Toon posts:

WinXp of Win2003 werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgend systeem:

ASUS A7N8X Deluxe v2.00
AMD Barton 2500+
Sapphire Radeon 9600PRO
2x 256mb DDR PC3200 APACER
S-ATA 80GB Maxtor 7.200rpm 8mb cache
Chieftec 360W voeding Voltages OK--> hoogste uitschieter 12V lijn--> 12.35v

Nu steek ik dit systeem helemaal in mekaar, zet XP erop (eerst dus driver diskette instaleren voor die S-ATA) Dan drivers mobo erop, dan drivers beeldkaart erop. Nu, soms als ik XP startte kwam erop dat de HD gecheckt moest worden op consistentie. Nuja, dat dan maar laten doen. En soms startte hij perfect op, maar soms ook error bij opstarten: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA Dan deet ik reset,en hij werktte weer, de dag erna dus niet, niet mee in Windows, niet meer in safe mode. Error was: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Ik format en Win2003 erop, ik instaleer drivers mobo, dan drivers beeldkaart, Win2003 start niet meer op: error bij laden van Windows: Windows werdt afgesloten om verdere schaden te beperken. bestand was: ati2dvag.dll

Dit was dus men driver van men Radeon, ik ga in safe mode, ik uninstall die drivers, en hup, hij werkt weer, en geen enkele driver werkt, geen enkele catalyst, geen enkele omega driver. Dus dan maar weer XP erop.

Bij starten zegt ie dat hij het profiel niet kan vinden of dat het beschadigt is, en dat ik een tijdelijk profiel krijg. Nu dat gaat al een volle dag, nu vandaag: Xp start, hij wilt checken op consistentie van HD (was de eerste keer sinds format), hij restart, Xp laad, en zwart scherm, niets meer te doen, ook niet in safe mode.

Ben nu XP weer aan het instaleren.

Hoe komt dit? Is gloednieuw systeem :( :( Kan iemand me helpen?

Temps zijn OK CPU--> 30°C idle
MEMtest86 een uur gedraaid, geen errors.

Wat wel raar is, is dat stemmetje van ASUS daar soms zegt bij opstarten: System memory check failed. Maar dan start hij gewoon normaal op. En bij opstarten staat er= Memory frequentie 166mhz in single channel mode. Nu, ik heb 2 x 256mb DDR in de voorziene dual channel banken. Raar allemaal

Kan iemand me Plzzzzz helpen??

THX

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschiens je moederbord brak? aangezien je geheugen wel door de memtest komt zou het zomaar aan een brak maandagochtendgemaakt moederbord kunnen liggen.

Verwijderd

Ik denk dat je hier eens moet kijken:

Windows XP en 2000 BSOD guide

Mijn ervaring is dat het vaak om een driverconflict gaat (AGP, RAID, etc.).

Trouwens, probeer de boel anders eens te "onderclocken" (dus geheugen op 100 MHz). Kijk eens of het dan wel werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 15:10 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:39

SkyStreaker

Move on up!

Beetje dubbelop. Ik raad je aan om het in je eerdere [rml][ R9600] Problemen bij opstarten[/rml] te houden kerel... :)

[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 15:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar had al gemeld dat in verkeerde "versie" stond, dus daarmee dat ik maar hier een nieuw open.

Zou het kunnen dat het gewoon aan die driver voor die S-ATA ligt? :?

Hij is gewoon een paar files van mobo CD op diskette gezet

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Neen... het is niet toegestaan om meerdere topics aan te maken over één probleem. Wanneer je denkt dat je topic beter in een ander forum past dan kun je een move aanvragen via Schop een Modje...

Dus niet crossposten en gewoon doorgaan in je eerste topic:
[rml][ R9600] Problemen bij opstarten[/rml]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.