Toon posts:

[R9600] Problemen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben zaterdag lekker onderdelen gaan halen voor men pc. Dit zijn de specs:

ASUS A7N8X DELUXE v2.00
AMD Barton 2500+
2x 256mb DDR APACER PC3200
Sapphire Radeon 9600PRO
S-ATA 80GB Maxtor 8mb 7200rpm
Chieftec MAXI kast Dragon + 360WATT voeding

Nus teek ik alles in mekaar, instaleer dan drivers voor S-ATA, winXP erop, instaleer Nforce 2 drivers, dan die cd dat ik bijgekregen had van Sapphire, dat instaleer ik allemaal. 10.800 punten bij 3dmark 2001 met de catalysator 3.6 die bijgeleverd was. Games gaan super lekker. Maar soms als ik opstartte kreeg ik blauw scherm tijdens opstart van XP, en zegt ie dat windows is afgesloten om geen beschadiging aan systeem te brengen, als dit eerste keer is, restart dan, als dit meerdere keren gebeurt, verwijder dan hardware en software, en instaleer opnieuw (of toch zoiets in de aard)

Nuja, ik doen dan restart, XP start normaal op, maar vanavond was het wel fataal, kreeg alke keer dat scherm. Dus, ik doe Format, en zet WINDOWS2003 server erop.

Die staat er op, instaleer Nforce2 drivers, ik restart, instaleer die Sapphire drivers, ik restart, en hup, weer dat scherm!! Maar Windows 2003 zegt er wel bij dat er fout is ofzo in bestand **ati***.*** en ik weet dat dat bij de drivers hoort, want had het zien staan bij de installatie. Nu ik restart, doe veilige modus, ik deinstaleer die ati drivers, en voila, pc loopt weer perfect. Wat moet ik nu doen? Aan wat ligt het? Hoe download ik nu nieuwe drivers? Zal de 3.7 catalysator helpen? Iemand al voorgehad?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Gooi XP er weer op (of 2003 als je die liever hebt) en probeer andere drivers. Versies zat lijkt mij. Even zoeken bij Tweakers.net meuktracker :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu heb ik gewoon install van Win2003 met de nforce 2 drivers. Nix erbij, kan ik niet nu gewoon drivers downloaden en instaleren op die pc? Ik moet toch niet weer format doen? :?

Maar waarom gaf XP dan soms die fout bij opstarten en soms niet? en gingen games goed? raar

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 22:28:
Maar nu heb ik gewoon install van Win2003 met de nforce 2 drivers. Nix erbij, kan ik niet nu gewoon drivers downloaden en instaleren op die pc? Ik moet toch niet weer format doen? :?

Maar waarom gaf XP dan soms die fout bij opstarten en soms niet? en gingen games goed? raar
In principe is een format nu niet nodig. Ik was een beetje onduidelijk in m'n vorige post. Ik bedoelde XP erop of 2003 laten staan. Het is maar wat je liever hebt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij de meukkraker daar ofzo Catalysator 3.7 gedownload, omdat die andere beetje slechte commentaar hadden (3.8). Is dat al wat ik nodig heb? heb daar nog zien staan omega catalysator enzo.

Dus gewoon 3.7 brandden en install op die pc?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:32:
Ik heb nu bij de meukkraker daar ofzo Catalysator 3.7 gedownload, omdat die andere beetje slechte commentaar hadden (3.8). Is dat al wat ik nodig heb? heb daar nog zien staan omega catalysator enzo.

Dus gewoon 3.7 brandden en install op die pc?
Je kan de .exe-file toch gewoon starten? Dat hoeft toch niet per se op via een gebrand cd-tje?!

Verwijderd

Topicstarter
Is wel op andere pc :) Staat gewoon install van Win2003 op, en Nforce drivers :) dusja, nog geen internet, dus moet ik hier brandden. Dus gewoon die .exe file van die catalyst 3.7 brandden en instaleren?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:36:
Is wel op andere pc :) Staat gewoon install van Win2003 op, en Nforce drivers :) dusja, nog geen internet, dus moet ik hier brandden. Dus gewoon die .exe file van die catalyst 3.7 brandden en instaleren?
Mik er dan gelijk een paar andere versies op. Als 3.7 het dan niet doet, heb je de rest nog. Het zou zonde zijn als je 5 cd's moest branden. :)

Hier staat een hele meuk aan drivers voor jouw kaartje.
En nu moet je maar even proberen, want als we op deze manier doorgaan ontstaat er slowchat. :)

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 26-10-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eneuh, wat zijn die andere drivers dan? Alleen die catlalysts??? Of zijn er nog andere?

