BBned, 1 mbit upload - Deel II

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:02:
[...]

*sugd*
Sommige mensen snappen het echt niet. Alle nieuwe klanten bij alle ISP (demon, cistron xs4all, tweak) krijgen nieuwe prijzen, upload enzo alle. Alle ouwe klanten moeten worden geupdate door BBned en dat duurt nog ff. Dus is niet de schuld van ISP maar van BBned.

Je kan wel roepen dat tweak rulez enzo zoals meanie dat deed maar dat komt omdat dat nieuwe klant is die kregen meteen hogere upload lagere prijzen net als alle andere nieuwe klanten bij andere ISP zoals Cistron en Demon enzevoort
lezen is ook een vak. ik zeg ook "geen slecht woord over cistron"

maar het duurt gewoon lang. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam van je Provider (ISP) : TweakDSL
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : Analoog
Abonnement (Down/Up) : UltraDSL
Training (Down/Up) : n/a (kan niet op me modems interface)
Snelheid in kB/s (Down/Up) :
speedtest:
Download : 806.5 KByte/sec
Upload : 101.8 KByte/sec
isp ftp:
upload: Afbeeldingslocatie: http://www.disciple.tweakdsl.nl/zooi/untitled.jpg
download: Afbeeldingslocatie: http://www.disciple.tweakdsl.nl/zooi/untitled2.jpg
Ping :
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 10ms, Average = 10ms
Afstand tot Centrale: circa 987 meter.
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Telindus 1110, firmware weetik niet (kan niet op me modems interface)
Router : n/a
Tweaks : hard dokken voor een goeie verbinding :+.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Naam van je Provider (ISP): Demon
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : analoog
Abonnement (Down/Up): 8196/1024
Training (Down/Up) : 7296/832
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 25 2003 om 00:50:21 UTC+0100)
Download : 789.1 KByte/sec
Upload : 79.8 KByte/sec
Connection : 624.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms
Afstand tot Centrale ** : +/- 200-250 meter
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: smc wireless baricade 7404WBRA
Router : in het modem + acces point ingebouwd
Tweaks : geen

<EDIT>

BYTHEWAY CONNECTED BY BABYXL EN UPGRADE IDD GEHAD IN LAATSTE 2 WEKEN VAN DECEMBER. DIE UPLOAD TSJA WEET NIET WAAROM ZE DIE TRAINING VERLAAGD HEBBEN , MAAR IK KAN NIET KLAGEN :)

</EDIT>

[ Voor 16% gewijzigd door tormentor1985 op 25-12-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Is er al iets bekend van mensen die BABY XL hadden... hebben jullie ondertussen snelheidsverhoging mee gemaakt van demon users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Yay, dit las ik net op de forum van mijn provider:
wij hebben zojuist bericht gehad van BBNED dat het double speed project van start is gegaan.

Onze klanten / Upgrades staan gepland voor week 8/9 2004 en exacte data worden binnenkort door ons medegedeelt.
Dit is Eweka. Hopelijk gaat alles snel van start zonder problemen :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 15:55
Hi all,

Na me helemaal scheel gelezen te hebben door alle threads heen heb ik toch nog steeds een vraagje. Ik zie allerlei fantastische cijfertjes voorbij schieten van allerlei modems, maar ik kan nog steeds niet bepalen of mijn modem (Alcatel Home 2,5jaar oud) goed genoeg is en met een tweak op 1mbit down te krijgen is, of moet ik een andere kopen en wat is de beste dan.

Even voor jullie info ik ben gebeld door mijn provider met de vraag of ik in de pilot-upgrade van bbned mee wil draaien. Dit betekent dat ik 1 van de eerste bij mijn provider(20 man maximaal geloof ik) upgrade naar de nieuwe snelheid. Ik zag dat bij meerdere providers het weer afgeblazen is. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Boy_One schreef op 06 februari 2004 @ 16:20:
Hi all,

Na me helemaal scheel gelezen te hebben door alle threads heen heb ik toch nog steeds een vraagje. Ik zie allerlei fantastische cijfertjes voorbij schieten van allerlei modems, maar ik kan nog steeds niet bepalen of mijn modem (Alcatel Home 2,5jaar oud) goed genoeg is en met een tweak op 1mbit down te krijgen is, of moet ik een andere kopen en wat is de beste dan.
Als je de Alcatel Home normale ADSL modem hebt, dus UTP, en niet die USB zooi, dan staat er zelfs op de doos dat ie max 8mbit/1mbit aankan. Dus het komt wel goed denk ik zo.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Darkvater schreef op 06 februari 2004 @ 16:29:
Als je de Alcatel Home normale ADSL modem hebt, dus UTP, en niet die USB zooi, dan staat er zelfs op de doos dat ie max 8mbit/1mbit aankan. Dus het komt wel goed denk ik zo.
Zie hier: hij wil geen 1mbit down, hij wil 1mbit up :D

En dan is ook terug te vinden dat een speedtouch maar tot 768kbit aankan, dus de vraag is of 'ie voor de laatste 256kbit alsnog een pro-hack nodig heeft.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Rataplan schreef op 06 februari 2004 @ 16:33:
[...]
Zie hier: hij wil geen 1mbit down, hij wil 1mbit up :D

En dan is ook terug te vinden dat een speedtouch maar tot 768kbit aankan, dus de vraag is of 'ie voor de laatste 256kbit alsnog een pro-hack nodig heeft.
Oh..ik dacht dat het enige verschil tussen pro en niet pro de router-mogelijkheid was, en dat ze beide net zoveel kunnen.

Maar je zegt dat als ik de non-pro hack naar pro hij ook meer kan uploaden? Hmm, interessant ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 06-02-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik had ergens (denk het demon topic) gelezen of in google, dat upgrades van home--> pro NIET de 1mbit upload halen, omdat deze een andere chipset hebben..

