Marmitek PC Control

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:22

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
Met de mooie belofte alles van de pc met deze afstandsbediening te kunnen besturen heb ik vandaag dus de "marmitek pc control gekocht"

en 'oh' hoe groot was mijn verrassing maar weer eens te merken dat het dus niet zo mooi werkt.
alles kan wel bestuurd worden...maar dan dus alleen mooi in hun eigen lelijke software genaamd "ShowShifter"

heeft iemand enig idee hoe je deze remote gewoon kunt gebruiken als een muis met erbij dat je gewoon 'normaal' kunt door spoelen in films en muziek in bijv. winamp of welk programma dan ook ?

als dit namelijk ECHT niet mogelijk is zonder die showshifter zooi gaat ie maandag terug en ga ik wel aan de Lirc ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 12:59
heb je de afstandsbediening gekocht met als functie als muis, of heb je de x10 pc controller gekocht?? (x10 pc interface is een apparaatje dat je in je stopcontact steekt en dan een draadje naar je com poort)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Wss niet.. Kon je beter niet eerst naar wat reviews/screenshots gezocht hebben?

PcAnywhere is wel leuk..
En WinVNC is héél goed en bovendien gratis!

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
het is de bedoeling winamp en windowsmediaplayer te besturen...met afstandsbediening ipv muis

niet het hele systeem over te nemen ?

en in de reviews stond er niks over, dat het alleen met hun eigen software werkt...

ps. graag alleen ervaringen uitwisselen en reageren als je weet waar het hier over gaat. dank u

[edit]
@ shure-fan
ik heb de marmitek pc control, als je niet weet wat of welke dat is, kijk maar op de site
hij kan x10 aansturen maar het is NIET DÉ x10

@outsync
van dat ding zijn nog geen reviews ..dat ding is net uit (had je zelf ook wel achter kunnen komen)

en wat ik met de ab wou doen staat in TS, wat moet ik dan met PCAnywhere ed :?

[ Voor 36% gewijzigd door Losha op 04-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54122

Heb je de usb of de seriele versie. Voor de seriele moet je eens op http://max10.sourceforge.net kijken. Werkt zeer goed, ook met Winamp en mediaplayer e.d.. Werkt helaas niet met usb.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 54122 op 04-10-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
laat ik nou de usb hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is balen. Voor wat ik heb begrepen is het niet zo makkelijk om een dergelijk pakketje te schrijven voor een USB apparaat. Kun je je ab nog terugbrengen en omwisselen.

Overigens een algemene tip; kijk altijd zeer goed uit als je marmite spullen koopt. Het werkt zo vaak net niet als je verwacht had. Dus eerst op de marmitek website goed de specificaties lezen en dan pas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
ja da's balen
helaas stond op de site dus niet dat de ab alleen met hun software werkt. stond alleen dat het gebundeld is met showshifter ... naja
was niet bekend met marmitek (behalve het horen van de naam)
is denk ik dan meteen laatste keer dat ik dat koop..maandag terug en dan maar een draadloze muis voor mn homecinema ofzo .. erg jammer dat er geen alternatieve drivers/software is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Outsync schreef op 04 October 2003 @ 20:12:
Wss niet.. Kon je beter niet eerst naar wat reviews/screenshots gezocht hebben?

PcAnywhere is wel leuk..
En WinVNC is héél goed en bovendien gratis!
Jaaaa! en een appel is geen peer! Heb je wel enig idee wat Marmitek PC Control is? Volgens mij had je beter eerst naar wat review/screenshots kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht kun je nog ergens een seriele versie kopen. Meestal is het spul van marmitek wel goed, je moet alleen goed kijken of het geheel echt doet wat je ervan verwacht. Als je dan koopt moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:21
Heey!

Ik heb op de HCC natuurlijk weer een gadget wat ik al geruime tijd op de planning had staan, 2 jaar :( En nu heb ik het eindelijk. ShowShifter is rommel, dus moest ik een andere manier vinden om er mee te doen wat ik wil op mijn manier.

