Toon posts:

Win98 SE en geheugenbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van, soms zakt mijn geheugen tijdens het surfen met MyIE2 naar zo'n 10 MB en ik ben dan zeg maar begonnen bij 40 MB. Sluit ik MyIE2 af dan heb ik plotseling 60MB vrij (was dus 40MB) Ook na bv Unreal Tournament, heb ik meestal meer geheugen vrij dan daarvoor.

Voor de duidelijkheid, het lijkt wel als ik soms bepaalde applicaties afsluit of ik daarna meer RAM tot me beschikking heb dan daarvoor. Hoe komt dit? Ik gebruik trouwens FreeRam XP Pro 1.40, maakt m'n computer wel stabieler moet ik zeggen, want ik heb maar 128 MB RAM.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom zou je windows stabieler zijn met freeram xp in samenwerking met 128mb :?

tja als je programma's afsluit komt er geheugen vrij.
ligt er ook aan hoe je het ingeseld hebt met freeram ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Zaken die normaliter in je RAM zitten om snel opvraagbaar te zijn, worden in de swap-file gesmeten zodra je een spel start dat veel geheugen nodig heeft (paging). Als je daarna je spel weer stopt heb je ineens meer geheugen vrij ja, want dat spel gebruikt het niet meer, maar Windows zet niet (althans niet meteen) die bestanden die voor je spel nog in het RAM zaten, terug vanuit de swap in het RAM. Dat blijft mooi geswapped staan (paged).

Je zult ook merken dat als je dan die bestanden aanroept, het weer wat langer duurt voordat je ze kunt openen/gebruiken omdat ze van de harddisk af moeten komen ipv vanuit RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg HlpDsK. En Chucky, ik bedoelde eigenlijk dat mijn Ram meestal erg snel "op", dus naar de nul gaat, dat leidt dan natuurlijk tot een onstabiel systeem. FreeRam defragged mijn RAM altijd vanaf 8MB, zo kom ik op de een of andere manier nooit zonder RAM te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij afvraag is waarom bepaalde ruimte verdwijnt op m'n C schijf. Ik had een tijdje terug ruimte vrij gemaakt en had toen 400 MB over, ik heb daarna niks meer op m'n C schijf gezet toch heb ik ploteseling maar 230 MB over. :?

Dit is niet goed voor de performance natuurlijk, want m'n swapfile heeft nu ook minder ruimte zeg maar. Iemand een idee, want ik zou echt niet weten wat ik nu eraf moet pleuren van de c schijf, om ruimte te maken. |:(

Verwijderd

Temporary Internet Files?

leuke kick trouwens
Pagina: 1