Ik zoek ook nog een 1mbit modempje, maar kijk eerst m'n zyxel nog aan. Even een vraag over het vinden van de snelheden in het modem: Ik kon in m'n zyxel wel een plaats vinden waar m'n huidige snelheden staan, 1024/512. Kan dit die plaats zijn waarin staat wat je huidige max snelheid is? Ik dacht dat dat vast wel een paar kb naar beneden zou afwijken.. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik heb een Vigor 2600 met BBned, en sinds gister is me upload erg hoog.

zie hier Trained op 992.000 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Darkvater schreef op 06 februari 2004 @ 16:37:
Oh..ik dacht dat het enige verschil tussen pro en niet pro de router-mogelijkheid was, en dat ze beide net zoveel kunnen.

Maar je zegt dat als ik de non-pro hack naar pro hij ook meer kan uploaden? Hmm, interessant ;)
Ik heb géén idee over beide stellingen :*)

De betere upload is trouwens natuurlijk alleen beschikbaar als je een abo hebt dat die bandbreedte ondersteund, dus zo interessant is het nou ook weer niet :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Rataplan schreef op 06 februari 2004 @ 23:55:
[...]

Ik heb géén idee over beide stellingen :*)

De betere upload is trouwens natuurlijk alleen beschikbaar als je een abo hebt dat die bandbreedte ondersteund, dus zo interessant is het nou ook weer niet :P
Dat snap ik wel....* Darkvater gaat misschien naar hogere abbo, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik krijg straks 2048/1024 van Demon. Nu zit ik met het standaard Zyxel modem dat die upload snelheid niet aankan. Ik heb gehoord dat enkele pro's van alcatel dit wel kunnen, en ook iets over de Copperjet 810.
Op GoT ergens vond ik dit:

Copperjet 810 haalt 960kbps
Zyxel 650R gaat tot 864kbps

Misschien kunnen we een lijstje maken die ik dan ff op m'n site bijwerk ofzo, waarin staat welke modem's wat aankunnen? Ik heb een modem nodig dat op ISDN werkt. Zijn er modems die de volle 1024 halen? Zo ja, welke. En graag ook een winkel erbij; een google gaf me geen winkels voor de copperjet bijvoorbeeld! De pricewatch kent ze ook niet ;(

Het liefst dus een modem dat 1024 haalt. Ik zit geloof ik in een rustige buurt, en zit 800m van de centrale af. Zou toch lekkere upload moeten kunnen halen zo >:)

Hieronder begin ik vast een lijstje dat ik edit. Ik noem hier alleen de types die ISDN of beide ondersteunen.
Alcatel SpeedTouch 510: Down 8mbit Up: POTS 832 en ISDN 640
Alcatel SpeedTouch 610: Down 8mbit Up: POTS 832 en ISDN 640
DrayTek Vigor 2600: Down 8mbit, Up: 1mbit (let op, ISDN met kpn werkt niet)
DrayTek Vigor 2500: Niet bekend (nog niet :P )
Copperjets: (geen info)

Wie helpt mij verder .. :)

[ Voor 24% gewijzigd door pierre-oord op 07-02-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik met mijn Cistron Maxx kan ook niet wachten tot upload verdubbeld is, laatste nieuws was ergens in Februari....even afwachten nog.

Weet iemand toevallig of mijn computer of modem moet booten/resetten?
Dit omdat mijn bak nu al 3 maanden niet heeft geboot en ik graag een nog hogere uptime eruit wil halen. :Y)
Maar goed als het moet dan moet het maar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Bij deze de gegevens van mijn ADSL verbinding via Demon (BBNED).

Provider: Demon
Soort Lijn: Analoog
Abonnement: 8192/1024
Training: 7616 kbps / 832 kbps
Snelheid: 850KB/sec (down) / 92KB/sec (up)
Ping: 15 a 18ms naar tweakers.net
Afstand tot Centrale: 517m
Modem: Zyxel Prestige 650R-31
Firmware: V3.40(GT.4)
Tweaks: Geen

Snelheid is overigens gemeten via downloaden / uploaden naar een server van het bedrijf waar ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Je hoeft zelf niets te doen. JE modem zal even sync kwijtraken waarna hij weer opnieuw gaat syncen. Vanaf dat moment zou je dan de nieuwe upload snelheid moeten hebben.

Je moet er trouwens wel op gaan rekenen dat je geen 1024 up gaat halen met een isdn modem. Met POTS is die kans opzich al vrij klein, maar met isdn is hij vrijwel nihil (Wij hebben er nog geen 1 gezien)

[ Voor 39% gewijzigd door MagicTempest op 08-02-2004 08:58 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op 08 februari 2004 @ 08:57:
Je hoeft zelf niets te doen. JE modem zal even sync kwijtraken waarna hij weer opnieuw gaat syncen. Vanaf dat moment zou je dan de nieuwe upload snelheid moeten hebben.

