Toon posts:

[WinXp] Programma's Starten niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een super vaag probleem.
Hopelijk kan een van jullie mij daar bij helpen.

Het volgende is het geval.
Zo goed als alle programma's die er op mijn peeceetje staan weigeren op te starten.
Telkens krijg ik deze melding: Windows kan het bestand niet vinden Controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.
De enigste 2 programma's die wel mogen starten zijn iexplorer en outlook 2003.

Nu las ik op het forum over het uitvoeren als... knopje en zo kreeg ik toch nog progjes aan de praat.
Ook mijn virus scanner, want ik dacht das een virus scannuh die hap nu 3 scans later niks gevonden en nog steeds dit irritante probleem.
Ik heb ook al met regedit na gekeken of daar wat dingen veranderd waren gaf ook geen resultaat.
De yahaa scanner van symatec crashde na ongeveer 10 min.

Ik kan ook geen system restore doen omdat ik dan de melding krijg dat ie rundll32.exe niet kan vinden.

Ik weet wel wanneer het begonnen is ik hernoemde een .exe in mijn start menu en daarna een reboot vanwege eerder geinstaleerde software.
Het progje was trouwens xboconnect.
Starte me pc in plaats van de progjes die normaal opstarten alleen maar dat programma op waar ik de naam van had veranderd :?

Hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen want dit is echt het meest irritante wat ik met met me pc heb mee gemaakt.

Greetz en aangenaam

Ph34r :)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heb je al een online virus scanner geprobeerd? Heb je toevallig geen mappen verplaats omdat hij niks kan vinden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ph34r m3,

Welkom op GoT :)

Ik zie dat je een aantal dingen al geprobeerd hebt, maar je verhaal komt me niet helemaal duidelijk over.

Als ik je verhaal goed interpreteer kreeg je het probleem dat bij elk programma wat je op wou starten, je een foutmelding kreeg.

Vervolgens heb je de tips uitgevoerd die in de SA Frequently Asked Questions stonden om dit te herstellen.

Hierna is het gelukt om weer je virusscanner te draaien, maar deze heeft niks gevonden.

Hierna zeg je dat je nog steeds dit irritante probleem hebt - alleen snap ik dan niet zo goed welk irritante probleem aangezien je eerder aangeeft dat het weer (gedeeltelijk) werkte: "en zo kreeg ik toch nog progjes aan de praat"

Even voor de zekerheid - je hebt toch de tip die hier staat opgevolgd: Software Algemeen FAQ - en dan met name het gedeelte over het bewerken van de registry ?

Probeer even een zoduidelijk mogelijk beeld te geven van wat je gedaan hebt, wat daar het resultaat van was, en wat je daarna geprobeerd hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
thejoker80 schreef op 03 november 2003 @ 22:13:
Heb je al een online virus scanner geprobeerd? Heb je toevallig geen mappen verplaats omdat hij niks kan vinden?
Ja heb een online virus scanner geprobeerd ook niks.
Nee geen mappen verplaatst.

De pc heeft nu weer besloten om bij alles xbconnect op te starten.
Das voor een fanatieke online xbox gamer niet vervelend.
Maar ik wordt er redelijk geiriteerd van

Tnx anyway

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 november 2003 @ 22:15:
ph34r m3,

Welkom op GoT :)

Ik zie dat je een aantal dingen al geprobeerd hebt, maar je verhaal komt me niet helemaal duidelijk over.

Als ik je verhaal goed interpreteer kreeg je het probleem dat bij elk programma wat je op wou starten, je een foutmelding kreeg.

Vervolgens heb je de tips uitgevoerd die in de SA Frequently Asked Questions stonden om dit te herstellen.

Hierna is het gelukt om weer je virusscanner te draaien, maar deze heeft niks gevonden.

Hierna zeg je dat je nog steeds dit irritante probleem hebt - alleen snap ik dan niet zo goed welk irritante probleem aangezien je eerder aangeeft dat het weer (gedeeltelijk) werkte: "en zo kreeg ik toch nog progjes aan de praat"

Even voor de zekerheid - je hebt toch de tip die hier staat opgevolgd: Software Algemeen FAQ - en dan met name het gedeelte over het bewerken van de registry ?

