WINE/VMware of dualboot?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ga m'n PC (P4 3.2GHz, 1024MB RAM, 2x 120GB SATA, 1x 60GB Maxtor) opnieuw installen, maar het is wel een gamebak. Ik had aan twee dingen gedacht, in optie een heb ik een dual-boot RH9 (werk)/WinXP (play) en in de tweede puur RH9 en draai ik WINE/VMWare voor de games. Mijn vraag is nu, wat is het slimste? En is WINE/VMWare gebruiken niet enorm kwistig met de resources? Ik zou graag ook nog de nieuwe games (HL2, Doom3, enzovoort) hierop kunnen spelen.

Dus,
1) Zou ik dual-booten of emuleren?
2) Wat is in mijn geval het beste, een VM maken met VMware of met WINE werken?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon Dual Boot lekker simpel en makkelijker/ meer compatible :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AlterEgo
  • Niet online
Wine is leuk, maar kan qua performance in games (als ze al draaien) vaak (=niet altijd) niet tippen aan "the real thing".
Vmware mist grafische/akoestische bite, en heeft nogal wat CPU-overhead.

Dus: Dual-booten.

Verwijderd

Dualboot absoluut

Vm is oke, het is geweldig dat het kan maar mijn ervaring is dat het way to much power nodig heeft om fatsoenlijk te draaien.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Volgens mij besef jij niet dat je met VMWare geen games kan draaien?

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022
Neen, dat besefte ik niet, en dat snap ik nu nog niet. Ik dacht dat VMWare een VM (virtual machine dus) draaide. Eens die draait kan je er toch met doen wat je wilt?

Ik ga dus toch voor dualboot gaan. Mijn schijvenindeling wordt zoiets:

Maxtor 60GB (main):
10GB FAT32 Windows partitie
100MB /boot
2GB swap
Rest een linuxpartitie

Maxtor 120GB (data)
Primary 120GB FAT32 : Data/progsels

Maxtor 120GB (backups)
Primary 120GB FAT32: Backups

Dan heb ik zo'n 50 GB voor Linux alleen (lijkt me genoeg voor een desktopgeval ;) en zo'n 120GB voor data en games (moet ook lukken mits je niet te veel data blijft ophopen)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

racoontje schreef op 29 oktober 2003 @ 22:14:
Neen, dat besefte ik niet, en dat snap ik nu nog niet. Ik dacht dat VMWare een VM (virtual machine dus) draaide. Eens die draait kan je er toch met doen wat je wilt?
Dat kan ook wel, alleen met 2 fps maak je niet veel kans bij UT2003 ;)

Wine zal kwa snelheid redelijk zijn, maar je kunt geen directx games draaien, tenzij je wineX gebruikt, maar dat is niet gratis en lost zeker niet alle problemen op.

Kortom, dualbooten idd.

mbt je schijfindeling heb ik op te merken:

Ik vind het zelf prettig om /home op een aparte partitie te hebben, en ik ben meer voorstander van NTFS op mn system-schijf. Rest FAT32 ben ik het wel geheel mee eens, kun je er tenminste bij vanaf linux...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

VMWare 'emuleert' een geheel nieuwe PC in je PC, alles is alleen Generiek. Generieke VGA drivers en generieke Sound Drivers, veel 3D power kun je dus niet verwachten. WINE heb ik geen ervaring mee maar zoals de anderen als zeggen is als je echt alles uit je PC wil halen bij het gamen is DualBoot gewoon de enige echte manier.
Pagina: 1