Cooling: ATX Carry Blue

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik heb een klein (lees groot) probleempje met de warmte in mijn pc.
Ik heb de volgende kast
Afbeeldingslocatie: http://www.alcyone.se/hardware/chassin/sweex/carry_blue.jpg
En zou daar dus wat hitte uit willen halen... echter heb ik geen idee hoe ik dat erin moet bouwen en waar ik die dingen moet plaatsen ??
Kan iemand mij maybe beetje uitleggen wat ik zoal moet halen enzo ??
En waar ik de coolers het beste moet plaatsen !?

Jah Man Jah

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet er achterin eentje die de lucht uitblaast en voorin eentje die de lucht inblaast.
kijk ook eens in de DOC FAQ. als je maar zorgt voor genoeg airflow dan krijg je de lucht wel koeler :)

• EmJeej
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik dacht dat ik ze aan de zijkanten moest doen, aangezien daar van die gaatjes zitten maar niet dus.....
Wat voor Fans raden jullie mij aan ?? Moet wel een beetje aan de stille kant zijn uiteraard :)
Moet ik ook soms boren enzo ???

Jah Man Jah

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

EmJeej schreef op 30 oktober 2003 @ 22:06:
Ik dacht dat ik ze aan de zijkanten moest doen, aangezien daar van die gaatjes zitten maar niet dus.....
Wat voor Fans raden jullie mij aan ?? Moet wel een beetje aan de stille kant zijn uiteraard :)
Moet ik ook soms boren enzo ???
Je kunt een gat aan de zijkant maken om het zo te koelen, maar dat is niet nodig.

Kijk eerst eens wat er aan mogelijkheden in de kast zitten om fans in te bouwen.
waarschijnlijk heb je gewon 80 mm fans nodig. en daar zijn genoeg reviews over te vinden.

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Nou je pakt emmertjes en schept de lucht er zo uit :-)

>Systeemspecs<

• nero355
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nimrod|IA schreef op 30 oktober 2003 @ 22:22:
Nou je pakt emmertjes en schept de lucht er zo uit :-)
LOL :D :+

TS : Ik zou gewoon is hier een beetje searchen dan kan je heel veel over dit soort simpele problemen vinden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Maak maar een mooie dikke blowhole terhoogte van je cpu en opgelost is het problem :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Math2k schreef op 30 oktober 2003 @ 22:56:
Maak maar een mooie dikke blowhole terhoogte van je cpu en opgelost is het problem :)
Das niet waar, warme lucht in je kast laten circuleren los je nix mee op.

Je moet zorgen dat je een flow van lucht in je kast krijgt ('koude' luchtstroom). Wat mensen vaak doen is aan de voorkant een gat maken (als het er neit al zit) of zijkant, en 1 aan de achterkant. zodat de lucht van voor naar achter door de kast gaat.
Warme lucht stijgt, jou lucht zal opwarmen langs je 'warme' onderdelen, dus de intake moet laag komen en de outtake voor. Dus de fans aan de zijkant/voorkant moeten laag en je outtake het liefts hoger.

Je kan met fans natuurlijk variëren. Je kan ook 2 of 3 in de voorkant/zijkant maken en 2/3 achter, zolang het maar redelijk in evenwicht is. Ook zie je wel eens dat mensen een fan boven in de kast hebben voor de outtake, werkt ook prima. Als je nog geen premade gaatjes in de kast hebt is het 'n optie maar dit ligt allemaal aan je case.

Kijk waar je ruimte hebt, dat kan jij beter dan ons. Kijk waar al gaatjes zitten voor fans gebruik die eventueel en plaats ze na aanleiding van dit hierboven.

Nog een tip voor iets betere koeling en minder herrie: Als er premade gaatjes zitten en die zijn te klein haal dat stukje er gewoon uit met een dremel oid, betere luchtdoorstroom en minder herrie dus...

GL

Verwijderd

Heb je geen lay-out van de binnenkant van de kast. Is wat makkelijker voor het oordelen hoe en waar de koelers moeten.
Je moet zorgen dat je een flow van lucht in je kast krijgt ('koude' luchtstroom). Wat mensen vaak doen is aan de voorkant een gat maken (als het er neit al zit) of zijkant, en 1 aan de achterkant. zodat de lucht van voor naar achter door de kast gaat.
Warme lucht stijgt, jou lucht zal opwarmen langs je 'warme' onderdelen, dus de intake moet laag komen en de outtake voor. Dus de fans aan de zijkant/voorkant moeten laag en je outtake het liefts hoger
Helemaal mee eens! Let er wel op dat je voeding waarschijnlijk ook al dient als outtake, zou je misschien een koeler kunnen schelen!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zoals je al aan een aantal reacties hebt kunnen zien is dit vrij basic.. Goede koeling in de kast kun je gewoon bereiken door voor wat airflow te zorgen.. Zie ook dit stukje in de Faq

Verder is er via de search ook heel veel informatie te vinden.. Ik denk dat het nuttig is om eerst eens wat meer onderzoek te doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.