfs zonder schaduwen was het spel ontzettend haperig. Met schaduwen 10x erger (in tegenstelling tot m'n voorgaande GeForce FX5600, die weer niks bakte van de rest van de games).

Jullie horen nog van me.

Product: Sapphire ATI Radeon 9600PRO (400/600) On-OC'd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 05 november 2003 @ 22:38:
LEES DIT! (sorry dat het met caps moet maar ik zou eht zonde vindne als iemand eroverheen leest ;) )

Voor iedereen die probs met Call of duty heeft met 3.8/3.9 driver moeten bij openGL compatibility options force24bit aanzetten.

Dit lost de crashes op (ik had er zelf ook last van en was gewoon ff van alles aan het uitproberen toen ik erachter kwam).
Dit ga ik zeker proberen ( Hopelijk is dat ook echt de optie die je moet veranderen, en dat het niet in combinatie met andere opties werkt die je er niet bij hebt gezet )

maar bedankt voor de tip het geeft weer hoop voor 3.9 want 3.7 vind ik toch een beetje jammer, het enige nadeel wat 3.8/3.9 tot nu toe hadden was dat COD op z'n plaat ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of GTA Vice City werkt met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:26:
Waarom zal hij niet werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

call of duty werkt hier als een trein zowel onder de 3.8 als de 3.9 catalyst geen crashes niks (ati radeon 9600 pro).

vice city had ik wel crash problemen maar kwam er al snel achter dat het de intro filmpjes waren.
vervang de intro filmpjes met lege blank filmpjes
heb ze even geupload
http://members.lycos.nl/willyjanprijs1/gta:vc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vorkie schreef op 06 november 2003 @ 10:48:
[...]

Waarom zal hij niet werken???
Voorla bij de laaste drivers van ati, was het zo dat je soms VC opnieuw moest installen. Beetje raar maar waar :P

/me Notna is de drivers nu pas aan het dl :P

Edit:

Arg ben zelfs 200 punten (:P) achteruit gegaan op de 3dmark 2003. Nog niet getest met games.

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 06-11-2003 13:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk wel een behoorlijke prestatie verhogen in NFS:Underground, het gaat allemaal een stuk sneller, COD loopt default bij mij ook niet meer vast, wat wel het geval was met 3.8, meer games ga ik zo even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand het patchscript voor de 3.9 9500->9700 mod al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Punish schreef op 05 november 2003 @ 21:19:
[...]

Die bug is dacht ik zelfs officieel ontkent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:26:
Gta werkte bij mij altijd al op mijn 9700 kaartje met de 3.7 en 3.8 drivers. :)
En GTA ook nooit hoeven herinstalleren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze drivers maar eens installeren. Hopelijk ben ik dan van mn vastlopers van SC Rush Hour af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 13:41
heb net geupgrade van 3.7->3.9, draai nu zonder probs!, zo ff chameleon-mark proberen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 06-11-2003 15:43 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
Iemand een andere download link dan die van Ati site want bij mij gaat ie maar met 5kb/s en was de hij corrupt instalatie file :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

MaDLiVe

.-Observer-.

danplo schreef op 05 november 2003 @ 21:50:
[...]

Dat wel jammer.
Had het anders ook even op mijn laptop willen proberen.
Ook niet met dat tooltje erbij.
Hier het tooltje
Nopes ook niet met de ini modder.

Jammer :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die CoD crash is bij mij opgelost door onder 't SmartGART tabje "Fast write" op OFF te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:59:
die CoD crash is bij mij opgelost door onder 't SmartGART tabje "Fast write" op OFF te zetten.
die staat altijd uit als je hem in de bios uit hebt staan ;)
radeons kunnen er afentoe nog steeds niet goed mee overweg.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooHooH missing textures issue uit C&C Generals is verdwenen! Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 20:12:
WooHooH missing textures issue uit C&C Generals is verdwenen! Eindelijk!
Waar had je last van dan? Want ik speel c&c generals al een hele tijd, vanaf cat 3.4 ofzo op een radeon 9700 en heb nooit ergens last van gehad in die game...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 07 november 2003 @ 00:35:
[...]

