Nickname(s) Nieuwe User(s)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
N.a.v. mijn posting in SeM:
Deze user heeft vrijwel dezelfde Nickname als ik en de verwarring heeft bij mij nu behoorlijk toegeslagen en zal ook bij anderen gaan toeslaan.

Graag een verzoek de andere Guardian_Angel zijn nick te laten veranderen.

Had voor mezelf al het voornemen. zodra dit kon, mijn eigen Nick te laten veranderen in Guardian Angel wat hierdoor nu ook in het gedrang komt.
vraag ik me het volgende af.

Nu blijkt dat op een klein detail na vrijwel dezelfde Usernames mogelijk zijn is de kans op verwarring met een reeds bestaande user aanzienlijk. Te voorkomen is het uiteraard nooit voor 100% maar wel zouden er maatregelen getroffen kunnen worden waardoor je als user na kunt gaan of jouw nickname, al of niet met een kleine wijziging, in gebruik genomen is.

Bestaat er geen mogelijkheid om na een nieuwe registratie een nieuw apart deel in het forum in te ruimen voor een melding daarvan (zoals MED) en de meldingen daar voor een nader te bepalen periode te laten staan waardoor iedereen kennis kan nemen van de 'nieuwe' users/nicknames? Ook zou dit voor Nickchanges kunnen moeten gelden.

Dit scheelt achteraf misschien wat tijd en voorkomt de verwarring.

In mijn geval ben ik er niet blij mee dat naast mijn eigen Nickname, GuardianAngel, ook nog eens bijvoorbeeld de namen:
Guardian-Angel
Guardian_Angel
Guardian Angel
Guardian-Angel.nl
Guardian_Angel.nl
Guardian Angel.nl
Guardian-Angel123
Guardian_Angel987
Guardian Angel687
gebruikt kunnen gaan worden.

GuardianAngel (de enige echte :) )

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht voortaan eerst even de beslissing af van de crew, in plaats van meteen een topic in LA te openen. Deze discussie vindt dan heus wel plaats in het crewforum, en het resultaat zie je vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 13:02:
Wacht voortaan eerst even de beslissing af van de crew, in plaats van meteen een topic in LA te openen. Deze discussie vindt dan heus wel plaats in het crewforum, en het resultaat zie je vanzelf.
Dit is een andere discussie :) Meer bedoelt om het e.e.a. te voorkomen en staat daarom geheel los van de posting in SeM zoals ik al opmerkte.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 13:03:
[...]

Dit is een andere discussie :) Meer bedoelt om het e.e.a. te voorkomen en staat daarom geheel los van de posting in SeM zoals ik al opmerkte.
Wat is het nut dit zo groots met zoveel bombarie te doen? De crew weet waar het over gaat en voert hier al overleg over. Ik zelf vind het dan een beetje ranzig om dit op te dikken met een LA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens hoeveel nieuwe gebruikers werkelijk ook actief worden of blijven. Ik denk dat zo'n forum dan een beetje overkill zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 02-11-2003 13:09 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Herinner je je Sinterklaas nog voordat de mogelijkheid bestond tot nickchanges stond die bekend als Sinterklaas 82 tm en een of andere briljante user had zich met sinterklaas_82_tm geregistreerd. Je bent dus zeker niet het eerst slachtoffer, maar ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen.

Mensen willen namelijk graag de nick (of iets wat erop lijkt) die ze overal gebruiken ook hier gebruiken. Tegen de tijd dat het verwarrend wordt kan er wel iets aan gedaan worden, maar preventief alle nieuwe usernames gaan checken lijkt me wat overbodig. De meesten blijven toch niet hangen en hoor je dus noit meer wat van.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
DataBeest schreef op 02 november 2003 @ 13:09:
Kijk eens hoeveel nieuwe gebruikers werkelijk ook actief worden of blijven. Ik denk dat zo'n forum dan een beetje overkill zou zijn.
Gebruikers die gedurende een nader te bepalen periode niet posten of op het forum aanwezig zijn geweest zouden, na een email te hebben ontvangen, automatisch als user verwijderd kunnen worden.
offtopic:
De vriendelijkheid straalt er weer vanaf

Het is maar net wat je als ranzig beschouwt. Ik zie mijn posting als een nuttige bijdrage waar leuk over gediscussieerd kan worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2003 13:18 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 27-09 13:57
GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 13:14:
[...]

Gebruikers die gedurende een nader te bepalen periode niet posten of op het forum aanwezig zijn geweest zouden, na een email te hebben ontvangen, automatisch als user verwijderd kunnen worden.
Dat is nooit de policy geweest, dus het lijkt me uiterst stug dat dat ooit gaat gebeuren. Gewoon niet posten is ook al genoeg en houdt de database ook wel zo duidelijk.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Mijn mening: ik vind het onzin. Geldt voor crew ook overigens, ik kan er niet mee zitten dat er users rondlopen die Polle, pelleke of pellepelle heten. Je zit hier met meer dan 80.000 mensen bij elkaar, en tsja, dan kan het voorkomen dat iemand een gelijkende nickname heeft. Als je je daar al druk over gaat maken, dan is het hek van de dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou misschien eens een wat originelere nickname kunnen nemen. Ik ken alvast 2 mensen hier in m'n directe omgeving die Guardian Angel als nickname hebben en aan je woonplaats te zien ben jij al geen van hen.

Met zulk een nickname kun je er gewoon zeker van zijn dat je vroeg of laat iemand tegen het lijf loopt met dezelfde nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04
en toch snap ik datniet dat dat niet kan. Het is op veel fora zo dat het user bestand maar blijft groeien en groeien en groeien maar dat er veel users in zo'n bestand 1x een vraagjestellen en dan nooit meer terugkomen.

Het staat natuurlijk in de stats, xxxxx users maar infeite heb je er niks aan. Het idee van het onmogelijk maken (of moeilijker) van een username kiezen die al in een andere vorm gebruikt wordt zie ik niet zo zitten. Mede door het argument van cryforhelp. Bepaalde users herken je gewoon aan hun usericon (of avatar hoe je het noemen wilt :P)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wat zeur je nou. IRL zijn er massa's mensen die Arjan of Arjen heten, zoals ik. En dat is dan EXACT hetzelfde :P

Als je het niet leuk vindt dat usernames soms op elkaar lijken, dan stel ik voor om in het vervolg iedereen z'n userID te laten gebruiken ipv username.

/gedoe om niks

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En daarnaast heb je toch ook nog een webicon / avator om je te onderscheiden van anderen?

Ik denk dat de combinatie van die twee er voor zorgt dat verwarring niet zo snel op gaat treden.

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 02-11-2003 13:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gorgi_19 schreef op 02 november 2003 @ 13:28:
En daarnaast heb je toch ook nog een webicon / avator om je te onderscheiden van anderen?
niet iedereen heeft die aanstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt inderdaad je icon, je ondertitel en je userid die uniek zijn. Het is niet van levensbelang dat je "herkend" wordt, dus ik denk niet dat we er iets aan/mee gaan doen, tenzij iemand overduidelijk een andere user nabootst (bijvoorbeeld dezelfde icon neemt, in dezelfde discussies gaat meedoen, zich als mod met bijna mod-nick uitgeeft, etc etc).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 02 november 2003 @ 13:28:
Dus heb jij er geen probleem mee als een nieuwe user gorgi 19 zich registreert?

Kijk, een verschil kan door iets dat daadwerkelijk wat toevoegt. Bijvoorbeeld een of meer letters. Eén streepje of een spatie is echter geen toevoeging.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 13:31:
[...]

Dus heb jij er geen probleem mee als een nieuwe user gorgi 19 zich registreert?
Nope. Als die ook nog dezelfde icon neemt, ontzettend veel in PW gaat rondhangen en dezelfde sig / ondertitel neemt, en daarbij zich niet gedraagd (c.q. mij een 'slechte' naam bezorgd) dan is het een ander verhaal.

Als die verwarring niet, of weinig, zal optreden, zal het me een zorg zijn. 't is maar een nick.

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 02-11-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 02 november 2003 @ 13:34:
Nope. Als die ook nog dezelfde icon neemt, ontzettend veel in PW gaat rondhangen en dezelfde sig / ondertitel neemt, en daarbij zich niet gedraagd (c.q. mij een 'slechte' naam bezorgd) dan is het een ander verhaal.

Als die verwarring niet, of weinig, zal optreden, zal het me een zorg zijn. 't is maar een nick.
En dat kun je nooit vooraf weten. Alleen al om die reden is het beter een duscussie achteraf te voorkomen.

Ik herhaal, dat als er géén toevoeging is in de zin van een of meer letters of cijfers maar slechts een streepje of een spatie de naam van een andere nickname onderscheidt, is er i.m.o. zowat sprake van een clone van de oorspronkelijke user.

