eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tja alleen kun je hem op high priority zetten en voor de rest afwachten.

of: laatste nummer op een andere manier erbij peertoperen :? :+

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
vond het wel vreemd namelijk dat wanneer het bestand bijna voltooid is (heb er nu al 3) hij alleen maar connect met super trage (0.0 kb/s) sources... :s

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99958

Kluit schreef op 29 december 2003 @ 22:04:
vond het wel vreemd namelijk dat wanneer het bestand bijna voltooid is (heb er nu al 3) hij alleen maar connect met super trage (0.0 kb/s) sources... :s
Ja idd ja, ik heb hier en file mot nog 6mb en daar doet die al 2 dagen over :| Ok beetje extrreem geval dit, maar super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Kluit schreef op 29 december 2003 @ 22:04:
Je moet de optie 'Defeat 0-filled Part Sender' uitzetten. Bij TBH zit de optie in de TBH Tweaks onder Download Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Lekkere Kwal schreef op 29 december 2003 @ 23:39:
[...]
Je moet de optie 'Defeat 0-filled Part Sender' uitzetten. Bij TBH zit de optie in de TBH Tweaks onder Download Management.
En bij eMule v0.40f.26 [MorphKad 0.7] in Preferences; tabblad: !Morph. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

high ID ???

als ik bij statistics kijk heb ik bij connections een wereldbol met groene pijlen dat zou volgens de FAQ een High ID zijn... maar als ik bij clients kijk staat er altijd low ID met een percentage erachter die veranderd en bij servers staat een ID 970xxx met daaronder low ID

wat heb ik nou ????? :'( :'( :'(

ik share altijd tussen de 10 en 16 Kb per sec... echt snelle downloads krijg ik echter niet terwijl ik al aardig wat geshared heb

ps. iemand die me kan vertellen wat de verschillende ezeltjes betekenen ???
grijs is offline
bruin zonder blindoek ???
bruin met blindoek ???

ps. heb al 8.05 Gb geupload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 17:52
Anoniem: 66797 schreef op 30 december 2003 @ 19:22:
high ID ???

als ik bij statistics kijk heb ik bij connections een wereldbol met groene pijlen dat zou volgens de FAQ een High ID zijn... maar als ik bij clients kijk staat er altijd low ID met een percentage erachter die veranderd en bij servers staat een ID 970xxx met daaronder low ID

wat heb ik nou ????? :'( :'( :'(

ik share altijd tussen de 10 en 16 Kb per sec... echt snelle downloads krijg ik echter niet terwijl ik al aardig wat geshared heb

ps. iemand die me kan vertellen wat de verschillende ezeltjes betekenen ???
grijs is offline
bruin zonder blindoek ???
bruin met blindoek ???

ps. heb al 8.05 Gb geupload
Volgens mij kijk jou bij andere mensen die een lowID hebben in je que.

grijs is offline
bruin zonder blindoek is high ID
bruin met blindoek is low ID

Ik loop ook constant met 9KB/s te uppen, maar de downloads gaan idd niet echt snel :). Emule is imo ook meer kwaliteit dan kwantiteit, voor mij maar het niet uit of een download snel of traag gaat. Als ik maar in één keer de goede hebt en van goede kwaliteit :).

Ik heb ondertussen 170.51GB verzonden en 161.12GB ontvangen op m'n @home lijntje :7 :+.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShotGun schreef op 30 december 2003 @ 19:36:
[...]

Volgens mij kijk jou bij andere mensen die een lowID hebben in je que.

grijs is offline
bruin zonder blindoek is high ID
bruin met blindoek is low ID

Ik loop ook constant met 9KB/s te uppen, maar de downloads gaan idd niet echt snel :). Emule is imo ook meer kwaliteit dan kwantiteit, voor mij maar het niet uit of een download snel of traag gaat. Als ik maar in één keer de goede hebt en van goede kwaliteit :).

Ik heb ondertussen 170.51GB verzonden en 161.12GB ontvangen op m'n @home lijntje :7 :+.
ik heb bijna altijd een ezel met blindoek maar de wereldbol heeft groene pijlen... is dat dan dat ik download van iemand met low ID ??? vind het maar vaag in elkaar zitten in my info low... via de wereldbol high bij client weer low enz enz

verder wel perfect proggie ookal is het tempo soms erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
alles wijst op een lowID, alleen je wereldbol is groen zeg je. is die zeker weten niet geel?
check je poort mappings. kijk eens of je nog wel het juiste interne ip hebt.
dat heb ik 1x gehad, had de dhcp veranderd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20-06 16:47
Anoniem: 66797 schreef op 30 december 2003 @ 20:29:
[...]

ik heb bijna altijd een ezel met blindoek maar de wereldbol heeft groene pijlen... is dat dan dat ik download van iemand met low ID ??? vind het maar vaag in elkaar zitten in my info low... via de wereldbol high bij client weer low enz enz

verder wel perfect proggie ookal is het tempo soms erg traag
Dat kan wel kloppen, als je de nieuwe client gebruikt waar Kademlia ook in zit. Ik merkte laatst namelijk dat het groene/gele pijl fenomeen niet meer helemaal goed werkt.

Als je namelijk een lowID hebt, maar wél verbonden bent met kademlia, dan worden de pijltjes gewoon groen, heel irritant dus eigenlijk. Maar zoals je al aangeeft, je eMule heeft wel een blinddoek om in de systemtray, en je ID is een dermate klein getal dat het geen highID kan zijn.

Check de FAQ dus even welke poorten je moet open zetten om wél een HighID te krijgen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101054

Heb de afgelopen uren alle delen doorgelezen, maar helaas mijn probleem nog niet tegengekomen.

Sinds een week is mijn download snelheid nihil;
upload gaat lekker door, maar download haalt emule max 3 kb, maar meestal nul.
Hij dowload slechts enkele files met zeer lage snelheid en dat zelfs na een paar dagen.

Heb inmiddels verschillende mods geinstalleerd en zo ongeveer alle instellingen getweaked. Nu weer de originele versie, maar helaas nog steeds zeer traag.
download snelheid van mijn internet verbinding is prima (96KB).

Ik zie twee mogelijke oorzaken:
- het probleem is ontstaan na het installeren van de Morph mod
- het probleem is ontstaan na het veranderen van mijn IP instellingen van vast naar automatisch.
--> instellingen terugzetten en originele emule 30e installeren hebben niet geholpen...

Draai emule 30e op athlon XP 1800+, demon adsl abbonnement via BabyXL.
sources max 300, connections max 200, new connections / 5 sec : 20
ID is 78x.xxx.xxx

iemand een idee? Dit is extreem arelaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zet ik poort 4662 open in de firewall van Windows XP ???

heb hetvolgende geprobeerd
nieuwe regel gemaakt in de firewall en extern en intern open gezet (althans dat wou ik) maar moet een IP geven welk IP adres ? dacht het open te laten maar dat accepteerd die niet :?

en waarop moet ik hem openzetten UDP of TCP of allebei ???

heb tevens de firewall ook even uitgezet maar daar veranderde mn low ID ook niet mee 8)7 moet ik dan Emule opnieuw opstarten ? doe ik liever niet heb aantal downloads op lekkere snelheid en dat is zeldzaam :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Legolas_1973, als ik jou was zou ik gewoon die hele XP firewall uit zetten, en een échte firewall installeren, zoals ZoneAlarm (pro). De XP firwewall stelt echt niets voor, en werkt erg vervelend (hoewel dat in SP2 schijnt te gaan veranderen).