Waar had je last van dan? Want ik speel c&c generals al een hele tijd, vanaf cat 3.4 ofzo op een radeon 9700 en heb nooit ergens last van gehad in die game...
Sinds ik mijn nieuwe mobo heb (zie sig) verdwenen er steeds manschappen, huizen, tanks throughout the game. Ik dacht eerst dat het door mijn mobo kwam (waarom ik dat dacht weet ik niet maar dat dacht ik :)) maar het bleek combinatie te zijn tussen vidkaart, mobo en catalyst drivers. Met catalyst 3.9 draait het spel voor de volle 100% weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

3.8 en 3.9 geven beide texture corruptions op de 'background main screen' bij verschillende spellen. O.A. bij battlefield en Planetside. Toch maar weer terug naar 3.7. Lijkt op zich niet zo'n probleem, maar de ganse computer kan blijven hangen op het moment dat je dus met deze spellen wil stoppen. UT2k3 heeft hier ook soms last van, maar in mindere mate. Was er van overtuigd dat ze zo'n lompe error toch wel zouden fixen een release later. jammer

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Qosmic schreef op 07 november 2003 @ 00:35:
[...]

Dat probleem had ik ook met Cat. 3.8 drivers (alleen), vanaaf thuis proberen of het nu beter is met Cat. 3.9 drivers :7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazi
  • Niet online
Ik heb nu 3.9 kunnen installeren op mijn Radeon Mobility 7500. Ik heb daarvoor de nieuwe versie (1.3) gebruikt van de Driver Modder van Patje en daarna handmatig de kaart laten herkennen. Via de setup kon hij niet gevonden worden, handmatig wel en werkt tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik krijg als het goed is maandag mijn Radeon 9600XT binnen en nu vroeg ik me af of de Overdrive feature voor de 9600XT kaarten ondersteund wordt in de 3.9 versie van de drivers? Ik had begrepen dat deze functie in alle Catalyst drivers vanaf versie 3.9 zou zitten, maar ik kan niets terugvinden in de release notes.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Nog steeds een paar minpuntjes in de cats 3.9:

OpenGL
Alpha banding in Q3 (engines)
COD crash
Jedi Academy zeer traag met dynamic Glow en gele flitsen

d3d
Chrome erg langzaam met AF in de buitenlevels

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MetroidPrime schreef op 07 november 2003 @ 15:40:
Ik krijg als het goed is maandag mijn Radeon 9600XT binnen en nu vroeg ik me af of de Overdrive feature voor de 9600XT kaarten ondersteund wordt in de 3.9 versie van de drivers? Ik had begrepen dat deze functie in alle Catalyst drivers vanaf versie 3.9 zou zitten, maar ik kan niets terugvinden in de release notes.
de ondersteuning voor overdrive (XT) zit er al in sinds de 3.8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

chucky666 schreef op 07 november 2003 @ 16:29:
[...]

de ondersteuning voor overdrive (XT) zit er al in sinds de 3.8 ;)
De overdrive ondersteuning in 3.8 is alleen voor de 9800XT en niet voor de 9600XT, dit staat ook in de 3.8 release notes.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MetroidPrime schreef op 07 november 2003 @ 16:45:
[...]

De overdrive ondersteuning in 3.8 is alleen voor de 9800XT en niet voor de 9600XT, dit staat ook in de 3.8 release notes.
dat kwam omdat de 9600xT toen nog niet uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

chucky666 schreef op 07 november 2003 @ 16:53:
[...]

dat kwam omdat de 9600xT toen nog niet uit was.
Quote uit de review van de 9600XT van anandtech (http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1904) :
OverDrive is currently not enabled for the Radeon 9600 XT in the Catalyst 3.8 drivers, we will have to wait for the Catalyst 3.9s before we can test the 9600 XT with OverDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MetroidPrime schreef op 07 november 2003 @ 17:04:
[...]

Quote uit de review van de 9600XT van anandtech (http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1904) :

[...]
vreemd, maar op rage3d kwam ik een topic tegen waar stond dat ie gewoon ondersteund werd.(overdrive op de 9600XT en dat ie er wel in zat) :?

maar zoveel maakt het toch niet uit ?
je kan hem beter zelf overclocken dan dat je de kaart hetzelf laat doen.
moet je alleen overdrive uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 19:31
blaat aan overdrive, als je tweakers nieuws hebt gevolgd zou je weten dat het bij de 9800XT haast nix uitmaakt aangezien hij dan warmer word, bij de 9600XT weet ik het niet aangezien die d8 ik op een aan nanometer proces is gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 3.9 geinstalleerd en tot dan liep Call Of Duty goed maar nu krijg ik na een paar minuten een error en doet VPU recover allemaal dingen enz.
Alleen maar problemen dus, ik ga lekker terug naar 3.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet niet wat ze gedaan hebben maar ik blijf in ieder geval bij de 3.9.
ik vind dat het beeld in 3d veel beter is geworden.
ik bedoel dan dat de kleuren veel beter zijn en niet meer zo flets als eerst.
r8500le.

