Hoe verwijder ik popnagels?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje over de Antec Plusview AMG 1000 kast. Ik wil voor een 120 mm fan plaatsen zodat ik er watercooling in kan zetten. Alleen kan er voor alleen een 80mm fan die in een bracked zit. als ik deze verwijder zit erboven nog een HDD Bracked. als ik die eruit haal zit is er wel plaats voor een 120 mm fan mits ik dat metalen holder die onder de bracked zit om hem op zijn plaats te houden eraf haal.
alleen hoe haal ik dat er nu af??? hij zit vast met speciale popnagels. hoe kan ik dit oplossen ?? of is er nog andere manier van afhalen of moet ik het gewoon breken :P ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat versta je onder speciale popnagels? Ik denk eerder dat het gewone popnagels zijn. B)
En dat houdt in dat je gewoon met een goede tang het topje van de popnagel eraf kan breken, eraf kan zagen of je zou eventueel de nagel kunnen uitboren.

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 28-10-2003 12:52 . Reden: Kromme zinconstructie :P ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

popnagels kan je idd uitboren als je ze d'r uit wilt hebben, zo heb ik het iig gedaan en dat ging op zich prima. Lijkt me dat dat ook gewoon met die 'speciale' nagels kan? Suc6 met modden :)

Ik heb je topictitel trouwens even aangepast, zorg dat je een topictitel kiest die je probleem zo goed mogelijk omschrijft. Zie ook Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)

[ Voor 34% gewijzigd door m-m op 28-10-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt idd het beste de popnagel uitboren, tik even wanneer nodig het puntje waarmee de popnagel wordt aangetrokken weer terug in de popnagel zodat je niet met je boor uitschiet met alle nadelige gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Antec_Plusview_AMG_1000_drivebays1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Antec_Plusview_AMG_1000_drivebays2.jpg
Stappenplan:
  • driveslede verwijderen
  • Popnagels aan 1 kant wegboren
  • drivebracket verwijderen
  • met decoupeerzaag 120mm gat zagen
  • 4 fan montage gaatjes boren
  • fan monteren met 4 boutjes of rubbermontage doppen
  • fan aansluiten
  • klaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Antec_Plusview_AMG_1000_drivebays3.jpg

Post voortaan gewoon een plaatje bij een dergelijke topicstart, dat is een stuk begrijpelijker dan 100 woorden

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zijn gewoon 'normale popnagels' :P

thx ik ga het even proberen ze uit te boren :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Felyrion

goodgoan!

inderdaad, ik heb zelf de bovenkant van mn chieftec eraf gekregen door te boren.. bijpassend plaatje: :p

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13538/full.jpg

gewoon net zo lang boren totdat hij los gaat zitten, dan trek je hem er zo uit.. en beschadig je verder niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Felyrion op 28-10-2003 16:42 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is aan te raden om een kolomboor te gebruiken, dan weet je zeker dat je niet uitschiet en je daardoor iets beschadigt :) Ik weet het uit ervaring helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

An00bis schreef op 28 October 2003 @ 17:06:
Het is aan te raden om een kolomboor te gebruiken, dan weet je zeker dat je niet uitschiet en je daardoor iets beschadigt :) Ik weet het uit ervaring helaas :(
hoe wil je in godsnaam een kolomboor gebruiken? daar krijg je toch nooit een kast onder..

nog een tip pak een 3mm metaal boortje. want dan blijft je gaatje mooi klein in de kast en kan je strax weer een nieuwe popnagel instoppen van 3mm en als je denkt dat het niet goed blijft vastzitten dan stop je er nog een o ringetje tussen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik een accutol, dat licht feiner in de hand en is lichter dan zo'n zware met draad.

druk met beleid want die dingetjes zijn 9 van de 10 keer van alumineum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 17:22:
gebruik een accutol, dat licht feiner in de hand en is lichter dan zo'n zware met draad.

druk met beleid want die dingetjes zijn 9 van de 10 keer van alumineum.
Idd, accutolletje die heeft minder vermogen en dan zal het ook niet zo snel fout gaan. Neem een zo klein mogelijk boortje (diameter ;) ) je kan beter een keertje zo voorboren, dan dat je gelijk een (te) groot gat maakt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met een tol ? Pak nou gewoon een 3-4mm boortje, er zit een gaatje in een popnagel, als er een 2mm boor doorheenpast pak je een 3mm, het gaat er alleen om dat je die hele dunne wand van de popnagel ff doorjast, valtie in 2 stukjes uit elkaar. (Dus niet je pc aan laten staan).