In ieder geval, test het even door hem helemaal uit te zetten. Je hoeft je eMule niet opnieuw te starten, maar je moet wel ff de verbinding verbreken (grote knop linksbovenin), en opnieuw verbinding maken met een server (wederom grote knop linksbovenin :P ). Als het goed is heb je dan een hoogID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Zoefff schreef op 30 december 2003 @ 22:30:
Legolas_1973, als ik jou was zou ik gewoon die hele XP firewall uit zetten, en een échte firewall installeren, zoals ZoneAlarm (pro). De XP firwewall stelt echt niets voor, en werkt erg vervelend (hoewel dat in SP2 schijnt te gaan veranderen).

In ieder geval, test het even door hem helemaal uit te zetten. Je hoeft je eMule niet opnieuw te starten, maar je moet wel ff de verbinding verbreken (grote knop linksbovenin), en opnieuw verbinding maken met een server (wederom grote knop linksbovenin :P ). Als het goed is heb je dan een hoogID.
Echte firewall zeg 'ie en dan kom je met zone alarm aan.

Dat is volgens mij echtwel de firewall waar de meeste problemen mee zijn en hij is nieteens echt veilig. Er zijn een groot aantal emulemods en andere edonkey programma's die em afraden. Dus dat doe ik hierbij ook. Kerio blijkt interessant te zijn.

Misschien wel leuk.. emuleplus heeft sinds kort haar statistieken vrijgegeven.
http://emuleplus.sourceforge.net/stats/
Voordat men gaat zeuren over dat dat achter iemands rug om gebeurd, het staat in de logs van emuleplus en in de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Anoniem: 101054 schreef op 30 december 2003 @ 21:46:
Heb de afgelopen uren alle delen doorgelezen, maar helaas mijn probleem nog niet tegengekomen.

Hij dowload slechts enkele files met zeer lage snelheid en dat zelfs na een paar dagen.

Heb inmiddels verschillende mods geinstalleerd en zo ongeveer alle instellingen getweaked. Nu weer de originele versie, maar helaas nog steeds zeer traag.

- het probleem is ontstaan na het veranderen van mijn IP instellingen van vast naar automatisch.
--> instellingen terugzetten en originele emule 30e installeren hebben niet geholpen...

ID is 78x.xxx.xxx

Ik gebruik het Edonkeynetwerk nu voor 3 jaar, en elke keer als er een schoolvakantie is, dan gaat de snelheid omlaag. Vroeger hadden ze op edonkey2000.com altijd een mooi grafiekje van de gebruikers in een vakantie, en de snelheid die gerapporteerd werd door de gebruikers.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15703

Anoniem: 101054 schreef op 30 december 2003 @ 21:46:

ID is 78x.xxx.xxx

je bent van statisch naar dynamisch ip-adress gegaan, kloppen je port forwardings nu nog wel?

trouwens ik gebruik sinds kort niet meer de standaard poorten (4662, 4672 en 4673) en heb nu veel betere download snelheden 8) . Misschien ook het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik krijg altijd een LowID ik heb me Firewall uit alleen heb ik wel een router, in de router heb ik de poort al open gezet die je rechts ziet staan (4661) Hoe kan ik dit veranderen want hij download bijna nooit? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 14:13
Hmm, ik heb het idee dat het aanmaken van friends niks uitmaakt bij emule v0.40f.26 TBH v6a PE (/G7)?

bij andere mods zag ik dat de rating van usersd omhoog ging als ik ze tot friend benoemde, maar bij deze versie maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mastasidaz schreef op 31 december 2003 @ 11:37:
Ik krijg altijd een LowID ik heb me Firewall uit alleen heb ik wel een router, in de router heb ik de poort al open gezet die je rechts ziet staan (4661) Hoe kan ik dit veranderen want hij download bijna nooit? |:(
Als je even de moeite had genomen ( ;( ) om in de FAQ te kijken, dan was je er achter gekomen dat je niet alleen poort 4661 open moet hebben, maar bijvoorbeeld ook poort 4662 om een hoog ID te krijgen.

Eventjes in de FAQ kijken dus, onder het kopje "Poorten", en de juiste poorten forwarden in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15703 schreef op 31 december 2003 @ 11:17:
[...]

je bent van statisch naar dynamisch ip-adress gegaan, kloppen je port forwardings nu nog wel?

trouwens ik gebruik sinds kort niet meer de standaard poorten (4662, 4672 en 4673) en heb nu veel betere download snelheden 8) . Misschien ook het proberen waard.
Goed idee, ik ga het morgen proberen met andere poorten. Dynamisch IP zou niet uit moeten maken, want ik gebruik geen router. Demon heeft de modem (copperjet 810) ingesteld als bridge...

Blijf het raar vinden, dat de upload gewoon werkt en download wel een klein beetje (maximaal 1,5 kB) --> heel frustrerend met al die GB's die klaar staan om te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 12-06 18:13
Dijkhuis schreef op 31 december 2003 @ 11:50:
Hmm, ik heb het idee dat het aanmaken van friends niks uitmaakt bij emule v0.40f.26 TBH v6a PE (/G7)?

bij andere mods zag ik dat de rating van usersd omhoog ging als ik ze tot friend benoemde, maar bij deze versie maakt dat niks uit?
Weet ff niet of die optie in blackahdn nog zit dat friends geboost worden met 1.5
ZIt namelijk wel in de mortillo 0.41a10 1.9 mod die ik momenteel gebruik. Ook wel de moeite waard. Kijk voor meer info en voor de features op mn site: www.mijnemule.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand een idee hoe je het auto. aanvullen van een search leegmaakt??? ik draai emule 30e zonder mods... ik kan het in de FAQ niet vinden

heb het volgende geprobeerd
reseten van search werkt alleen voor de search resultaten
emule afsluiten en opnieuw starten
het register doorgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen idee hoe je dat auto-aanvullen uitschakelt, maar als je 'AC_SearchStrings.dat' (in preferences) in notepad (of zoiets) opent kan je handmatig zoekdingen weghalen die je niet wilt hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 19:54

me1299

$ondertitel

legolas82 schreef op 31 december 2003 @ 12:34:
[...]

Kijk voor meer info en voor de features op mn site: www.mijnemule.tk
Even als tip voor je website. Zet bij de download links ook een ed2k link. Want de downloads zijn down.

Voor de nieuwste mod bijvoorbeeld:

ed2k://|file|eMule0.41a.10-MorTillo.1.9b-bin.zip|1964803|23D8B9B38E6A19BC2F93C08674C28FD8|/

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
eeh, is idd wel goede tip. zal ik binnenkort eens gaan doen
Maareh downloads doen het gewoon hoor.. PRobeer mortillo nog maar keer.. 1 seconde geleden deed ie het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Anoniem: 66797 schreef op 31 december 2003 @ 13:36:
iemand een idee hoe je het auto. aanvullen van een search leegmaakt??? ik draai emule 30e zonder mods... ik kan het in de FAQ niet vinden

heb het volgende geprobeerd
reseten van search werkt alleen voor de search resultaten
emule afsluiten en opnieuw starten
het register doorgezocht
Dan heb je dus echt niet goed gekeken. Is namelijk al eerder voorbij gekomen en staat wel in mijn faq @ www.mijnemule.tk
Oplossing is hierboven al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97562

Ik heb een download met een heel klein rood streepje erin, betekent dat dat ik het bestand niet volledig kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Anoniem: 97562 schreef op 02 januari 2004 @ 11:20:
Ik heb een download met een heel klein rood streepje erin, betekent dat dat ik het bestand niet volledig kan downloaden?
Voorlopig wel, je moet gewoon even wachten tot de source van dat ene stukje online komt.

Als je dubbelklikt op dat bestand zie je al je sources, en bij al je overige sources ontbreekt dat ene streepje.