een vriend van me heeft een r9700pro en daar zij ik het tegen, dus die heeft ze er ook opgezet.
en die heeft nu ook betere kleuren dan in 3.8 en lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net geinstald,

100 punten minder in 3dmark03
50 meer in aquamark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
cat 3.9; Gisteren een crash gehad naar de VPU recovery unit. Dan schakelt de driver dus naar Software render mode en "zou je je instellingen kunnen opslaan". Het was gewoon tijdens het browsen...dus dan denk je ook; "wat kan de GPU nu GVD verkeerd doen?! :( "
Eigenlijk best een irritante feature en ik geloof dat ik met de vorige drivers ook geen echte lock-ups heb gehad :)
Kijk ik geloof best dat ATI graag wil weten wanneer hun driver failt; maar ze hebben naar mijn mening nu ook al goede drivers geschreven en hoe verzamelen ze dan nu die feedback?? ...Volgens mij kost de driver support ATI gewoon te veel en willen ze op een goedkopere manier aan gegevens komen voor betere driver support...beetje cheap van jullie ATI.

Oh, ik wilde dus een error report naar ATI mailen; ondersteunt die functie alleen OUTLOOK |:(
En dat is nou weer precies de software waar ik geen vertrouwen in heb :D

Ik zie het nog even aan; maar als dit zo doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Tot nu toe werkt de 3.9 bij mij perfect. CoD en Medal of Honor werken allemaal vlekkeloos. Ook na 4 uur CoD achter elkaar gespeelt te hebben :P

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar teruggegaan naar 3.7. Omdat empires: dawn of the modern age menucorruptie heeft met nieuwere drivers :/ :(.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/empires_gaar_menu1.JPG

Hopelijk is het in 3.10 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb net de 3.9 drivers van ati geinstalleerd, maar dan werk bij mij unreal tournament niet meer met OpenGL, wel op direct 3d, maar traaaaaaaaaag. Dus terug naar 3.8 dan maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep ze gister ook geinstalleerd, tot nu toe nergens last van, 3dmark is er beter op geworden, en alle spellen lopen zoals ze lopen moeten :)

Overigens heb ik wel een clean install gedaan, dit keer XP ipv 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Hmmm... Max Payne 2 geeft bij mij nu een reboot als ik over een menu optie beweeg (dus meteen aan het begin). Als je je muis niet beweegt doet ie dit niet, muziek blijft ook gewoon doorspelen.. ???
Voor specs zie sig. (catalyst 3.9beta --> 3.9 final)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu van 3.7-->3.9 gegaan. 150puntjes meer bij 3dmark 2001. Verwaarloosbaar dus. Wat ik wel meteen opmerktte was dat die irritante schokjes bij Colin Mcrae rally 3.0 weg zijn. :) Dit vindt ik al een zeer positief punt. Ga seffes nog Need for speed inderground, call of duty en MOHAA testen.

edit: Met een Sapphire Radeon 9600PRO

edit2: Speel 5min call of duty--> terug dan maar naar de 3.7 :) call of duty werkt echt niet me de 3.9 drivers zoals al veel hier eerder gezegd is :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
wat een crap zeg..

mohaa, mohaas, mohaab werken niet op cat 3.9 bij mij!
hij komt wel door de console, maar hij loopt vast in het grijze scherm dat daarna komt..

net weer cat 3.8 erop gezet, en nu werkt het weer wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe omega driver 2496c die gebaseerd zijn op de catalyst 3.9 werken goed met de games halo, call of duty, max payne 2, enter the matrix, fifa 2004

zie foto dat het geen beta dell drivers zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.shaft.demon.nl/omega_3.9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heb al veel gehoord op de 3dmark01/03 score topic dat ze soms 1000'den punten meer halen met de omega drivers. Nu, denk wel proberen waart die omega drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
1000'den? Dan moet de vorige installatie wel HEEL erg crap zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3Dmarks Score te laag - Deel 2/

6'de reply. :) en zo'n vindt je er nog veel meer in dat topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb in mijn desktop pc een Club3d Radeon 8500 64 mb en in mijn laptop een Ati Mobility Radeon 9000 (M9) 64 mb. Kan ik op beide computers de nieuwe Ati drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
[quote]Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:02:
Wat ik wel meteen opmerktte was dat die irritante schokjes bij Colin Mcrae rally 3.0 weg zijn. :)

edit: Met een Sapphire Radeon 9600PRO

quote]

