CRT beamer merk vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:32
ik ben vandaag met geluk mijn beamer merk te weten gekomen en nu ben ik heel erg benieuwd naar de specs van die beamer

de site waar ik het gevonden heb is hier

http://www.nextyle.nl/beamers/GE/index.htm

ik heb de specs nodig om te weten hoe ik hem het beste kan neerzetten en eventueel om het beeld hardware matig om te draaien

ik heb al gezocht met google maar krijg vanalles behalve die beamer

iemand een idee ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
cool heb nu de verdere specs gevonden na het vergelijken van een paar foto`s

Available in black or white housing
Picture Size: 5’ to 10’ diagonal
Brightness: 750 lumens peak picture brightness
Projection Tube: 7" liquid-cooled CRT’s (R,G,B)
Horizontal Resolution: RGB Analog Input: 800 lines
Speakers: Two 5" oval
Installation: Ceiling, Floor, or Rear
Weight: 112 lbs
Dimensions: 10 1/4" H x 31" W x 25" D
Supplied Accessories: Detachable AC Cord, wireless remote control

heb alleen nu nog het probleem hoe kan ik de beamer zijn plaatje wat hij op de muur toverd om zetten want de beamer is inplaats van tegen het plafond op de grond geplaats dus op de kop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
nog iets leuks gevonden

(http://www.benmorehead.com/secretcode.html)

To access the calibration menu, hold down the "Menu" key for several seconds. You will see "Welcome to digital TV." Key in 9,8,7,6 and then "Enter." You will see the 15 technical settings, along with the value of each. Write down the settings and their values before you change them, so you can return to status quo ante if you screw up. I messed around with some of the more advanced color settings "light red", "dark green", etc., and couldn't tell a bit of difference. Other settings, like "vertical height," "horizontal width," and "horizontal centering" have an immediate and obvious effect.

hiermee kan ik nu dus in het menu komen van mijn beamer en de settings die erin staan veranderen :) ik hoop dat de settings om het beeld groter te maken er ook instaan omdat het mogelijk moet zijn om een beeld van 3 meter te maken :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:20
Meestal zitten de switches onder de kap op een van de printplaten. Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.crtprojectors.co.uk/invert_12_series.jpg

Die moet je dan allemaal even indrukken. Vergeet niet de stroom er af te halen ;). Daarnaast moet je de PJ volledig opnieuw instellen.

Een beeld van 3 meter is alleen mogelijk als de afstand groot genoeg is tussen de projector en het scherm. Het is dus niet zo dat je altijd een 3 meter breed plaatje tevoorschijn kunt toveren. Je kunt op de PC een grijs plaatje fullscreen aanzetten, kijk dan door de lenzen naar het fosfor oppervlak. Zorg ervoor dat het plaatje een zo groot mogelijk stuk van het fosfor inneemt (zonder dat het er aan de randen af valt). Kijk nu op de muur/scherm, dit is de maximale grootte.
ps. Zorg ervoor dat de projector helemaal recht staat, waterpas dus.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
bedankt voor de perfecte reply verder heb ik nog een klein vraagje

kan ik hier wat mee ?

To access the calibration menu, hold down the "Menu" key for several seconds. You will see "Welcome to digital TV." Key in 9,8,7,6 and then "Enter." You will see the 15 technical settings, along with the value of each. Write down the settings and their values before you change them, so you can return to status quo ante if you screw up. I messed around with some of the more advanced color settings "light red", "dark green", etc., and couldn't tell a bit of difference. Other settings, like "vertical height," "horizontal width," and "horizontal centering" have an immediate and obvious effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:20
Sja, als het menu werkt heb je er uiteraard wat aan. Ik snap alleen niet waarom dat bij 'secret codes' staat, want zo'n menu hoort gewoon toegankelijk te zijn. Heb je wel informatie of sowieso een idee hoe je de projector moet instellen? (in grote lijnen, dat is voor iedere CRT denk ik wel hetzelfde). Heb je een handleiding kunnen vinden? (eventueel een bijna gelijk model, in ieder geval hetzelfde menu/aansturing).
Anders wil ik het ook wel proberen te vertellen (fouten voorbehouden)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
ik heb op crt beamer gezocht en kwam toevallig op een nederlandse site

ik heb de eigenaar gemailed en hij gaf me een site waar tips opstonden boven aan was een foto die foto leek precies op die beamer die ik dus heb

ik keek naar de naam van de foto en heb met google daarop gezocht toen kwam ik op een aantal sites waarvan ik dus het merk heb kunnen achterhalen ik heb deze beamer 2de hands gekocht voor 400 euro

maar verder weet ik er niets van ik heb die secret codes gevonden op een hobbie site van iemand en ik denk dat het secret is omdat de service mensen die hem eerst deden afstellen etc hem gewoon geheim hebben zodat ze persee hun moeten bellen zodra je die beamer verplaats of iets dergelijks ( niet dat ik elke dag een 50 ~ 60 kilo wegende beamer ga verplaatsen ? )

maar de code ziet er uit alsof het wel kan kloppen ik kan het op dit moment nog niet testen ben pas om 6 uur thuis maar dan kijk ik meteen of het werkt :P

dit net nog ergens gevonden

Zenith Pro851x CRT Video Projector

Probably the Most Widely Used Unit in the USA

Features 7" CRTs Calibrated at 6500K

Capable of 800 Lines of Resolution

750 Lumens Peak Brightness

Built-in Stereo Sound System

On-Screen Menu System Makes Set-up a Snap

Includes a TV/VCR/Cable Universal Remote Control

Shipped for A Front Projected, Ceiling Mounted 100" Diagonal Picture

Accomodates Screen Sizes of 48" to 120"

REG $3999 SPECIAL $1999 (Includes FREE Shipping in the Continental US)

[ Voor 23% gewijzigd door redpen op 04-11-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
heb even getest gisteravond en ja ik kan een 25 tal opties aanpassen
waaronder ook de horisontal width en vertical hight oftewel lengte breedte alleen ik denk dat ik de lenzen ( of de olie of wat het is wat daar tussen zit ) schoon moet maken omdat het beeld niet scherp te krijgen is
maar hoe doe ik dat ? en met wat ?

[ Voor 6% gewijzigd door redpen op 06-11-2003 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
la la la |:( AUW :( stom topic }) grrr >:) *SCHOP* la la la :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij CRT techniek hoeven geen lampen vervangen te worden, en gaat deze projector nog vele jaren onderhoudsvrij mee.
Nou veel succes :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je het beeld niet scherp krijgt, dan denk ik dat je de beamer te ver van de muur af hebt staan (je wil dus een te groot beeld). Op een gegeven moment kan de beamer dan niet meer focusen. Als je de beamer iets naar voren schuift, zul je zien dat het weer scherper wordt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1