Ik heb dat ook een paar weken gehad, 50 sources voor een film, en maar 1 die alles had, en daar sta je dan op plek 1815 in zijn wachtrij... (600MB, met nog 6MB te gaan)
Gelukkig was ik niet de enige die dat wilde, en kon ik het van iemand anders downloaden (die dus wel snel aan de beurt was voor het ontbrekende stukje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

aaahhh wat is het toch een heerlijk progje.

Elk bestand wat ik aanklik van 650 of 700MB is in een nachtje klaar. Ik krijg de DVD+r tjus niet aangesleept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aaaarrggggghh de frustratie

5 bestanden (verschillende versies van het zelfde) hebben meer dan 100 bronnen, maar geen enkele bron heeft alles.
Het is dat mijn vader dat programma wilde hebben, anders had ik niets te downloaden.

:+

(reactie op Blue_White_Army)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101054 schreef op 31 december 2003 @ 12:09:
[...]

Goed idee, ik ga het morgen proberen met andere poorten. Dynamisch IP zou niet uit moeten maken, want ik gebruik geen router. Demon heeft de modem (copperjet 810) ingesteld als bridge...

Blijf het raar vinden, dat de upload gewoon werkt en download wel een klein beetje (maximaal 1,5 kB) --> heel frustrerend met al die GB's die klaar staan om te downloaden..
oke, heb de oplossing gevonden.
Vriendje van me dacht me te helpen door de instelling van mijn netwerkkaart op full duplex te zetten, wat die kaart dus niet aankan.
Weer terug gezet naar half-duplex, probleem opgelost. Wel vreemd dat schijnbaar alleen de download snelheid van e-mule daar problemen mee ondervond..l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Aaaaarrggghhhh de frustratie!

Download je een heel seizoen met afleveringen (22), heb je ze allemaal binnen behalve de 6e, waardoor je niet verder kan met kijken :( |:( :+

(reactie op Blue_White_Army en Resistor) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:28
ik had laatst een film met iets van 100 sources maar geen een die de hele film had. Iedereen had dezelfde parts van die film en iedereen bleef maar aan het wachten op meer files. Nadat er zelfs na 3 nachten niemand online was gekomen met de volledige film heb ik em maar gecancelled ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik heb problemen verbinding te maken met het nieuwe KAD netwerk. Ik heb nu de volgende porten open gezet:
tcp 4661-4662
udp 4682-4673
udp 4665-4665
Wat is een normale tijd voor het verbinding maken met het nieuwe KAD netwerk? Ik heb btw de standaard emule maar dan met KAD, en heb een vigor 2200e, winxp sp1 verder geen firewall op computer zelf (ook niet van win xp) EN verder heb ik een ADSL comfort abo bij planet

edit:
probleem is opgelost, ik moest bootstrap nog even instellen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 02-01-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20-06 20:54

Len

Leeg

Aurelium schreef op 02 januari 2004 @ 12:59:
ik had laatst een film met iets van 100 sources maar geen een die de hele film had. Iedereen had dezelfde parts van die film en iedereen bleef maar aan het wachten op meer files. Nadat er zelfs na 3 nachten niemand online was gekomen met de volledige film heb ik em maar gecancelled ;(
Ik heb er een file tussen staan met "last seen 8-4-2003" (augustus)

:/

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Aurelium schreef op 02 januari 2004 @ 12:59:
Heb je zeer waarschijnlijk een fake aangeklikt, die zijn van nature niet helemaal compleet (meestal zijn 1 á 2 chunks rood). Verder kan het ook zijn dat de releaser de film jumpstartte, dus elke keer een andere chunk aanbood om ervoor te zorgen dat elke chunk werd verstuurd naar verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 39835 schreef op 02 januari 2004 @ 13:17:
Ik heb problemen verbinding te maken met het nieuwe KAD netwerk. Ik heb nu de volgende porten open gezet:
tcp 4661-4662
udp 4682-4673
udp 4665-4665
Wat is een normale tijd voor het verbinding maken met het nieuwe KAD netwerk? Ik heb btw de standaard emule maar dan met KAD, en heb een vigor 2200e, winxp sp1 verder geen firewall op computer zelf (ook niet van win xp) EN verder heb ik een ADSL comfort abo bij planet

edit:
probleem is opgelost, ik moest bootstrap nog even instellen
Je hebt een beetje rare poortranges doorgestuurd, stel in Emule dit in:
TCP - 4600
UDP - 4601
Kademlia UDP - 4602
(veel buitelandse ISP's blokkeren de normale Emule poorten en je krijgt dus meer snelheid als je andere poorten gebruikt (nee dit heb ik niet alleen op die serverwaarschuwing gebaseerd))

Vervolgens stuur je alleen die 3 poorten (dus je kan gewoon zeggen 4600 t/m 4602 in de config) door naar je eigen pc. Klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lekkere Kwal schreef op 02 januari 2004 @ 13:51:
[...]
Heb je zeer waarschijnlijk een fake aangeklikt, die zijn van nature niet helemaal compleet (meestal zijn 1 á 2 chunks rood). Verder kan het ook zijn dat de releaser de film jumpstartte, dus elke keer een andere chunk aanbood om ervoor te zorgen dat elke chunk werd verstuurd naar verschillende mensen.
Dat zal ik ook wel hebben.

Last seen complete: Unknown bij 5 bestanden.
Ik wacht maar af, als ik zie dat ze als de rest binnen is nog niet binnen zijn cancel ik ze maar en ga het in de winkel kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu al 2 keer een message gehad die hetvolgende aangaf
*** Disconnected
[5:42:42] Megabrain [PL] [AUTOMATED WARNING] your client is connecting too fast, it will get banned
*** Disconnected (30 keer achter elkaar)

wat moet ik hiermee en waar slaat het op heb emule 30.e en draai hem 24/7 paar keer exit gedaan en opnieuw opgestart om verschillende redenen (client sloeg vast reboot PC) meer mensen met deze melding? en houdt het in dat ik tijdelijk gebanned ben of permanent ? en op 1 client of op een hele server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 66797 schreef op 02 januari 2004 @ 15:31:
ik heb nu al 2 keer een message gehad die hetvolgende aangaf
*** Disconnected
[5:42:42] Megabrain [PL] [AUTOMATED WARNING] your client is connecting too fast, it will get banned
*** Disconnected (30 keer achter elkaar)

wat moet ik hiermee en waar slaat het op heb emule 30.e en draai hem 24/7 paar keer exit gedaan en opnieuw opgestart om verschillende redenen (client sloeg vast reboot PC) meer mensen met deze melding? en houdt het in dat ik tijdelijk gebanned ben of permanent ? en op 1 client of op een hele server ?
Het komt waarschijnlijk door het herstarten, en die client uit Polen is blijkbaar wat nukkig doordat je toevallig 2x achter elkaar verbinding hebt gemaakt. Niet op letten verder, je wordt bij die persoon gebanned maar niet lang geloof ik (en aangezien er nog andere vissen in de zee zwemmen is het ook niet erg).

O en dat Disconnected is meer een soort bugje in het chatsysteem van Emule, zolang je een chatsessie met iemand hebt check hij eens in de zoveel tijd of de verbinding nog actief is. Zoniet (doordat de zender de verbinding gelijk weer sloot bijvoorbeeld) dan komt er dus elke keer 'Disconnected' te staan. Ook onschuldig dus.

[ Voor 15% gewijzigd door The Third Man op 02-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Zoefff schreef op 02 januari 2004 @ 12:23:
Aaaaarrggghhhh de frustratie!