Je moet er trouwens wel op gaan rekenen dat je geen 1024 up gaat halen met een isdn modem. Met POTS is die kans opzich al vrij klein, maar met isdn is hij vrijwel nihil (Wij hebben er nog geen 1 gezien)
thx voor de reactie

zelf heb ik een copperjet 810 (ethernet versie) dus ik denk wel een leuke upload te krijgen, nu even afwachten wanneer het word doorgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Weet er iemand al welke modems een 1mbit upload aankunnen (voor ISDN, ik zit dicht bij centrale je weet maar nooit..)? Ik wil mijn oude modem verkopen die kan ik mooi kwijt, dus ben nu hard op zoek naar een modem dat 1mbit aan kan. Ik Quote mezelf ff:
Ik krijg straks 2048/1024 van Demon. Nu zit ik met het standaard Zyxel modem dat die upload snelheid niet aankan. Ik heb gehoord dat enkele pro's van alcatel dit wel kunnen, en ook iets over de Copperjet 810.
Op GoT ergens vond ik dit:

Copperjet 810 haalt 960kbps
Zyxel 650R gaat tot 864kbps

Misschien kunnen we een lijstje maken die ik dan ff op m'n site bijwerk ofzo, waarin staat welke modem's wat aankunnen? Ik heb een modem nodig dat op ISDN werkt. Zijn er modems die de volle 1024 halen? Zo ja, welke. En graag ook een winkel erbij; een google gaf me geen winkels voor de copperjet bijvoorbeeld! De pricewatch kent ze ook niet

Het liefst dus een modem dat 1024 haalt. Ik zit geloof ik in een rustige buurt, en zit 800m van de centrale af. Zou toch lekkere upload moeten kunnen halen zo

Hieronder begin ik vast een lijstje dat ik edit. Ik noem hier alleen de types die ISDN of beide ondersteunen.
Alcatel SpeedTouch 510: Down 8mbit Up: POTS 832 en ISDN 640
Alcatel SpeedTouch 610: Down 8mbit Up: POTS 832 en ISDN 640
DrayTek Vigor 2600: Down 8mbit, Up: 1mbit (let op, ISDN met kpn werkt niet)
DrayTek Vigor 2500: Niet bekend (nog niet )
Copperjets: (geen info)

Wie helpt mij verder ..
Weet iemand een winkel waar ze die modems verkopen? En waarom heeft een zyxel met isdn op m'n max getrained? Die draytek vigor 2600 klinkt wel lekker, alleen datie geen knp kan is wel minder, je weet nooit wat er veranderd in de markt. Maar het werkt verder wel goed samen met bbnet? Of zitten daar dan ook bugs bij? Iemand met z'n vigor?

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 08-02-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ik heb een DrayTek Vigor 2600, via POTS en die werkt prima met BBned, lekker rap ook die 1Mbit up komt er aardig rap door heen. Het trained op 992Kbit icm. 2/1Mbit abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
pierre-oord schreef op 08 februari 2004 @ 12:54:
Weet er iemand al welke modems een 1mbit upload aankunnen (voor ISDN, ik zit dicht bij centrale je weet maar nooit..)? Ik wil mijn oude modem verkopen die kan ik mooi kwijt, dus ben nu hard op zoek naar een modem dat 1mbit aan kan. Ik Quote mezelf ff:

[...]

Weet iemand een winkel waar ze die modems verkopen? En waarom heeft een zyxel met isdn op m'n max getrained? Die draytek vigor 2600 klinkt wel lekker, alleen datie geen knp kan is wel minder, je weet nooit wat er veranderd in de markt. Maar het werkt verder wel goed samen met bbnet? Of zitten daar dan ook bugs bij? Iemand met z'n vigor?
Hoe die snelheid zich opbouwd op de upstream is een combinatie van gebruikte chipset in het modem (dus type modem) en de gebruikte dslam in de centrale door bbned. Dit zijn momenteel nog Cisco's (met voornamelijk globespan chipset) maar deze worden dit jaar gewisseld voor Alcatel dslam's. Dus dan heeft het modem wat je gekocht hebt misschien weer het tegenover liggende effect.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Chutney schreef op 08 februari 2004 @ 13:31:
Ik heb een DrayTek Vigor 2600, via POTS en die werkt prima met BBned, lekker rap ook die 1Mbit up komt er aardig rap door heen. Het trained op 992Kbit icm. 2/1Mbit abbo
O dat klinkt wel goed :)

Een etech modem schijnt ook een 1mbit up te kunnen halen, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Ik had pas even een D-Link DLS-604+ van een collega thuis. Da's een wireless accesspoint (11 Mbps) - router / ADSL Annex-A modem ineen. Hij trainde op mijn Demon 8192/1024-abonnement op 8092 (?) /1024 (!) Down weet ik niet zeker, maar i.i.g. boven 8000. Up dus zeker op 1024. Ik heb nooit het mac-adres aan Demon doorgegeven, dus heb nooit een echte verbinding gehad en dus ook geen speedtest uitgevoerd.

Nu wil ik toch graag mijn Zyxel vervangen om aan de 1024 up te komen, en ik heb ook mijn accespoint verkocht, dus daar wil ik ook een vervanging voor.

Nu zie ik bij Alternate een D-Link DI-624 staan voor €129. Da's een modem / router / 54g accespoint... Maar ik kan maar nergens vinden of hij over dezelfde chip beschikt en dus ook op 1024 up zal linken. Heeft iemand enig idee of ervaring?

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een 8Mbit/1Mbit abbo besteld bij Fast-XS
Die zouden problemen hebben het het aanleveren van de modems, maar ik wil toch zelf een andere modem kopen.
Een die zeker 1024Kbit upstream aan kan en geen 832kbit.
Ik zit namelijk bijna op de centrale. ;)
"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 64 meter" >:)
Ik zat te denken aan een Allied Data Copper Jet 810, maar als ik het goed heb moet je ook nog eens V4 hebben omzeker te zijn dat hij 1024Kbit upstream aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Er loopt een topic van mij :) hierover, welk modem je moet hebben. E-tech is een goede keus bijvoorbeeld... zie topic, en post wat je weet over een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee?! Kan E-tech ook 1024Kbit upload?!?
Die had ik er voor 50 euro bij kunnen hebben! Maar ik dacht ik ga geen 50 euro betalen voor een modem dat ik toch niet ga gebruiken omdat hij maar 832Kbit up kan.
Nu heb ik voor het gratis USB modem gekozen. :(