Mij vorige Nickname Dick zal gegarandeerd ook wel bestaan. Maar het verschil tussen Dick-spatie-, Dick-, Dick_ is dermate klein dat het erg onoverzichtelijk wordt. DickO, Dick O of Dick1812 is echter wél duidelijk anders.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Je had gewoon je nick niet moeten changen, Dick was vrij origineel in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 13:40:
[...]
En dat kun je nooit vooraf weten. Alleen al om die reden is het beter een duscussie achteraf te voorkomen.
Ik geef wat dat betreft mensen het voordeel van de twijfel. Ik geloof in principe dat iemand niet een nick aanneemt om iemand te stangen. Als dat wel het geval is, dan is de kans groot dat het een kloontje is en zijn daar andere maatregelen voor.

De kans dat iemand mij imiteert en een nieuwe user is en een compleet verkeerde mentaliteit heeft en dezelfde interesses heeft, vind ik een te theoretische kans om mij daar druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

er loopt hier ook een seq_uence rond, in de jaren dat ik hier rond huppel ben ik hem 2x ofzo in een topic tegengekomen.. kan dan wel eens vervelend/lastig/onduidelijk zijn, maar iedereen heeft (voor zover daar sprake van kan zijn) zijn eigen identiteit met een eigen icon/ondertitel en zolang je niet continu in dezelfde topics rondrent is er nix aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is ook een JVS_ :), sterker nog, ik heb daar ooit een LA topic over geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Varienaja schreef op 02 november 2003 @ 13:24:
Wat zeur je nou. IRL zijn er massa's mensen die Arjan of Arjen heten, zoals ik. En dat is dan EXACT hetzelfde :P

[knip]

/gedoe om niks
Een Arian meldt zich ;)
En er loopt ook een Manny rond hier (mijn achternaam is Manni)

Ik heb ooit eens in de HK1.0 een topic geopend met hoe veel op elkaar lijkende nicks er zijn: Hoeveel met bijna de zelfde usernames?

Zo lang die users maar niet irritant gaan doen (identiteit overnemen) lijkt mij het niet erg.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 02 november 2003 @ 13:34:
[...]

Dat vind ik dan weer onzin.
Als het toegestaan wordt om een lijkende nickname te houden is het raar als deze zich niet in bepaalde fora (regelmatig) mag laten zien :{

Stel er regt een MereIy en deze wordt erg actief op GoT. Zou deze zijn nick mogen behouden? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Databeest, er staat en... en... en... Dat is dus niet alleen in hetzelfde forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

DataBeest schreef op 02 november 2003 @ 13:59:
Stel er regt een MerIey en deze wordt erg actief op GoT. Zou deze zijn nick mogen behouden? :?
't is niet of-of, maar meer een combinatie van zaken...
Ik heb geen probleem als een user gorgi 19 heet en veel in PW post.
Wel als deze ook nog exact hetzelfde icon er ook nog bij neemt en ik zou er zeker wat van zeggen als een sig ook nog overeenkomt. De kans dat dat niet opzettelijk gebeurd, is imho klein en zal eigenlijk wel als enige doel hebben om de boel te stangen.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 02-11-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Raar dat het voor mensen aanvaardbaar is zolang de user maar niet post in dat deel van het forum waar de andere user zich vaak bevind. Je zult maar, zoals ik bijna overal posten :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 14:01:
Raar dat het voor mensen aanvaardbaar is zolang de user maar niet post in dat deel van het forum waar de andere user zich vaak bevind. Je zult maar, zoals ik bijna overal posten :)
Waar zie jij dat dan staan? :? Als je doelt op mij, dan mis je een heel gedeelte van een post.

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 02-11-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is de crew prima in staat om vast te stellen of een nick is gekozen omdat de eigenaar die nick mooi/leuk vindt, of dat deze is gekozen om op een andere nick te lijken.
Zolang nergens uit blijkt dat de user die nick heeft om de eigenaar van een andere nick te irriteren, is er geen enkele reden om een nickchange erdoor te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 02 november 2003 @ 14:02:
Waar zie jij dat dan staan? :? Als je doelt op mij, dan mis je een heel gedeelte van een post.
De laatste posting van jou werd gelijk met mijn posting zichtbaar en die had ik nog niet gezien.

Je eerste posting met verwijzing naar jouw 'vaste' forum was wat onduidelijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, er stond gewoon en en en en hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:05:
Gelukkig is de crew prima in staat om vast te stellen of een nick is gekozen omdat de eigenaar die nick mooi/leuk vindt, of dat deze is gekozen om op een andere nick te lijken.
Jammer genoeg kan de crew nooit in staat zijn om vooraf vast te stellen of een nick is gekozen omdat de eigenaar die nick mooi/leuk vindt, of dat deze is gekozen om op een andere nick te lijken. Vandaar dus deze discussie waaruit voort zou kunnen vloeien dat de nicknames van nieuwe users enige tijd zichtbaar zouden kunnen zijn waardoor probleem al vooraf voorkomen zouden kunnen komen. Men is nl. dan als eerder aanwezige user in de gelegenheid het e.e.a. aan te kaarten en de nieuwe user vriendelijk te vragen zijn nickname te wijzigen. Dat laatste lijkt me niet onredelijk.
Zolang nergens uit blijkt dat de user die nick heeft om de eigenaar van een andere nick te irriteren, is er geen enkele reden om een nickchange erdoor te drukken.
Doordrukken of vriendelijk vragen is totaal wat anders. :)

Moet ik dit overigens zien als een officiële stellingname van de crew? Ik merkte dat mijn melding in SeM op slot is gegaan met als reden dat de discussie hier (centraal) wordt gevoerd en dat is dus niet zo.

Deze discussie staat helemaal los van de melding in SeM zoals ik in de topicstart al zei.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 14:31:
[...]

Jammer genoeg kan de crew nooit in staat zijn om vooraf vast te stellen of een nick is gekozen omdat de eigenaar die nick mooi/leuk vindt, of dat deze is gekozen om op een andere nick te lijken. Vandaar dus deze discussie waaruit voort zou kunnen vloeien dat de nicknames van nieuwe users enige tijd zichtbaar zouden kunnen zijn waardoor probleem al vooraf voorkomen zouden kunnen komen. Men is nl. dan als eerder aanwezige user in de gelegenheid het e.e.a. aan te kaarten en de nieuwe user vriendelijk te vragen zijn nickname te wijzigen. Dat laatste lijkt me niet onredelijk.
Mij wel, waarom een heel systeem gaan ontwikkelen als de eigenaar van de originele nick nog nergens last van heeft gehad? Als deze dan vaststelt dat iemand die nick heeft geregistreerd om te irriteren, dan kan deze dat melden in SM of op een andere manier, en dan beslist de crew. En deze kan prima beslissingen nemen op het moment dat het 'kwaad' al is geschied. Dat gebeurt namelijk constant.
Doordrukken of vriendelijk vragen is totaal wat anders. :)
Nee, want als de user niet wil meewerken dan moet er toch een beslissing genomen worden. En ik weet nu al wat jij in dat geval zou willen.
Moet ik dit overigens zien als een officiële stellingname van de crew? Ik merkte dat mijn melding in SeM op slot is gegaan met als reden dat de discussie hier (centraal) wordt gevoerd en dat is dus niet zo.
Nee hoor, dit is gewoon mijn persoonlijke mening.
Deze discussie staat helemaal los van de melding in SeM zoals ik in de topicstart al zei.
Tuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Lijkt me, als niet programmeur, scriptbakker etc, niet echt vreselijk moeilijk een script te maken of i.d. dagelijks te laten draaien dat er voor zorgt dat users, geregistreert na een X-moment, in een lijst komen te staan die dan voor iedereen zichtbaar is.

offtopic:
mompelt iets in de trend van: search for users *.* registered after .date. output list
:)

I.i.g. kan ik niet zoeken op delen van Nicknames.

edit:

Ik probeerde zojuist met mijn naam als trefwoord en als topicstarter guardian_angel in de serach te vinden om eens te zien of wij samen in één topic reageren.

Resultaat:

Fatal error: Unsupported operand types in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/find.classes.inc.php on line 2225

edit:

en off-topic........
Overigens staat in zijn/haar profile als echte naam Guardian Angel (dus zonder spatie) Nu wilde ik zelf maar de user benaderen om een nickchange aan te vragen (registered 04102003) maar ik kan dus het emailadres niet zien. Is er iemand van de crew die me dit kan/mag geven?

[ Voor 47% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2003 15:21 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Tja, handig vind ik het niet. Ik merk dat ik bijv we_are_borg en We Are Borg gewoon als dezelfde user zie, ik kan ze nl niet echt onderscheiden. Op het moment dat je meer met die mensen te maken hebt (veel in hetzelfde forum oid) dan is het wel duidelijk, maar voor iemand als ik die ze af en toe in een draad tegenkomt heb ik geen idee wie wie is. Ik zou het ook erg irritant vinden als bijv in W&G een Dark X rond zou gaan hangen, levert toch algemene verwarring op. Ik heb op andere plaatsen al enorme verwarring gehad met een Darkxceed, en dat is toch een behoorlijk andere nickname, dus verschillen met spaties, scores, underscores e.d. zijn behoorlijk lastig te onderscheiden.

