Toon posts:

333 of 400 mhz geheugen bij een 2800+ ?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag advies! :?

Ik wil een nieuwe proc ( AMD 2800+ met Barton core, dus een FSB van 333 mhz en 512 kb cache) en geheugen kopen voor mijn comp :9 . Ik heb al een Asus A7N8X Deluxe mobo gekocht, dat een max FSB heeft van 400 mhz. Ik wil mijn mobo, geheugen en proc gaan overclocken. Nu wil ik er ook geheugen bij gaan kopen, waarschijnlijk een identiek paar van 2 x 256 of 2 x 512 mb.

Kan ik dan beter 333 mhz of 400 mhz halen?

Op 33mhz lopen ze synchroon met het mobo, hetgeen de snelheid ten goede komt. Maar kan ik niet beter 400 mhz geheugen gaan kopen, omdat dan de proc de maximale FSB bepaalt (naar mijn weten zit het geheugen eerder aan de overclockgrens). Wat is de beste oplossing?

ps. ik ben verder een n00b :) met overclocken. Stapsgewijs alles opvoeren tot de max lukt wel, maar ik wil/kan geen extra heatsinks o.i.d. installeren.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik zou voor 400MHz gaan. Dan weet je iig dat het geheugen niet de beperkende factor is bij het overclocken. En als je in de toekomst een 400MHz FSB proc gaat kopen, hoef je niet weer nieuwe geheugen te kopen.
Dit had je volgens mij zelf ook kunnen verzinnen. Beetje logisch IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga na de 2800+ geen nieuwe proc meer kopen voor dit systeem. Het wordt dan een compleet nieuw systeem.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

makje

Professioneel prutser

Tja, wat je schrijft ziet er goed uitgedacht en logisch uit, PC3200 is idd. de veel verstandiger keuze voor overklokken :)

Misschien is het nog een idee om zelfs nog wat sneller geheugen te halen. Je multiplier moet je waarschijnlijk toch al wel verlagen om een FSB van 200Mhz te halen. Dan kun je dus net zo goed nog een paar stapjes verder gaan om een FSB van 220 Mhz o.i.d. te halen. Je Barton processor profiteert van een hoge FSB en je moederbord kan dat heel goed hebben :)

Kijk voor wat tips en uitleg even in de FAQ van dit subforum en vooral ook in DOC. Daarnaast lopen er een heel aantal draadjes met tips voor het overklokken en het uitzoeken van goed geheugen daarvoor :)

Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 31-10-2003 02:03 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
THNX Makje! :)

Ik zal morgen die threads eens doorneuzen.... B)

GAAP !!!! maar eerst gaat dit Smoeltje slapen....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

PC3200 of PC3500 lijkt me de beste keus voor je. Beetje afhankelijk van de timings die je wil gaan draaien, tijdens het oc'en. Mobo kan het makkelijk aan en waarschijnlijk (maar dat is nooit zeker) je Barton ook wel.

offtopic:
move to DOC ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

De vraag die je stelt is een goede en je stelt het bovendien op een uitgebreide, onderbouwde manier. Ga zo door :)

Slechts een kleine kanttekening: door de jaren heen hebben we een behoorlijk uitgebreide FAQ opgebouwd en juist omdat het synchroniciteitsverhaal bij de nForce2 chipset zo cruciaal is, hebben we dit ook erin behandeld.

PMG FAQ

en daarin:

Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit

Kort samengevat krijg je bij de nF2 de beste prestaties als je het geheugen synchroon laat lopen met de CPU. Dat is echter geen reden om je tot PC2700 geheugen te beperken om twee redenen:

- als je gaat overclocken is het leuk om te weten dat het geheugen in ieder geval niet direct de beperkende factor gaat worden
- geheugen dat in staat is (veel) sneller te draaien dan het daadwerkelijk gedraaid wordt heeft een enorme marge voor timing tweaks- je kunt dus alle geheugentimings maximaal strak zetten op een synchrone snelheid, wat wel snelheid scheelt (verwacht overigens geen wonderen, een paar procent in synthetisch benches is al veel)

Maar goed, omdat deze vraag dus al in de FAQ staat, gaat dit topic dicht. Jammer eigenlijk, want voor een eerste topic is je niveau erg goed- ga dus vooral zo door (maar kijk volgende keer dus stiekem eerst in de PMG FAQ of de search ;)

/faq - dicht

[ Voor 79% gewijzigd door dion_b op 31-10-2003 02:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.