Download je een heel seizoen met afleveringen (22), heb je ze allemaal binnen behalve de 6e, waardoor je niet verder kan met kijken :( |:( :+

(reactie op Blue_White_Army en Resistor) :P
ff layout verneuken

k*t programma :(

80GB dedicated, vol :( :( :( Alles wat rood is kan ik downloaden, omdat alles te snel binnen komt :/

[ Voor 24% gewijzigd door backupdevice op 03-01-2004 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMule is niet goed voor je schijfruimte, dat had ik je ook wel kunnen vertellen.

Vooral vervelend als je te kleine parities hebt, zoals ik.
In plaat van de 12GB die ik had gereserveerd voor eMule (op een 40GB schijf) moest ik nu mijn temp overhevelen naar mijn 'zooi' schijf (120GB schijf, niet opgedeeld, een ramp om te defragmenteren :X )

Typisch geval van 'te veel tegelijk willen hebben'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Blue_White_Army schreef op 02 januari 2004 @ 17:32:
[...]ff layout verneuken

k*t programma :(

80GB dedicated, vol :( :( :( Alles wat rood is kan ik downloaden, omdat alles te snel binnen komt :/

[afbeelding]
tja vol? je kunt nog ff rekken door de NTFS compressie aan te zetten voor je temp folder. dat scheelt enorm (tenminste voor iso/bin veel, divx/mpg enzo eerst veel daarna steeds minder)

offtopic:
haal dat plaatje eens weg ofzo, of laat alleen die 87 KB/s zien. voegt niks toe aan je statement

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Nobody op 02-01-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Even een vraagje over MobileMule, het project van eMule waarmee je op je telefoon (in mijn geval Siemens S55) je eMule statistieken kan bekijken.

Je moet dus met je telefoon een bestand downloaden, http://mobil.emule-project.net/en/mobilemule.jad, waarmee je dat dus kan, maar wanneer ik dit download met mn telefoon, geeft ie aan dat het bestand te groot is om te downloaden?

En dat terwijl ze op de MobileMule pagina wél een plaatje van een M55 (bijna hetzelfde als mijn S55 dus) met MobileMule hebben staan, wat aangeeft dat het dus wel hoort te werken...

Afbeeldingslocatie: http://mobil.emule-project.net/images/siemensM55.png

Wat doe ik fout :?

Never mind, het werkt nu ineens wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 02-01-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoefff schreef op 02 januari 2004 @ 22:08:
Even een vraagje over MobileMule, het project van eMule waarmee je op je telefoon (in mijn geval Siemens S55) je eMule statistieken kan bekijken.

Je moet dus met je telefoon een bestand downloaden, http://mobil.emule-project.net/en/mobilemule.jad, waarmee je dat dus kan, maar wanneer ik dit download met mn telefoon, geeft ie aan dat het bestand te groot is om te downloaden?

En dat terwijl ze op de MobileMule pagina wél een plaatje van een M55 (bijna hetzelfde als mijn S55 dus) met MobileMule hebben staan, wat aangeeft dat het dus wel hoort te werken...

[afbeelding]

Wat doe ik fout :?

Never mind, het werkt nu ineens wel :P
Als je nu uitlegt wat je gedaan hebt hebben wij er ook wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Resistor schreef op 02 januari 2004 @ 22:16:
[...]

Als je nu uitlegt wat je gedaan hebt hebben wij er ook wat aan :)
Ik had gewoon een domme fout gemaakt, adres verkeerd ingetikt :X

Ik wou direct de .jar downloaden ipv via de .jad. Blijkbaar pakt mn telefoon dat dus niet, maar door gewoon de .jad te openen werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Mr.Nobody schreef op 02 januari 2004 @ 21:08:
[...]

tja vol? je kunt nog ff rekken door de NTFS compressie aan te zetten voor je temp folder. dat scheelt enorm (tenminste voor iso/bin veel, divx/mpg enzo eerst veel daarna steeds minder)

offtopic:
haal dat plaatje eens weg ofzo, of laat alleen die 87 KB/s zien. voegt niks toe aan je statement
het was cynisch bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Nu snap ik het ff niet meer. Ik hang meestal te lurken aan Razorback of .S.E.D.G; en daar staat er dan bij info: 'High ID'. Dus alles prima enzo. Ook geen rare foutmeldingen meer.

Maar omdat die vol waren connectte eens ik naar 'eMule Server No2' (diezelfde dag dat ik nog HighID had bij die andere 2 servers); en hier zegt 'ie weer opeens: "You have a lowid. Please review your network config and/or your settings."

Is zoiets nou server-afhankelijk ofzo? Ik had verder niks veranderd; alleen op andere server gegaan. Want eMule Server No2 gebruikt gewoon dezelfde poort als Razorback/.S.E.D.G (TCP 4662). So what's the difference?

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:46
Silent Thunder schreef op 03 januari 2004 @ 13:47:
Nu snap ik het ff niet meer. Ik hang meestal te lurken aan Razorback of .S.E.D.G; en daar staat er dan bij info: 'High ID'. Dus alles prima enzo. Ook geen rare foutmeldingen meer.

Maar omdat die vol waren connectte eens ik naar 'eMule Server No2' (diezelfde dag dat ik nog HighID had bij die andere 2 servers); en hier zegt 'ie weer opeens: "You have a lowid. Please review your network config and/or your settings."

Is zoiets nou server-afhankelijk ofzo? Ik had verder niks veranderd; alleen op andere server gegaan. Want eMule Server No2 gebruikt gewoon dezelfde poort als Razorback/.S.E.D.G (TCP 4662). So what's the difference?
soms als die snel achter elkaar connect, is poort 4662 ff bezet vandaar die melding... ff aanvinken dat die moet reconectten bij een low-id... gaat die net zolang door als dat die weer high is.. ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 03 januari 2004 @ 13:47:

Waarschijnlijk een foutje, misschien door overbelasting van de server. Zodra jij verbinding maakt, maakt hij verbinding met jou op jouw Emulepoort, en als dat lukt krijg je een HighID. Door overbelasting kan het voorkomen dat het niet op tijd lukt en dan geeft hij je een LowID.

Ik heb ook weleens gehad dat geen enkele server mij meer een HighID gaf, toen was een pc restart nodig (waarschijnlijk vond Windows het wel welletjes). Overigens heb je er ook minder last van als je zelf andere poorten kiest (ik heb 4600 t/m 4602 voor de TCP, UDP en Kademlia poort (zie Preferences -> Connection)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Martinus schreef op 03 januari 2004 @ 14:38:
[...]

soms als die snel achter elkaar connect, is poort 4662 ff bezet vandaar die melding... ff aanvinken dat die moet reconectten bij een low-id... gaat die net zolang door als dat die weer high is.. ;)
En als je dat te vaak doet word je van de server gebanned omdat je een te zware serverbelasting veroorzaakt.

Ik geloof dat de servers dat ook aan elkaar doorsturen, dus je moet even 2 uur wachten voordat je weer kan connecten.
Ik heb daar ook last van gehad, even zoeken, maar het stond nog in dit topic.

W98 heeft bij mij totaal geen moeite met meer dan 100 connecties, ik zit nu met 255 connecties (22 downloads, gemiddeld 60 bronnen per download, max. is 96 bronnen) en ik loop daar constant tegenaan te stuiteren (veel 'too many connections') en mijn computer doet het nog steeds, ik kan zelfs nog internetten. (af en toe pagina niet gevonden, maar dat had ik met 100 connecties ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Blue_White_Army schreef op 02 januari 2004 @ 12:13:
aaahhh wat is het toch een heerlijk progje.

Elk bestand wat ik aanklik van 650 of 700MB is in een nachtje klaar. Ik krijg de DVD+r tjus niet aangesleept :)
Resistor schreef op 02 januari 2004 @ 17:44:
eMule is niet goed voor je schijfruimte, dat had ik je ook wel kunnen vertellen.

