Toon posts:

[HTML] plaatje soms zichtbaar soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem... Voor het intranet heb ik een nieuwe menustructuur ontwikkeld, gewoon een simpel tree structuur oneindig diep etc...

Het menu werkt perfect. In en uitklappen, initialiseren (bij het openen van de pagina worden alle parents opgespoort en open geklapt etc.)

Het rare is dat mijn plaatjes (*.gif) voor het plusje, minnetje en de overige verschillende lijntjes soms niet getoond worden en soms weer wel... Het probleem is zo willekeurig dat ik geen verband kon vinden met het gebruik van de onderling verschillende pagina's en dat ik toen dacht: dan maar een GOT topicje...

Het is waarschijnlijk een IE-only probleem, want op Opera 7.11 en Netscape 7.1 heb ik het probleem niet. Het is getest op IE 5.5 (heb geen andere IE browser tot mn beschikking en het hele bedrijf heeft dit dus moet het hierop wel goed werken)

Hoe zit het intranet in elkaar:
- het bestaat uit een frame pagina die een top en sub in laad, op de frame pagina staan verder alle variabele en functies die de juiste menu's laden en bijhouden welke geladen zijn etc.
- in de top-frame wordt een banner ingeladen en het topmenu
- in de sub-frame wordt een submenu (tree) ingeladen wat de child is van de in de topmenu aangeklikte button.

Werkt dus allemaal perfect, zonder errors, zonder runtime errors etc... alleen dus het rare verschijnsel van de plaatjes...

Hoe wordt het submenu ingeladen?

In het subframe wordt een zogenaamde container geopend die een initialisatie functie aanroept. Deze functie trekt van de onderliggende frame-pagina het menu (object geörienteerd (hoe wil je anders op een goeie manier een oneindige structuur bouwen)) wat dmv van een innerHTML in een div op de container wordt geplempt...

Onderstaand heb ik een stukje van de output avn het submenu geplaatst die JS genereerd en die in de div wordt gezet. Heb er ff php code van gemaakt omdat dan dat rare &quote gebeuren goed blijft.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<div class="itemOut" id="bg154" style="display:block;">
    <div class="sMenuOut" id="154" style="float:left; width:104px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','content')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">Nieuws</div>
</div>
<div class="itemOut" id="bg127" style="display:block;">
    <div class="sMenuOut" id="127" style="float:left; width:104px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','_top')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">Helpdesk</div>
</div>
<div class="itemOut" id="bg128" style="display:block;">
    <div class="sImage" onclick="expandSub('128')">[img]"/images/x_sqr_plus.gif"[/img]</div>
    <div class="sMenuOut" id="128" style="float:left; width:104px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','content')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">Weekbrief</div>
</div>
<!-- sub menu van de button "weekbrief" -->
<div id="s128" style="display:none">
    <div class="itemOut" id="bg149" style="display:block;">
        <div class="sImage">[img]"/images/x_sqr_between.gif"[/img]</div>
        <div class="sMenuOut" id="149" style="float:left; width:88px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','content')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">bereikbaarheid</div>
    </div>
    <div class="itemOut" id="bg150" style="display:block;">
        <div class="sMenuOut" id="150" style="float:left; width:88px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','content')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">jarig!</div>
    </div>
    <div class="itemOut" id="bg151" style="display:block;">
        <div class="sMenuOut" id="151" style="float:left; width:88px;" onclick="expandSub(this.id);URLopener('linkje','content')" onMouseOver="changeColOver(this.id);" onMouseOut="changeColOut(this.id)">parlevinker</div>
    </div>
</div>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat draadje en degene die er aanhangen gelezen. Ik heb nu naast dat ik het plaatje inlaad deze ook nog als achtergrond geplaatst en het lijkt te werken. Heb nog niet uitvoerig getest, maar het ziet er positief uit! Bedankt!