Heey!
Ik heb op de HCC natuurlijk weer een gadget wat ik al geruime tijd op de planning had staan, 2 jaar

En nu heb ik het eindelijk. ShowShifter is rommel, dus moest ik een andere manier vinden om er mee te doen wat ik wil op mijn manier.
Dus heb ik een uur gezocht op internet voor oplossingen om zelf met de afstandsbediening te doen wat ik wil. Eindelijk is het me gelukt om dit voor elkaar te krijgen.
Er is een plugin voor
Girder
X10/ATI remote plugin
Deze werkt met alle IR dingen (16 stuks) die gebasseerd zijn op de X10 (waaronder CM21A van PC Control).
Het volgende moet geinstalleerd zijn:
1.
X10 Drivers van Marmitek site
2.
Girder
3.
X10/ATI remote plugin
Daarna kun je met Girder verschillende acties aan een knop koppelen. Vergeet niet om de plugin te activeren, en op "Enable Input Device(s) F9" te klikken. Ook handig is de "Auto Enable Input Device" functie op het tabblad "plugins".
Ik heb met Girder bepaald functies aan knoppen gekoppeld, deze wil ik met jullie delen.
WinAmp besturen
Play, Pause, Stop, Forward, Rewind, Next track, Pevious track, Volume Up, Volume Down
Windows
Shutdown, Monitor Off, Monitor On, Close Application, Mute (volume uit/aan)
Klik hier voor voorbeeld bediening
Start Girder, Ga naar file, "Import group...", en selecteer het gedownloadde bestand.
---
Als je in de WinAmp groep kijkt zie je bij Volume Down en Volume Up twee eventstrings staan (een eventstring is zeg maar een knop of commanda dat girder krijgt). Als een knop word ingedrukt krijgt Girder een commando dat deze word ingedrukt, als de knop vastgehouden wordt krijgt girder een commando dat deze ingehouden wordt. Dus een paar keer per seconde gaat het volume dan down of up. Als je gewoon de knop inhoud en op "Learn Event" drukt dan lukt het vanzelf om die af te vangen. Voorbeeld, Commando: X10_DN_VolumeDown en X10_RT_VolumeDown. De laatste krijgt Girder als de knop ingehouden wordt. Je kunt het ook nog afvangen als de knop losgelaten wordt. Hiervoor moet je gewoon een paar keer op de knop "Learn Event" drukken, en tegelijkertijd de knop die je wilt afvangen als ie losgelaten wordt. Dus gewoon allemaal door elkaar zodat hij alle 3 de messages erin heeft staan:
X10_DN_VolumeDown (indrukken)
X10_RT_VolumeDown (vasthouden)
X10_UP_VolumeDown (loslaten)
---
Als je de muis nog wilt kunnen bewegen dan zul je 3 bestanden uit de showshifter map moeten hebben:
- RFAnywhere.exe
- Interceptor.dll
- ToolBox.dll
Het enige probleem is dan dat RFAnywhere de toetsen links, rechts, omhoog, naar beneden e.d. gebruikt. Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft? Graag
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van DLL's? Ik wil graag direct de X10 'driver' aanspreken. --> x10net.dll (COM interface)
Zodat ik in Delphi zelf meer acties eraan kan koppelen, dan kan ook zorgen dat je de muis kan besturen.
Als je nog verdere oplossingen hebt zoals het besturen van de muis met girder of iig zonder dat RFAnywhere andere toetsen overneemt hoor ik het graag. Het zou helemaal geweldig zijn als iemand het voor elkaar krijgt om de driver direct aan te spreken en de IR-commando's af kan vangen.
Veel IR-speelplezier. Kun je tenminste in bed blijven liggen om je muziek af te spelen

Ik mis alleen nog de "Wake on IR" van m'm moederbord, LOL
[
Voor 10% gewijzigd door
KoalaBear84 op 02-12-2003 01:00
]