Vooral vervelend als je te kleine parities hebt, zoals ik.
In plaat van de 12GB die ik had gereserveerd voor eMule (op een 40GB schijf) moest ik nu mijn temp overhevelen naar mijn 'zooi' schijf (120GB schijf, niet opgedeeld, een ramp om te defragmenteren :X )

Typisch geval van 'te veel tegelijk willen hebben'.
Mag ik vragen hoeveel je uploadsnelheid is en hoeveel je shared aan files en totale omvang? Nou jah... ik pik jullie er gewoon ff uit als die gene waarbij het wel vlot loopt neem ik aan, omdat ik toevallig op de vorige pagina die 'opschepverhalen' las. :P Reden hiervoor is dat ik ook wel me 600MB+ BIN's en ISO's binnenkrijgt, maar dat duurt alleen iets van 3 weken ofzo (per file!). Gaat ook maar met 8K ofzo gemiddeld. :?

Misschien is er een verband dat ik maar totaal 20Kb/sec upload heb (en er 10Kb/sec beschikbaar stel :? ). Ik heb verder een high ID enzo en wel redelijk wat populaire BIN's/ISO's geshared, waar ook hartig gebruik van word gemaakt; dus ik weet ook niet echt waarom het zo baggertraag moet gaan. Even een voorbeeldje:
Cumulative Upload
Uploaded Data: 301.76 GB
Upload Sessions: 788581
Total Overhead (Packets): 1.17 GB (28.63M)

Cumulative Download
Downloaded Data: 9.98 GB
Completed Downloads: 35
Download Sessions: 44037
Gained Due To Compression: 604.60 MB
Lost Due To Corruption: 175.27 MB
Parts Saved Due To I.C.H: 3
Total Overhead (Packets): 1.07 GB (25.13M)
Zoals te zien ben ik al een hele poos bezig het progje te gebruiken, maar kennelijk ben ik wel aantrekkelijk om als uploadslet te dienen; maar ikzelf kom niet snel vooruit met het downloaden. Dit is totaal toch niet naar verhouding? 8)7 Jullie mening?

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
WTF!! Driehonderdéén gigabyte upload en maar 9 gig down? Dat is wel héél extreem. Mocht het echt zo zijn, dan doe je iets goed fout...

Ik neem aan dat je wel gechecked hebt of je een HoogID hebt enzo, en dat je connection instellingen ook redelijk normaal staan?

Vind het overigens wel erg extreem hoor. Je zegt dat je upload op 10kb/sec staat. Om dan 301 gig te uploaden, moet je dus 348 dagen, bijna een heel jaar, 24 uur per dag bezig zijn met uploaden :?

Ik zou eens goed naar je instellingen kijken, want hier klopt iets niet helemaal hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik sta normaal gemiddeld 9 uur per dag met 24KB/s te uploaden, ik heb nu een cumulatieve uptime van 3d15h38m en een up van 7.09GB en een down van 3.75GB (ik bewaar dat soort dingen niet bij een upgrade)

Het is dat mijn vader wat programma's wil hebben voor zijn PDA met GPSmuis, en die zijn moeilijk te vinden (ik geloof dat ik nog steeds niet heb wat ik wil, veel hebben een 'invalid' comment) anders had ik helemaal niets te downloaden.

Vanmiddag zat ik even op de 100KB down (record is 105,43KB/s, kan best vanmiddag geweest zijn), maar zo gemiddeld zit ik rond de 50-60KB.

Ik heb een 1024/320 aDSL lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Dit zijn echt daadwerkelijk gekopieerde waardes uit me statistics. Ik ben hier geen bullshit verhaal aan het ophangen; daarvoor ben ik te lui om er 3 alinea's geklaag over te verzinnen. Maar ik heb het gewoon echt buiten verhouding; en ik ben er niet echt van gecharmeerd.

Mijn gemeentelijke kabel-ISP had in den beginne (mrt '03 tot jul/aug '03 ongeveer) de upload niet beperkt (dus ik had plus minus 80Kb/sec). Nu hebben ze iedereen in de gemeente gecapped op 20Kb/sec, dus ben ik geneigd om het rustiger aan te doen. Maar ik heb echt 300GB geupload hoor. Staat in de statistics; en heb een hele poos ungecapped upload gehad, dus ik neem aan dat het zo is.
Zoefff schreef op 03 januari 2004 @ 21:03:
Mocht het echt zo zijn, dan doe je iets goed fout...

Ik zou eens goed naar je instellingen kijken, want hier klopt iets niet helemaal hoor :P
Wat kan ik dan zoal fout doen. :? 'Instellingen' is een algemeen woord. Mijn desbetreffende poorten die de servers nodig hebben staan wagenwijd open; daar heb ik (op incident na) geen foutmelding meer over gehad. Verder staat bij "My Info" duidelijk High-ID. Zo te zien heeft Resistor niet echt veel meer upload dan moi; dus daar kan het niet aan liggen.

Wat kan ik nog meer doen?

[ Voor 72% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

Silent Thunder schreef op 03 januari 2004 @ 21:31:
Dit zijn echt daadwerkelijk gekopieerde waardes uit me statistics. Ik ben hier geen bullshit verhaal aan het ophangen; daarvoor ben ik te lui om er 3 alinea's geklaag over te verzinnen. Maar ik heb het gewoon echt buiten verhouding; en ik ben er niet echt van gecharmeerd.

Mijn gemeentelijke kabel-ISP had in den beginne (mrt '03 tot jul/aug '03 ongeveer) de upload niet beperkt (dus ik had plus minus 80Kb/sec). Nu hebben ze iedereen in de gemeente gecapped op 20Kb/sec, dus ben ik geneigd om het rustiger aan te doen. Maar ik heb echt 300GB geupload hoor. Staat in de statistics; en heb een hele poos ungecapped upload gehad, dus ik neem aan dat het zo is.

[...]

Wat kan ik dan zoal fout doen. :? 'Instellingen' is een algemeen woord. Mijn desbetreffende poorten die de servers nodig hebben staan wagenwijd open; daar heb ik (op incident na) geen foutmelding meer over gehad. Verder staat bij "My Info" duidelijk High-ID. Zo te zien heeft Resistor niet echt veel meer upload dan moi; dus daar kan het niet aan liggen.

Wat kan ik nog meer doen?
Ik ben toch ook echt wel benieuwd naar jouw instellingen!

Welke eMule versie gebruik je?
Wat voor firewalls heb je?
Wat voor router/modem + instellingen?

Het lijkt mij dat inkomende verbindingen niet goed terecht komen. "Bepaalde" mensen die met jouw een connectie willen opbouwen komen dus niet terecht ofzo.
Either blocked bij je modem/router, firewall of whatever.

(of je download gewoon niks met geen sources ;))

+->Misschien dat je bij network algemeen of software een nieuw draadje moet aanmaken want het klinkt wel erg extreem.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93171 op 03-01-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Silent Thunder, hoe zit het bijvoorbeeld met het aantal sources van bestanden die je download? Blijft dat rond de 10/20 hangen, of zit het wat hoger? Een normaal aantal sources voor een bekende file is namelijk al gauw rond de 300-500. Als je die niet krijgt, dan klopt er waarschijnlijk iets niet aan je instellingen.

Kijk eens waar je Max Connecties, en Max Sources per File op staan, en zet ze eventueel eens wat hoger?

Overigens, Cymen, het is natuurlijk niet nodig om een hele (grote) post te quoten als je eronder een reactie geeft... is alleen maar onoverzichtelijker imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
@ Cymen:

Kijk... het is gewoon zo dat als ik een download aanklik hij feitelijk al direct in één of andere wachtrij komt. Ik heb het ook al bij populaire files geprobeerd met veel sources zoals Friends :? ofzo. Totaal niet zeldzaam, maar die file staat gewoon de helft van de tijd in die wachtrij uit zijn neus te peuteren; en niks te doen!

