Toon posts:

[Virus(?)] Programma's starten niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister kwam mijn vader me vertellen dat z'n computer nogal raar bezig was, de hardeschijf ratelde steeds en windows liep ongeveer continu vast.

Vandaag ben ik z'n computer aan het bekijken, en windows draait wel, alleen willen er geen programma's meer starten. Als ik bijvoorbeeld InternetExplorer start, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.websuit.nl/~jeroen/vaag.jpg

Het rare is dat de programma's er echt wél staan en als ik op een html bestand klik op de computer, dan opent hij internet explorere plots wel. Dit geldt ook voor andere bestanden, office files bijvoorbeeld, ik kan Word alleen opstarten als ik een *.doc open, niet als ik op de *.exe klik!

Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt kan hebben, en nog belangerijker, hoe ik dit kan oplossen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
heb je al een virusscanner gedraaid dan? Is het probleem spontaan ontstaan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[topic=535670/1/100] Kijk daar es :Y)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

lijkt me YaHa
[topic=530731/1/30]
staat beschreven wat het virus doet
en hoe er vanaf komt

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

Verwijderd

eerst maar es de virusscanner eroverheen denk ik.

dat kan ook online:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

dan kijken we wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe :+ laat is daar is kijken!

Er staat trouwens wel een virusscanner op, 'Norman' geloof ik.

Verwijderd

Klinkt als het klez virus.. m'n schoonpa had dezelfde problemen..(exe files die vreemd deden, scanner deed het niet goed meer, word had kuren, explorer kuren, taskmanager werkte niet meer, traag systeem. Ik zou even een grondige scan doen als ik jou was..
Voor het klez virus kun je bij f-prot goeie cleaners krijgen. Die zou ik er dan even overheen halen.

Klez zet bay de wee standaard virusscanners uit (indien die nog niet upgedate waren).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 12:12 schreef Deimos het volgende:
Er staat trouwens wel een virusscanner op, 'Norman' geloof ik.
'Geloof ik', betekent niet veel goeds, dan zullen de virusdefinities wel erg oud zijn ;(

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad het YaHa virus. Norman kwam zonet plots met de melding dat hij iets besmets had gevonden, en alles is nu weer hersteld. Beetje jammer dat hij toelaat dat het virus zich op de hd nesteld, maar dat zou ongetwijfeld aan m'n vaders update gedrag liggen ;)

M'n zus kwam trouwens net thuis en die had gister een onbekend mailtje met attachment geopend, via de site van de UvA ofzo, dus dat vertrouwde ze wel.. |:

Tnx voor de hulp :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Dan kan je bij verdere vragen in het YaHa topic terecht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.