Zijn er universele USB Stick drivers voor Windows 98?

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Zoals de topictitel al doet vermoeden: Zijn er universele USB Stick drivers voor Windows 98? Net zoals bij winme/2k/xp.

Ik vroeg me dit af, omdat hier op school met veel verschillende USB Sticks wordt gewerkt, en om nou op elke pc de driver iedere keer weer te installeren schiet natuurlijk niet op. Ik ben al 2 dagen aan het zoeken naar dit, maar tot nog toe niks gevonden.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij is dat netzoiets als zoeken naar universele netwerkdrivers voor alle pci kaarten. Het principe is wel hetzelfde bij alle usb sticks, maar hij gaat toch zoeken naar de id die de hardware heeft...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

Win XP kan het ook (alle USB sticks met 1 ingebouwde universele driver aansturen), dus waarom zou dat bij Win98 niet lukken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08
In Windows 98 zit geen fatsoenlijke usb-ondersteuning, dus zal je de driver van elke memorystick moeten installeren. Vanaf Windows ME is deze ondersteuning wel aanwezig en hoef je niet (altijd) de driver te installeren.

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
mischien heb je wat aan dit topic zelfde vraag
ben er nu zelf ook druk meebezig zie topic SA want mijn orginele driver wil niet werken

And this !! Is to go even further beyond!!!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

arutten schreef op 03 november 2003 @ 18:48:
In Windows 98 zit geen fatsoenlijke usb-ondersteuning, dus zal je de driver van elke memorystick moeten installeren. Vanaf Windows ME is deze ondersteuning wel aanwezig en hoef je niet (altijd) de driver te installeren.
Sorry, maar dat vind ik een beetje onzin. USB wordt door Win98 prima ondersteunt, alleen heeft Win98 geen ingebouwde drivers; die moeten voor elk USB device geinstalleerd worden. Bij bv. WinXP worden bepaalde drivers door MS in het OS meegebakken, dat is alles.

Dus moet het mogelijk zijn voor Win98 een universele USB driver voor memory sticks te maken. Eenmaal geinstalleerd kan die dan alle soorten memory stick herkennen. En dat is hier de vraag: bestaat zo een universele USB memstick driver en zo ja, waar haal je die vandaan?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Bij mijn stickje zat er een cd rommetje bij met drivers voor Windows 98 Second Edition, dus het kan wel. (ik heb het zelf getest en het werkt) Alleen weet ik niet of hij ook werkt op gewone windows 98.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:00:
Bij mijn stickje zat er een cd rommetje bij met drivers voor Windows 98 Second Edition, dus het kan wel. (ik heb het zelf getest en het werkt) Alleen weet ik niet of hij ook werkt op gewone windows 98.
Ja voor jouw sleutel, maar werkt die ook met andere usb sleutels dan?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik weet niet zeker, maar het eigenlijke programaatje wat hij installeerde was: sonixstorage 1.82 dus als je dat programmaatje kan vinden, lijkt het me dat hij het doet op iedere stick.
Het programma bevat standaard usb drivers voor "Pen drives"
Pagina: 1