Srry, maar van beeldkaart drivers heb ik nog niet veel verstand van :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
Die laatste omega drivers werken hier ook redelijk met een 9600Pro. Heb verder nog niet veel meer gedaan dan alleen installeren en 3DMark 2003 draaien, maar het werkt iig zonder problemen (Omega drivers zijn gebaseerd op een gelekte driverset van Dell die iets nieuwer is dan Catalyst 3.8)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Heb vanochtend dan die catalyst 3.7 geinstaleerd, weer die fout!!!
Heb dan de Omega drivers geinstaleerd, weer die fout!!!
En normaal doe ik dan altijd safe mode, en un-install ik die drivers, en loopt alles weer, maar de fout melding begint met dit:

Dat Windows een fout heeft gevonden, en afgesloten is om geen schade te brengen. dit file is het:

ati2dvag.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dus heb ik safe mode gedaan, da file verwijdert in de system32 map, en hij start nu wel op, maar natuurlijk met rotte kleuren enzo, en error van control panel. Nu zit ik er weer WinXP erop te doen, maar vrees dat dat niet veel zal helpen :(

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 09:37:
UPDATE:

Heb vanochtend dan die catalyst 3.7 geinstaleerd, weer die fout!!!
Heb dan de Omega drivers geinstaleerd, weer die fout!!!
En normaal doe ik dan altijd safe mode, en un-install ik die drivers, en loopt alles weer, maar de fout melding begint met dit:

Dat Windows een fout heeft gevonden, en afgesloten is om geen schade te brengen. dit file is het:

ati2dvag.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dus heb ik safe mode gedaan, da file verwijdert in de system32 map, en hij start nu wel op, maar natuurlijk met rotte kleuren enzo, en error van control panel. Nu zit ik er weer WinXP erop te doen, maar vrees dat dat niet veel zal helpen :(
Dat is dus iig duidelijk een probleem bij de driver/videokaart.

Ik denk dat er iets in je BIOS niet helemaal goed staat ofzo. Op hoeveel keer AGP staat je kaart?

-edit-

Formatteer de partitie wel eerst voordat je een nieuwe Windows-versie eropgooit. Ga niet upgrade uitvoeren, anders blijf je problemen houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 27-10-2003 12:03 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, heb wel format gedaan, en nu bij XP die drivers erweer opgezet die ik gedownload heb, namelijk catalyst 3.7. Nu draait hij nog, al 2keer vandaag restart gedaan, en nog geen error gehad, hoop dat he zo blijft. Maar zaterdag deed WinXP ook eerst gewoon, en dan ineens "kapot". In bios staat alles goed, AGP 8X, 128mb,....

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23
AGP eens op 4x zetten, fastwrite uit, memtest draaien :)

Normaalgesproken wordt een onstabiel systeem zoals jij het beschrijft veroorzaakt door een brakke voeding, maar als je elke keer specifiek een error krijgt bij displaydrivers zul je daar het probleem moeten zoeken. Wat ook kan is dat het videogeheugen verrot is, in dat geval zul je je videokaart moeten omruilen.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zal zien, als hij binnekort weer diezelfde fout geeft bij het opstarten van XP, bel ik wel eens naar de winkel :)

Nu al 4de keer juist opgestart na install XP met catalyst 3.7 van internet

Verwijderd

Topicstarter
MISLUKT!!

Hierjust start ik XP op, komt erop tijdens laden: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Ik doe reset, weer hetzelfde, ik pak safe-mode, weer hetzelfde.

Pffff, weer format :( hier scheelt toch duidelijk iets mee? Wat wilt deze foutmelding zeggen? En als ik winXP CD erin zet, uik boot van CD, en wil gewoon overgooien, gaat niet, staat er dat hij vol zit, of beschadigd is, of fout bestandstysteem. Heb nu 2partities gemaakt, en is nu aan het formateren. Nu 1partitie voor windows, en 1 voor games :(.

Wie kan mij helpen? Wat scheelter??

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09
uh unmountable boot device is een bekende error die zegmaar niks te maken heeft met je videokaart en een format is ook niet nodig! Zoek maar eens in google! Ik heb het nu ook al 4x gehad ofzo en weet nu hoe te herstellen. Heb je je bios settings al anders gezet?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat je geheugen niet meer helemaal goed is, want toen mijn geheugen kapot was had ik de foutmeldingen PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA en ook unmountable bootvolume

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet er dan in bios anders??? En hoe los je dat op??? Je zegt dat je het nu weet, hoe moet het??

