Toon posts:

video kaart probleem bij 3d games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 3d games zoals America's Army of MOHAA speel gaat na ongev. 20-50 min (zeer wisselend) gamen mijn monitor op stand by en het geluid loopt gewoon door maar de pc doet niks meer. kan alleen resetten om opnieuw op te starten. En bij internetten of films kijken heb ik geen enkel probleem dat doet mijn pc uren achter elkaar. Dit ligt zeker niet aan mijn monitor maar aan een probleem in mijn pc. Is dit een software/ configuratie of hardware probleem?
Mijn systeem: P4 2.4 MHz, 256DDR, NVIDIA Ti4200 128 MB, Win XP met die nieuwste drivers en updates. Heb nu NVIDEA 52.16 maar had het ook bij de 45.XX serie en oudere drivers.

Wie weet raad?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb je al es gekeken naar je temps? kan zijn dat je vid kaart te warm wordt.
log file ook al nagekeken?
geen

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

Croga

The Unreasonable Man

Hallo Giet, en welkom op GoT.

Ik zou je adviseren eerst de FAQ, en dan vooral de Huisregels eens goed door te nemen.

Wat je daar onder andere uit kunt halen is dat zoeken op het forum vaak nuttige informatie kan opleveren. Daarnaast zijn de volledige specs van je systeem erg belangrijk. 256DDR zegt niet veel (wat voor DDR? hoeveel modules?). Daarnaast is het in dit specifieke geval erg belangrijk om te weten wat voor voeding er in de PC ligt, en wat voor onderdelen (CD, HDD, DVD, etc) er nog meer in liggen....

Vertel! vertel! Wij zijn nieuwsgierige hulpgrage tweakers, maar meer informatie is gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan niet de temp van mijn videokaart meten maar mij pc is na het vastlopen 43-44 graden C gemeten met speedfan.

Verwijderd

Topicstarter
ai croga
Dat weet ik helaas niet en ik zit nu op mijn werk dus kan dat helaas nog niet uitzoeken maar ben benieuwd in welke richting ik het probleem moet zoeken, herkent iemand dit pro bleem? Ik dacht zelf dat het een temp probleem is met mij video kaart.

Verwijderd

Download cpuburn eens en kijk ff of je systeem stabiel blijft.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
dit lijkt me een temperatuur probleem, anders zou het vrijwel meteen/na enkele minuten gebeuren, en dus niet na een minuut of 20-50.
Check verschillende progs voor de temperatuur van je HD's/vidkaart/proc

Als hij heen probleem aangeeft kun je memtest een nachtje laten draaien, geheugenfouten kunnen legio aan problemen aangeven.

geeft memtest geen fouten? anders eens iemand anders zijn kaart lenen en kijken of hij dan stabiel blijft voor langer dan 2 uur of in iemand anders zijn PC hangen.

Maar probeer eerst het bovenste...

[ Voor 46% gewijzigd door LiquidT_NL op 04-11-2003 12:34 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
nog even wat aanvullende info dan
Codegen ATX6039L, Miditower 300 watt p4
MSI 845pe Max B lan Oem, P4/FSB533, DDR333
Intel P4 2.4 Ghz Socked-478 (533FSB)
DDR333 RAM 256 MB PC2700
Leadtek a280le td ViVO 128mb ti 4200
Seagate IV st380021a 80GB 7200rpm

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
is het een complete pc? dus niet zelfbouw? zou toch niet mogen dat een kant en klare pc+vidkaart te heet word en crasht...

Verwijderd

Topicstarter
Ja min of meer compleet systeem, naar mijn eigen wensen door de winkel (Fascom)samengesteld.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Zit er een coolertje op je Video kaart?

Draaid deze rond?
Draaid deze fatsoenelijk rond?

Werkt je CPU cooler?

Maak de kast gewoon open en kijk of er niet een ide kabel ergens tegen zo'n fan aan loopt zodat deze niet kan draaien,

Voeding is haast uitgesloten hier omdat hij het dan gewoon altijd moest doen

je mem kan je idd nog wel ff testen maar dan zou ook denk ik het geluid vast moeten lopen en dat is niet...

Hier uit blijkt dan dat ook de CPU zijn werk doet anders ken dat niet,

probeer anders gewoon ander geheugen, en een VGA kaart

[ Voor 100% gewijzigd door Professor_Botje op 05-11-2003 15:24 . Reden: Extra info ]

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het advies. Aangezien ik nog garantie had heb ik de pc naar de winkel gebracht en daar hebben ze gezien dat het niet aan de koeling ligt maar wel dat de videokaart kapot is en ik krijg gelukkig een nieuwe kaart! :)
Pagina: 1