Net ook 3.9 geinstalleerd, maar bij mij zijn de irritante schokjes nog steeds niet weg bij Colin Mcrae rally 3.0 :(
En dat met mijn specs! :(
Van alles al geprobeerd, en pas dit nw mobo-tje, en ander geheugen, maar nog steeds. Wachten dan maar op deel 4.0, en weer andere drivers. :O

[ Voor 6% gewijzigd door JohnB op 11-11-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 10 november 2003 @ 23:26:
Ik heb in mijn desktop pc een Club3d Radeon 8500 64 mb en in mijn laptop een Ati Mobility Radeon 9000 (M9) 64 mb. Kan ik op beide computers de nieuwe Ati drivers installeren?
Voor je 8500 kan je ze installeren: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_39_Release_Notes.html

Je Mobility is een ander paar mouwen, daarvoor raadt ATi aan dat je ze downloadt van de website van de fabrikant van je laptop:
http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html
The display driver supplied with a given notebook has been customized for:

-the built-in flat panel display
-any other graphics or video options installed in that specific computer.

As a result of these customizations, ATI Customer Care is unable to offer drivers for notebooks.
Dus je start best hier: http://www.ati.com/buy/on...e/mobilityradeon9000.html

(zoeken doet geen pijn, hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een flink probleem met COD:

Als ik dus gewoon lekker ga gamen op mplay en ik wil daar dus flink gaan owne net als sof2 top van de ladders en dan krijg ik een vpu error dan reset hij mijn scherm ik kan dan wel verder spelen maar dan ziet het beeld er zwaar verneukt uit ik draai nu catalyst 3.9 hiervoor 3.7 en bij allebij kwam het voor ik heb een r9600 256 mb.

zo te horen moet ik naar 3.8 :D

maar ati ik vind het echt heel slecht

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook die error, en dan ook zo beeld zwaar verneukt, juist hetzelfde als bij jouw. Dat was bij de upgrade van 3.7--> 3.9. Dus nu weer 3.7, en COD werkt weer perfect :)

Maar bij jouw precies dan weer niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ja zeg dat wel ik had dat juist in 3.7 al dus ik dacht van aha ati zal het wel netjes voor me gefixed hebben mooi niet heh ik probeer vandaag nog wel even 3.8 als het dan nog niet werkt dan word ik best wel boos.

COD wat een game heh jongens zo cool.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 3.6 ofzo dan maar weer. Allleen zou ik je wel aanraden de omega catalyst de downloaden. Ik heb nu die nieuwste omega catalyst gedownload, gebaseerd op de 3.9. Schijnt dat die heel mooi werkt, dus maar een testen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hercules kaart werkt ie daar ook op dan de omega drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Vraag:

Omega Catalyst... Moek daarvoor eerst de officiele Catalust 3.9 installeren, of is het een driver die de officiele vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof dat hij hem geheel vervangt maar kan ik die omega drivers ook gebruiken op mjin hercules r9600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
zodiac : vervangt.

beste is zelf eerst de oude officieele drivers te uninstalleren. (controle panel de-installeren is zelfs verplicht)

Dunadain : tuurlijk kan dat.
alleen hercules heeft speciale drivers nodig (omdat ze geld wilde besparen)
hoe je dat op lost staat geloof ik ook op de omegacorner site

[ Voor 43% gewijzigd door Countess op 11-11-2003 11:55 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neenee, hij vervangt gewoon, je kan die omega drivers zien als de catalyst 3.9, maar dan een andere maker ofzo. Gewoon catalyst eraf gooien, helemaal, en dan die omega driver erop. De nieuwste staan in de driver updates op de forntpage van tweakers

Yupz, werkt ook zoals de catalsyt 3.9 op alle kaarten van ATI :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Zijn er nog meer mensen waarbij Medal of Honor: Allied Assault en de 2 uitbereidingen niet werken onder Catalyst 3.9 (officiele van ATi.com)?