Aan de andere kant, het lijkt me ERG lastig om er een policy aan te verbinden, maar in een enkel verwarrend geval (bijv de hypotetische Dark X in W&G) vind ik dat de crew best mag gaan bemiddelen om een van de users tot een nickchange over te halen. Dus niet bij voorbaat wat de TS voorstelt, maar gewoon op het moment dat het een conflict oplevert. Ik denk nl niet dat het zoveel voorkomt dat het ondoenlijk wordt om het per geval te behandelen.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 02-11-2003 14:59 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat je wel kan is iets fabriceren dat zodra iemand een account wil registreren waarbij de nick veel lijkt op een bestaande nick (spaties, streepjes etc) dat daar een melding van wordt gemaakt en een extra bevestiging gegeven moet worden. (en dan alleen als het account van de bestaande nick actief is)
Zodat die persoon weet dat er al iemand is met een dergelijke nick en zodoende wellicht iets anders kan verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Erkens schreef op 02 november 2003 @ 15:22:
Wat je wel kan is iets fabriceren dat zodra iemand een account wil registreren waarbij de nick veel lijkt op een bestaande nick (spaties, streepjes etc) dat daar een melding van wordt gemaakt en een extra bevestiging gegeven moet worden. (en dan alleen als het account van de bestaande nick actief is)
Zodat die persoon weet dat er al iemand is met een dergelijke nick en zodoende wellicht iets anders kan verzinnen :)
Dat lijkt me heel wat moeilijker dan het door mij beoogde script of i.d. (zie boven) want dat ene streepje/ die ene spatie kan op elke positie staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2003 15:25 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat is het probleem dat iemand een nick heeft die op die van jouw lijkt? Dat heb je nu eenmaal met een groot forum en doe je weinig aan.

Heb je al eens voor de gein gekeken hoeveel nick names op die van mij lijken? Ik kan er totaal niet wakker op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
We Are Borg schreef op 02 november 2003 @ 15:27:
Wat is het probleem dat iemand een nick heeft die op die van jouw lijkt? Dat heb je nu eenmaal met een groot forum en doe je weinig aan.

Heb je al eens voor de gein gekeken hoeveel nick names op die van mij lijken? Ik kan er totaal niet wakker op liggen.
Dat is het/mijn probleem ook niet echt hoor.

Strikt genomen is het nu niet echt een probleem wat de wereld laat staan GoT of mij tot de ondergang drijft.

Omdat echter, naar ik aanneem, iedereen toch wel graag zijn eigen 'identiteit' heeft en uniek wil zijn, lijkt het me dat iedereen gewoon de mogelijkheid moet hebben te kunnen zien of iemand zijn nick immiteert en om daarna vriendelijk aan de ander te kunnen vragen om zijn/haar naam te wijzigen. En over die mogelijkheid gaat dit topic en niet over mijn verzoek in SeM.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

We Are Borg> Juist, wat ik zeg: in een enkel geval KAN het irritant zijn, en die gevallen moet de crew maar apart bespreken. Stel dat jij een 1337e P&Wer bent ofzo, en ene We-Are-Borg begint daar ook intensief te posten, en jullie worden veel door elkaar gehaald, DAN kan een bemiddeling handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
DarkX schreef op 02 november 2003 @ 15:31:
We Are Borg> Juist, wat ik zeg: in een enkel geval KAN het irritant zijn, en die gevallen moet de crew maar apart bespreken. Stel dat jij een 1337e P&Wer bent ofzo, en ene We-Are-Borg begint daar ook intensief te posten, en jullie worden veel door elkaar gehaald, DAN kan een bemiddeling handig zijn.
En dat gebeurt dan misschien pas na een of twee jaar en dan heb je er gegarandeerd meer moeite mee iemand ervan te overtuigen dat misschien een verandering van nickname handiger is. Om dan van de verwarring die dan in misschien wel honderden oude topics gaat optreden dan maar niet te spreken.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2003 15:35 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

GuardianAngel> Kan zijn, maar het komt ZO weinig voor dat van te voren je er druk over maken meer werk is. Trouwens, ik denk dat je het wel sneller merkt hoor. Zeker als een van de twee al langer op GoT rondhangt.

[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 02-11-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 15:24:
[...]

Dat lijkt me heel wat moeilijker dan het door mij beoogde script of i.d. (zie boven) want dat ene streepje/ die ene spatie kan op elke positie staan.
wat is het verschil tussen jouw methode om die check uit te voeren en die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 15:30:
[...]

Dat is het/mijn probleem ook niet echt hoor.

Strikt genomen is het nu niet echt een probleem wat de wereld laat staan GoT of mij tot de ondergang drijft.

Omdat echter, naar ik aanneem, iedereen toch wel graag zijn eigen 'identiteit' heeft en uniek wil zijn, lijkt het me dat iedereen gewoon de mogelijkheid moet hebben te kunnen zien of iemand zijn nick immiteert en om daarna vriendelijk aan de ander te kunnen vragen om zijn/haar naam te wijzigen. En over die mogelijkheid gaat dit topic en niet over mijn verzoek in SeM.
Ik weet niks van je verzoek in SeM dus daar heb ik het ook niet over ;). Iedereen krijgt zijn eigen 'identiteit' door de posts die hij of zij maakt, zijn signature, profiel, icoon. Mensen die je nick willen kennen weten het verschil wel tussen GuardianAngel en Guardian_Angel.
DarkX schreef op 02 november 2003 @ 15:31:
Ook voor jou het bovenstaande verhaal. Als ik de 1337e P&Wer was (when pigs fly), dan nog zou het me niks kunnen schelen als We_Are_Borg als een gek begon te posten in P&W. Beide totaal andere personen en toevallig een nick die er op lijkt. Zolang hij het niet doet om mij dwars te zitten of zich als mij voor te doen zoals precies dezelfde sig + icoon te nemen, dan zou het mij toch echt spreekwoordelijk aan mijn reet roesten

[ Voor 32% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Illegal_Alien en andere varianten hierop ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik vind het ook niet erg, alleen als het ECHT verwarrend overkomt dan vind ik een VNC (Verplichte NickChange :P) op zijn plaats.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

We Are Borg schreef op 02 november 2003 @ 15:43:
Ook voor jou het bovenstaande verhaal. Als ik de 1337e P&Wer was (when pigs fly),
Uiteraard puur hypotetisch :)
dan nog zou het me niks kunnen schelen als We_Are_Borg als een gek begon te posten in P&W. Beide totaal andere personen en toevallig een nick die er op lijkt. Zolang hij het niet doet om mij dwars te zitten of zich als mij voor te doen zoals precies dezelfde sig + icoon te nemen, dan zou het mij toch echt spreekwoordelijk aan mijn reet roesten
Nah, ondertitel en icoon vind ik nauwelijks herkenbaar bij mensen. Niet echt handig imo.

Maar wanneer mensen jullie zouden aanspreken als elkaar oid dan is het wel irritant imo. Ik heb het op een ander board meegemaakt, en dat constant uitleggen zuigt nogal. Maar wat ik zeg: als dat 1x per jaar voorkomt is het heel veel, lijkt me niet nodig om daar een strikte policy voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 15:33:
[...]

En dat gebeurt dan misschien pas na een of twee jaar en dan heb je er gegarandeerd meer moeite mee iemand ervan te overtuigen dat misschien een verandering van nickname handiger is. Om dan van de verwarring die dan in misschien wel honderden oude topics gaat optreden dan maar niet te spreken.
Stel je hebt een heel erg mooi bureau (vind je zelf) en bent nogal BrEeZaH fan. Eerste dag dat je hier komt, besluit je je te gaan registreren. Je vult alles netjes in, behalve je naam. Je woonplaats mogen ze wel weten: Tilburg

Omdat ik een heel erg hip bureau heb besluit je jezelf hipdesk te noemen, maar je vindt hipdesk niet hip genoeg, en je maakt er maar HIPDsK van.

Je post niet zo veel, en pas na 13 maanden krijg je SG te zien.
Je vind het daar zo mooi dat je in het vervolg daar de plaatjes van je bureau gaat posten, en je vind Amerikaanse auto's ook heel erg mooi, zo mooi dat je gaat besluiten een auto te importeren die nog niemand heeft, je reed eerst een Swift, maar nu besluit je een dikke Amerikaan te gaan rijden.

Dan is er een hele grote kans dat er een bepaald persoon dit niet leuk vind, maar omdat je al heel lang geregistreerd bent en niemand verder tot last bent geweest, kunnen ze je dan dwingen een andere nick te kiezen?

De betekenis van die nick is totaal anders.

Maar kan je dan (na die 13 maanden dat jullie in het zelfde forum gaan spammen) gedwongen worden een andere nick te nemen? dat je dan van HIPDsK naar HippeDesk moet?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:20
Er was een tijdje terug ook een knullig figuurtje die zei dat hij meer recht had op mijn nick dan ik, hij had maurice16.. nu heeft ie maar een nickchange gedaan naar maurice_

ik vind het leuk overal op internet niet een nickname te hebben maar gewoon maurice.. Luktdat niet, jammer, dan doe ik zelf ook iets als Maus of een nickname, maar ik lig er niet van wakker als iemand anders Mau_rice Maurice_ Maurice16 of MaUrIcE of whatever heet :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Resistor schreef op 02 november 2003 @ 15:56:
[...]

