hoi ik heb hem nu ook uit duitsland met de engelse taal.
kost 700 euro (4 km over de grens bij venlo.)
ik ga geen review schrijven maar ik wil wel een paar dingen opnoemen die anders zijn tenopzichte van de P800.
de grote is ongeveer gelijk maar hij lijkt door zijn niet bolle vorm veel kleiner.
het scherm is zeer goed.
bij pda's kijken ze vaak naar hoe helder (lees fel) het scherm is.
buiten dat dit veel energie verbruikt zijn de kleuren vaak niet juist.
de helderheid en kleuren van de p900 zijn zeer natuurlijk.
de jogdial werkt veel beter daar hij iets groter is.
in de camerastand kun je met de jogdial gelijk veel instellingen van de camera veranderen.
van night/auto/videomessage video/message picture/outdoor/indoor
buiten dat je de achtergrond kunt veranderen met de flip closed kun je nu ook de achtergrond veranderen van het aplicatie opstart venster.
je kunt de plaatjes die je als achtergrond wilt gebruiken inzoomen en verschuiven zodat je precies kunt laten zien wat je wilt
ik denk niet dat veel mensen meer het (lompe) toetsenbord wat de p800 had bij de p900 zullen verwijderen.
het is zeer mooi verlicht en toets makkelijk weg.
filmpjes op de p900 zien er schitterend uit.(zeer vloeiend)
rally fever is grafisch een mooi spel (demo) ziet er goed uit maar is onspeelbaar op de p900 en waarschijnlijk op alle telefoons.
de telefoon heeft een aantal themes net als op de T610 maar stelt niet veel voor
ik ben benieuwd waarneer er mensen zijn die hier iets leuks van maken.
toestel kraakt niet en het ziet er ook veel beter uit.
ik heb het idee dat de batterrij die nu rond de 1200 milliampere is een grote verbetering is.
gisteren kon ik natuurlijk niet van het toestel afblijven dus ik heb de batterij opgeladen in mijn P800 en de batterij van de 800 in de 900 geplaatst.
hij staat nu sind's 14.00 aan en nog 100% ongeveer een uurtje gebruikt en 10 min in de lader gehad.
alle aplicatie's op mijn oude msduo werkte zonder ze eerst op de p900 te installeeren.
op de cdrom staat een nieuwe versie van de software om te syncen ed. deze is ook al te downloaden voor de p800.
het sync-station is ook anders en wat platter.
ik ben nu bezig met packet videorecorder waar een trial van op de cd staat.
deze zet ook divx met ondertiteling om naar mp4 3gp formaat.
ik denk dat iedereen met een P800 best nog voorruit kan.
maar er zijn er ook die de gedachte hebben dat met een software update ze het zelfde kunnen bereiken als op de 900.
als je de p900 eenmaal in je handen hebt gehad wil je de 800 niet meer gebruiken.
er zijn veel kleine wijzigingen in menu's en de instellingen veranderd die net even wat beter werken.
ook kun je nu alles via bt of ir versturen.
ook is er nu een file manager die eigenlijk onmisbaar is voor bestands beheer.
dit toestel zou ook mophun games net als op de T300 T610 ondersteunen maar op de cd staat niks en ik heb er een uitgeprobeerd van de T610 maar kreeg die niet aan de gang.
een ding wat jammer is dat bv een progamma als remote p800 wel werkt maar er niet uitziet omdat dit progje maar 4096 kleuren op je pc weergeeft.
de 65.000 zien er dus niet uit.
wat snelheid betreft als ik op de p800 en de p900 de plaatjes viewer open is de p900 een stuk sneller en ook had deze meer plaatje te laden.
en voor de orange gebruikers onder ons je kunt nog steeds met share voor zes euro per maand alle http en wap site's bekijken mit's niet te groot maar dan kun je eventueel de plaatjes nog uit zetten.
dit werkt alleen maar met de wap brouwser met opera krijg je geen toegang tot wap (wel internet).
het toestel wordt nog niet ondersteund door orange dus je komt niet op de standaard wappagina uit van orange maar voor de wap pagina die je ook krijgt als je via gsm inlogt.
je kunt wel bij je favorieten en agenda maar niet je webmail lezen.
het leuke is dat deze pagina veel meer leuke (lees gratis) link's heeft tv gid's ed.
helaas geen foto's bij dit stukje maar die zijn er al zat
als je een p800 hebt kun je bijna alles wat op de p900 kan.
maar als je hem eenmaal in je handen hebt gehad ben je verkocht.
het enige wat de p900 niet heeft en een palm of ppc is snelheid.
ik vind symbian soms wel traag met name progamma's opstarten.
groetjes jan.
