Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Topicstarter
Heb zonet een Marmitek PC Control USB gekocht. Met behulp van het bijgeleverde prog Showshifter is mijn muziek- en videovoorraad wel te hanteren.

Maar nu zou ik ook graag winamp kunnen besturen. Tot nu toe kan ik alleen doorspoelen, meer wil niet (met muiscursor kan wel, maar erg irri).

Heb uiteraard gezocht naar plugins voor winamp. Heb er een gevonden maar die werkte niet. Verder heb ik het prog "MX10Config" geprobeerd, echter daar krijg ik het ook niet mee voor elkaar. Ook een Ati-oplossing (ong zelfde AB) werkt niet.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78518

Kijk even in dit topic hier was ongeveer hetzelfde probleem aan de hand.

marmitek pc control

volgens dit topic wordt het omruilen voor een seriele ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat topic heb ik gezien. Helaas kan ik mijn USB versie niet ruilen tegen een seriele, omdat deze speciaal voor mij besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog iemand die nog een tip/oplossing voor me heeft?

TIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Kijk eens op http://www.girder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 06:37
Heey!

Ik heb op de HCC natuurlijk weer een gadget wat ik al geruime tijd op de planning had staan, 2 jaar :( En nu heb ik het eindelijk. ShowShifter is rommel, dus moest ik een andere manier vinden om er mee te doen wat ik wil op mijn manier.

Dus heb ik een uur gezocht op internet voor oplossingen om zelf met de afstandsbediening te doen wat ik wil. Eindelijk is het me gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Er is een plugin voor Girder :)
X10/ATI remote plugin

Deze werkt met alle IR dingen (16 stuks) die gebasseerd zijn op de X10 (waaronder CM21A van PC Control).

Het volgende moet geinstalleerd zijn:

1. X10 Drivers van Marmitek site
2. Girder
3. X10/ATI remote plugin

Daarna kun je met Girder verschillende acties aan een knop koppelen. Vergeet niet om de plugin te activeren, en op "Enable Input Device(s) F9" te klikken. Ook handig is de "Auto Enable Input Device" functie op het tabblad "plugins".

Ik heb met Girder bepaald functies aan knoppen gekoppeld, deze wil ik met jullie delen.

WinAmp besturen
Play, Pause, Stop, Forward, Rewind, Next track, Pevious track, Volume Up, Volume Down
Windows
Shutdown, Monitor Off, Monitor On, Close Application, Mute (volume uit/aan)

Klik hier voor voorbeeld bediening

Start Girder, Ga naar file, "Import group...", en selecteer het gedownloadde bestand.

---
Als je in de WinAmp groep kijkt zie je bij Volume Down en Volume Up twee eventstrings staan (een eventstring is zeg maar een knop of commanda dat girder krijgt). Als een knop word ingedrukt krijgt Girder een commando dat deze word ingedrukt, als de knop vastgehouden wordt krijgt girder een commando dat deze ingehouden wordt. Dus een paar keer per seconde gaat het volume dan down of up. Als je gewoon de knop inhoud en op "Learn Event" drukt dan lukt het vanzelf om die af te vangen. Voorbeeld, Commando: X10_DN_VolumeDown en X10_RT_VolumeDown. De laatste krijgt Girder als de knop ingehouden wordt. Je kunt het ook nog afvangen als de knop losgelaten wordt. Hiervoor moet je gewoon een paar keer op de knop "Learn Event" drukken, en tegelijkertijd de knop die je wilt afvangen als ie losgelaten wordt. Dus gewoon allemaal door elkaar zodat hij alle 3 de messages erin heeft staan:
X10_DN_VolumeDown (indrukken)
X10_RT_VolumeDown (vasthouden)
X10_UP_VolumeDown (loslaten)
---

Als je de muis nog wilt kunnen bewegen dan zul je 3 bestanden uit de showshifter map moeten hebben:
- RFAnywhere.exe
- Interceptor.dll
- ToolBox.dll
Het enige probleem is dan dat RFAnywhere de toetsen links, rechts, omhoog, naar beneden e.d. gebruikt. Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft? Graag

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van DLL's? Ik wil graag direct de X10 'driver' aanspreken. --> x10net.dll (COM interface)
Zodat ik in Delphi zelf meer acties eraan kan koppelen, dan kan ook zorgen dat je de muis kan besturen.

Als je nog verdere oplossingen hebt zoals het besturen van de muis met girder of iig zonder dat RFAnywhere andere toetsen overneemt hoor ik het graag. Het zou helemaal geweldig zijn als iemand het voor elkaar krijgt om de driver direct aan te spreken en de IR-commando's af kan vangen.

Veel IR-speelplezier. Kun je tenminste in bed blijven liggen om je muziek af te spelen :P Ik mis alleen nog de "Wake on IR" van m'm moederbord, LOL

[ Voor 10% gewijzigd door KoalaBear84 op 02-12-2003 00:59 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64874

*klein kickje*

Ik heb nu ook zo een ding gekocht, met dank aan de post hierboven ben ik al een heeeeeeel eind gekomen, maarrrrrrr... ik kan alleen maar dingen "programmeren" onder een zeer beperkt aantal knopjes. Vooralsnog pakte ie alleen de Volume, Channel en Powerknopje. Iemand enig idee of dit aan de AB ligt, of aan een instelling?

Iemand die me kan helpen?

Ow, kzie nu dat er hieboven gewoon standaard GML's staan :P .
Zanx!!! O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 64874 op 24-01-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:14

Kvn

Ik kick dit topic even. Waar hebben jullie em gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Slayerized schreef op 26 juni 2004 @ 23:53:
Ik kick dit topic even. Waar hebben jullie em gekocht en voor hoeveel?
Ik zag em laatst nog bij de Plentyparts, zullen ze zker nu niet meer in het assortiment hebben, maar als ik Plenttyparts goed ken, zullen ze het vast wel bestellen voor je ;). kostte iets van 25 euro.
Staat deze ab niet in de pricewatch?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1989

Jullie gebruiken nog steeds deze afstandbediening?
Ik wil er nu eentje gaan aanschaffen, maar als hij toch niet echt goed werkt dan kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Om met de marmitek alle wensbare programma's makkelijk te besturen is dit programmatje perfect: http://www.totalhomeremote.tv/

Je kunt per programma heel makkelijk alles instellen, wel is het shareware !
Pagina: 1