Post ook een reply als de game wel werkt bij jou, dat weet ik of het echt aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

Op het forum van Rage3D hebben veel mensen problemen aangegeven met de volgende games icm Catalyst 3.9:

- Battlefield 1942 (incl. expansions);
- MOHAA (incl. expansions);
- Call of Duty;
- MorrorWind (incl. expansions);

Met betrekking tot alle games heb ik geen enkel problemen ondervonden op gebied van grafische kwaliteiten, stabiliteit en/of problemen met de Catalyst 3.9 en de Omega Catalyst 3.9 (b of c) drivers. Mocht er iemand problemen hebben zorg in ieder geval voor het volgende :

- Upgrade alle drivers op gebied van multimedia;
- De-installeer de oude ATI drivers/Control-Panel (ook in de registry);
- Zet FastWrites uit;

Ik beschik over een Club-3D Radeon 9800SE @ Radeon 9800 Pro settings d.m.v. een softmod (gecooled via watercooling). Ik heb geen enkel probleem ondervonden met de bovenstaande games. Vaak blijken drivers updates van andere apparatuur (bijvoorbeeld geluidskaart) en restanten van de oude drivers het probleem te zijn.

Specs van mijn systeem :

CPU : AMD XP 2800+ (Barton) @ default clockspeed;
MEM : 512MB Corsair XMS 3500 @ 6-2-2-2 timings;
MOBO : Asus A7N8X Rev. 1.06 (non-deluxe) met laatste BIOS;
SOUND : Onboard Realtek geluidskaart in 5.1 opstelling;
VIDEO : Club-3D Radeon 9800SE met Omega Catalyst 3.9c softmod;

Alle games zijn origineel en niet voorzien van (NO-CD) cracks of iets dergelijks. Maar misschien ben ik wel gewoon één van de gelukkigen die nooit dit soort problemen hebben O-) En 9 van de 10 keer is het gewoon een probleem in combinatie met andere hardware en componenten, dus het wil niet zeggen of problemen niet bij anderen hoeven voor te komen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 11-11-2003 18:41 . Reden: Catalyst != Detonator. Dom, drom, dom! ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
jeroen-v schreef op 11 november 2003 @ 12:14:
Zijn er nog meer mensen waarbij Medal of Honor: Allied Assault en de 2 uitbereidingen niet werken onder Catalyst 3.9 (officiele van ATi.com)?

Post ook een reply als de game wel werkt bij jou, dat weet ik of het echt aan mij ligt.
Check dit....
jeroen-v schreef op 10 november 2003 @ 13:16:
wat een crap zeg..

mohaa, mohaas, mohaab werken niet op cat 3.9 bij mij!
hij komt wel door de console, maar hij loopt vast in het grijze scherm dat daarna komt..

net weer cat 3.8 erop gezet, en nu werkt het weer wel :S
Bij mij wil helemaals niks werken....
Ligt niet zo zeer aan 3.9, maar ik zou ook niet weten waar t wel aan zou kunnen liggen.
Heb al zoveel instellingen lopen wijzigen ( AGP op 4, fast writes uit, AGP voltage hoger, clean install, andere catalyst/omega's, nieuwe mobo-bios, nieuwste drivers etc....)
Zal ik m'n SApphire 9600pro maar terugbrengen naar de MyCom...zit nog in de 8 dagen niet goed geld terug :7

Of heeft iemand nog tips :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
Zullen we het op Catalyst 3.9 houden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Ah, bedankt voor de opheldering. Nog een vraag :P

Waarom kiezen mensen voor de Omega drivers en niet de Catalyst? Is het zo'n reden van "Ja, er is een kleine kans dat er wel 5 hele puntjes bij 3DMark bijkomen!!!!!11!". Kijk, als het zoiets is, fuck it, maar als er een speciale reden aan vast hangt wil ik de gok wel eens wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik draai nogsteeds 3.7, en ik speel COD, als ik naar 3.8 of 3.9 ga, krijg ik dan veel problemen met het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zodiac schreef op 11 november 2003 @ 15:50:
Ah, bedankt voor de opheldering. Nog een vraag :P

Waarom kiezen mensen voor de Omega drivers en niet de Catalyst? Is het zo'n reden van "Ja, er is een kleine kans dat er wel 5 hele puntjes bij 3DMark bijkomen!!!!!11!". Kijk, als het zoiets is, fuck it, maar als er een speciale reden aan vast hangt wil ik de gok wel eens wagen.
Ik krijg er dik 2000 punten bij door de Omega drivers O-)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Catalyst 3.8 en draai het met een Ati 9500Pro 128Mb DDR.

