[WIN98] Universele usb pen drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 19:00
(jarig!)
Na flink zoeken op google en hier op GOT... toch maar even de vraagt stellen

ik zit met het volgende...

ik werk op een school.. nu hebben we 160 nieuwe pc's met Win98 en Novell zonder floppy en allemaal met usb... elke ict leerling heeft een transcend usb pen... maar nu zijn er ook leerlingen die niet in de ict klas zitten en toch in de mediatheek van de functie usb pen gebruik willen maken alleen zijn er 1001 verschillende usb pennen in de omloop.. dus voor mij onmogelijk om die allemaal in de image te verwerken

dus mijn vraag:

bestaan er universele usb pen drivers voor win98..zodat ik d.m.v 1 driver of driver pakket.. een win98 machine elke usb pen kan laten herkennen??

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gaat dat niet gewoon plu en play bij de meeste sticks? De anderen zou je dan aan kunnen raden om gewoon een andere stick te gebruiken.

• D3LTA
(jarig!)
er is 1 stick die wij invoeren die werkt ook gewoon prima zit bij in de image... niks aan de hand... maar het zou mooi zijn als elke andere leerling gewoon zijn of haar usb stick kan gebruiken ongeacht welk merk.....

moet toch mogelijk zijn lijkt me... aangezien dos ook geen drivers nodig heeft en er toch van te booten valt ja

Verwijderd

ik kan het helaas niet terugvinden, maar er is een programma die de "usb removable mass storage" driver van win XP/NT installeert in W98. de naam was iets van "removable media 4 W98" ofzo, misschien heb je er iets aan.

• D3LTA
(jarig!)
lijkt me gek.... maar goed als je meer weet! let me know
zal ook ff zoeken

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
D3LTA schreef op 29 September 2003 @ 17:02:
er is 1 stick die wij invoeren die werkt ook gewoon prima zit bij in de image... niks aan de hand... maar het zou mooi zijn als elke andere leerling gewoon zijn of haar usb stick kan gebruiken ongeacht welk merk.....

moet toch mogelijk zijn lijkt me... aangezien dos ook geen drivers nodig heeft en er toch van te booten valt ja
Om te kunnen booten van een USB stick heb je bios ondersteuning en een geschikte stick nodig, anders is deze zonder dos-drivers absoluut niet te benaderen.

Voor Windows kun je misschien onderstaande link eens bekijken, misschien is het mogelijk je eigen driver te maken/aan te passen, ziet er in ieder geval wel interessant uit : Umss.exe Sample USB Mass Storage Driver for Windows 98 on Two Drivers

• D3LTA
(jarig!)
Nielson schreef op 29 September 2003 @ 20:48:
[...]

Om te kunnen booten van een USB stick heb je bios ondersteuning en een geschikte stick nodig, anders is deze zonder dos-drivers absoluut niet te benaderen.

Voor Windows kun je misschien onderstaande link eens bekijken, misschien is het mogelijk je eigen driver te maken/aan te passen, ziet er in ieder geval wel interessant uit : Umss.exe Sample USB Mass Storage Driver for Windows 98 on Two Drivers
Pc's die usb onder dos ondersteunen heb ik wel... dus feitelijk moet dat toch mogelijk zijn lijkt me.

zal is kijken of dat was is trouwens van die link die je me gaf
Pagina: 1