Ow je zei een paar post hiervoor al dat E-tech ook 1Mbit zou moeten kunnen 8)7
Hoe kan ik die over het hoofd hebben gezien. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn cistron lijn (2mbit) laten upgraden naar 8/1 (ik wou echt die hogere download snelheid).
Mijn modem (SMC Barricade 7401BRA) synced nu op 8064kbps down en 896 kbps up. Effectief haal ik +/- 880 kb/s down en 94 kb/s up, wel lekker dacht ik zo :)
Ik zit op 1400meter van de centrale (volgens postcode check cistron.nl)

Totale downtime was maar 1 minuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer dacht Demon in vredesnaam die verhogingen door te voere, ze beginnen er verdomme in september al mee te zeggen dat het 'komt' daarna duurt het meer dan een half jaar voordat ze er achterkomen dat het niet kan vanwege de capaciteit en nou is het eindelijk februari en we horen WEER niets! :( Andere providers hebben er inmiddels al 2 verhogingen doorheen gehaald en wij moeten de eerste nog krijgen terwijl BBNed als eerste stoer ging lopen roepen dat de boel omhoog ging ... zeer asociaal en zeker weten niet voor herhaling vatbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet overal Demon de schuld van geven, BBNED geeft zelf ruiterlijk toe dat het probleem bij BBNED ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

LS ,

wij hebben zojuist bericht gehad van BBNED dat het double speed project van start is gegaan.

Onze klanten / Upgrades staan gepland voor week 8/9 2004 en exacte data worden binnenkort door ons medegedeelt.

Met vriendelijke groet ,

Wijnand

http://www.ewekagg.nl/for...bec5b7203c2ad0c20e1cae26e

Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EINDELIJK
t is vandaag geregelt bij de 20 test personen van cistron
eindelijk omgezet naar 8mbit/1mbit
jammer dat ik die alcatel modem heb.
heb nu 80kb upload maare ik wil die 100 :P
denk dat ik een simpele e-tech ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 18:47:
EINDELIJK
t is vandaag geregelt bij de 20 test personen van cistron
eindelijk omgezet naar 8mbit/1mbit
jammer dat ik die alcatel modem heb.
heb nu 80kb upload maare ik wil die 100 :P
denk dat ik een simpele e-tech ga kopen
Check mijn topic, er zijn 2 soorten e-tech, de nieuwe v2 ondersteund 1024 NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik zie dat vele mensen niet echt de upspeed van de magische 100k halen, echter heb ik dus een ASUS modem (ja die ene met vele problemen ;)) en zit dan bij TweakDSL -> 100 ~ 120 kb/sec is geen uitzondering.

Me afstand zit ong. rond de 1400 meter (postcode meting) en volgens TweakDSL zou ik de volle 1024 gebruiken _/-\o_

Maaar natuurlijk zou ik wel graag weten wie ook deze modem heeft en met mij de ervaring kan delen en ook nog misschien weet hoe deze modem te 'unlocken' ?

Zie ook daarvoor een ander topic: [rml][ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveiliging[/rml]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
Darkvater schreef op 06 februari 2004 @ 16:29:
[...]

Heee ik ben geupgrade... Zoals ik laatst al vertelde ben ik benaderd door cistron om in een pre upgrade test van BBNED mee te doen. En ja hoor gisteravond knipper knipper knipper en voila ik hem nu 2mbit/1mbit... Dus de upgrade werkt denk ik. Nu brand bij jullie de vraag wie is jou provider komt ie CISTRON!!!! Dus ik denk dat cistron binnekort met zijn uitrol begint.

Voorwat betreft de Alcatel helaas hij gaat niet verder dan 835Mbit up. Dus nu is de brande vraag wat kan ik maximaal halen en met welke modem????

Ik zit 1754 Meter van mijn centrale

[ Voor 27% gewijzigd door Boy_One op 11-02-2004 12:06 ]

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Daar loopt, nogmaals een topic van mij over... ook in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
pierre-oord schreef op 11 februari 2004 @ 13:36:
Daar loopt, nogmaals een topic van mij over... ook in dit forum
Gevonden sorry... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Greetz Boy_One

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
pierre-oord schreef op 10 februari 2004 @ 18:55:
[...]

Check mijn topic, er zijn 2 soorten e-tech, de nieuwe v2 ondersteund 1024 NIET
Ik heb de v2 analoog en me verbinding (Cistron MAXX) zit nu op:
Data Rate down:8064kbps up:896 kbps.

Ik kom dus ook niet hoger dan dat.
Speedtest.nl geeft zo rond de 67Kb/s aan.
:'(

Daar is dus geen oplossing voor dan een ander modem aanschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cistron is al lekker bezig met de upgrades.
Zijn er verder al mensen die mazzel hebben? Zoja post graag modem en de snelheden, ikzelf wacht geduldig tot ook mijn account wordt geupgrade. (nouja geduldig...er zit al een deuk in mijn bureaublad door het constante gebeuk met mijn voorhoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:53:
Ik heb net een 8Mbit/1Mbit abbo besteld bij Fast-XS
Die zouden problemen hebben het het aanleveren van de modems, maar ik wil toch zelf een andere modem kopen.
Een die zeker 1024Kbit upstream aan kan en geen 832kbit.
Ik zit namelijk bijna op de centrale. ;)
"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 64 meter" >:)
Ik zat te denken aan een Allied Data Copper Jet 810, maar als ik het goed heb moet je ook nog eens V4 hebben omzeker te zijn dat hij 1024Kbit upstream aan kan?
Mijn Fast-XS 8/1Mbit lijn was snel opgeleverd, maar inderdaad kwam het gratis modem pas 3 weken later. Heb ondertussen even met een geleend USB modem gespeeld.
Ik heb nu van Fast-XS een e-tech 4 poorts router/modem gekregen, en haal op speedtest het volgende:

download: 729 KB/s
upload: 81,5 KB/s (valt een beetje tegen aangezien een maat van mij die in dezelfde stad woont met een Fast-XS 2/1Mbit abo rond de 95 KB/s haalt ;( )
Conn: 1024
ping: 18ms

Op de doos van de e-tech staat dat 1Mbps upload ondersteund wordt, aan het modem zelf lijkt 't niet te liggen dat ik "maar" 81KB/s haal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Elleuhz...

