Toon posts:

probleem met internet op mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk met drie pc's. Win98, WinMe, WinXP. ze hangen in het netwerk ook hangt er in het netwerk een router met een ADSL verbinding. Als de WinXP machine een tijdje op internet zit of aan het msnen is dan word de verbinding met internet verbroken op weer toegang te krijgen tot het internet moet de machine weer herstart worden en dan werkt het internet weer zoals het moet. de andere machines werken altijd goed zij hebben hier nooit echt last van. ik heb al gecheckt op een virus of zo maar dat is ook niet het geval. weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem.
alvast bedankt kees

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wil niet lullig doen, maar:

-Gebruik interpunctie en hoofletters. Zo is het echt niet te lezen
-Heb je uberhaubt al in de Search gekeken of bij Google.nl?
-Heb je FAQ Network Troubleshooting doorgelezen?
-Heb je de Forum FAQ gelezen?
-Welke type router?
-Je instellingen?

enz. enz.

Succes :w

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 30-10-2003 09:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik al gezocht naar dat soort dingen anders zou ik het niet posten.
De reactie van jou op mijn text vind ik erg jammer ik heb namelijk een erge vorm van dyslextie dus ja. Het licht ook niet aan de router van in alle tijden doen de andere pc het wel op internet. Mijn vermoeden is dan ook dat het iets in XP is

groetjes kees

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik zou dan toch even hier kijken want de info die je zojuist gegeven hebt kunnen we niet zoveel

FAQ Network Troubleshooting

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Inderdaad. Meer instellingen en informatie.

Heb je overigens al eens geprobeerd je netwerkkaart te verwijderen, te rebooten en alles opnieuw in te stellen? Heb je al eens een statisch IP-adres toegewezen? Is er een mogelijkheid het besturingssysteem opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een edimax router type BR 6004. Ik ook al geprobeert andere kabels andere poortje van hub. Als de connectie wegvald dan blijven de lapjes gewoon branden ze hebben allemaal gewoon een ip adres.

alvast bedankt kees

Modbreak:
Je hoeft niet steeds onderaan iedere post te groeten met naam en toenaam. Lees hier waarom niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 08:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit een realtek RTL 8139 netwerk kaart in een ze hebben geen vast ip adress wat ik wel zij in mijn vorige mail.

gaat om windowsXP home edition zonder servicepaks

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie zo genoeg info

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Tis natuurlijk altijd moeilijk om op afstand te helpen, maar we proberen het.

Wanneer er geen internet is, heb je dan nog wel een ip nummer ?? (te zien via het commando ipconfig in een dosbox).

Draaien er programmas die de internetverbinding kunnen verbreken, zoals kazaa ? of een downloadmanager ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 09:05:Als de WinXP machine een tijdje op internet zit of aan het msnen is dan word de verbinding met internet verbroken op weer toegang te krijgen tot het internet moet de machine weer herstart worden en dan werkt het internet weer zoals het moet.
Ben niet echt een XP expert ; maar kan het soms de ingebouwde firewall van XP zijn, die denkt dat er iets niet in de haak is en de boel afsluit ??

Verwijderd

Hallo,

Je kunt proberen om alles gewoon even opnieuw te configuren of even wat poorts om te wisselen. Bijv waar de kabel voor de win 98 pc inzit even de xp kabel erin doen probeer gewoon wat dit lijkt me niet onoplosbaar. Het kan ook zijn dat een van je kabels kapot is of niet helemaal werkt naar behoren

Groeten
Pagina: 1