Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

COM-poort testen

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Ik zit voor mn MP3 bak een compoort control geval om winamp te besturen in elkaar te fixen. Gelukt, en met een positief resultaat getest op mn XP pc.

Mn mp3 bak draait erchter op win 98, winamp 2.91 en compoort versie 1.42
en ja, t zal eens in 1x goed gaan (not :X ). Op mn mp3 bak gebeurt er helemaal niks. Ik vraag me af of mn compoort wel goed is, omdat de hele bedieningsunit t op mn XP prof pc t wel doet.

Dus mijn vraag is, hoe kan je je compoort testen of ie goed werkt?

Verwijderd

Multimeter erop, dat is de enige oplossing die je een beetje zekerheid geeft.

• Rein_stein
ok, maar wat moet je dan meten? 5 en 0 voltjes?
Maar heb je dan ook de garantie dat compoort>rest van de pc (dus alle chippies etc) nog werken?
ik zoek eigenlijk iets dat dat checked.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

simpele (loopback) test .. verbind pootje 2 (Tx) met 3 (Rx) (met een gebogen nietje ofzo)

start hyperternial oid maak een verbinding (no handshaking) via de gewenste compoort

met verbinding
als je local echo aanstaat komt alles wat je intik dubbel in beeld
als je local echo uitstaat komt alles wat je intik enkel in beeld

zonder verbinding
als je local echo aanstaat komt alles wat je intik enkel in beeld
als je local echo uitstaat komt alles wat je intik niet in beeld

random info site http://www.csihq.com/~mike/students/networking/serial/

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 03-11-2003 23:17 ]

Iperf

Verwijderd

Heeft die MP3 bak wel negatieve spanningslijnen?
Hoeveel volt staat er op elke pin die je gebruikt met ComControl?

• Rein_stein
die MP3 bak heeft een AT voeding (kweenie of die negatieve voltages hebben :?)
Ik zal straks als ik uit school kom ff meten en die truc van Fish gebruiken.

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
Een serieel muisje eraan hangen.

Verwijderd

die MP3 bak heeft een AT voeding (kweenie of die negatieve voltages hebben :? )
Zeker weten dat die dat hebben: AT Pinout

Maar omdat je zei "MP3 bak" dacht ik aan de mogelijkheid van een in de PC gebouwd model met een afwijkende / zelfbouw voeding zonder negatieve voedingslijnen (zijn nodig voor seriële poorten en modems). Zie ook: Verwijderd in "Welke spanningen heeft een mobo echt nod"
Een serieel muisje eraan hangen.
Dat zou om te kijken of de seriële poort het wel doet inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Maar omdat we hier een undocumented feature gebruiken zegt de spanning van de comcontrol pinnen ons meer, tesamen met de kenmerken van de chipset/seriële poort driver IC.

Hoe lang zijn trouwens de draden van je comcontrol knopjes? Heb je nog een foto om ons mee te plezieren terwijl jij de seriële poort nameet? :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 10:06 ]

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

het zelfde probleem had ik ook op mn mp3 doos, met win 98, comcontrol wilde niet naar com 2, maar naar com 1 , maar daar zat de muis al aan...
ik heb vanalles geprobeerd, muis omgewisseld, (werkt prima) modem der aan (ook prima) maar een paar schakelaars voor com control heb ik niet aan de praat gekregen. ook niet door zelf de ini file van comcontrol aan te passen zodat deze wel com2 moest gaan gebruiken :(

edit, btw, net vergeten, maar met win me heb ik de boel ook niet aan de gang gekregen. ben nu maar debian aan het installen, maar de setup disks zijn kaduuk :(

[ Voor 17% gewijzigd door MidiMaze op 04-11-2003 12:44 ]

blabla

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Misschien is het ook makkelijk als je naar de website van de fabrikant gaat, en daar eens wat meer informatie op gaat vragen. ;)

• AMDathlonxp
Ik bedoel niet over het ene van die MP3 bak, maar ik bedoel als de Com pport het helemaal niet meer doet, en je dan wat gaat opvragen bij de fabrikant

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Bestaat er niet iets van een debugger voor je compoort (net zoals een pci debugger van epox) :?

@ AMDathlonxp er bestaat ook nog een edit knopje : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 43% gewijzigd door Meneer aard op 04-11-2003 16:19 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rein_stein
Tis een compaq mobotje. Hijs op zich wel chill, onboard video en geluidskaart. Echt specs kan ik er niet nie van vinden...

• Rein_stein
ok, heb heb die test van fish gedaan, @ Xp pc werkt t, op de mp3 bak helaas niet :(

@ Euss; hoe moet je die poorten meten? Gewoon zwart op mantel/ground houden en dan alle pinnen meten?

Verwijderd

hoe moet je die poorten meten? Gewoon zwart op mantel/ground houden en dan alle pinnen meten?
Dat is idd een aardig begin ;)

• Rein_stein
k..na eten ff doen :)

• AMDathlonxp
Meneer aard schreef op 04 november 2003 @ 16:18:
Bestaat er niet iets van een debugger voor je compoort (net zoals een pci debugger van epox) :?

@ AMDathlonxp er bestaat ook nog een edit knopje : [afbeelding]
Weet ik ook wel...
Kan ook wel eens wat vergeten 8)7
Pagina: 1