Toon posts:

disk boot failure, (niet 1, maar al 30 keer :( )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik ondervind wat problemen met mijn systeem, welke ik alleen vaag kan omschrijven. Wat het is: mijn primary hhd kan niet meer booten, wordt we herkent in bios, echter op het moment dat windows xp gestart moet worden, krijg ik de melding "disk boot failure". Dit ging gepaard met niet "goed" klinkende geluiden uit mijn compu. (hoog piepend en rommelend) Paar keer (+30) geprobeerd te restarten, maar zelfde verhaal.

Dus je koopt een nieuwe hhd en zet deze als master en je systeem werkt weer, en dan na 10 dagen. >>> (dat is vanochtend), ja hoor : disk boot failure", en weer die vreemde "rommelige" geluiden, welke ik niet kan lokaliseren. Paar keer restarten en prompt doet ie het weer, (nu zonder de geluiden) en kan ik nu mooi deze topic typen :). Wel weet nu in ieder geval dat het niet aan mijn hhd ligt daar deze net nieuwe is, maar ik zou och echt graag van jullie een suggestie willen horen wat het wel kan zijn.

Moederboard?, Processor ?

wel ik hoor het wel, greetz crz

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:09

boesOne

meuh

Hmmz.. Toen je die nieuwe drive erin hing, was die ouwe toen echt kapot? Of kon je die nog beneaderen als secudaire schijf ?

Is je systeem overclocked ?

Hoe zijn de voltages ?

Zijn je drives gekoeld ?

Wat voor drives hebben we het over ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

veel te weinig specificaties om een antwoord te kunnen geven... Voorlopig gok ik op de voeding

Verwijderd

Topicstarter
die eerste schijf die kan ik gewoon als slave lezen, geen probleem. (hij wil alleen niet meer booten).

En wat betreft de specs: wel ik heb niks bijzonders gedaan met mijn systeem (nog een dummy tweaker :), niet geoverklokt of wat dan ook. Weet dat het zeer vaag is, maar niet geschoten altijd mis, toch.

maar je denk dat het met de voeding te maken kan heben, dan heb ik in iedergeval iets om te testen (door middel van tijdelijk te vervangen). Maar meer suggesties zijn welkom,

gr crz

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 23:50

Cis

Zoals boesOne al aanspoorde: is die oude HD nog wel conditioneel goed? Of is ie echt helemaal kapot? Indien ie helemaal kapot is, dan gok ik het op een foutje in de voeding

Zoniet, dan gok ik het op een incorrecte data-transfer van je IDE-connectie naar je HD. Of je kabel is een beetje gek aan het doen, of je mobo aansluiting is wat brak aan het worden
Ik zou zeggen: probeer het uit

(en het groeten mag je voortaan achter wege laten :) Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/faq )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
k, dank tot zoveer, zal het uitproberen (fingers crossed). Maar zoals al aangegeven, mijn hdd's zijn gewoon nog leesbaar, zijn dus niet kapot, echter booten niet meer.

Maar nog even over dat geluid, wat je hoort bij opstarten, waarvan je weet dat het niet de oderdom kan zijn, Wat maakt geluid in je compu, zijnde hoog piepend en rommelig, soort van slecht startende motor. Is dat mijn harddisk?.

Nog een vraagje over dat het mijn datakabel kan zijn, is het zo dat ie sooms wel en soms niet kan werken, heb er nl niet aangezeten.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf heb ik dit ook wel is gehad en zoals Cis al zegt controleer je HD kabel... Bij mij was het geval dat van de buitenste pin de bescherming eraf was.. Waardoor de data niet goed overgezet kon worden...

Dit had als resultaat dat die soms niet en soms wel opstarten.. Kabel vervangen en alles werkt weer Supar...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:09

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 17:14:
k, dank tot zoveer, zal het uitproberen (fingers crossed). Maar zoals al aangegeven, mijn hdd's zijn gewoon nog leesbaar, zijn dus niet kapot, echter booten niet meer.
Dus het zou kunnen dat het alleen maar een software probleem. Iets verne*kt de bootsector.
Een fdisk/mbr zou dit kunnen fixen.. [onder dos]..
Maar nog even over dat geluid, wat je hoort bij opstarten, waarvan je weet dat het niet de oderdom kan zijn, Wat maakt geluid in je compu, zijnde hoog piepend en rommelig, soort van slecht startende motor. Is dat mijn harddisk?.
Dat kan je zo niet zeggen.. Er zitten meer bewegende onderdelen in je bak.. zouden aanlopende fans kunnen wezen..
Schroef um open en luister goed..
Nog een vraagje over dat het mijn datakabel kan zijn, is het zo dat ie sooms wel en soms niet kan werken, heb er nl niet aangezeten.
Ja dat kan.. Een breukje bijvoorbeeld dat onder invloed van warmteverschillen raar doet..
Wissel hem eens om met de kabel van de CDrom drives zou ik zeggen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1