Als ik merk dat sommige beweren dat ze na een nachtje een groot bestand binnen hebben vraag ik me toch af; waarom hoeft hij/zij niet zolang in die wachtrij? Word ik soms altijd helemaal onderaan geplaatst ofzo? En waarom. Ik ben High ID!! Of hebben jullie onder elkaar één of andere speciale vriendengroepje/buddylist, dat jullie direct van elkaar downloaden ofzo. Ik moet gewoon altijd drie weken wachten voordat ik een 600MB+ bestand binnen heb.

eMule draait direct op de server. Enige wat er nog tussen zit is Norton Personal Firewall 2003. En daar heb ik allemaal rules in gemaakt zodat alle TCP/UDP poorten openstaan die de servers nodig hebben. Ik gebruik verder versie 0.30c; en voor de rest is het volgens mij allemaal default. Overigs een Motorola SB4200 SURFboard als kabelmodem.

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
En wat vind je dan veel sources, gewoon even om te weten of we het over hetzelfde hebben...

Ik heb zojuist een nieuwe friends toegevoegd (1008 - TOW The Late Thanksgiving), en die heeft nu al 400 sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Die van mij is ongeveer gelijk-> 350/400 (0)

Er worden wel veel sources weergegeven, maar hij blijft uiteindelijk gewoon op '0' staan tussen haakjes; waardoor die niet echt geweldig gaat.

Max. sources per file (Hard Limit): 750
Max. connections: 400

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
het valt me op dat iedereen in vergelijking met mij lage waarde heeft m.b.t. de max sources en connections.

ik heb namelijk 400/1700, en dit na een aantal verlagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zet alles wat je binnen moet krijgen in je shared files op uploadpriorety 'high', zodat je die files sneller kan uploaden naar mensen die andere stukken hebben die jij nog niet hebt.

En van een serie de complete delen ook nog in de share laten staan totdat je alles binnen hebt van die serie, zo bouw je ook credit op.

Mijn upload is een totaal andere categorie dan wat ik download, ik durf te gokken dat ik 80% van al het materiaal waar Trabanten in staan (die auto's) wat met eMule te vinden is en was in de share staat, en ik download totaal andere dingen. (die na downloaden weer uit de share gaan)
Ik zit net te kijken, maar er weer een hoop materiaal uit de voormalige DDR bij gekomen, dat ga ik downloaden zodra ik met de huidige downloads klaar ben, en ik denk dat dat zo binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
porno is ook altijd erg gewild :)

Het maakt ook geen reet met welke server je connect omdat je toch nog van andere servers download/upload :/

Kom ik net achter :+

[ Voor 121% gewijzigd door Rody op 03-01-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Gebruikt iemand van jullie toevallig ook de 0.41.a.10 client ? (de Kad testclient)

Ik vind het een beetje vreemd dat ik maar zo weinig Kademlia contacts krijg namelijk

Voor zover ik weet is de rest goed gelukt

- geboot in het netwerk door op een andere gebruiker te klikken en dan daar de 'bootstrap' optie te kiezen

- Emule geeft onder in beeld aan Kad : connected , dus dat lijkt me ook goed

Maar toch heb ik na een aantal dagen gebruik nog steeds maar 433 'contacts' l inksboven in het Kademlia scherm staan , wat ik enigszins vreemd vind omdat ik toch wel verwacht dat er ondertussen toch ook wel een paar duizend kademlia gebruikers zouden moeten zijn ?

Hoe ziet de Kad pagina in Emule er bij jullie uit ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
@ Resistor

Thanks voor de tip!

Heb de uploadprioriteit verhoogd in de Shared files; en ik wacht wel eens het resultaat af. Gedownloadde dingen laat ik sowieso in mijn gesharedde mappen staan; dus dat zit wel goed.

Laat eMule weer es hele nacht draaien; en kijk morgen wel es wat 'ie ervan gebakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 14:53

3R

infrequent visitor

Optical schreef op 03 januari 2004 @ 23:21:
Gebruikt iemand van jullie toevallig ook de 0.41.a.10 client ? (de Kad testclient)

Ik vind het een beetje vreemd dat ik maar zo weinig Kademlia contacts krijg namelijk

Voor zover ik weet is de rest goed gelukt

- geboot in het netwerk door op een andere gebruiker te klikken en dan daar de 'bootstrap' optie te kiezen

- Emule geeft onder in beeld aan Kad : connected , dus dat lijkt me ook goed

Maar toch heb ik na een aantal dagen gebruik nog steeds maar 433 'contacts' l inksboven in het Kademlia scherm staan , wat ik enigszins vreemd vind omdat ik toch wel verwacht dat er ondertussen toch ook wel een paar duizend kademlia gebruikers zouden moeten zijn ?

Hoe ziet de Kad pagina in Emule er bij jullie uit ?
Dat is een normaal aantal hoor; ik heb er ook ongeveer zoveel in mijn lijst staan. Het is namelijk zo dat je maar met een klein gedeelte werkelijk contact maakt (433 in jouw geval), de rest van het netwerk kun je via andere clients bereiken, omdat elke Kademlia client zijn eigen unieke lijst van clients heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nog ff een vraagje: bij de Downloads heb ik altijd bij één file de prioriteit op hoog staan; de overige op 'Auto'. Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 04 januari 2004 @ 00:12:
Nog ff een vraagje: bij de Downloads heb ik altijd bij één file de prioriteit op hoog staan; de overige op 'Auto'. Is dat correct?
Dat kan niemand zeggen. Het hangt van je eigen wensen en geduld af hou hoog je de prioriteit voor een bestand instelt. Wel is het aan te raden om bestanden met 0-20 sources altijd High in te stellen, om te voorkomen dat downloads met veel bronnen dat zelfdzame bestand gaat hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Lekkere Kwal schreef op 04 januari 2004 @ 00:19:
[...]
Dat kan niemand zeggen. Het hangt van je eigen wensen en geduld af hou hoog je de prioriteit voor een bestand instelt. Wel is het aan te raden om bestanden met 0-20 sources altijd High in te stellen, om te voorkomen dat downloads met veel bronnen dat zelfdzame bestand gaat hinderen.
Hmmm okeej. En de overige die niet High zijn, gewoon op normaal of auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 04 januari 2004 @ 00:47:
[...]

Ik doe altijd dit:
High = Kleine bestanden en dingen die ik zo snel mogelijk wil hebben
Normal = Dingen die niet speciaal snel of langzaam hoeven.
Low = Dingen die voor mijn part pas over een maand binnen mogen zijn, geen haast bij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Silent Thunder schreef op 03 januari 2004 @ 22:41:
Of hebben jullie onder elkaar één of andere speciale vriendengroepje/buddylist, dat jullie direct van elkaar downloaden ofzo.
Die is dus duidelijk geen lid van de [Got] Community >:)
<a href="ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/">[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE</a>

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 08-06 00:41
Nouja bij mij gaat mn download ook niet vaak sneller dan 20kb/sec (alles bij elkaar)
Terwijl ik wel standaard 10kb/sec upload, al een half jaar lang :)

Ik vind et trouwens wel vreemd dat als je nog niet bent geconnect met een server, dat je dan nix kan downloaden maar wel full speed upload zodra je et programma start.

[ Voor 9% gewijzigd door lawtshjj op 04-01-2004 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Silent Thunder schreef op 03 januari 2004 @ 20:52:
[...]

[...]

