Toon posts:

[Processor]Genaaid?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar, k heb vanmiddag een nieuwe processor gekcoht namelijk een AMD Athlon XP 2600+, en als ik de pc opstart staat er bij kloksnelheid 1200.. :?
Ook staat er op de processor zelf (c)1999, weet iemand misschien of het gewoon aan mijn moederbord (Asus MB A7N8X-X) ligt?
En vervolgens zag ik de temperatuur van mijn processor ook tot de 85° Celcius stijgen dus gauw maar de pc uitgedaan.
Ik heb al een emailtje gestuurd naar het bedrijf maar ik was benieuwd of jullie er misschien nog ideen hebben.
Wat misschien wel zo kan zijn is dat de fan die ik erbij heb gekregen op de 1 of andere manier de processor niet ondersteund want op de site van de makers van de fan ( www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=95 ) staat de 2600+ niet bij de ondersteunde processors.
Nouja, waarschijnlijk ben ik dom ofzow 8)7 dat ik iets verkeerd heb gedaan maar ik heb de fan goed bevestigd, namelijk zoals mij is verteld door de lui van die winkel en daarna nog namens de handleiding dus..
ik weet het echt nie :?
Greets scorpion_xm

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wordt ondersteund die xp door de koeler :)
wel een heel dun laagje koelprut ertussen gegooid :?
kijk is in de bios hoe de settings staan van je proc.
je fsb enzo ;)

[ Voor 20% gewijzigd door chucky666 op 30-07-2003 20:58 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Staat de fsb van je mobo wel goed? Of dat je de multiplier wel goed gezet hebt, of dat je mobo wel een fsb van 333 ondersteunt?!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Op de cpu staat wel wat voor eentje het is (XP 2600+). Kijk eens naar de BIOS instellingen als FSB, die staat waarschijnlijk te laag (100MHz i.p.v. 166MHz). En als daar al een XP 3200+ tussen staat bij die koeler, werkt hij sowieso op een XP 2600+ 8)7 Beetje nadenken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens in de materie .. Zoek gewoon even op op welke FSB/multiplier een XP2600+ hoort te lopen. Dat kun je terugvinden in de CPU datasheets op www.amd.com, maar ook gewoon in de FAQ van dit subforum :)

En de (C)1999 geldt natuurlijk voor de K7 core. Daaruit zijn gedurende de jaren de Argon, Pluto, Orion, Thunderbird, Duron, Palomino, Thoroughbred, Barton, etc voortgekomen.

Wat betrteft temperatuur: kijk eens in de FAQ van dit subforum B)

Allemaal basic/zoekwerk, dicht dus.

Edit: naar aanleiding van jouw posthistorie verzoek ik je gelijk om de schijnbaar door jou overheen gelezen [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog aandachtig door te nemen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Dan heb je tenminste een idee van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT :)

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 30-07-2003 21:00 ]

Dit topic is gesloten.