Ik zal maar beginnen bij het begin (lang verhaal
).
Een jaar gelede ongeveer heb ik een nieuwe pc kocht, een celeron 1.7 ghz, en een paar maanden later heb ik daar een nieuwe hd ingekocht, namelijk een western digital 40gb, en nog nieuw geheugen(twinmos 256mb) en ook een geforce 4 mx 440.
Toen gamede ik ook wel regelmatig en na een tijdje, en alles ging wel redelijk (niet vaak vastlopers ed.)
Nouja, een paar maanden geleden had ik weer zin in een upgrade
en kocht een nieuw moederbord (A7N8X-X) en een nieuwe processor (Athlon Xp 2600+).
En ook een nieuwe kast met 300watt voeding van Maxpower
<- onbekend merk
De ouwde hardeschijf en het geheugen hield ik nog, een ook de geforce 4 gooide ik er maar in wegens geldgebrek
En na een tijdje begon het gezeik al: mijn pc begon te restarte bij een spel of bleef ie gewoon hange zonder dat er nog ook maar iets reageerde
Ik dacht dat het aan me geforce lag en heb hem eerst nog een tijdje gekoeld met een pci-slot cooler en toen deed ie het over het algemeen wel redelijk (als ik ook bepaalde instellingen in de bios veranderde zoals AGP apeture size).
Toen kocht ik tog maar een nieuwe videokaart omdat bijvoorbeeld Halflife 2 eraan zat te komen
En toen begon het gezeik weer.... weer vastloper na vastloper als ik een spel speelde en vooral als de pc zwaar werd belast (veel kogels, explosies, geluiden in 1x bijvoorbeeld).
Dus toen dacht ik: het zal wel aan de voeding ligge
(owja als ik de pc overklok loopt ie soms sneller vast dan anders)
Dus ik ging vandaag ff aan de gang, alles eruit gehaalt behalve videokaart, hd, en geheugen...
En ik ging blij Call Of Duty doen
om te proberen of ie het eindelijk wel goed deed.
Maarnee, weer bij drukke scenes restart de boel...
Nu heb ik dus een vraag... kan het eventueel aan me hd liggen?
Want hij piept soms als een gek, terwijl de mensen bij de pcshop geen fouten kunnen vinden als ze m aan hun diagnostisch systeem hange
Owja en als ik een tweede videokaart erin stopte (4mb s3virge) voor de 2e monitor ging ie al na een paar seconden op zun bek
(trouwens, 2 blokjes geheugen allebei 256mb pc2700 333mhz, maar 1 van twinmos en 1 van valueram)
Me systeemspecs staan hier:
http://www.tweakers.net/gallery/94218/sys
Wat ik al heb gedaan:
*In de bios zoveel mogelijk dingen verandert, teruggezet ed
*Alles uit de pc gehaalt videokaart, hd, en geheugen
*Geheugen in alle 3 bankjes gezet, omgekeerd ed
*Alle software/drivers upgedated
*Bios aantal keer geflashed
*Windows XP Pro aantal keer opnieuw geinstalleerd
*Harde schijf paar keer geformateerd
*Ehm, heel internet ongeveer afgestruint (behalve van die pedo-sites ed ieeell)
En dat was het wel zo'n beetje, ik word er egt gek want ik weet gewoon totaal
niet waar de fout kan ligge, al verdenk ik me harde schijf nu wel maar die is volgens de diagnostische progs ook gewoon goed
Owja, last but not least als ik soms teveel op knoppe zit te ramme gebeurt het ook
(ps. weet iemand ook of de a7n8x-x probleme heeft met de radeon 9600pro? dat heb ik ook wel es gelezen)
Als iemand me hier me kan helpe ohhh wat ben ik dan dankbaar
Een jaar gelede ongeveer heb ik een nieuwe pc kocht, een celeron 1.7 ghz, en een paar maanden later heb ik daar een nieuwe hd ingekocht, namelijk een western digital 40gb, en nog nieuw geheugen(twinmos 256mb) en ook een geforce 4 mx 440.
Toen gamede ik ook wel regelmatig en na een tijdje, en alles ging wel redelijk (niet vaak vastlopers ed.)
Nouja, een paar maanden geleden had ik weer zin in een upgrade
En ook een nieuwe kast met 300watt voeding van Maxpower
De ouwde hardeschijf en het geheugen hield ik nog, een ook de geforce 4 gooide ik er maar in wegens geldgebrek
En na een tijdje begon het gezeik al: mijn pc begon te restarte bij een spel of bleef ie gewoon hange zonder dat er nog ook maar iets reageerde
Ik dacht dat het aan me geforce lag en heb hem eerst nog een tijdje gekoeld met een pci-slot cooler en toen deed ie het over het algemeen wel redelijk (als ik ook bepaalde instellingen in de bios veranderde zoals AGP apeture size).
Toen kocht ik tog maar een nieuwe videokaart omdat bijvoorbeeld Halflife 2 eraan zat te komen
En toen begon het gezeik weer.... weer vastloper na vastloper als ik een spel speelde en vooral als de pc zwaar werd belast (veel kogels, explosies, geluiden in 1x bijvoorbeeld).
Dus toen dacht ik: het zal wel aan de voeding ligge
(owja als ik de pc overklok loopt ie soms sneller vast dan anders)
Dus ik ging vandaag ff aan de gang, alles eruit gehaalt behalve videokaart, hd, en geheugen...
En ik ging blij Call Of Duty doen
Maarnee, weer bij drukke scenes restart de boel...
Nu heb ik dus een vraag... kan het eventueel aan me hd liggen?
Want hij piept soms als een gek, terwijl de mensen bij de pcshop geen fouten kunnen vinden als ze m aan hun diagnostisch systeem hange
Owja en als ik een tweede videokaart erin stopte (4mb s3virge) voor de 2e monitor ging ie al na een paar seconden op zun bek
(trouwens, 2 blokjes geheugen allebei 256mb pc2700 333mhz, maar 1 van twinmos en 1 van valueram)
Me systeemspecs staan hier:
http://www.tweakers.net/gallery/94218/sys
Wat ik al heb gedaan:
*In de bios zoveel mogelijk dingen verandert, teruggezet ed
*Alles uit de pc gehaalt videokaart, hd, en geheugen
*Geheugen in alle 3 bankjes gezet, omgekeerd ed
*Alle software/drivers upgedated
*Bios aantal keer geflashed
*Windows XP Pro aantal keer opnieuw geinstalleerd
*Harde schijf paar keer geformateerd
*Ehm, heel internet ongeveer afgestruint (behalve van die pedo-sites ed ieeell)
En dat was het wel zo'n beetje, ik word er egt gek want ik weet gewoon totaal
niet waar de fout kan ligge, al verdenk ik me harde schijf nu wel maar die is volgens de diagnostische progs ook gewoon goed
Owja, last but not least als ik soms teveel op knoppe zit te ramme gebeurt het ook
(ps. weet iemand ook of de a7n8x-x probleme heeft met de radeon 9600pro? dat heb ik ook wel es gelezen)
Als iemand me hier me kan helpe ohhh wat ben ik dan dankbaar
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 21:40 ]