op naar de p1000
nog vragen ik beantwoord ze graag.
kost 700 euro (4 km over de grens bij venlo.)
ik ga geen review schrijven maar ik wil wel een paar dingen opnoemen die anders zijn tenopzichte van de P800.
de grote is ongeveer gelijk maar hij lijkt door zijn niet bolle vorm veel kleiner.
het scherm is zeer goed.
bij pda's kijken ze vaak naar hoe helder (lees fel) het scherm is.
buiten dat dit veel energie verbruikt zijn de kleuren vaak niet juist.
de helderheid en kleuren van de p900 zijn zeer natuurlijk.
de jogdial werkt veel beter daar hij iets groter is.
in de camerastand kun je met de jogdial gelijk veel instellingen van de camera veranderen.
van night/auto/videomessage video/message picture/outdoor/indoor
buiten dat je de achtergrond kunt veranderen met de flip closed kun je nu ook de achtergrond veranderen van het aplicatie opstart venster.
je kunt de plaatjes die je als achtergrond wilt gebruiken inzoomen en verschuiven zodat je precies kunt laten zien wat je wilt
ik denk niet dat veel mensen meer het (lompe) toetsenbord wat de p800 had bij de p900 zullen verwijderen.
het is zeer mooi verlicht en toets makkelijk weg.
filmpjes op de p900 zien er schitterend uit.(zeer vloeiend)
rally fever is grafisch een mooi spel (demo) ziet er goed uit maar is onspeelbaar op de p900 en waarschijnlijk op alle telefoons.
de telefoon heeft een aantal themes net als op de T610 maar stelt niet veel voor
ik ben benieuwd waarneer er mensen zijn die hier iets leuks van maken.
toestel kraakt niet en het ziet er ook veel beter uit.
ik heb het idee dat de batterrij die nu rond de 1200 milliampere is een grote verbetering is.
gisteren kon ik natuurlijk niet van het toestel afblijven dus ik heb de batterij opgeladen in mijn P800 en de batterij van de 800 in de 900 geplaatst.
hij staat nu sind's 14.00 aan en nog 100% ongeveer een uurtje gebruikt en 10 min in de lader gehad.
alle aplicatie's op mijn oude msduo werkte zonder ze eerst op de p900 te installeeren.
op de cdrom staat een nieuwe versie van de software om te syncen ed. deze is ook al te downloaden voor de p800.
het sync-station is ook anders en wat platter.
ik ben nu bezig met packet videorecorder waar een trial van op de cd staat.
deze zet ook divx met ondertiteling om naar mp4 3gp formaat.
ik denk dat iedereen met een P800 best nog voorruit kan.
maar er zijn er ook die de gedachte hebben dat met een software update ze het zelfde kunnen bereiken als op de 900.
als je de p900 eenmaal in je handen hebt gehad wil je de 800 niet meer gebruiken.
er zijn veel kleine wijzigingen in menu's en de instellingen veranderd die net even wat beter werken.
ook kun je nu alles via bt of ir versturen.
ook is er nu een file manager die eigenlijk onmisbaar is voor bestands beheer.
dit toestel zou ook mophun games net als op de T300 T610 ondersteunen maar op de cd staat niks en ik heb er een uitgeprobeerd van de T610 maar kreeg die niet aan de gang.
een ding wat jammer is dat bv een progamma als remote p800 wel werkt maar er niet uitziet omdat dit progje maar 4096 kleuren op je pc weergeeft.
de 65.000 zien er dus niet uit.
wat snelheid betreft als ik op de p800 en de p900 de plaatjes viewer open is de p900 een stuk sneller en ook had deze meer plaatje te laden.
en voor de orange gebruikers onder ons je kunt nog steeds met share voor zes euro per maand alle http en wap site's bekijken mit's niet te groot maar dan kun je eventueel de plaatjes nog uit zetten.
dit werkt alleen maar met de wap brouwser met opera krijg je geen toegang tot wap (wel internet).
het toestel wordt nog niet ondersteund door orange dus je komt niet op de standaard wappagina uit van orange maar voor de wap pagina die je ook krijgt als je via gsm inlogt.
je kunt wel bij je favorieten en agenda maar niet je webmail lezen.
het leuke is dat deze pagina veel meer leuke (lees gratis) link's heeft tv gid's ed.
helaas geen foto's bij dit stukje maar die zijn er al zat
als je een p800 hebt kun je bijna alles wat op de p900 kan.
maar als je hem eenmaal in je handen hebt gehad ben je verkocht.
het enige wat de p900 niet heeft en een palm of ppc is snelheid.
ik vind symbian soms wel traag met name progamma's opstarten.
groetjes jan.
op naar de p1000
nog vragen ik beantwoord ze graag.