Dus heb ik een uur gezocht op internet voor oplossingen om zelf met de afstandsbediening te doen wat ik wil. Eindelijk is het me gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Er is een plugin voor Girder :)
X10/ATI remote plugin

Deze werkt met alle IR dingen (16 stuks) die gebasseerd zijn op de X10 (waaronder CM21A van PC Control).

Het volgende moet geinstalleerd zijn:

1. X10 Drivers van Marmitek site
2. Girder
3. X10/ATI remote plugin

Daarna kun je met Girder verschillende acties aan een knop koppelen. Vergeet niet om de plugin te activeren, en op "Enable Input Device(s) F9" te klikken. Ook handig is de "Auto Enable Input Device" functie op het tabblad "plugins".

Ik heb met Girder bepaald functies aan knoppen gekoppeld, deze wil ik met jullie delen.

WinAmp besturen
Play, Pause, Stop, Forward, Rewind, Next track, Pevious track, Volume Up, Volume Down
Windows
Shutdown, Monitor Off, Monitor On, Close Application, Mute (volume uit/aan)

Klik hier voor voorbeeld bediening

Start Girder, Ga naar file, "Import group...", en selecteer het gedownloadde bestand.

---
Als je in de WinAmp groep kijkt zie je bij Volume Down en Volume Up twee eventstrings staan (een eventstring is zeg maar een knop of commanda dat girder krijgt). Als een knop word ingedrukt krijgt Girder een commando dat deze word ingedrukt, als de knop vastgehouden wordt krijgt girder een commando dat deze ingehouden wordt. Dus een paar keer per seconde gaat het volume dan down of up. Als je gewoon de knop inhoud en op "Learn Event" drukt dan lukt het vanzelf om die af te vangen. Voorbeeld, Commando: X10_DN_VolumeDown en X10_RT_VolumeDown. De laatste krijgt Girder als de knop ingehouden wordt. Je kunt het ook nog afvangen als de knop losgelaten wordt. Hiervoor moet je gewoon een paar keer op de knop "Learn Event" drukken, en tegelijkertijd de knop die je wilt afvangen als ie losgelaten wordt. Dus gewoon allemaal door elkaar zodat hij alle 3 de messages erin heeft staan:
X10_DN_VolumeDown (indrukken)
X10_RT_VolumeDown (vasthouden)
X10_UP_VolumeDown (loslaten)
---

Als je de muis nog wilt kunnen bewegen dan zul je 3 bestanden uit de showshifter map moeten hebben:
- RFAnywhere.exe
- Interceptor.dll
- ToolBox.dll
Het enige probleem is dan dat RFAnywhere de toetsen links, rechts, omhoog, naar beneden e.d. gebruikt. Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft? Graag

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van DLL's? Ik wil graag direct de X10 'driver' aanspreken. --> x10net.dll (COM interface)
Zodat ik in Delphi zelf meer acties eraan kan koppelen, dan kan ook zorgen dat je de muis kan besturen.

Als je nog verdere oplossingen hebt zoals het besturen van de muis met girder of iig zonder dat RFAnywhere andere toetsen overneemt hoor ik het graag. Het zou helemaal geweldig zijn als iemand het voor elkaar krijgt om de driver direct aan te spreken en de IR-commando's af kan vangen.

Veel IR-speelplezier. Kun je tenminste in bed blijven liggen om je muziek af te spelen :P Ik mis alleen nog de "Wake on IR" van m'm moederbord, LOL

[ Voor 10% gewijzigd door KoalaBear84 op 02-12-2003 01:00 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel eens gebruik gemaakt van MAX10. Doet hetzelfde als Girder maar is makkelijker in te stellen houdt de muis ook beschikbaar ongeachte de functie die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:21
Max10 werkt volgens mij alleen op de COM poort versie, heb het al wel gedownload en geprobeerd.

Als dit niet zo is, of als er een versie is die op de USB werkt hoor ik het graag.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, werkt alleen op com. Voor zover ik weet komt die er ook niet voor USB helaas.
Pagina: 1