Ik ben nu op een moment gekomen dat er niet veel meer eruit gehaald kan worden uit me kaart qua snelheid.
Ik denk zo het is nu erg stabiel en draait zonder problemen heb hem trouwens niet overgeklokt want ik krijg artifacts jammer genoeg :(

En zoals ik lees zijn er nogal veel problemen bij mensen met de Catalyst 3.9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
OMFG!!!1 TEh VeT!!!11 EcHt evEN VEt iNsTaLLeN!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 12:07

Predator

Suffers from split brain

Integenstelling tot wat ik hier lees had ik geen enkel probleem met Catalyst 3.9 icm Call of Duty. Sterker nog, ik had nog steeds de catalyst 3.4 drivers en daar had ik wel problemen mee.

Na over te schakelen naar 3.9 werkte alles prima.

Ik gebruikte nog 3.4 omdat alle nieuwere versies trager waren icm met mijn Radeon 8500.
Maar de 3.9 is even performant. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
@zodiac Gast anders praat je gewoon nederlands 8)7 .
Met omega hebben meeste mensen minder puten, dit komt omdat omega zich focused op een beter/mooier beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 11-11-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 11 november 2003 @ 16:08:
Met omega hebben meeste mensen minder puten, dit komt omdat omega zich focused op een beter/mooier beeld.
Ben het met Stimpy eens. :)

De Omega Drivers zijn gebasseerd voor betere Beeldkwaliteit
De Catalyst Drivers voor Snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Sorry, wilde een sarcastisch antwoord geven op Muppet's reply. Zal nooit meer gebeuren. Sterker nog, zal noooooooit meer Breezer drinken.

Als hij nou had geantwoord als Hardstylegod, tenkjoeveriemutsch, was deze hel nooit losgebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 19:31
ookej, ik heb nu een tijdje 3.9 geiinstalleerd maar wormd 3d crasht steeds en als ik windows dan opnieuw opstart zegt ie dat mijn 9700 pro het probleem was ? :s

helup needed !...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op 11 november 2003 @ 16:08:
En dan ben je een tweaker en merk je dat het niks uitmaakt omdat Omega alleen de settings van de driver anders instelt, die je zelf ook kan instellen.
Dus dan maak je dan install je Omega 3.2 maar omdat daar de softmod lekker bij ingebakken zit, herstelt alle instellingen naar hoogste snelheid en zie daar. 3Dmark draait perfekt....

Ja standaard haal je met Omega dus minder punten, maar dat komt gewoon door een paar settings.

Ben je lui en wil je snelheid, dan standaard drivers.
Ben je lui en wil je beeldkwaliteit, dan omega.

Ben je niet lui maar een tweaker dan boeit het dus niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@niels99
De fout die je krijgt bij het verlaten van BF ligt niet aan je videodrivers. Volgens mij ligt dit nl aan windows. Die geeft zo'n blauwe achtergrond en alle icoontjes door de war. Dit probleem is al eens eerder in een topic behandeld (ik kan em zelf niet meer terug vinden). maar je moet dan iig een mailtje naar M$ sturen en dan krijg je een ander .sys bestand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb juist de omega drivers getest, die nieuwe zo.

Paar puntjes meer in de beide 3dmarks, dus dat niet echt belangrijk.

Bij COD achter 15min gamen fout van van die VPU recover. Dat dan afgezet in control panel, en dan lukt COD super :)

En bij de spelen CMR3.0 en THPS3.0 had ik soms van die rare streepjes ineens, of irritante schokjes, die zijn nu ook 99% weg :)

Ik blijf zeker bij de omega drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Zal dan wel... Ik blijf wel bij de officiele drivers. Als er dan wat mis gaat en ik eis support, dan hoef ik tenminste niet naar het standaard "gebruik officiele drivers" verhaaltje te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zodiac schreef op 12 november 2003 @ 10:21:
Zal dan wel... Ik blijf wel bij de officiele drivers. Als er dan wat mis gaat en ik eis support, dan hoef ik tenminste niet naar het standaard "gebruik officiele drivers" verhaaltje te luisteren.
Jij vraagt toch waarom iemand de Omega drivers gebruikt. Nou omdat daar de softmod bij zit ik dacht dat je dat uit mijn opmerking wel kon uitmaken.

Maar goed vind ook dat er meer in te stellen valt met de Omega drivers.

Performance/Quality settings vooral.

Maar goed toch leuk om te zien dat mensen altijd even mans willen reageren. Nou ja een poging doen dan.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
:S Weet niet goed hoe ik dit moet opvatten, maar goed, bedankt. * Zodiac rent weg van topic...
Pagina: 1 2 Laatste