Krijg een dezer dagen eindelijk van MyADSL 8m internet.
Nou wil ik alles hier aan mekaar knopen met een Wireless ADSL Router.
Nou zie ik ook dat er veel verschil is in prijs en specs.
Als ik op routershop kijk zie ik wel een heel arsenaal aan routers maar de specs staan er meestal niet duidelijk bij.

Is er ergens duidelijk terug te vinden wat een goeie Router is die BBNed compatible is? en/of wat een goeie Wlan Modem + 4ports Router is op het BBNed netwerk ?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de doos van de e-tech staat dat 1Mbps upload ondersteund wordt, aan het modem zelf lijkt 't niet te liggen dat ik "maar" 81KB/s haal.
Rectificatie; speedtest lijkt zuinigjes te zijn met het opgeven van je uploadsnelheid aangezien ik via FTP probleemloos 90KB/s up haal. :9
Denk dat het speedtest bestandje te klein is, dus dat je tijd te kort komt om snelheid
op te bouwen.

Zou het mogelijk zijn om op een bepaalde manier de magische 100KB/s up te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SandeR schreef op 12 februari 2004 @ 18:24:
[...]

Ik heb de v2 analoog en me verbinding (Cistron MAXX) zit nu op:
Data Rate down:8064kbps up:896 kbps.

Ik kom dus ook niet hoger dan dat.
Speedtest.nl geeft zo rond de 67Kb/s aan.
:'(

Daar is dus geen oplossing voor dan een ander modem aanschaffen :?
Upload eens iets naar je homepage ruimte, kom je een stuk hoger uit denk ik. speedtest.nl is nogal wat aan de lage kant door een (te)klein uploadbestand. En ook nogal erg browser afhankelijk.
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 00:12:
[...]

Rectificatie; speedtest lijkt zuinigjes te zijn met het opgeven van je uploadsnelheid aangezien ik via FTP probleemloos 90KB/s up haal. :9
Denk dat het speedtest bestandje te klein is, dus dat je tijd te kort komt om snelheid
op te bouwen.

Zou het mogelijk zijn om op een bepaalde manier de magische 100KB/s up te halen?
Bepaalde type modems kunnen een hogere upload sync opbouwen dan 896kbit waar de meeste modems op syncen (90% van de modems ongeveer). Het is afhankelijk van de chipset in de centrale en in je modem.

Maar ren nu niet naar de winkel.... !! BBned gaat de apparatuur in de centrales vervangen, dus dan komt er een nieuwe 'must-have-modem-lijst'...

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 7616000

(Rx (download) is gezakt van 8064 naar 7616 door upload verhoging)

Met een Allieddata Copperjet 810 Revisie 4

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-02-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat een persbericht van mijn provider.

Het ziet er dus naar uit dat BBNed de upload verhoging nu dan eindelijk op grote schaal gaat uitvoeren, verspreid over het jaar 2004...

Dat is wel erg laat als je bekijkt wanneer ze de aankondiging deden, maar ok :).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 23:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Ok, van de week is mijn Power ADSL van Xs4all ge-upgrade:

Naam van je Provider (ISP): Xs4all Power ADSL
Soort Lijn, type (analoog/ISDN): analoog
Abonnement (Down/Up): 8 Mbit / 1 Mbit
Training (Down/Up): 11104000 bps / 928000 bps
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid: 800 KB/s / 70 KB/s (volgens speedtest.nl)
Ping * : 16 ms (volgens speedtest.nl)
Afstand tot Centrale ** : 630 m (volgens pcdb en spike)
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Vigor 2600 2.3.6_H
Router: zie modem :)

Het vreemde is dat m'n upload trained op 928000, maar volgens m'n modem toch gelocked is op een actual rate van 864000. Zou bbned eerst een test doen en dan toch een soort maximale waarde bepalen ofzo?

Heb nog een upload geprobeerd via ftp naar m'n xs4all homedir, maar blijkbaar heeft xs4all de upload snelheid gelocked op iets van 40 KB/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet is de kwaliteit van je koperlijn oorzaak dat ie lager trained...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vertrouw overigens niet op de upload resultaten van www.speedtest.nl daar moeten ze echt iets aan doen.....

Verschil:

speedtest.nl zegt 65 a 75kB/s

upload naar homepage 90kB/s constant ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nog allemaal we ff duren.
Bij Cistron zijn ze nog steeds bezig. Eind datum dat iedereen geupdate zou zijn is al aantal keren uitgesteld nu weer naar donderdag ofzo. Zou eerst uiteindelijk maandag klaar zijn. Sorry maar zijn wel prutsers. Over algemeen ben ik zeer positief over BBned maar dit is niks. Ik ben iig al wel geupgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Bij eweka is gisteravond de update uitgevoerd. Uiteraard viel me internet eruit, en komt het ook niet terug :| Nu maar hopen dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Neem natuurlijk aan dat als je 8/0.5mbit al hebt de prijs naar beneden gaat?
Zit bij Concepts ICT en daar nog geen reet van gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:06
Darkvater schreef op 02 maart 2004 @ 14:59:
Bij eweka is gisteravond de update uitgevoerd. Uiteraard viel me internet eruit, en komt het ook niet terug :| Nu maar hopen dat ze het snel oplossen.
M'n baas heeft ook Eweka. Ik heb m niet over uitval gehoord. Iig gisteravond (01.00) deed ie het nog, toen zat ik nog met z'n vrouw te msnnen >:)

Gezien het log van de router is het vanmorgen ergens gebeurd, z'n lijn had een uptime van 11 uur nogwattes, dus dat zou vanmorgen vroeg geweest zijn.