Probeer even een zoduidelijk mogelijk beeld te geven van wat je gedaan hebt, wat daar het resultaat van was, en wat je daarna geprobeerd hebt :)
Ik zal het in stappen opschrijven.

- Goed werkend systeem -
1) Veranderde de naam van een .exe [XBC33K.exe -->xbconnect.exe]
2) Reboot i.v.m eerder geinstaleerde software [Autoroute 2004]

- Systeem gaat de fout in -
3) OS start normaal een aantal progjes op deze worden nu vrolijk vervangen door xbconnect.exe
4) Ik verander de naam weer terug [xcboxconnect.exe --> XBC33K.exe]
5) Rebootje
6) Nu weigert ook maar een programma op te starten behalve iexplorer.exe en outlook.exe (Deze mededeling krijg ik iets anders probeer te starten - Windows kan het bestand niet vinden Controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer het nog een keer
7) Ik denk nu virus. Krijg via een aantal soortgelijke topics reeds in het forum tips/idee'n om toch mijn virus scanner aan de praat te krijgen. [][rml][ Virus(?)] Programma's starten niet meer[/rml]
8) Na diverse scans zowel offline als online geen resultaat.
9) Ook in aantal topics gelezen over regedit en wat daar te veranderen.
10) Ook dit bleek weining zinvol want alles stond correct.
11) xbconnect gedownload opnieuw geinstaleerd en krijg ik steeds weer bij elk prog xbconnect als programma.
12) Conclussie alle .exe's verwijzen naar xbconnect.

Geen idee hoe dit kan en ook geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Hopelijk is het zowat duidelijker.

Nogmaals dank alvast
Greetz

Ph34r

- De ontdekking -

1) Rechtermuis knop -> uitvoeren als
2) Het volgende uitvinken mijn computer beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's
3) Dan start wel het juiste programma in plaats van xbconnect.

Want dat programma blijft stug opstarten als ik de stappen hierboven niet doe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 23:02 . Reden: Ontdekking lol ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als hij rundll32 niet kan vinden heb je wel een probleem want dat gebruiken bijna alle programma's, waardoor ik denk dat dat de reden is dat je programma's niet opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Azer schreef op 04 november 2003 @ 01:22:
Als hij rundll32 niet kan vinden heb je wel een probleem want dat gebruiken bijna alle programma's, waardoor ik denk dat dat de reden is dat je programma's niet opstarten.
Het lukt me nu om programma's te starten maar alleen als ik de laatste stappen doe die in de msg hier boven beschreven staan.
System restore lukt nog niet omdat die de rundll32 direct aanspreekt.
Beetje jammer zo'n probleem. ik denk dat ik 'm ga updaten met sp1 .

Verwijderd

!!!!!!

Ik heb exact hetzelfde probleem! Bij mij gebeurde het vlak nadat ik een mail-spam-virus gedelete heb. Het was ikfd.exe ("Screen Saver") en is zo'n program dat jouw computer gebruikt om zichzelf via mails te verspreiden.

Ik heb dat prog eraf gegooid en startte de computer opnieuw op en..

ik kan geen enkel programma meer opstarten, krijg dezelfde error als topicstarter.

Het grappige is: !!!LET OP!!!

Ik kan kladblok.exe bijv. niet opstarten, MAAR als ik op een kladblok.txt bestand klik, DAN doet iet het wèl! Ik kan programma's dus alleen INDIRECT opstarten.

Zelfde geldt voor Internet Explorer. Direct gaat niet, maar via Mijn Favorieten start ie gelukkig wel op.

Start > uitvoeren > bladeren werkt ook niet.

PLEASE HELP ME!!!
Zelfde voor DivX, klik ik op een .avi dan start Divx bij mij, maar direct lukt het niet.
Pagina: 1