Maar kan je dan (na die 13 maanden dat jullie in het zelfde forum gaan spammen) gedwongen worden een andere nick te nemen? dat je dan van HIPDsK naar HippeDesk moet?
Dwingen lijkt me een allerlaatste maatregel, maar je kunt toch eerst een rustig gaan buurten? Gewoon rustig vragen van dit en dat is verwarrend, zou je je nick iets kunnen veranderen want dit is voor geen van beide leuk. Evt met een bemiddelaar. Dwingen zou ik pas doen wanneer iemand echt stalk/copycat neigingen heeft en erg onredelijk is, anders moet er toch wel iets te regelen zijn?

wmb is de enige inmengin van de crew die echt nodig is die om te beoordelen of een voortijdige nickchange oid op dat moment gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rataplan heeft nog steeds geen ruzie met Rataplan_ en als die dwars gaat liggen ga ik gewoon terug naar mijn oude nick :)

Denk dat het bouwen van een oplossing een veelvoud van de tijd kost die nu nodig is om aan symptoombestrijding te doen. Waarmee ik dus een lans breek voor symptoombestrijding, inderdaad :Y)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie geen reden om hier moeilijk over te doen. In het echt ga je toch ook niet de andere Joost van Schie aanklagen omdat hij teveel op je lijkt qua naam? :). Een vriendin van mij is zelfs een keer gaan mailen met een totaal andere Joost omdat hij het meest logische hotmail adres had (volledigenaam@hotmail.com).. Dingen gebeuren en kunnen nou niet echt kwaad.

Nogmaals, je kan je onderscheiden met een icon, maar we gaan niet een hele policy ofzo invoeren omdat nicks op elkaar lijken. Zolang niet duidelijk blijkt of iemand er opzettelijk mee gaat zitten kloten zie ik geen enkele reden om er moeilijk over te doen. Dat kan je van tevoren niet zien nee, maar dat is ook niet erg, want dan is het nog niet gebeurd. We gaan niet omdat er mogelijk iemand problemen zou kunnen maken hele ritsen nicknames uitsluiten hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Rataplan is right, zolang er niet al te onoverkomelijke problemen ontstaan met twee nicks die veel op elkaar lijken, is er geen actie cq. het bouwen van een oplossing gewoon niet nodig. Er zijn ruim 80.000 nicks op het forum geregged, waarvan er een flink aantal bijna dubbel zijn, of gewoon anderszins veel op elkaar lijken.

Als je er echt een probleem mee hebt, moet je gewoon een unieke nick kiezen, zo simpel is het. Dit soort dingen is te verwachten met een nick als GuardianAngel en bijpassende variaties daarop.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Terwijl ik heel goed begrijp dat je graag herkenbaar wilt zijn op GoT en daar ook alle respect voor heb, denk ik dat je in dit geval voornamelijk moet gaan kijken naar de praktische bezwaren.

• Een technische check over wat wel of niet op elkaar lijkt is erg moeilijk en wil je dit dus goed ten uitvoer brengen zou je elke nick manueel naast alle andere nicks moeten leggen.
• Bovendien kom je dan op een hele moeilijke afweging uit - wie heeft recht op de nick "Remie" iemand die hier al 3 jaar geregistreerd is, of iemand die hier pas geregistreerd is, maar wel 10 jaar eerder geboren is? ;)
• Hoeveel unieke nicks die echt op geen enkele manier aan elkaar gerelateerd zijn kan je bedenken (mag ik als elevator problemen hebben met iemand die Otis heet? De uitvinder van de lift :P )

Ik kan me goed voorstellen dat je vast wil houden aan je eigen 'identiteit' op GoT, maar ik zie er geen - haalbare - oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

elevator schreef op 02 november 2003 @ 16:27:
• Bovendien kom je dan op een hele moeilijke afweging uit - wie heeft recht op de nick "Remie" iemand die hier al 3 jaar geregistreerd is, of iemand die hier pas geregistreerd is, maar wel 10 jaar eerder geboren is? ;)
Nog 1: ik heb rond de dertig keer meer gepost dan Rataplan_ (en niet teveel crap, dacht ik :X), heb ik nou meer recht op het houden van mijn eigen nick? ;)
Ik kan me goed voorstellen dat je vast wil houden aan je eigen 'identiteit' op GoT, maar ik zie er geen - haalbare - oplossing voor :)
Hier wil ik nog wel over kwijt dat als je zelfrespect afhangt van een paar letters, je grotere problemen hebt dan GoT.

You know what you did, wat kan het jou nou schelen als een paar anonimi ergens op het internet doen alsof ze iets met je te maken hebben? Ik zou het alleen maar als een compliment zien, en de mods weten toch wel wie ze moeten bannen >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 22:59
GuardianAngel, je nick is maar een nick en vormt slechts een onderdeel van jouw forumpersoonlijkheid (als ik 't zo mag uitdrukken). Op basis van alleen al jouw posts zal ik je echt niet snel verwarren met een ander die een gelijkende nick heeft. En zeker niet met sig, ondertitel en icon d'r bij :)

Kijk, het wordt anders als er opzet (dus doelbewust iemand zoveel mogelijk imiteren en zo verwarring proberen te stichten) in 't spel is maar zo iemand loopt vrij snel in de kijkert.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

GuardianAngel schreef op 02 november 2003 @ 12:57:
In mijn geval ben ik er niet blij mee dat naast mijn eigen Nickname, GuardianAngel, ook nog eens bijvoorbeeld de namen:

Guardian-Angel
Guardian_Angel
Guardian Angel
Guardian-Angel.nl
Guardian_Angel.nl
Guardian Angel.nl
Guardian-Angel123
Guardian_Angel987
Guardian Angel687

gebruikt kunnen gaan worden.
Sja, ik zoek even in de admin:

curry
curry684
[Verwijderde gebruiker]
curryworst
mikecurry1974

Als ik jou leidraad aanhoudt ben ik een copycat van curry, ondanks dat ik 'm in al die jaren geloof ik 1 keer in een topic ben tegengekomen. En nr. 3 lijkt wel extreem op mij.

Het zal mij persoonlijk worst zijn dat er volk rondloopt met een vergelijkbare nick als de mijne: er zijn 85000 nicks geregistreerd, en dan krijg je bijna-dubbels inderdaad. En ik heb persoonlijk dan liever dat men zich curry987 noemt dan _ _ _ _ _ :D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, je moet gewoon wat origineler zijn :) Ik heb altijd wazige nicknames (joh :+)
Nicks met je initialen (JPB, HTT, FG) onthoudt een ander niet. Wel als je zelf een woord verzint ofzo. En er zijn zoveel voor de hand liggende namen. GuardianAngel is nou niet bepaald origineel dus verontwaardiging is niet echt op zijn plaats :P

Ironisch genoeg is het in Counter-Strike etc. een beetje anders, als je ziet wat voor nicks de toppers hebben (uit de beste clans). Dat zijn echt nicks als 'Eagle' en 'Crash' en 'Monkey' etc. Heel raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
mijn nickname is gelukkig uniek :) als je iets tegenkomt waarin * Fludizz in voorkomt, dan ben ik het 100% zeker :)

tot dusver nog geen "look-a-like" nickname tegengekomen... Als er iemand mijn nick dus zou gaan verbouwen en er Fludizz_ of Flud¡zz of Flud1zz of whatever van zou maken zou ik wel geïrriteerd worden ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 02 november 2003 @ 16:17:
Een vriendin van mij is zelfs een keer gaan mailen met een totaal andere Joost omdat hij het meest logische hotmail adres had (volledigenaam@hotmail.com).. Dingen gebeuren en kunnen nou niet echt kwaad.
haha, die ken ik toevallig :)

Maareh, ik wou me eerst aanmelden onder shiva.. die was al bezet. Ik heb maar iets genomen wat er een beetje op leek.
Als iemand zich nu wil aanmelden onder shiffah (kleine kans :) ) en hij pleurt er een f tussen ofzo, so be it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Wat staat er in de FAQ?
Username:
Dit is je naam (nickname, nick) waar je aan herkend wordt op het forum. Ook hierop zijn de algemene voorwaarden van toepassing [zie verder beleid / policy] en kan niet langer zijn dan [aantal] tekens.
Nu meen ik te lezen dat een nickname als herkenning dient.

Om voorgaande reden zou het eigenlijk onaanvaardbaar moeten zijn dat nicknames die zich van een andere nickname slechts onderscheiden door het extra plaatsen van een spatie, een- of een _ zijn toegestaan. Wat zou de reden kunnen zijn om dit wel toe te staan? Toestaan betekent immers dat namen niet langer duidelijk te onderscheiden dus minder herkenbaar zijn?

Ik zie geen enkel wezenlijk verschil tussen PietP, Piet P, Piet_p, Piet-P, pietp enz. enz. omdat deze verschillende namen allemaal als pietp zullen worden onthouden. Hetzelfde geldt voor: A.P.B., APB, A-P-B, A_P_B, A P B, a_P-B enz.

De verschillen zijn visueel nauwelijks verschillend en dat wordt als men deze posting leest behoorlijk duidelijk.