Verwijderd

Topicstarter
Nu steeds krijg ik bij opstarten van XP dat hij checkt op de consistentie van de HD. Dit wilt zeggen heb ik gehoord dat hij kijkt of als alle bestanden nog wel juist zijn. Tijdens hij dit doet, zie ik dat er soms staat, dat hij een file verbetert enzo. Dan start hij weer opnieuw op, en komt erop dat mij profiel beschadigt is, en dat ik een tijdelijk krijg. En als ik demo's op CD brandt, en ik wil die dan kopieren naar harde schijf daar. De helft van de tijd zegt hij : kan **** niet kopieren: ongeldige MS-DOS functie

Ga nu eens MEMTESTEN dat RAM

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit topic ff anders gezet worden? in een andere categorie? Want het is blijkbaar niet meer te wijten aan men drivers voor die Radeon.

Nu, MEMtest gedraaid, een uur lang, niets van errors.

En telkens als ik WinXP start, staat er dat hij geen profiel kan vinden of dat het beschadigt, een nieuwe aanmaken, lukt ook niet, wat wel raar is dat ik nog geen error heb ontvangen vandaag van: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Maar vrees dat het niet lang meer zal duren voor windows het weer opgeeft.

Nuja, jullie zeggen dat het aan het RAM ligt, ik heb er nu memtest overgegooid en geen fouten. Wat wel raar is dat het stemmetje van ASUS soms zegt: System memory check failed. (Maar pc start perfect op). En als je op TAB duwt tijdens boot screen staat er AMD 2500+ dan 512 mb RAM dan staat er Memory frequentie 166 mhz, in single channel mode. Hoe kan dit nu? heb 2x 256mb DDR PC3200 RAM in de voorziene sloten voor dual channel, in het bios vindt ik hier niets over. En in memtest staat: 512M 740mb/s. Is dat niet wat stik weinig??

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23
MEMtest is ook geen geniaal programma, maar als er helemaal niets uit komt zou ik verder gaan kijken. HD bijvoorbeeld kan ook goed kapot zijn, dit kan zelfs wijzen op een CPU die het te warm krijgt of een (deels) defect mobo.

Leuke aan die errors is dat je vaak geen flauw idee hebt waar het fout gaat... Wat je zowiezo moet controleren zijn temperaturen van CPU en HD, en eens kijken wat SMART aangeeft over de fitness van de HD. Volgende stap zijn de voltages, etc. Eigenlijk het normale rijtje :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU temp is super--> idle 30°C, board idle 16°C. Voltages allemaal oké, grootste uitschieter is de 12V lijn met 12.35, maar dat is niet echt veel. Hd denk ik ook. Maar weet niet echt goed hoe te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik start Xp op, hij wil controleren de HD op consistentie, hij restart weer, XP logo komt erop, dan ineens scherm zwart, en kan niets meer doen. Safe mode ook zwart scherm.

Ben nu weer format :(

Weet iemand wat hier gaande is???

Zal dan maar naar de winkel gaan, als ik hier toch geen nuttige reacties krijg

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:42:
Geen nuttige reacties? :S
OMG, ik weet niet hoe jij telt hoor, maar een heleboel GOT-ters proberen jou hier hartstikke goed bij te helpen!

Dat het probleem atm nog niet is opgelost, tja. daar kun je hun niet op aanspreken

• SkyStreaker
  • Laatst online: 20:17

SkyStreaker

Move on up!

Kijk, met wat jij ons vertelt moeten wij ook maar 'raden' wat er aan de hand kan wezen. Nuttige reacties genoeg. Zie maar of er nu tweakers nog reageren op deze reactie van je. Weinig meer. Ik vermoed eerder dat jij met je statische, vette vingers niet alles goed hebt geinstalleerd. Dat je RAM helemaal naar de maan is, auwauw... Zit het er uberhaupt wel heel goed in? Gebruik je verschillende merken?

KIJK altijd UIT voor statische electriciteit, raak desnoods even het metaal van de kast aan of raak de kachel aan (wel op ijzer) en dan ontlaadt jij jezelf.

Zoveel fouten... Ga idd maar terug naar de winkel en vraag maar daar ff of zij even kunnen kijken wat er scheelt.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 14:55 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Heb me super goed ontaard voor te beginnen werken. En soms werkt Windows een volle dag goed, games enal, kan toch niet aan geheugen liggen dan? Raar allemaal, zal dan maar naar winkel ff trug gaan......

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

OKay, harstikke goed! :) Het is inderdaad vreemd, het kan echter toch liggen aan foutief geheugen. Heb je je geh. al eens zo langzaam mogelijk proberen te zetten en ook 1 reepje tegelijk geprobeerd (excuus als je al zo'n reply heb, ik antwoord nog ff snel :))

Ach ja, pollewob, gelijk heb je - sorry ;) Maar het is die snel-reageren neiging bij mij. Zal het zsm afleren :) O-)

offtopic:
Hihi...

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 15:16 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB --> OH

Topicstarter: Gebruik ajb wat vaker de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen.