Uppen ging iig best netjes, ff getest, 98k/sec continue _/-\o_
(Eminent modem, Globespan chipset, synced op 992 upload, ISDN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Darkvater schreef op 02 maart 2004 @ 14:59:
Idem hier, maar sinds een uurtje werkt de 2/1 MBit

Naam van je Provider (ISP): Eweka, deluxe @ 59 euro
Abonnement (Down/Up): 2048 / 1024
Training (Down/Up) : :?
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid : 213.3 KByte/sec (=1706 kbps) en UP: 65.0 KByte/sec (=520 kbps) (getest bij een vriend van me @ TU Campus (1 GBit) en dan kom ik op 92~96 KByte/s
Ping * : Geen volgens speedtest, cmd -> 22~32 ms
Afstand tot Centrale ** : resp. 439 en 442 meter
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Allied Data Copperjet 810, 4.127 Ofzo :? meen ik :?
Router : Linksys WRT54G, deze test wired gedaan

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Naam van je Provider (ISP): PublishNET
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : ISDN
Abonnement (Down/Up): 8192/1024
Training (Down/Up) : 7616/1024
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid : 820/104~112
Ping * : 15ms
Afstand tot Centrale ** : 463m
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: E-tech V1
Router : Zie boven
Tweaks : ohne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Gelukkig al sinds 16:00 weer internet met hogere snelheid
ISP: Eweka
Abo: 1024/512
Training: Wat is daaaat?
Snelheid: 110/55 KB/s
Ping : ~20ms
Afstand: ~1500m
Modem: Alcatel Speedtouch Home 281
Tweaks: geen, maar via switch wel 2 pc's gelijk aan inet met beiden een eigen inet IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Training is de snelheid in kbits die je modem werkelijk haalt

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er al mensen met Demon die ook al een upgrade hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 14:14

t3q

Say yes to teq

Ik nog niet iig. Zou toch gebeuren tussen 1 feb en 31 maart???

Er is nog hoop dus :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Ik heb dus gister (na anderhalf uur) iemand van Demon gesproken er over.
Ze zeggen het allemaal in orde te hebben voor de 31ste. _/-\o_

offtopic:
Verder vertelde de Demon tiepmiep mij dat de POP3 server weer in orde is.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive zit nog elke dag weer even te kijken in zijn router om te zien of zijn Xs4all PwerADSL als is geupgrade naar 8/1 ....
Tot op heden word ik elke dag weer teleurgesteld.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:06
Cistron lijkt inmiddels zo'n beetje klaar te zjin met upgraden.

Mn werk heeft nu ook hogere upload (896 synced ie), en gezien de nieuwsgroepen is/was dat de laatste batch.

Nu nog "hangertjes" oplossen, mensen die de upgrade om een of andere reden niet gehad hebben.

En dan maar eens hopen dat ze met Demon aan de gang gaan, als laatste ofzo ;)

ach, we wachten wel af, ze hebben nog ff voor het 31 mrt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check it out !! Demon heeft een nieuwe planning geplaatst.. Op 15 maart gaan ze beginnen met de upgrade voor de dsl-express klanten via bbned !!

http://www.demon.nl/produ...lexpress/statementnw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft die planner van BBeyond aan dat er nog geen plannen bekend zijn voor het upgraden van mijn centrale ;(...

Hopelijk doen ze dit landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:37:
Bij mij geeft die planner van BBeyond aan dat er nog geen plannen bekend zijn voor het upgraden van mijn centrale ;(...
Hopelijk doen ze dit landelijk.
Welke planner is dat dan ????

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

TFHfony

Professional Weirdo

Let op!

Er zijn 2 soorten plannings op dit moment. De link hierboven is voor de cisco-alcatel migrate voor de DSLAMS. Dit levert geen hogere snelheid op (Alhoewel.. Misschien een klein beetje)
Daarnaast is er de snelheids verhoging die vorig jaar aangekondigd is. Deze wordt nu bij verschillende ISP's doorgevoerd, waarbij Demon de komende 2 weken aan de beurt is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat zou goed kunnen, ik heb die link weer van een ander gehad in een provider-topic. :)

Maar weet jij waar we misschien de juiste planning kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
bjck schreef op 29 februari 2004 @ 01:55:
Vertrouw overigens niet op de upload resultaten van www.speedtest.nl daar moeten ze echt iets aan doen.....

Verschil:

speedtest.nl zegt 65 a 75kB/s

upload naar homepage 90kB/s constant ....
Dat klopt idd. Als ik maximaal upload, dan is het zo rond de 90-92.
En niet alleen naar eigen homepage, maar ook naar andere.
Dus dat zit wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ben benieuwd, ik zou er dan 5 april uit gaan, ze zullen vast niet ook dan gelijk de lijn opkrikken, kzit nog steeds op die un-cap te wachten op me xs4all lijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, ben ik (Cistron klant) zo'n maand geleden geupgrade, hebben ze me upload vergeten te doen ofzo. Download is verdubbelt, upload nog steeds 50 kb/s.
Volgens Cistron zou dit al gebeurd moeten zijn, BBned gaat er nu naar kijken..