Anders wordt het als de nicknames PietA, PietB of Piet8 zijn. In dat geval wordt absoluut resp. de A, de B of de 8 als behorend bij de naam onthouden.

Mijn idee om de nieuw geregistreerde nicknames en nickchanges voor een bepaalde termijn te publiceren en/of deze voor gebruikers ter beschikking te stellen is daarom zo gek nog niet. In elk geval heeft de crew er geen omkijken naar en is er alleen een oplossing te vinden hoe dit te realiseren.

Er zijn naar mijn idee totaal geen nadelen aan het realiseren van deze mogelijkheid en zelfs eerder voordelen omdat er in het beginstadium, zeker bij nieuwe users, meer begrip zal zijn op te brengen om positief op een vriendelijk verzoek tot een nickchange te reageren.

Ik ben het eens met curry684 dat in het geval van 85000 geregistreerde nicks, bijna-dubbels niet kunnen worden vermeden. Wat echter wel degelijk vermeden kan worden zijn de voorbeelden in mijn tekst hierboven.

Resumé:

Een spatie, een -, een _, een !, een & etc. in een nickname geven feitelijk geen echte verandering weer aan een reeds bestaande nickname en zijn nauwelijks van de oorspronkelijke naam zonder een van die tekens erin te onderscheiden en worden daarnaast nauwelijks tijdens het lezen opgemerkt.

Een (liefst 2) toevoeging van een cijfer of letter voegt echter wél iets toe aan een naam en heeft tot gevolg dat de naam anders wordt geïnterpreteerd.

Nicknames die zich slechts anders dan door de toevoeging van een cijfer of letter van een reeds bestaande nickname onderscheiden worden niet toegestaan. Users kunnen binnen een redelijke termijn na de registratie van een nickname een verzoek indienen de nieuw geregistreerde user of de user die zijn nickname heeft gewijzigd te vragen zijn nickname te veranderen.

NB:
Ik ben niet boos, teleurgesteld, verontwaardigd of wat dan ook over het bestaan van een nieuwe user met de nickname guardian_angel.

Zoals in mijn startpost staat is de reden voor dit topic het feit dat het mij bij toeval opviel dat 'mijn naam' nogmaals bleek te bestaan en dat ik nauwelijks een verschil zag tussen zijn en mijn naam. Ik vind dat gewoon erg verwarrend en onwenselijk. Dit was aanleiding voor het openen van een discussie over nicknames die vrijwel gelijk zijn en het voorkomen daarvan.

Dit topic is niet bedoeld om ingrijpen van de crew te vragen want daarvoor is SeM de enige aangewezen plaats. Het is voor mij dan ook een compleet raadsel dat mijn topic daar werd gesloten met als reden dat de discussie hierover al 'centraal', ik neem aan dat daarmee 'LA' werd bedoeld, werd behandeld.

Het SeM topic heeft maar een vraag 'Graag een verzoek aan de andere guardian_angel zijn nick te laten veranderen' en die vraag moet niet hier worden afgehandeld maar elders. Het antwoord op deze vraag is dan ook niet hier van belang maar zou aan mij op een andere manier moeten worden gegeven. Hierover is inmiddels een mail door mij verstuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-11-2003 01:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk elke nieuwe user voordat hij zich aanmeld behalve alle Faq's en Policies ook de userlijst met 80.000 namen kunnen voorschotelen om vervolgens de vraag te stellen: "wilt u registreren? vul hier uw naam in:......". Al denk ik dat de inschrijfdrempel dan wel hoog wordt gelegd.
Bovendien is het doormiddel van username-lookalike crosscheck database nogal synthetisch en kil. In mijn opinie werkt het systeem zoals het was (op basis van klacht of passant van een moderator) héél goed, want niet alle users die inschrijven gaan ook posten. Terwijl jouw klacht zich alleen baseerd op postende users wil je dus eigenlijk regels gaan invoeren voor iedereen die zich wilt inschrijven, dus ook de niet-postende users die hun inschrijving alleen gebruiken om hun prefs te kunnen instellen. Dat lijkt mij een vlieg doodslaan met een kanon - los van het gegeven of de vlieg nu wel een echt probleem vormt.

In iedere community die uitgroeit boven een bepaald aantal zal door de verwatering er minder herkenbaarheid zijn. Maar met middelen zoals iconen, ondertitels, signatures, homepage / ICQ / MSN knoppen en userprofiles lijkt mij wel dat 2 dezelfde users wel uit elkaar te houden zijn op het forum, ook al zouden de usernamen hetzelfde zijn. Tenslotte is het voor iedereen duidelijk dat jij de bescherm engel van dieren bent uit regio R'dam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 01:51:
Je zou natuurlijk elke nieuwe user voordat hij zich aanmeld behalve alle Faq's en Policies ook de userlijst met 80.000 namen kunnen voorschotelen om vervolgens de vraag te stellen: "wilt u registreren? vul hier uw naam in:......". Al denk ik dat de inschrijfdrempel dan wel hoog wordt gelegd.
Dat zou je inderdaad ook kunnen doen al lijkt me mijn 'oplossing' i.i.g. praktischer en realistischer.
Bovendien is het doormiddel van username-lookalike crosscheck database nogal synthetisch en kil. In mijn opinie werkt het systeem zoals het was (op basis van klacht of passant van een moderator) héél goed, want niet alle users die inschrijven gaan ook posten.
Ik heb het helemaal niet over een controle dmv van een database die iets gaat vergelijken. Ik heb het over het genereren van een lijst die alle users die zich na een bepaalde datum hebben geregistreerd voor andere users zichtbaar maakt en die evt. te koppelen aan een 'lijst' die ergens voor elke user toegangkelijk is.

Schreef curry684 hierboven o.a. niet?
Sja, ik zoek even in de admin:
IK heb die mogelijkheid bij mijn weten niet anders zou ik dus zelf die lijst kunnen generen. Daarnaast lijkt me deze opmerking een bevestiging van mijn idee dat het niet veel werk is zoiets te regelen. :)
Terwijl jouw klacht zich alleen baseerd op postende users wil je dus eigenlijk regels gaan invoeren voor iedereen die zich wilt inschrijven, dus ook de niet-postende users die hun inschrijving alleen gebruiken om hun prefs te kunnen instellen. Dat lijkt mij een vlieg doodslaan met een kanon - los van het gegeven of de vlieg nu wel een echt probleem vormt.
Ik wil geen regels invoeren voor iedereen die zich wil inschrijven. Wat ik graag zou willen is, en dat herhaal ik nog maar eens is voor nu de zoveelste keer, een lijst die alle users die zich na een bepaalde datum hebben geregistreerd voor andere users zichtbaar maakt en die evt. dan te koppelen is aan een 'lijst' die ergens voor elke user toegangkelijk is.

Daarnaast, ik heb GEEN KLACHT. Dat schijnen meerderen niet te begrijpen terwijl dat toch nergens in mijn postings staat en er zelfs niet, althans door mij, er uit op valt te maken.
In iedere community die uitgroeit boven een bepaald aantal zal door de verwatering er minder herkenbaarheid zijn. Maar met middelen zoals iconen, ondertitels, signatures, homepage / ICQ / MSN knoppen en userprofiles lijkt mij wel dat 2 dezelfde users wel uit elkaar te houden zijn op het forum, ook al zouden de usernamen hetzelfde zijn.
Veel van de genoemde zaken kun je uitschakelen, ICONS veranderen trouwens vaker dan een nickname, en ik ga absoluut niet van elke user kijken hoe zijn profiel eruit ziet dat overigens door velen slechts 'ingevuld' wordt met hun nickname en verder niets. Ook zijn er duizenden profielen met fictieve gegevens die als een tang op een varken slaan. Je ziet soms dingen die op een serieus forum zoals GoT wat mij betreft niet thuis horen. Wat heeft een opgave van een beroep zoals bijv. 'bananenpeller' of 'pooier van geitenhoedsters' nu aan toegevoegde waarde? Zet dan niets neer!

Voorbeelden? Ik koos een willekeurig getal (de 4 begincijfers van een van onze telefoonnummers en daarna het cijfer1 t/m 6

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/67294
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/67296
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/60122
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/60123
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/67299
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/67301
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/67302

Nou kijk ze maar eens na. :) Trouwens, het opvallende is dat de laatste user een vrouw is en wél de gegevens op een normale manier, waarschijnlijk naar waarheid, heeft ingevuld. _/-\o_

Kortom, aan de te vinden gegevens heb je in 99% van de gevallen 0,0 = NIETS.
Tenslotte is het voor iedereen duidelijk dat jij de bescherm engel van dieren bent uit regio R'dam. :)
Als dat bij de users blijft hangen ben ik, wat dat betreft, Dick :) tevreden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast, ik heb geen klacht.
Ik noemde het een klacht omdat dit topic een opmerking / kanttekening tegen de huidige manier van verwerking van inschrijving is , en door je woordstijl : "onaanvaardbaar, niet toegestaan, oplossing, verwarrend, onwenselijk, voorkomen" de situatie een ernstige lading geeft die in mijn ogen een uiting van ontevredenheid is.
Misschien kijk je er anders tegenaan, maar kritiek, klachten etc zijn niet negatief ansich. Kritiek kan ook opbouwend zijn net als klachten dingen aan het licht kunnen brengen mits gebracht op een wijze waarmee de ander wat mee kan. Je hoeft dus niet te vallen over het de bewoording "klacht". :)
Ik wil geen regels invoeren voor iedereen die zich wil inschrijven
Nee, je wilt dat die regels hardcoded ingevoerd worden in een registratiecheck en/of een lijst van al "bezette namen". Of die regels nu op papier, HTML of PHP staan maakt imo niet uit. Of begrijp ik je nu alweer verkeerd? Indien ja: gaarne geduld, maar leg dan aub uit wat je wél bedoelt :?