Titel aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 30-10-2003 15:14 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
[b][message=19127547,noline]koenpje schreef op 30 oktober 2003 @
Dan maar even een super nuttige reactie. Laatst ongeveer hetzelfde systeem in elkaar geduwd. Winxp erop, helemaal geupdate, nieuwste nforce drivers (asus gebruikte me toen te oude)
en de toen nog nieuwste cathalyst 3.7. Geen problemen. Ik heb overigens geen sata drivers geinstalleerd. Het kan net zo goed een oude xp zijn of een agp driver die niet lekker samenwerkt.

Dat stemmetje van asus is vaag, de ene keer zegt ie dat bij mij ook, de andere keer niet en ik heb nooit hangs of fouten of blauwe schermen.

Oh ja, en doe eens kijken of je pc goed geaard is en gebruik alleen echte shutdowns (liefst met een echte ontlading oftewel stekker eruit en de aanknop ingedrukt houden tot je merkt dat ie niks meer doet). "Oude" spanning op je systeem kan fouten geven

[ Voor 28% gewijzigd door Bas! op 30-10-2003 15:10 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verklaar je eens nader op "oude xp". Bedoel je een oude build? Of een SP/Hotfix/update niet geinstalleerd?

@ Bas! Sorry, mijn neiging tot snel-doorlezen. Foutje _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 15:17 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
tranztaz schreef op 30 oktober 2003 @ 15:07:
Verklaar je eens nader op "oude xp". Bedoel je een oude build? Of een SP/Hotfix/update niet geinstalleerd?
Een niet ge-update-te XP, ik dacht dat dat wel duidelijk was uit de derde zin, ik gebruik een xp-installatie met sp1 erin gebakken vervolgens update ik eerst alle nuttige updates van windhoos-update en dan ga ik pas vendor-drivers installeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen internet op die pc, dus niets van updates, en het is de pro editie.

Ben nu powermax aan het draaien.

Maar hoe zet ik dual channel eigenlijk aan?? In het bios niets gevonden, en de 2x 256mb DDR RAM lattjes steken in de juiste banken, en hij geeft 512mb aan. dus

edit:

*********** *cookie vloekt even*

Heb juist gemerkt dat men RAM NIET in dual channel steekt :? :? Heb ze verkeerd gestoken, namelijk in bank 1 en 2, terwijl het 1 en 3 of 2 en 3 moest zijn :?

Dus dat is al opgelost, maar nu nog men Windows *** probleem

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat mijn Windows enzo probleem aan dat dual channel ligt, maar zal wel goed steken voor meer performance

Nu, powermax heeft de complete test uitgevoerd, en op einde zei hij dat er errors waren, en dat powermax die kan herstellen, maar dat er data kan kapot gaan ofzo. Ik dus YES geduwd, en de errors waren gemaakt zei hij.

Nu ben ik bezig met de burn-in test.

Geeft dit veel dat hij errors gevonden heeft? En wat soort errors zijn dat dan? :? Zou dit mijn probleem kunnen zijn?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
Gebruik dus de edit-knop. Je hebt hiervoor al een waarschuwing gehad.
[rml]Pollewob in "[ R9600] Problemen bij opstarten"[/rml]

[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 16:47 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:43:
Nu, powermax heeft de complete test uitgevoerd, en op einde zei hij dat er errors waren, en dat powermax die kan herstellen, maar dat er data kan kapot gaan ofzo. Ik dus YES geduwd, en de errors waren gemaakt zei hij.
Ik zou snel m'n data backuppen en teruggaan naar de winkel om de harddisk om te ruilen. Als PowerMax errors op je HDD ziet is niet zo'n goed teken (ook al kan hij ze herstellen).
Geeft dit veel dat hij errors gevonden heeft? En wat soort errors zijn dat dan? :? Zou dit mijn probleem kunnen zijn?
Lees de PowerMax handleiding en je weet het:
http://www.maxtor.com/en/...als/powermax_guide_en.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Telkens nu als ik de PC opstart, en Windows laad, zegt hij dat hij de HD moet controleren op consistentie, dit sla ik dus over, want als ik hem laat doen, zal hij weer "zwevende bestanden" repaeren enzo, en gaat windows niet meer werken.

En die errors bij Powermax, dat hij gevonden heeft, ik heb de manual door gelezen, maar zijn die errors nu van windows, dus softwarematig? of pure hardware matig?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP start niet op, namelijk kan een bestand niet vinden in system32/ En Andere windows, instaleer ik, reset éh, wilt hij de setup afronden---> windows is afgesloten om verdere schade te beperken ofzo.

En CHKDSK gedaan, en hij geeft errors enzo, en powermax ook, en benchmark in sisoftware sandra geeft aan dat snelhied +/- 30mb/sec, voor een S-ATA :? Dusja, RMA dan maar
Pagina: 1