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Woei :)
Ging drstrtax plat :( zonder melding .. dus dat is altijd wat minder als je net middenin een game zit .. maagoe ... na 3 uur wachten is het resultaat dan ook daar :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
--------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
 Running Mode            :   T1.413       State                : SHOWTIME
 DS Actual Rate          :  8032000 bps   US Actual Rate       :   992000 bps
 DS maximum Rate         : 11008000 bps   US maximum Rate      :  1024000 bps
 DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
 NE Current Attenuation  :    14.0  dB    Cur SNR Margin       :    10.0  dB
 DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 00003e77
 ADSL Firmware Version   : 40e2be29
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
 Far Current Attenuation :    18.0  dB    Far SNR Margin       :     6.0  dB
 CO ITU Version[0]       : 00000000       CO ITU Version[1]    : 00000000
 DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Unknown >
-----------------------------------------------------------------------------

Snelle testen levert :
Mordax 745 / 95
Speedtest 638 / 73
FTP naar snelle doos 830 / 102

Dit is met Xs4all Power ADSL met een vigor 2600 n fw 2.5.3 NL

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naam van je Provider (ISP): Cistron
Abonnement (Down/Up): Maxx (8192/1024)
Training (Down/Up) : (....) 8064 / 864
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid : 824 / 84
Ping * : 17ms
Afstand tot Centrale ** : bijna 1900m
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Draytek 2600E , recentste firmware
Router : Als modem
Tweaks : die dslam setting tweak

Helaas ben ik iets terug gezet op mijn upload, advies na de volgende info:
Downstream SNR margin : 8.5 dB
Upstream SNR margin : 5 dB
Downstream attenuation : 17 dB
Upstream attenuation : 33 dB
(slecht neem ik aan? :? )

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KarreMania schreef op 05 april 2004 @ 04:14:
Naam van je Provider (ISP): Cistron
Abonnement (Down/Up): Maxx (8192/1024)
Training (Down/Up) : (....) 8064 / 864
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid : 824 / 84
Ping * : 17ms
Afstand tot Centrale ** : bijna 1900m
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Draytek 2600E , recentste firmware
Router : Als modem
Tweaks : die dslam setting tweak

Helaas ben ik iets terug gezet op mijn upload, advies na de volgende info:
Downstream SNR margin : 8.5 dB
Upstream SNR margin : 5 dB
Ach 84 up en 1900 meter van centrale? Ik vind dat zeker niet slecht. Wil je hoger moet je in de centrale gaan wonen denk ik. :)
Ik vind dat je best tevreden mag wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KarreMania schreef op 05 april 2004 @ 04:14:
Nogal, ja. Je hebt een slecht contact ergens in je bekabeling. Je downstream-demping hoort een paar dB hoger te zijn dan je upstream-demping. Bij jou wordt laagfrequent veel meer gedempt dan hoogfrequent, en dat zijn bijna altijd geoxideerde verbindingen. Je hebt nog een beetje marge, maar het dubbele van je downstream is veel en veel te veel.

ROTTE BEKABELING! :X (tip: fijn schuurpapier, en alles tot aan het IS/RA langslopen.)

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 06-04-2004 02:32 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij is de download snelheid aanzienlijk teruggelopen na de upgrade.

Voor de upgrade:
Training (Down/Up) : 7616/512

Na de upgrade
Training (Down/Up) : 6200:1024

Toegegeven... die upstream is :9~ maar de downstream is met 1.4Mbit teruggelopen... vind ik toch wel een beetje veel (ruim 18,5% minder!).

Ik had hal contact opgenomen met Eweka en die roepen nu dat de snelheden niet "gegarandeerd" zijn... Waarom ik het dan eerst wel een hogere downstream had konden ze dan weer niet verklaren |:(

Hebben meer mensen hier last van?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

TFHfony

Professional Weirdo

rally schreef op 06 april 2004 @ 09:01:
Bij mij is de download snelheid aanzienlijk teruggelopen na de upgrade.

Voor de upgrade:
Training (Down/Up) : 7616/512

Na de upgrade
Training (Down/Up) : 6200:1024

Toegegeven... die upstream is :9~ maar de downstream is met 1.4Mbit teruggelopen... vind ik toch wel een beetje veel (ruim 18,5% minder!).

Ik had hal contact opgenomen met Eweka en die roepen nu dat de snelheden niet "gegarandeerd" zijn... Waarom ik het dan eerst wel een hogere downstream had konden ze dan weer niet verklaren |:(

Hebben meer mensen hier last van?
Gezien het feit je voor je upgrade ook al niet je maximale downstream haalde is dit niet zo vreemd. Blijkbaar was je lijn op dat moment niet al echt ideaal. Nu heeft de upstream er ook nog een beetje van ingepikt.
Wat wel vreemd is is dat je wel een sync van 1024 up haalt. Wat zijn de SNR en dempings waardes die je op dit moment hebt?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
patryk schreef op 02 maart 2004 @ 19:27:
Neem natuurlijk aan dat als je 8/0.5mbit al hebt de prijs naar beneden gaat?
Zit bij Concepts ICT en daar nog geen reet van gehoord :(
Ik heb daarover een maitlje naar Concepts gestuurd en kreeg het volgende antwoord :
Bedankt voor uw E-mail.

Deze upgrade staat gepland voor 16 april a.s.
Dit is echter wel onder voorbehoud.

Hopende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Concepts ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Sleepie schreef op 06 april 2004 @ 19:10:
[...]

Ik heb daarover een maitlje naar Concepts gestuurd en kreeg het volgende antwoord :

[...]
mogen we hopen dan. ik was al van plan om te bellen. als het niet gauw zou gebeuren dan zou ik weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij InterNLnet (SurfSnelADSL) en ben vandaag geeupgrade :) !

Modem synct op 1024 kbit up, ik zal m'n upload results nog posten...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Sleepie schreef op 06 april 2004 @ 19:10:
[...]