Mag ik vragen hoeveel je uploadsnelheid is en hoeveel je shared aan files en totale omvang? Nou jah... ik pik jullie er gewoon ff uit als die gene waarbij het wel vlot loopt neem ik aan, omdat ik toevallig op de vorige pagina die 'opschepverhalen' las. :P Reden hiervoor is dat ik ook wel me 600MB+ BIN's en ISO's binnenkrijgt, maar dat duurt alleen iets van 3 weken ofzo (per file!). Gaat ook maar met 8K ofzo gemiddeld. :?

Misschien is er een verband dat ik maar totaal 20Kb/sec upload heb (en er 10Kb/sec beschikbaar stel :? ). Ik heb verder een high ID enzo en wel redelijk wat populaire BIN's/ISO's geshared, waar ook hartig gebruik van word gemaakt; dus ik weet ook niet echt waarom het zo baggertraag moet gaan. Even een voorbeeldje:

[...]

Zoals te zien ben ik al een hele poos bezig het progje te gebruiken, maar kennelijk ben ik wel aantrekkelijk om als uploadslet te dienen; maar ikzelf kom niet snel vooruit met het downloaden. Dit is totaal toch niet naar verhouding? 8)7 Jullie mening?
Ik upload met minimaal 32KB. Kheb 100GB UP en 130GB Down. Die ratio boeit mij niet zo.

eMule v0.30e Pawcio 4.13 P4 Statistics [backupdevice[dvdr]]

Download
Average Downloadrate: 51.46 kB/s
Max Downloadrate: 205.18 kB/s
Max Downloadrate Average: 64.63 kB/s

Kijk das lekker :9

I.d.d sta ik iet verbaasd te kijken dat je zo weinig download. Ik heb jaren @home gehad en pas sinds ik Demon heb gaan bij de snelheden ook omhoog. De key is uploaden

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 04-01-2004 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Silent Thunder schreef op 04 januari 2004 @ 00:47:
[...]

In principe werkt de auto functie prima voor eigenlijk alle files.

Auto houd namelijk in dat eMule zelf beslist of de prioriteit hoog, laag, of medium moet zijn. De prioriteit waar het overigens om gaat, is het zoeken naar nieuwe sources.

Heeft een bestand 0 tot 40 sources oid, dan staat ie automatisch op High. Is dit 40 tot 80, dan staat ie op Normal, is dit meer dan 80, dan staat ie op Low.

De precieze waarden weet ik niet uit mn hoofd, maar het is wel zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Lawtje.com schreef op 04 januari 2004 @ 03:35:Ik vind et trouwens wel vreemd dat als je nog niet bent geconnect met een server, dat je dan nix kan downloaden maar wel full speed upload zodra je et programma start.
das niet waar, ik heb al regelmatig gehad dat mijn dl gingen lopen voordat ik verbonden.
Rody schreef op 03 januari 2004 @ 23:08:
het valt me op dat iedereen in vergelijking met mij lage waarde heeft m.b.t. de max sources en connections.

ik heb namelijk 400/1700, en dit na een aantal verlagingen.
kijk eens in je statistieken. waarschijnlijk heb je nog nooit 1700 verbindingen gehaalt! ik kom niet verder dan 500 ofzo. heb je een router in je netwerk? dan is de kans al helemaal klein dat het je lukt

[ Voor 40% gewijzigd door Mr.Nobody op 04-01-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Is mijn 300GB nog niet genoeg dan? Ik ben niks anders aan 't doen dan uploaden maandenlang. :? Maar er zit gewoon ergens anders een probleem...
Zoefff schreef op 04 januari 2004 @ 11:37:
[...]

In principe werkt de auto functie prima voor eigenlijk alle files.

Auto houd namelijk in dat eMule zelf beslist of de prioriteit hoog, laag, of medium moet zijn. De prioriteit waar het overigens om gaat, is het zoeken naar nieuwe sources.

Heeft een bestand 0 tot 40 sources oid, dan staat ie automatisch op High. Is dit 40 tot 80, dan staat ie op Normal, is dit meer dan 80, dan staat ie op Low.

De precieze waarden weet ik niet uit mn hoofd, maar het is wel zoiets :P
Hij heeft weer geen fl*kker uitgevoerd vannacht. Hooguit 20-30MB gedownload. :? Bij de sources heb je die getallen tussen haakjes, die blijven maar op 0 staan. En als ze eindelijk downloaden, is het maar van 1 source; bijvoorbeeld 350/400 (1)

Hoeveel van die daadwerkelijke sources (tussen haakjes) hebben jullie als je download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
kijk eens in je log van norton firewall! staat daar niks? het moet haast zijn dat die wat blocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
eMule gaat eindelijk vlot lopen hier: uploaden loont! :)
Gisteren in 1,5 uur 100MB binnengehaald, zo'n 18KB/s sec. gemiddeld dus.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mr.Nobody schreef op 04 januari 2004 @ 12:38:
kijk eens in je log van norton firewall! staat daar niks? het moet haast zijn dat die wat blocked
Mijn log staat o.a. vol met dit soort dingen:
TCP non-syn/non-ack packet on invalid connection. Packet has been dropped
Source IP address: 200.153.137.214
Destination IP address: ***********
TCP Source Port: 4662
TCP Destination Port: 4061
TCP Message Flags: 0x00000018
Neem aan dat het refereert naar eMule, aangezien die 4662 de poort van één van die servers is (en nog wel meer). Vol met dit dus behalve TCP Source Port, TCP Destination Port en Source IP address. Die variëren namelijk van waardes in het log. Maar de message is steeds hetzelfde: TCP non-syn/non-ack packet on invalid....

[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 04-01-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, ik zou zeggen, neem de gok, laat je firewall eens een dagje uit, en kijk hoeveel eMule dan download?

Of probeer een andere firewall uit. Ik gebruik ZoneAlarm Pro al tijden, en dat werkt prima icm eMule (hoewel er ook een hoop mensen het tegenovergestelde beweren, maar ik ondervind geen moeilijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Ik heb nu 2 mensen handmatig geblocked die mijn naam gebruiken.
IP's zijn automatisch in het IPfilter.dat opgenomen maar ze blijven in mijn queue staan ;(

Ik doe het ipfilter en de queue reloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Daar dacht ik ook al aan. Ik probeer het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Silent Thunder schreef op 04 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Is mijn 300GB nog niet genoeg dan? Ik ben niks anders aan 't doen dan uploaden maandenlang. :? Maar er zit gewoon ergens anders een probleem...

[...]

Hij heeft weer geen fl*kker uitgevoerd vannacht. Hooguit 20-30MB gedownload. :? Bij de sources heb je die getallen tussen haakjes, die blijven maar op 0 staan. En als ze eindelijk downloaden, is het maar van 1 source; bijvoorbeeld 350/400 (1)

Hoeveel van die daadwerkelijke sources (tussen haakjes) hebben jullie als je download?
Het gaat bij het uploaden hoeveel mensen je door je Queue heen ragt. Hoe sneller er mensen 9MB hebben gekregen, hoe vaker je bij meerdere mensen kan downloaden. Toen ik @home had downloade ik een bestand van max 6 mensen tegelijk, nu van 18 of soms wel 20.

Gooi je firewall eens uit, laat hem een nachtje draaien en vertel morgen de resultaten eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Blue_White_Army schreef op 04 januari 2004 @ 13:22:
[...]

Het gaat bij het uploaden hoeveel mensen je door je Queue heen ragt. Hoe sneller er mensen 9MB hebben gekregen, hoe vaker je bij meerdere mensen kan downloaden. Toen ik @home had downloade ik een bestand van max 6 mensen tegelijk, nu van 18 of soms wel 20.

