Toon posts:

2 netwerkkaarten in win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb @home kabelinternet, en nou heb ik gisteren een 2de netwerkkaart in m'n pc gezet. Sindsdien kan ik niet meer internetten, en als ik mijn ip automatisch laat instellen (wat hoort bij @home) krijg k niet meer m'n ouwe ip maar: 169.254.201.208 met subnet mask 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0
Als ik alles handmatig instel kan hij wel de local host, gateway en name servers vinden, maar niet de mail, web en nieuws servers.
Ik zit nu achter een laptop en die doet het wel gewoon.
Ik heb ook al geprobeerd de nieuwe netwerkkaart eruit te halen maar dan doet ie het nog steeds niet. Als settings heb ik nu voor de nieuwe kaart een statisch ip adres 192.168.0.1 en als subnet 255.255.255.0, er zit verder geen kabel in.

Weet iemand hoe het komt dat ik niet meer mijn normale ip automatisch krijg toegewezen op mijn oude netwerkkaart die natuurlijk gewoon verbonden is met de kabelmodem?

Verwijderd

Topicstarter
kweet trouwens niet of het iets uitmaakt, maar het viel mij op dat bij netwerkverbindingen bij de oude netwerkkaart wel een X je komt te staan als er geen kabel inzit, maar ij die nieuwe niet.
Ik dacht ik zeg et maar ff

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ze hebben een EDIT knop :Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif gemaakt voor eventuele veranderingen :)

Verder:

Heb je dit al eens grondig gelezen:
Forum FAQ en FAQ Network Troubleshooting

Xbox Live ID:Notna8310

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tipje: gebruik eens eerst de netwerkwizard en voltooi dat ding helemaal. Ga daarna opnieuw alles met de hand instellen zoals jij het wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
wizard heeft weinig geholpen, hij liet bijna alles zoals ik het al had ingesteld
/edit: edit knop is btw dat andere plaatje, sry

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:13 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je de search ook gebruikt en vergelijkbare probleemtopics gelezen?

[search=netwerkkaart krijgt geen ip 169.]

Levert op bijvoorbeeld:

geen ip van provider te krijgen.

Deze user is eruit gekomen.

Verwijderd

Probeer eens je modem te resetten, misschien dat deze je mac adress onthoud...

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook al niet :'(
iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
kheb ook al geprobeerd allebei de netwerkkaarten eruit te halen, op te starten, en alleen de oude erin te doen, maar nog steeds krijg ik het verkeerde ip adres toegeweze

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

klinkt precies als een van mijn kansloze acties van laatst. vriend van me belde, na een lanparty kon hij niet meer internetten

hij heeft er ook 2 netwerkkaarten inzitten, ik dacht, hij zal wel weer kabel in verkeerde hebben zitten of andere instellingen verkeerd hebben

uur bezig geweest, daarna maar de image eroverheen gepleurd (image heb ik gemaakt omdat ie elke maand wel iets heeft >:) )

hij kreeg ook een 169 adres toegewezen, dat krijg je standaard als windows geen dhcp kan vinden

alles geprobeerd.. netwerkkaart drivers allemaal verwijderd, hielp niet... een nic eruit en de andere in een ander pci slot, hielp niet

serieus.. er was echt iets mis met het register gok ik.. ik kon niets anders meer verzinnen na tienduizend keer modem resetten en /renew en /release meegeven

waar ik op uitkom is dat je nog even moet proberen maar dat ik deze verloren situatie al eens heb meegemaakt dus steek er niet teveel tijd in, ik ben niet totaal onbekend in het aansluiten van een netwerkje en instellingen enzo en t wilde niet lukken

ik verdenk trouwens nav, en zonealarm ervan.. wel gedeïnstalleerd maar dat hielp ook niet (t was overigens win2k)

Verwijderd

Topicstarter
YES!!!!
het is gelukt na een mooie google search!
ik vond deze thread op tek-tips:
http://www.tek-tips.com/g...ev3/60/pid/581/qid/346979
waarin ene "bcastner" _/-o_ _/-o_ naar een handig tooltje verwijst dat mij perfect hielp!
eindelijk :)

/edit: waarom doen mijn smileys et nie?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:39 ]

Pagina: 1