Toon posts:

S/Pdif voor Carputer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Computer in mijn auto en heb de 5.1 onboard geluidskaart van de Epia-M 1 Ghz aangesloten op mijn Kenwood autoversterker.
Maar nou vind ik dit geluid niet echt acceptabel.

Wat is goede betaalbare geluidskaart om te nemen??

Ik denk zelf om hem met S/Pdif aan te sluiten, is dit eigenlijk mogelijk op mijn versterker??

Bedankt

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 14:44

DkF

Ik denk dat je dat zelf het beste kunt zien, niet?

Vermeld anders bijvoorbeeld eens welk type versterker je hebt, wel zo handig... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Kenwood 4 channel power amplifier KAC-846.

Ik heb 2 rear speakers er op aan gesloten en de andere 2 uitgangen gekoppel doormiddel van een bridge voor mijn Bassbox.

Ik heb dus maar 1 composite kabel naar mijn versterker lopen, dus voor links en rechts op alle 4 de kanalen.

Als dat mogelijk is moet ik dus op zijn minst een S/Pdif kaart met minimaal 1 2 kanaals uitgang, of voor het mooie 2 2 kanaals uitgangen.

Kan een S/Pdif geluidskaart mijn versterker aansturen??

Wat is een goede niet te dure S/Pdif geluidskaart??

Verwijderd

Opzich ben ik het wel met je eens dat onboard sound in de meeste gevallen niet echt iets is om naar huis te schijven, maar ....

wanneer je in een auto zit, met motorgeluid, wind- en bandenruis enz, zou ik zo het verschil tussen soundcards niet echt goed meer kunnen horen.
Wat wel altijd een grote rol speelt zijn de versterkers. Persoonlijk ben ik niet echt dol op kenwood, maargoed dat kan een smaakverschil zijn natuurlijk.
Ook de speakers en niet in de laatste plaats de plaatsing van de speakers spelen een grote rol in de uiteindelijke sound.
Als laatste zijn equalizers ook altijd dingen die vaak meer kwaad dan goed doen.
Ik zou eigenlijk eerst daar eens naar kijken, werkt bv de toonregeling van je autoradio je winamp (oid) niet tegen?

Verder is het altijd lastig om anderen te vertellen wat bv een goede geluidskaart, versterker enz is. Je krijgt van iedereen een ander antwoord. Logisch ook, iedereen heeft een andere smaak. Ook speelt de stijl muziek en de leeftijd van de luisteraar een rol.

Persoonlijk vind ik een turtle beach soundcard perfect klinken, maar ook een terratec klinkt niet echt verkeerd.

spdif is een digitaal (volgens mij alleen stereo) signaal, ik kan me niet voorstellen dat je verschil kunt horen tussen de verschillende spdif signalen :) Maargoed, wellicht is mijn gehoor stukken minder dan de jouwe..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:29 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 20:33:
Het is een Kenwood 4 channel power amplifier KAC-846.

Ik heb 2 rear speakers er op aan gesloten en de andere 2 uitgangen gekoppel doormiddel van een bridge voor mijn Bassbox.

Ik heb dus maar 1 composite kabel naar mijn versterker lopen, dus voor links en rechts op alle 4 de kanalen.

Als dat mogelijk is moet ik dus op zijn minst een S/Pdif kaart met minimaal 1 2 kanaals uitgang, of voor het mooie 2 2 kanaals uitgangen.

Kan een S/Pdif geluidskaart mijn versterker aansturen??

Wat is een goede niet te dure S/Pdif geluidskaart??
je EPIA heeft al een SPDIF uitgang. Het verschil tussen de onboard SPDIF uitgang en die van een losse geluidskaart ga je in de auto echt niet horen.

Het is trouwens onwaarschijnlijk dat je autoradio een SPDIF ingang heeft.... Een alternatief is om een losse DAC te kopen (kan ook een oude DCC speler zijn, of een minidisc spelertje) om tussen de EPIA SPDIF en de autoradio te zetten.

check:
Coax digiaal, naar versterker zonder digitale ingang

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 29-10-2003 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 29 oktober 2003 @ 21:52:
[...]

je EPIA heeft al een SPDIF uitgang. Het verschil tussen de onboard SPDIF uitgang en die van een losse geluidskaart ga je in de auto echt niet horen.
Het klopt dat er een s/pdif uitgang op zit, maar het gaat hier maar om een enkele uitgang en volgens mij is deze alleen bedoelt voor video beeld. Dus een digitale composite uitgang.
Het is trouwens onwaarschijnlijk dat je autoradio een SPDIF ingang heeft.... Een alternatief is om een losse DAC te kopen (kan ook een oude DCC speler zijn, of een minidisc spelertje) om tussen de EPIA SPDIF en de autoradio te zetten.

check:
Coax digiaal, naar versterker zonder digitale ingang
Ik heb geen autoradio in mijn auto zitten, van de geluidskaart gaat het direct naar de versterker.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 12:27:
[...]

Het klopt dat er een s/pdif uitgang op zit, maar het gaat hier maar om een enkele uitgang en volgens mij is deze alleen bedoelt voor video beeld. Dus een digitale composite uitgang.

[...]

Ik heb geen autoradio in mijn auto zitten, van de geluidskaart gaat het direct naar de versterker.
TIP: lees eens wat info over de SPDIF standaard. Dan zul je begrijpen dat wat je hierboven schrijft onzin is. Ook is het geen slecht idee om de handleiding van je EPIA eens door te lezen. Verder kun je heel gemakkelijk zelf bepalen of je versterker een digitale ingang heeft: je moet gewoon even kijken, of de handleiding lezen. :)
Pagina: 1