Als je users een lijst laat zien met de mogelijkheden ontneem je ook gedeeltelijk hun creativiteit en krijg je imo juist usernamen die bestaan uit cijfertoevoegingen (zo van: die wil ik ook!) en die vind ik persoonlijk net zo irritant als "underscore", "spatie ", "streepje", "haakje" - en eigenlijk nog wel méér irritant, omdat je dan helemaal zo'n nummer wordt ;)

Grote bedrijven hebben ook dergelijke problemen. Nu zul je hen echt niet de voornaam van een sollicitant meenemen bij de beslissing "omdat ze al een Henk hebben". De functie en telefoonnummer zijn compleet anders en daarnaast hebben ze ook hele andere hobbies en uiterlijk. In het geval dat er echt twijfel is verzinnen mensen bijnamen of vragen ze het aan die persoon.
Je ziet soms dingen die op een serieus forum zoals GoT wat mij betreft niet thuis horen
Helemaal waar, maar bepaalde offtopic zaken zorgen juist voor die éxtra herkenbaarheid naast de andere middelen, zelfs die bananenpeller. Al ben ik het met je eens dat mensen soms dingen in hun profiel hebben staan die je bij je werkgever niet kwijtkunt zonder reprimande. :(
aan de te vinden gegevens heb je in 99% van de gevallen 0,0
Waarom moet je er wat aan hebben? Met wie worden deze mensen verward?
Als dat bij de users blijft hangen ben ik, wat dat betreft, Dick :) tevreden.
Aangenaam met u kennis te maken [Verwijderde gebruiker] :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Serieus, maar ik geloof niet dat je het begrijpt.

Ik wil helemaal geen regels invoeren voor nieuwe users. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?

Ik ga het simpel zeggen:
Ik, als geregistreerd user, wil graag een mogelijkheid hebben dat de namen van nieuwe users, aangemeld sinds (bijv.) vorige week maandag in een lijst zichtbaar zijn.

Ik wil niet dat er regels veranderen t.o.v. de aanmelding en registratieprocedure.

Hier staan bij resume 3 punten die problemen mogelijk zouden kunnen voorkomen als mijn gedachten worden gerealiseerd.

Het lullige is dat niet wordt begrepen dat er totaal niets veranderd is t.o.v. de huidige situatie! Het enige verschil is......tata tata, tromgeroffel.... dagelijks/wekelijks/maandelijks een lijst van nieuwe users!

Wat daar nu zo mis mee is :?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 08:43:
Serieus, maar ik geloof niet dat je het begrijpt.

Ik wil helemaal geen regels invoeren voor nieuwe users. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?

Ik ga het simpel zeggen:
Ik, als geregistreerd user, wil graag een mogelijkheid hebben dat de namen van nieuwe users, aangemeld sinds (bijv.) vorige week maandag in een lijst zichtbaar zijn.

Ik wil niet dat er regels veranderen t.o.v. de aanmelding en registratieprocedure.

Hier staan bij resume 3 punten die problemen mogelijk zouden kunnen voorkomen als mijn gedachten worden gerealiseerd.

Het lullige is dat niet wordt begrepen dat er totaal niets veranderd is t.o.v. de huidige situatie! Het enige verschil is......tata tata, tromgeroffel.... dagelijks/wekelijks/maandelijks een lijst van nieuwe users!

Een lijst van nieuwe users, met zo'n groot forum als dit, lijkt me eerlijk gezegd overbodig. Ik denk dat het een nietszeggende lijst wordt van users waarvan de helft 1 of 2 keer iets post, en we ze daarna niet meer terug zien.

Je zegt dat je dit als geregistreerde user zou willen zien. Bedoel je hier ook mee dat het alleen voor gereggde users beschikbaar zou moeten zijn, want anders voorkomt het helemaal niet dat iemand met het briljante ( :P ) idee komt om zichzelf/haarzelf als Creepy_, _Creepy_ Creepy1, Creepy1 tot en met 199 of Creep in te schrijven.

Eigenlijk snap ik de link totaal niet wat deze nieuwe feature te maken heeft met het feit dat er mensen zijn die zichzelf een nickname toe eigenen die lijkt op die van een anders? Of wil je dagelijks de "new user list" gaan bekijken om zo mensen eruit te pikken die ongeveer dezelfde nick hebben?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, en ik wil dat GoT me iedere 13e van de maand een waarschuwing geeft dat het vandaag wel eens een pechdag zou kunnen worden. Maak er maar een pref van die standaard uit staat, dan heeft niemand er verder last van. Wat daar nu zo mis mee is :?.

Kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je zo'n 'feature' moet kunnen onderbouwen met argumenten waarom het de moeite waard zou zijn om zoiets te bouwen, en zoals je merkt ziet bijna niemand het nut er van in.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 08:43:

Ik ga het simpel zeggen:
Probeer dat de volgende keer dan ook in deze woorden te vragen, ik zou ook zweren dat je iets wilde laten invoeren om nicks die op jou lijken te laten voorkomen :).
Nou, dat niemand begreep dat je dat bedoelde als eerste denk ik. Maar het lijkt me persoonlijk niet echt nodig om dat voor iedereen toegankelijk te gaan maken en daar een feature request voor te maken. Moeten gebruikers dan in de gaten gaan houden wie zich registreren enzo? Lijkt me persoonlijk niet echt nodig. Ik zie er ook in verband met dit topic geen nut in. Wij gaan als crew toch niet ingrijpen als iemand dezelfde (of bijna) nick heeft, dus je hebt er niets aan. Pas als-ie je gaat nabootsen en je gaat irriteren, dan gaan we ingrijpen, maar daar heb je zo'n lijst ook niet voor nodig :)
Het SeM topic heeft maar een vraag 'Graag een verzoek aan de andere guardian_angel zijn nick te laten veranderen' en die vraag moet niet hier worden afgehandeld maar elders.
Ja, dat snap ik :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Een mod reageert dan wel eens als volgt:

Lees de startpost eens!

Ik doe het maar zo:
Bestaat er geen mogelijkheid om na een nieuwe registratie een nieuw apart deel in het forum in te ruimen voor een melding daarvan (zoals MED) en de meldingen daar voor een nader te bepalen periode te laten staan waardoor iedereen kennis kan nemen van de 'nieuwe' users/nicknames? Ook zou dit voor Nickchanges kunnen moeten gelden.
:)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
* Harmsen heeft wel bekenden gehad die mij vroegen of ik HunterPro was :P
Ik werk namelijk zelf ook bij de C1000 en heb als nick Huntor. Het is soms verwarrend maar IMHO niet te doen om 80.000 unieke maar ook duidelijk verschillende nicks te krijgen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even doorbordurend op het idee van een lijst van nieuw geregistreerde nicknames:

En dan is die lijst er periodiek
En dan heb ik me geregistreerd als J.v.S. (want ik heet b.v. Janneke van Schijndel)
En dan vindt de enige echte JvS dat niet echt heel leuk

Wie neemt er dan aktie, de zichzelf benadeeld voelende oude gebruiker?
Vaak vullen users geen zichtbaar e-mailadres in, dus je kan ze niet benaderen (moet via mod dan)
Wanneer wel een e-mailadres is ingevuld wordt de kakelnieuwe gebruiker "overvallen" door een boze gebruiker die zijn naam claimt in allerlei toonaarden.

Eerlijk gezegd zie ik meer na- dan voordelen aan dit idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Het voordeel is er in gelegen dat vrij kort na een registratie het e.e.a. kan worden gezien door de gebruikers (voor wie dat wilt).

Net zoals nu het geval is kan dan iemand een melding via SeM doen.

Evt. actie kan vrij snel worden genomen en de nieuwe user zal dan ook wel sneller bereid zijn tot een -niet opgedrongen- nickchange.

Zie eerlijk gezegd geen nadelen omdat het voor kan komen dat je er bijv. na een jaar, of zelfs langer achterkomt en om dan nog een 'nieuwe' user zoiets te vragen, nope.

Nu kun je zeggen, ja, hallo, je hebt er na een jaar pas ineens 'last' van!

Yep, omdat er >85.000 users zijn is de kans vrij klein dat het je in een topic ineens opvalt en juist om die reden is mijn idee een verbetering. Voorkomen van een mogelijk probleem in een vroeg stadium lijkt mij beter dan een poging na een jaar of zo te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-11-2003 13:03 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 12:36:
Wanneer wel een e-mailadres is ingevuld wordt de kakelnieuwe gebruiker "overvallen" door een boze gebruiker die zijn naam claimt in allerlei toonaarden.