Gooi je firewall eens uit, laat hem een nachtje draaien en vertel morgen de resultaten eens :)
Ik ga het ook op die manier proberen vannacht. :)
bijvoorbeeld 350/400 (1)

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Nee, het werkt zo: A/B (C) zie je staan; A = Totaal sources, B = Bruikbare sources, C = Transferring sources (die dus op dat moment naar jou uploaden).

C is bijna altijd een erg laag getal (komt bij mij meestal niet hoger dan 10), B is het belangrijke getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Waarom is een total source per definitie niet altijd een bruikbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
User heeft geen parts van een file die jij wil hebben
je staat al bij die user voor een andere file in de wachrij
user zijn wachtrij is vol

onder andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ojah :)

Nou jah, ik hoop dat het een beetje vlot gaat vannacht. Wil eindelijk eens me trainz railroad simulator binnen hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

wat zijn jullie ervaring met Kad. 0.41 client? Naar mijn mening heb ik minder sources dan bij versie 0.30e. Misschien omdat het een testversie is?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lekkere Kwal schreef op 04 januari 2004 @ 15:14:
[...]
Nee, het werkt zo: A/B (C) zie je staan; A = Totaal sources, B = Bruikbare sources, C = Transferring sources (die dus op dat moment naar jou uploaden).

C is bijna altijd een erg laag getal (komt bij mij meestal niet hoger dan 10), B is het belangrijke getal.
En om het nog beter te zeggen:
A/B + C (D)
A = Totaal
B = Bruikbaar
C = Source, maar je staat er al bij hem op de wachtlijst voor een ander bestand
D = Source waar je van download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

@Silent Thunder:

Als ik jouw was zou ik norton per direct uninstallen!! Tis toch duidelijk dat ie verhinderd jouw te connecten!? Ik heb sowieso nog nooit iemand echt positief gehoord over die norton firewall, laat ze maar lekker concentreren op virusjes vangen ;)
*Ikzelf draai Sygate, niet heel goed maar low CPU&mem(!) en blockt geen eMule verkeer op andere poorten.(zit toch redelijk veilig achter NAT device)
*Verder heb je nog Zonealarm, die is iets beter maar vreet wel meer CPU&mem, blockt naar mijn idee ook weleens eMule verkeer op andere poorten(mensen die via 4661 willen connecten ofzo, weet ook niet helemaal).(kun je overigens wel instellen maar echt werken deed het niet bij mij)

Overigens staat mijn harde limiet op 5000 en max verbidingen op 32000. Ik denk dat jij dit ook nog wel wat hoger mag zetten.(als je router het aan kan, firmware updaten is nooit verkeerd)
Probeer ook eens eMule 30b LSD13b , goeie mod naar mijn idee met standaard goeie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Ik gebruik sinds vandaag emule altijd op overnet geweest maar emule vink toch fijner.
Nou wil ik een vriend van mij opzoeken met een overnet client. Maar ik kan niet gewoon friends toevoegen in eMule, zoals ik dat in overnet gewent ben. Nu zijn we elkaar aan het zoeken door een bestandje van elkaar proberen te downloaden. Maar het moet toch ook kunnen door middel van ip? Of werkt dat niet zo in eMule? Ik gebruik Morphkad mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
@ Cymen

Norton heeft wellicht enige kapsones jah. Ik ga 'em gewoon eens 'snachts uitzetten voor een weekje ofzo. Gewoon ff aankijken hoe en wat ik ermee opschiet. Als het dan veel beter gaat met eMule, "ruil" ik hem wel in voor wat anders.

Heb verder me limieten ook flink wat opgeschroefd. :)
Ik gebruik verder geen router, maar een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:11
Xiqum schreef op 04 januari 2004 @ 16:13:
Ik gebruik sinds vandaag emule altijd op overnet geweest maar emule vink toch fijner.
Nou wil ik een vriend van mij opzoeken met een overnet client. Maar ik kan niet gewoon friends toevoegen in eMule, zoals ik dat in overnet gewent ben....
Bij mijn weten kan je gewoon friends toevoegen.. rechtermuisknop in dat vakje links bij messages, "add a friend" en dan het ip intypen en als Port waarschijnlijk gewoon 4662.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Hoe snel gaat mijn download beïnvloed worden door de wijze waarop ik mijn upload instel?

Even ter verduidelijking: ik heb in de praktijk 250Kb/sec Down + 20Kb/sec Up.
Stel ik zet mijn upload-beperking op 15Kb, dan heb ik 5Kb over; en dan is de upload bijna helemaal dicht. In hoeverre beïnvloed dit mijn 250Kb download?

Want ik neem aan dat die 2 dingen niet los van elkaar staan. Het zal toch wel enigszins elkaar beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat is per verbinding verschillend, maar vaak ligt de grens op de 15 kb oid.

Ik heb een Chello lijn van 16kb up, en 193kb down. Bij mij ligt het omslagpunt zo rond de 14/15 kb. Als ik meer dan dat aantal ga uploaden, dan word mn download vreselijk instabiel, met als gevolg dat ik gemiddeld niet boven de 40 kb uit kom ofzo.

Blijf ik onder de 13 kb up, dan is er niets aan het handje.

Je moet het gewoon even uittesten in eMule. Je ziet het vanzelf in de graphs als het misgaat, zowel je download als uploadgrafiek gaan er dan uit zien als een aardbevingregistratie :P

[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 04-01-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Silent Thunder schreef op 04 januari 2004 @ 19:02:
Hoe snel gaat mijn download beïnvloed worden door de wijze waarop ik mijn upload instel?

Even ter verduidelijking: ik heb in de praktijk 250Kb/sec Down + 20Kb/sec Up.
Stel ik zet mijn upload-beperking op 15Kb, dan heb ik 5Kb over; en dan is de upload bijna helemaal dicht. In hoeverre beïnvloed dit mijn 250Kb download?

Want ik neem aan dat die 2 dingen niet los van elkaar staan. Het zal toch wel enigszins elkaar beïnvloeden.
Ga naar speedtest, voor de test uit. Pak je max upload en dan - 5 en dan ben je er.

Voorde rest, laat hem voor een lange tijd aanstaan. Niet een nachtje, maar een keer een heel weekend. Echt waar , dan zul je het verschil merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
GrittyKitty schreef op 04 januari 2004 @ 15:56:
wat zijn jullie ervaring met Kad. 0.41 client? Naar mijn mening heb ik minder sources dan bij versie 0.30e. Misschien omdat het een testversie is?
Dat klopt dus absoluut niet. Je moet wel nog ff het ed2k en kad netwerk naast elkaar gebruiken. Zo krijg je gewoon je normale sources en de extra sources van kademlia.
De 2 netwerken naast elkaar gebruiken is standaard gewoon ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Twee vraagjes:

In het serverschermpje wat betekent het als je rechtermuisklik op 'n server doet; en vervolgens 'add to static server list' kiest?

En bij de preferences heb je de optie 'reconnect on loss'. Als me verbinding weer eens gaar is en hij mocht uitvallen om vervolgens later weer online te komen; gaat eMule dus opnieuw connecten. Nu wil ik in dat geval dat eMule eerst naar bijvoorbeeld Razorback of S.E.G.D. gaat i.p.v. één of ander 5K-servertje. Kan je dat instellen door rechtermuisklik Razorback -> priority-> High?

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 04-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

legolas82 schreef op 04 januari 2004 @ 19:23:
[...]
......Je moet wel nog ff het ed2k en kad netwerk naast elkaar gebruiken. Zo krijg je gewoon je normale sources en de extra sources van kademlia.
De 2 netwerken naast elkaar gebruiken is standaard gewoon ingeschakeld
Hoe connect ik met kad netwerk / server? Want staat er eindeloos 'connecting' op kad Network. Hoe zit het met de bootstarp?

Btw: alles staan standaard ingesteld & altijd high ID :)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.