[raid] incomplete raid set

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi,
Ik heb nu tot twee keer toe een raid 0 array (Q-tec 340R met Sil0680 chip) aangemaakt en tot twee keer toe geeft die na de eerste wijzigingen in het systeem de melding incomplete raid set.

Ik heb de gegevens van mn oude hdd (maxtor 80gB, 740X) telkens volledig (offline) gekopieerd. Auto-rebuild staat aan, m'n oude schijf is primary master op de controller, en de nieuwe schijf (maxtor 80gB, DiamondMax Plus 9) secondary master. De schijven worden bij het opstarten goed herkend en ik draai WinXP.

Maar in ieder geval; dit is natuurlijk niet de bedoeling :)

Suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het kan fixen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn de schijven volledig leeg gemaakt toen je de RAID array wilde aanmaken?

Google trouwens ook eens op "incomplete raid set" (compleet met aanhalingstekens) :)

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 04-11-2003 15:07 ]

• MadMurdock
  • Niet online
Nou vanaf de eerste schijf heb ik dus alle data gekopieerd (en die was dus niet leeg :)) en die tweede dat was/is een geheel nieuwe schijf. (Is het een probleem dat deze niet eerst geformateerd was? De eerste keer gaf de 'raid-bios' geen foutmelding bij het booten).

Ik heb trouwens ook gezocht op google, maar dat geeft met name resultaten als losse kabels etc. Dit heb ik goed gecheckt, maar volgens mij is daar niks bijzonders mee aan de hand.Wanneer ik de schijven los aansluit worden ze ook gewoon goed herkend.

• MadMurdock
  • Niet online
hmm nog geen oplossing ;)

• Londje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 13:59

Londje

....tssssssss....

Heb je het inmiddels opgelost? Ik heb nu namelijk exact dit probleem. Echter niet vanaf het begin... maar nu ineens... :'(

Asus P3B-F | PentiumIII 800@992 | 2 *256mb PC133 ECC | Voodoo3 3000 AGP | Creative AWE64 | Maxtor 40GB 7200 | WD 20 GB 7200| Plextor 40x SCSI | Plextor 12x4x32 SCSI | Iiyama Vision Master Pro 510 | IntelliMouse Explorer | WinXP |

• MadMurdock
  • Niet online
Londje schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:57:
Heb je het inmiddels opgelost? Ik heb nu namelijk exact dit probleem. Echter niet vanaf het begin... maar nu ineens... :'(
Nope, helaas.. Heb mn kaart weggemikt en voorgenomen een FastTrack tx2000 te kopen en nooit meer met dergelijke wannebee-kaarten te werken :)

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28
Londje schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:57:
heb ook dat kaartje, maar nog geen problemen met gehad. Bij mij zijn het 2 oude schijven van 7.85gb die in raid0 staan. Die schijven waren niet leeg wanneer ik de raid aanmaakte, allemaal geen probleem. In windows dan gewoon geformatteerd. Mijn raid is wel brak :( de ene schijf(IBM) is slechter dan de andere(Quantum Fireball).

Mss kan een bios update je wel helpen...

Edit: heb het kaartje al een maand en half denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door Cocona op 14-11-2004 12:41 ]

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik heb zelf ook zo'n kaartje gehad, en er niets dan miserie mee gehad. Bij verschillende tests bleek ook dat mijn raid-1 array het op willekeurige momenten nodig vond incomplete te worden. Ik vermoed dat een van beide disks brak was...

Voor de rest heb ik het ding in raid-1 dus niet deftig aan de praat gekregen, kheb het ding dan ook mooi in een hoekje gemikt. In deze thread kan je nog wat nagenieten van m'n SIL0680-frustraties ;) Mijn advies: haal een échte raid controller.
Pagina: 1