Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[req] ouder dan 4 weken-notificatie in prefs?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik erger me nu al een tijdje aan de nieuwe 'feature' in 1.9, dat er een vervelend opvallend rood icoontje boven een post komt, en de tekst in donkergrijs, wanneer het bericht ouder is dan vier weken.

Ik neem aan dat het is bedoeld om duidelijk te maken dat het een oude post is als je hem wilt quoten (de quickreply wordt immers automatisch verborgen, dus 'gewoon' reageren staat er los van). Ik ben van mening dat ook anders moet kunnen, iets dat minder... 'in het oog springt' (mooi woord voor lelijk :P ). Bijvoorbeeld een ander icoontje voor het quote-knopje, of dat uitroepteken naast het quote-icoon.

Trouwens, ik ben ook wel benieuwd of de volgende react 1.10 wordt of 2.0 :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dus je wilt een minder opvallende waarschuwing voor het feit dat je op een oudere reactie aan het quoten ben?
Een handeling die doorgaans zowel door de quoter (aargh, die is al heel oud) als door de rest van de mensen die de thread bekijken irritant gevonden wordt.

Stel maar wat voor, maar vergeet niet dat het wel zichtbaar moet zijn, niet een of ander weggemoffeld iets...

Tot die tijd negeer ik gewoon alle "kan het niet anders"-opmerkingen, doe dan een voorstel hoe anders (en nee, je bent uiteraard niet de eerste...)

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Trouwens, ik ben ook wel benieuwd of de volgende react 1.10 wordt of 2.0 :)
offtopic:
1.9 -> 1.10? Da's 0.8 versie's terugstappen ;)

O-)

Maar idd, zoiets in preferences lijkt mij ook wel fijn. Het is af en toe een beetje irritant lezen die lichte(re) lettertjes.
Feature voor volgende keer dan maar.

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• chemmie

chemmie

Badger!

Tot die tijd negeer ik gewoon alle "kan het niet anders"-opmerkingen, doe dan een voorstel hoe anders (en nee, je bent uiteraard niet de eerste...)
Hmm okee.
Ik erger me dus totaal niet aan dat 'vervelende opvallende rode icoontje'. Dat is juist prima. (Zag net alweer ergens een topic van 2.5 jaar oud over katten ofzo omhooggetrapt wezen).
Hoe meer het opvalt dat het topic oud is, hoe beter, maar het moet er niet minder leesbaar op worden.
Het meeste dat ik hier lees zijn oude (via de search gevonden) topics. Gewoon als naslag of om een bepaald vreemd probleempje op te lossen. En ja, licht grijs op een baby blauwe achtergrond vind ik niet bepaald prettig om een lap tekst mee door te spitten.

edit:
Hmm, wat lijken die knopjes weer op elkaar, dat betekent bedtijd

[ Voor 7% gewijzigd door chemmie op 29-10-2003 01:01 ]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Zet knopje dan in post reply formulier? Of als een alert als je op het quote knopje drukt?

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
Ik ben van mening dat de oplossing zoals met de quickreply ook kan met de gewone reply. Zet op de reply pagina gewoon een duidelijk zichtbare tekst neer, in plaats van bij elke post opnieuw. Dan valt het niet op voor de mensen die het zelf al door hebben en hem alleen nodig hebben voor naslagdoeleinden, en wel voor mensen die het blijkbaar nodig vinden om een oud topic omhoog te schoppen.

• chemmie

chemmie

Badger!

Uhm begrijp ik t nu verkeerd :? (omdat t nog steeds grijs is)

ACM in dit topic:
't Verschil in tekstkleur is maar weer weggehaald, dat komt de leesbaarheid minder ten goede.
Hij heeft wel gelijk natuurlijk ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

als ACM dat zegt, dan bedoelt hij dat hij het lokaal aangepast heeft. Meestal zet hij het dan met een dag of 2 wel online samen met andere bugfixes :)

Intentionally left blank

• Thijsmans
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Goed, na mezelf uuuuuuuuren in m'n kamer te hebben opgesloten met een ezel, een canvasdoek en verf presenteer ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://bomenknuffelaar.nl/got/watchyourquotes1.gif
Een quoteknopje dat nog even hoog is, zij het niet dat het nu 26 pixels breed is ipv 25. Dat maakt ruimte voor een mooi wacht-it-sign dat ook voor de quickreply wordt gebruikt.

De tweede variant:
Afbeeldingslocatie: http://bomenknuffelaar.nl/got/watchyourquotes2.gif
Een (in mijn ogen) minder mooie variant, maar wel met het (nieuwe?) rode icoontje. Ook 26 pixels breed.

En met dat quote-knoppie kom je in een nieuwe venster heh? Zit daar al een waarschuwing in, net zoals die nu boven newtopic/postreply zit (dat lijstje met opsommingen)? Dat is namelijk een stuk beter te verdragen :)

Vergeet trouwens niet dat GoT ook een groot naslagwerk is, en dat oude topics dus niet minder belangrijk zijn dan de nieuwe. Er staan meer dan een half miljoen topics in, houd die alsjeblieft fijn voor het oog :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
_/-\o_

Daarnaast heb ik nog een idee: wellicht is het handig om in een volgende react versie een feature in te bouwen waarmee een mod het topic weer naar de geschiedenis kan schoppen. Een soort undo-omhoogschoppen dus. Hoe (en of) je dit het best kan implementeren weet ik niet, dat hangt erg van het datamodel van React af. Maar misschien handig mee te nemen in een nieuwe versie?