Eerlijk gezegd zie ik meer na- dan voordelen aan dit idee :)
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel: we zijn tig jaar en evenzoveel gebruikers verder, dan wordt het alleen maar lastiger een nickname te kiezen, zeker omdat opties als TgF_2003 / TgF1223 / TgF_***** niet meer mogen?

Lijkt me op de lange termijn alleen maar gezeur op te leveren (lees: meer na- dan voordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Zodat die persoon weet dat er al iemand is met een dergelijke nick en zodoende wellicht iets anders kan verzinnen
I.mo. een hoop gedoe en te gecompliceerd en teveel werk eraan vast.

Gewoon lijst publiceren (ik ben er 100% van overtuigd dat die er al is!) en verder de procedure zoals die nu is. Wie aanleiding ziet om te vragen of een user zijn nick wil veranderen schopt gewoon een mod wat conform de regels is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:02:
[...]

Het voordeel is er in gelegen dat vrij kort na een registratie het e.e.a. kan worden gezien door de gebruikers (voor wie dat wilt).

Net zoals nu het geval is kan dan iemand een melding via SeM doen.
En dan doen we er niets mee, dus daar heb je niets aan. We doen pas iets met iemand als iemand opzettelijk een ander na gaat bootsen. Dus als Janneke van Schijndel ook met een zwart geel speaker icoontje rond gaat fietsen, dan gaat daar wat gezegd van worden, en misschien dat er met modnamen iets moeilijker gedaan wordt (al denk ik van niet, want die rode kleur en die status is wel genoeg).

Je hebt dus gewoon niets aan zo'n lijst, want we gaan die user niet vragen een andere nickname te nemen :).
GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:12:
[...]

I.mo. een hoop gedoe en te gecompliceerd en teveel werk eraan vast.

Gewoon lijst publiceren (ik ben er 100% van overtuigd dat die er al is!)
Ja die lijst is er vast wel, in een admin ofzo. Je hebt er dus zoals gezegd niets aan, omdat onze policy helemaal nergens zegt dat je nick niet op een ander mag lijken. Pas als iemand dus opzettelijk gaat zitten kloten (zelfde icoon, zelfde nick, haast, zelfde stijl en zelfde plaats posten), dan gaan we ingrijpen. Daarvoor gewoon simpelweg niet en het is ook niet nodig om zo iemand met argus ogen in de gaten te houden vind ik. :)

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:11:
Stel: we zijn tig jaar en evenzoveel gebruikers verder, dan wordt het alleen maar lastiger een nickname te kiezen, zeker omdat opties als TgF_2003 / TgF1223 / TgF_***** niet meer mogen?

Lijkt me op de lange termijn alleen maar gezeur op te leveren (lees: meer na- dan voordelen).
Meer gezeur? Denk het niet. Wie er geen probleem mee heeft vraagt immers niet om een aktie.

Meer users= sowieso meer problemen :)

Jouw voorbeelden mogen wél. Mijn voorbeelden TgF TGF tgf TGF_ TGF- TGF-- enz enz zouden wat mij betreft niet mogen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tgf TGF tgf en tGf kunnen ook niet, dat is dezelfde nick volgens de database TGF_ kan weer wel, maar als iemand dat alleen doet om een beetje tgf te pesten, gaan we daar wat van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Neem dan een naam die niemand wil. Heb je ook geen problemen. :)
Kijk als die andere gebruiker gaat zitten flamen onder een naam die erg op de jouwe lijkt kan ik me het voorstellen. Maar anders.. er zit toch wel verschil in de gebruikersnaam. Plus je hebt een andere sig, ondertitel, icon.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:17:
Tgf TGF tgf en tGf kunnen ook niet, dat is dezelfde nick volgens de database TGF_ kan weer wel, maar als iemand dat alleen doet om een beetje tgf te pesten, gaan we daar wat van zeggen.
En.... omdat je dat niet vooraf met zekerheid kunt zeggen slaat dit eigenlijk nergens op.
JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:14:
Je hebt dus gewoon niets aan zo'n lijst, want we gaan die user niet vragen een andere nickname te nemen :).
Ik neem dat hier een verwijzing naar mijn vraag in SeM mee wordt bedoeld.

Dan moet 'we' mij dan daarover maar eens, zoals het hoort, via een mail van in kennis stellen dan kan 'ik' daar als ik dat wil verder op reageren.

Te stellen we doen er niets mee vindt ik overigens behoorlijk vervelend. Ik denk dat de meesten die afwijzend staan tegen mijn idee, eerlijk gezegd een beetje hypocriet zijn en het zelf ook niet leuk vinden als hun nick zich van een ander onderscheidt door alleen een - .

Net als rozen vervagen ook kleurtjes, net als sneeuw voor de zon verdwijnen icons etc. dus het 'probleem' is er dan ook bij de crew hoor.
JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:14:
ingrijpen......... Daarvoor gewoon simpelweg niet en het is ook niet nodig om zo iemand met argus ogen in de gaten te houden vind ik. :)
Wat insinueer je nu hiermee of lees ik negatief?

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 03-11-2003 13:30 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:17:
En waarom kunnen we niet gewoon afspreken dat deze vangnet constructie toereikend is? Ik las een reactie (van Wouter?) dat het allemaal een beetje lastig is om daar iets voor in te bouwen in de forum software.

edit:
GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:26:
[...]

En.... omdat je dat niet vooraf met zekerheid kunt zeggen slaat dit eigenlijk nergens op.
Maar zo'n gebruiker valt snel door de mand lijkt mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:26:
[...]
Dat kan ik net zo goed neerzetten in exact dezelfde woorden en dan jouw argument ermee tegenspreken.

Ik zal het nog een keer neerzetten: We gaan pas mensen aanpakken als ze opzettelijk gaan stoken of kloten met een net-lijkende username. Anders niet. Zou je me kunnen vertellen waarvoor je een lijst nodig hebt om die te zien? Als je er geen last van hebt, zijn ze niet aan het stoken, zowel, dan valt dat op en pakken we het aan.
Wat insinueer je nu hiermee of lees ik negatief?
Ik insinueer dat men in de gaten wil gaan houden wat zo'n gelijkende nick allemaal gaat doen en of het misschien niet tever gaat, maar dat doet er niet toe. Reageer eens op mijn 2e alinea van deze post :).
Dan moet 'we' mij dan daarover maar eens, zoals het hoort, via een mail van in kennis stellen dan kan 'ik' daar als ik dat wil verder op reageren.
Als jij dit ter discussie wil stellen, dan mag dat in LA, openbaar. Je hebt nu wel heel duidelijk aangegeven dat je het er niet mee eens bent dat we daar niets mee doen, maar dat je dit topic daar niet voor wil gebruiken. Fine, open dan nog een LA topic (wat mij betreft kan dat ook hier besproken worden, die lijst heeft geen nut als we het niet aanpakken).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:30:
[...]
En waarom kunnen we niet gewoon afspreken dat deze vangnet constructie toereikend is? Ik las een reactie (van Wouter?) dat het allemaal een beetje lastig is om daar iets voor in te bouwen in de forum software.
'We' kunnen alles afspreken natuurlijk, we kunnen zelfs afspreken dat we niets afspreken. :)

In Admin (???) schijnt de lijst simpel te zijn op te vragen. curry684 had hem in enkele minuten namelijk. Nogmaals, het lijkt me dus absoluut geen probleem.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:12:
Gewoon lijst publiceren (ik ben er 100% van overtuigd dat die er al is!) en verder de procedure zoals die nu is. Wie aanleiding ziet om te vragen of een user zijn nick wil veranderen schopt gewoon een mod wat conform de regels is.
dus voor je je mag registreren ofzo moet je 80k aan nicknames doorlezen :?

Wat mij handiger lijkt is om een functie te maken waarij de nieuwe gebruiker zijn gewenste nickname kan checken of er vergelijkbare nicknames zijn (die actief zijn) en dan zelf de keuze heeft om een andere nick te nemen of toch bij de eigen keuze te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Erkens schreef op 03 november 2003 @ 13:43:
[...]
dus voor je je mag registreren ofzo moet je 80k aan nicknames doorlezen :?

Wat mij handiger lijkt is om een functie te maken waarij de nieuwe gebruiker zijn gewenste nickname kan checken of er vergelijkbare nicknames zijn (die actief zijn) en dan zelf de keuze heeft om een andere nick te nemen of toch bij de eigen keuze te blijven.
Zucht.... en een oprecht 'sorry Erkens' :)

Ik zeg niet dat een nieuwe user iets moet gaan onderzoeken. Ik vraag alleen om een mogelijk zelf als user uit te kunnen zien of er iemand is die met een van mijn naam afgeleide nick rondhuppelt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nogmaals, het lijkt me dus absoluut geen probleem
Er lijkt me wel meer geen probleem. Het lijkt me ook niet nuttig. Argumentatie heb ik net al gegeven, je gaat er niet op in, op deze manier heeft dit topic ook niet veel zin... Als jij bij je stelling "ik vind het fijn om die lijst te hebben en er lijken geen nadelen en hij bestaat al, dus hij moet komen" blijft, dan schiet het niet op. Er bestaat veel meer in de "administratie" van het forum, waar gebruikers niet bijkunnen.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:46:
[...]

