Ik wilde graag een php scriptje maken, die steeds index.tpl standaard laat zien, en waar start.htm dan in komt. (eventuele links kunnen je dan doen via ?pagina=anderehtml.htm waarbij anderehtml.htm dan de plaats in neemt van start.htm)
nu had ik dit in eerste instantie met een iframe opgelost en een php scriptje wat start.htm in iets anders verandere als er ?pagina=blaat.htm achter stond, maar helaas komt mijn menunavigatie niet over die iframe heen in ie5 en lager.
zie http://uc.uden.kennisnet.nl/havovwo/internet/index.php
Na veel prutsen heb ik het volgende browsel, alleen deze kan geen php scripts inlezen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen, heb ik nl nergens kunnen vinden.:
Verder relatieve paden werken wel met ?pagina= maar als ik ?pagina=/blaat.htm doe dan werkt dat ook niet... hoe los ik dat op?
Eventuele verdere suggesties /performance verbeteringen zijn welkom. Dit is mijn eerste php script en heeft me een hoop werk gekost om dit zo te krijgen, dus zal wel fijn zijn als ik wat feedback kreeg
.
nu had ik dit in eerste instantie met een iframe opgelost en een php scriptje wat start.htm in iets anders verandere als er ?pagina=blaat.htm achter stond, maar helaas komt mijn menunavigatie niet over die iframe heen in ie5 en lager.
zie http://uc.uden.kennisnet.nl/havovwo/internet/index.php
Na veel prutsen heb ik het volgende browsel, alleen deze kan geen php scripts inlezen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen, heb ik nl nergens kunnen vinden.:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php if ( isset($HTTP_POST_VARS['pagina']) || isset($HTTP_GET_VARS['pagina']) ) { $pagina = ( isset($HTTP_POST_VARS['pagina']) ) ? $HTTP_POST_VARS['pagina'] : $HTTP_GET_VARS['pagina']; } else { If (file_exists("start.htm")) { $pagina = "start.htm"; } } $paginahtml = ""; $paginabestand = fopen($pagina,"r"); if (!$paginabestand) { echo "<H2>Sorry, Kan pagina niet vinden :(</H2>\n"; exit; } $paginaparse=FALSE; while (!feof($paginabestand)) { $line = fgets($paginabestand, 2048); if (eregi('<body' , $line)) {$paginaparse = TRUE;$line="";}; //begin zoeken if (eregi('</body>' , $line)) {$paginaparse = FALSE;}; //einde zoeken if ($paginaparse == TRUE) { $line = stripslashes($line); $paginahtml = $paginahtml.$line; }} fclose($paginabestand); $templatebestand = fopen("index.tpl","r"); while (!feof($templatebestand)) { $line = fgets($templatebestand, 2048); $line = str_replace("<!-- PAGINA -->", "$paginahtml" , $line); $line = stripslashes($line); echo $line; } ?> |
Verder relatieve paden werken wel met ?pagina= maar als ik ?pagina=/blaat.htm doe dan werkt dat ook niet... hoe los ik dat op?
Eventuele verdere suggesties /performance verbeteringen zijn welkom. Dit is mijn eerste php script en heeft me een hoop werk gekost om dit zo te krijgen, dus zal wel fijn zijn als ik wat feedback kreeg
[ Voor 7% gewijzigd door PenguinPower op 30-10-2003 21:10 ]