Edit: wat bedoel je trouwens precies met wacht-it-sign? Kun je een screenie maken en even omcirkelen wat dat precies is?

[ Voor 14% gewijzigd door Marten op 30-10-2003 15:37 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

illuware schreef op 30 oktober 2003 @ 15:36:
_/-\o_

Daarnaast heb ik nog een idee: wellicht is het handig om in een volgende react versie een feature in te bouwen waarmee een mod het topic weer naar de geschiedenis kan schoppen. Een soort undo-omhoogschoppen dus. Hoe (en of) je dit het best kan implementeren weet ik niet, dat hangt erg van het datamodel van React af. Maar misschien handig mee te nemen in een nieuwe versie?
Dat kan nu toch ook al? Kwestie van de post die het topic omhoogschopt te trashen en het topic verdwijnt weer uit de topiclist.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik vind deze wel erg aardig: Afbeeldingslocatie: http://bomenknuffelaar.nl/got/watchyourquotes1.gif

het voordeel is ook dat stickies en gesloten topics geen quote-icoontje hebben, dus is dat probleem ook meteen opgelost :)

Intentionally left blank

• Thijsmans
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
illuware schreef op 30 oktober 2003 @ 15:36:
_/-\o_

*1 )Edit: wat bedoel je trouwens precies met wacht-it-sign? Kun je een screenie maken en even omcirkelen wat dat precies is?
Kijk eens @ ms intelli explorer 3 muis met fUnc sUrface (moet je in je prefs wel quickreply aanzetten), daar staat geen quickreply, maar het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif
En wat betreft het datamodel, de tabel F_Topics bevat een veld Lastmodified, wat bij elke reactie wordt geupdate. Natuurlijk is het mogelijk om in te bouwen dat de laatste post geen update had moeten plegen, maar dat het veld terug moet naar de enerlaatste (of andere) waarde.
/edit: maar of dat handig is is een hele andere discussie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 30-10-2003 16:06 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is het niet een optie om gewoon een waarschuwing te krijgen als je iemand probeert te quoten, net als je een topic/reactie bookmarked (hoewel dat niet echt een waarschuwing is...)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sdefjsdjf.JPG

niet dat ik me echt irriteer ofzo, ik was toch in BUG :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

cHeMMiE schreef op 29 oktober 2003 @ 00:55:
[...]

offtopic:
1.9 -> 1.10? Da's 0.8 versie's terugstappen ;)

O-)

Maar idd, zoiets in preferences lijkt mij ook wel fijn. Het is af en toe een beetje irritant lezen die lichte(re) lettertjes.
Feature voor volgende keer dan maar.
offtopic:
Mozilla Firebird gaat anders straks ook van 0.9 naar 0.10, check out hun roadmap :)

Maar als je de feature kunt uitzetten in de prefs is de functie een beetje weg imo :) Reply knopje vind ik wel chique moet ik zeggen :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• chemmie

chemmie

Badger!

De functie is volgens mij niet echt weg dan.
Een pas geregistreerde user zal niet meteen zijn prefs gaan aanpassen zonder dat ie weet waar t over gaat (als ie überhaupt de prefs al kan vinden na registratie).

Misschien dat het net als GC na een x aantal dagen (als de user normaliter de faqs en regels van het forum een beetje door heeft) uitgezet kan worden.

Ik breinstorm ook maar wat, maar dat grijze zuigt :P :+

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Functie is wel weg, want het zijn echt niet alleen n00bs die per ongeluk schoppen :) Ook ervaren users die een oude thread aan het lezen zijn vergeten ooit dat het een oude thread zijn en reageren spontaan ergens op :)

Grijze is trouwens volgens mij weg hoor :?

[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 31-10-2003 14:34 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• chemmie

chemmie

Badger!

Ja het is weg.
Maar ach, als een "ervaren" tech-poster zo af en toe eens perongeluk een oud topic omhoog schopt. (Heb zelf ook wel eens semi-omhooggetrapt, was de persoon die voor mij postte) Ik doodleuk meereageren. Duurde toch wel vier of vijf posts voor men het doorhad.
Ik kon d'r wel om lachen eigenlijk :+

• Thijsmans
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
dual-zip schreef op 30 oktober 2003 @ 20:10:
Is het niet een optie om gewoon een waarschuwing te krijgen als je iemand probeert te quoten, net als je een topic/reactie bookmarked (hoewel dat niet echt een waarschuwing is...)

[afbeelding]

niet dat ik me echt irriteer ofzo, ik was toch in BUG :+
Kijk, een lichtgedrukte post kan mij irriteren. Maar een javascript-alert kan mij razend maken :( })

Nu staat er boven mijn reply-scherm een extra cel met informatie:
Let op: Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Als er bij oudere topic nou nog een rij bijkomt, maar dan in het * rood , lijkt het me al een stuk beter te doen :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

subtiele oplossing geimplementeerd :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.