Zucht.... en een oprecht 'sorry Erkens' :)

Ik zeg niet dat een nieuwe user iets moet gaan onderzoeken. Ik vraag alleen om een mogelijk zelf als user uit te kunnen zien of er iemand is die met een van mijn naam afgeleide nick rondhuppelt.
dus precies wat ik zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:48:
[...]
Er lijkt me wel meer geen probleem. Het lijkt me ook niet nuttig (argumentatie heb ik al gegeven, je gaat er niet op in).
Ben ff de draad kwijt, letterlijk en figuurlijk, zit al te spitten maar door als die quotes... bomen bos etc...

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dat is wat je wil lezen. Hij bedoelt niet dat de nieuwe user door die complete lijst heen moet bladeren, maar dat alle users de "nieuwste 100/500/50/vandezeweek" users kunnen zien, of dat de mogelijkheid bestaat om met de search te kijken of er nicks zijn die op jouwe lijken.

Jij maakt daarvan dat nieuwe users verplicht 80.000 nicks moeten nakijken voordat ze er een kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 13:50:
[...]

Ben ff de draad kwijt, letterlijk en figuurlijk, zit al te spitten maar door als die quotes... bomen bos etc...
JvS in "Nickname(s) Nieuwe User(s)"

Ik zal het nog een keer neerzetten: We gaan pas mensen aanpakken als ze opzettelijk gaan stoken of kloten met een net-lijkende username. Anders niet. Zou je me kunnen vertellen waarvoor je een lijst nodig hebt om die te zien? Als je er geen last van hebt, zijn ze niet aan het stoken, zowel, dan valt dat op en pakken we het aan.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 13:53:
Ja prima, dat begrijp ik. Dankje. :) (Pftttttttttt)

In mijn startpost zeg ik:
Nu blijkt dat op een klein detail na vrijwel dezelfde Usernames mogelijk zijn is de kans op verwarring met een reeds bestaande user aanzienlijk. Te voorkomen is het uiteraard nooit voor 100% maar wel zouden er maatregelen getroffen kunnen worden waardoor je als user na kunt gaan of jouw nickname, al of niet met een kleine wijziging, in gebruik genomen is.
Als ik op voorhand had geweten dat dit topic kansloos was had ik het nooit geopend. Ik krijg absoluut nergens de indruk dat er in het crewforum serieus over wordt gesproken/nagedacht.

De regel, zoals ik het lees: "We gaan pas mensen aanpakken als ze opzettelijk gaan stoken of kloten met een net-lijkende username. Anders niet." Lijkt me niet zomaar uit de lucht te zijn gevallen. Die bestaat langer. Ik heb daar andere echter ideeën over die ik hier, waar het hoort, verntileer.

Waarvoor is een lijst nodig? Kennisname van een lijst met nieuwe registranten draagt er aan bij dat, relatief gezien, doubles snel door elke user kan worden opgemerkt. Ik zie zo'n lijst dan ook als 'handig' al was het alleen maar om mogelijke problemen, waaronder imitatie van de 'echte' user' etc., direct al kort na de registratie te zien aankomen en daardoor mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen. Denk jij dat users doubles zullen gaan volgen om dan ineens een melding in SeM te doen? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

De keuzes:

1. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
of
2. Voorkomen is beter dan genezen.

Ik kies voor optie 2 maar dat is duidelijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

1. wil je een nieuw persoon snel wegjagen door hem een naam te dwingen omdat jij er niet tegen kan dat ie een beetje klinkt op de jouwe

2. vind je het eng dat iemand een naam neemt als jou om je te stangen:
stangen == fout == waarschuwing. is hiervoor een lijst nodig met namen :? nee het is die user die fout zit :)

ik heb liever een kans op een gezellig nieuw forummer dan dat je iemand met 90 formulieren en lijsten pas binnen gaat laten :) zo ken ik ook al zat mensen die een 2ling broer hier ronmdhebben lopen en er neits aan de hand is. hier op GoT is namenlijk een mega sociale controle door alle actieve gebruikers. op een ander forum zou ik je punt nog kunnen inzien maar hier begrijp ik niet wat je er eng aan vind.

als er een 2ling komt die het doet om jou te pesten is dit makkelijk al reden genoeg om hem weg te werken :) ik heb liever gewoon een kans dat er meer gezellige mensen bijkomen die mischien een andere inkijk hebben op de tech die ook goed kan werken :) dan blijft het iig gezellig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 15:32:

De keuzes:

1. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
of
2. Voorkomen is beter dan genezen.

Ik kies voor optie 2 maar dat is duidelijk.
Mja. Maar wanneer kinderen zo nu en dan vallen, doe je er -de keer dat het gebeurd- een pleister op, of ga je je hele huis met kussens bedekken en zet je ze allemaal een helmpje op?

Voorkomen is misschien wel beter dan genezen, maar het gaat er maar net om hoevaak iets voorkomt en hoeveel moeite het kost om iets te voorkomen en hoeveel baat je er uiteindelijk bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
DarkX schreef op 03 november 2003 @ 15:59:
[...]
Voorkomen is misschien wel beter dan genezen, maar het gaat er maar net om hoevaak iets voorkomt en hoeveel moeite het kost om iets te voorkomen en hoeveel baat je er uiteindelijk bij hebt.
1. Het schijnt, naar men zegt, niet al te vaak voor te komen.
2. Het kost niemand extra moeite.
3. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

1: Wat dus een rede is om het NIET in te voeren.
2: Misschien niet veel, maar een scriptding maken kost altijd wel enige moeite
3: Met dat argument kun je GoT met wel 1000 loze functies volstoppen, nonsensargument dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GuardianAngel schreef op 03 november 2003 @ 17:12:
[...]

1. Het schijnt, naar men zegt, niet al te vaak voor te komen.
2. Het kost niemand extra moeite.
3. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Zo kan ik ook wel 100 extra dingen bedenken die "niemand moeite kosten" en die ook niet schaden. Ik zie in jouw post hierboven absoluut geen enkel argument staan waarom jij zou moeten weten welke nicks er zoal geregistreerd zijn.

Wat nou als er een Guardian Angel_ zich registreert? Ga je hem dan in de gaten houden? Wat ga je met die info doen, kortom, hoe denk jij te gaan "voorkomen" van iets waarvan ik nog niet eens snap wat je wil voorkomen. Want als die jongen niets fouts doet, dan doen wij ook niets en als hij gaat zitten kloten, dan gaan we hem aanpakken, maar dat hadden we zowiezo al gedaan.

Want je zegt dit:
Ik zie zo'n lijst dan ook als 'handig' al was het alleen maar om mogelijke problemen, waaronder imitatie van de 'echte' user' etc., direct al kort na de registratie te zien aankomen en daardoor mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Maar je weet dat we niet mensen gaan aanpakken als ze niet gaan kloten, we gaan niet mensen dwingen een andere nick te nemen omdat de jouwe lijkt, daarmee is zo'n lijst gewoon compleet nutteloos. En schaden kan-ie wel hoor, en tijd en geld kost het zelfs ook (al is het niet veel).

De kans dat zo iemand gaat zitten klooien is overigens ook nog erg klein, en daarnaast ga je dan elke week bijhouden of er iemand geregd is die misschien jou wil pesten? Misschien is het dan allang gebeurd en is die gast allang aangepakt...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
offtopic:
over and gone

[ Voor 144% gewijzigd door Guardian Angel op 04-11-2003 09:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja ga even de slachtoffer uithangen... LA is een discussie ja, waarin wij met argumenten aangeven waarom we jouw idee niet echt nuttig vinden. Je werd er misschien niet in teleurgesteld, maar we zijn verdomme wel op je in gegaan en ik heb gewoon uitgelegd waarom zo'n lijst ons niet nuttig lijkt.

Het is niet dat de crew het uit pure onwil doet ofzo, en het is ook helemaal niet alleen de crew die dit standpunt heeft. Het is gewoon niet zo'n heel sterk punt.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 04-11-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
offtopic:
over and gone

[ Voor 139% gewijzigd door Guardian Angel op 04-11-2003 09:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

* DarkX begrijpt ineens het drama niet zo goed?

TS stelt iets voor, wat in het begin fout begrepen wordt. Kan gebeuren, je verhaal huppelde ook nogal meerdere richtingen uit, zeker in het begin. Uiteindelijk werd duidelijk wat je wou, en werden er een aantal redenen genoemd waarom het weinig nuttig is. Er werd wat met argumenten heen en weer gegooid, je bleek daarbij trouwens de enige voorstander wat ik zo zag, en ineens ben je de discussie moe en kun je het niet aan en vertrek je met een halve flame richting LA. JvS zegt dat je je overdreven zielig gedraagt, en dat is dan kwetsend :?

* DarkX gaat maar een potje pingpongen ofzo, met het verdwijnen van de enige voorstander uit de discussie valt de discussie nogal uiteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter

ARME AOW’er

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.