[...]
en? al geupgrade?
heb vandaag een ander ip adres gekregen maar geen verhoging van de upload :( ;(
tijd voor een belletje...

edit: zie nu op de site dat het gepland staat voor 21 april...

[ Voor 11% gewijzigd door PhuSioN op 16-04-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Naam van je Provider (ISP): Demon
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : analoog
Abonnement (Down/Up): 8196/1024
Training (Down/Up) : 7936/928

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Apr 16 2004 om 19:36:54 UTC+0200)

Download : 806.5 KByte/sec
Upload : 82.5 KByte/sec
Connection : 1,079.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Afstand tot Centrale ** : +/- 1377 meter
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: Zyxel 650R-31 met 3.40 GT.4 Firmware
Router : geen

[ Voor 8% gewijzigd door Lizard op 16-04-2004 19:40 . Reden: even bold toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

ISP: TweakDSL
Type telefoonverbinding: Analoog
Abbonement: UltraDSL 8Mbit/1Mbit
Training: Onbekend, heb een bridge staan

Resultaten van speedtest:
Download: 1,049.5 kByte/s (sure!)
Upload: 109.6 kByte/s (klopt wel aardig)
Connection: niet getest
Pingtest: 16ms (inmiddels getest)

Afstand tot centrale: ± 775meter
Modem / Router / Bridge: Asus 1-poorts cheap-ass dingetje
Tweaks: Geen, vond dit al snel zat :)

[edit] Ik vind speedtest maar een ruktest. Dus FTP-en geblazen!

Download:
ncftp /home/floris > get 100mb.bin
100mb.bin: 100.00 MB 850.44 kB/s

Upload:
(100MB duurt wel lang, had ik niet beter een 10MB file kunnen nemen vraag ik me nu af. Dus ik ga maar een beetje van alles typen ofzo, wellicht dood dat de tijd wat.)
ncftp /home/floris > put 100mb.bin
100mb.bin: ETA: 13:34 15.09/100.00 MB 106.87 kB/s

Ik had geen zin meer om te wachten :P

[ Voor 48% gewijzigd door Floor-is op 16-04-2004 21:42 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Floris schreef op 16 april 2004 @ 21:07:
TweakDSL
Analoog
UltraDSL 8Mbit/1Mbit
Training: Onbekend, heb een bridgeje staan

Resultaten van speedtest:
Download: 1,049.5 kByte/s
Upload: 109.6 kByte/s
Connection: niet getest
Pingtest: niet getest

Afstand tot centrale: 775meter
Modem / Router / Bridge: Asus 1-poorts cheap-ass dingetje
Tweaks: Geen, vond dit al snel zat :)
En nu nog is ?.... deze tst lijkt me niet echt te kloppen hehehehe 8Mbit is sowieso al geen 1049KB lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zie edit :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Kijk dat lijkt er meer op...vergeleken de andere users hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
na sluiting van het ander topic;

mensen die vandaag ook echt geupgrade zijn bij concepts ict? stond op de site dat het 21 april zou gebeuren en zoals verwacht gewoon helemaal nix veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Schop * :)

Ben benieuwd of er mensen zijn die RECENTE ervaringen hebben met een Zyxel 650R modem over ISDN via BBned (of Demon :) ) ... Heb nu een Sweex (met 2048/1024), maar dat is een kutding, moet vaak het modem rebooten omdat internet niet werkt. Heb dus een Zyxel bestelt. Haal nu btw iets van 708kbits up.

Graag reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:28:
* Schop * :)

Ben benieuwd of er mensen zijn die RECENTE ervaringen hebben met een Zyxel 650R modem over ISDN via BBned (of Demon :) ) ... Heb nu een Sweex (met 2048/1024), maar dat is een kutding, moet vaak het modem rebooten omdat internet niet werkt. Heb dus een Zyxel bestelt. Haal nu btw iets van 708kbits up.

Graag reacties :)
Hangt er vanaf welke apparatuur BBned gebruikt in de centrale waarop je bent aangesloten.

Is dat Alcatel dan kan je best hoger dan 800Kbps uit komen. Is dat (nog) Cisco kan het iets lager zijn met een 650H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:43:
[...]

Hangt er vanaf welke apparatuur BBned gebruikt in de centrale waarop je bent aangesloten.

Is dat Alcatel dan kan je best hoger dan 800Kbps uit komen. Is dat (nog) Cisco kan het iets lager zijn met een 650H.
Huh? Dit is toch allemaal 1 standaard? Of heb ik het nou mis?

Net als bijv. de 802.11 standaard, een Ciso kaartje kan met een Linksys AC overweg. Of is alcatel tegenwoorig "beter"/sneller dan Cisco :) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Huh? Dit is toch allemaal 1 standaard? Of heb ik het nou mis?
In princiepe wel, 't werkt eigenlijk allemaal met elkaar (op wat software/firmware flaters na her-en-der). Alleen zijn er combinaties die iets meer optimaal werken dan andere combinaties.

Een vlaming verstaat een vlaming ook beter dan een groninger een vlaming verstaat zegmaar.

Officieel heeft de ADSL standaard niet eens een 1024Kbps upstream, dus opzich kan je er blij met zijn dat iedereen er een beetje van afwijkt.
Net als bijv. de 802.11 standaard, een Ciso kaartje kan met een Linksys AC overweg. Of is alcatel tegenwoorig "beter"/sneller dan Cisco :) ?
Alcatel is nieuwer en is instaat om ADSL2 en ADSL2+ aan te bieden, de oudere Cisco appratuur kan dat niet bijvoorbeeld. Neemt ook minder ruimte in, dus meer aansluitingen op minder apparatuur ruimte etc.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 21-05-2005 00:16 ]

Pagina: 1 2 Laatste