Als je met een tol aan de slag gaat krijg je geheid meer schade, met een boortje 0,0.

punt uit.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje over popnagels,
Is het mogelijk om (zonder dure apparaten) zelf popnagels ze zetten? Hoe werkt dit precies en hoeveel kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je hebt er een speciale popnageltang voor nodig.

Een popnagel werkt als volgt, je hebt een soort van spijker, met een buisje met tuitje aan de kop v/d spijker vast.

Dat buisje druk je in je gat, met de rest van de nagel naar buiten.
Daarop zet je het apparaat, die trekt de nagel aan, en trekt als het ware het buisje weer mee naar buiten, echter omdat jij tegelijkertijd het buisje in het gat houd trek je dit buisje in elkaar, waardoor 'ie naar buiten uitzet tot 'ie helemaal klem zit.

Op dat moment breekt de nagel af, en heb je een mooi kleine verbinding.

Enne, als je zo'n ding kan lenen kost het je in principe niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afbeeldingslocatie: http://www.monkeyreview.com/images/reviews/hardware/antec/1000amg/10-bg.jpg
Nou we het er toch over hebben, ik heb ook een Antec (zie onderschrift ;) ) en ik vroeg me af waarvoor die paarse hokjes zijn aan de linker kant op deze foto :?
Gebruikt iemand die :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

nero355 schreef op 28 October 2003 @ 22:47:
[afbeelding]
Nou we het er toch over hebben, ik heb ook een Antec (zie onderschrift ;) ) en ik vroeg me af waarvoor die paarse hokjes zijn aan de linker kant op deze foto :?
Gebruikt iemand die :?
zijn voor extra lange pci/agp kaarten geloof dat die oude awe32 dat wel haalde en menig oude scsikaart

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

eendje schreef op 28 October 2003 @ 22:53:
[...]

zijn voor extra lange pci/agp kaarten geloof dat die oude awe32 dat wel haalde en menig oude scsikaart
Werd vroeger ook wel voor extended ISA kaarten gebruikt, vandaag de dag kan je eigenlijk als fabrikant niet meer met dat soort kaarten aankomen..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Silentpuma schreef op 28 October 2003 @ 22:58:
[...]

Werd vroeger ook wel voor extended ISA kaarten gebruikt, vandaag de dag kan je eigenlijk als fabrikant niet meer met dat soort kaarten aankomen..
offtopic:
Ow, ik dacht juist dat zoeits een bewijs was dat je weer een uber videokaart erbij had ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:37:
Ik heb ook nog een vraagje over popnagels,
Is het mogelijk om (zonder dure apparaten) zelf popnagels ze zetten? Hoe werkt dit precies en hoeveel kost dat?
Aangezien zo'n popnageltang meestall vrij duur is kun je beter ff naar de dichtsbijzijnde ijzerwarenhandel of bouwmarkt gaan om te vragen of je zo'n ding mag lenen of huren. Je koopt er wat popnagletjes bij en klaar.

Vaak kun je van alles lenen of huren als je er ff naar vraagt. Heb laatst een dremel gehuurd voor een dag, 5 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silentpuma schreef op 28 October 2003 @ 22:58:
[...]

Er zijn genoeg SCSI Raid controllers die nog full lenght zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Hydraulik-Phunk schreef op 28 October 2003 @ 19:15:
Met een tol ? Pak nou gewoon een 3-4mm boortje, er zit een gaatje in een popnagel, als er een 2mm boor doorheenpast pak je een 3mm, het gaat er alleen om dat je die hele dunne wand van de popnagel ff doorjast, valtie in 2 stukjes uit elkaar. (Dus niet je pc aan laten staan).

Als je met een tol aan de slag gaat krijg je geheid meer schade, met een boortje 0,0.

punt uit.
Met een accutol bedoel ik dus een boormachine op een accu (in de bouw noemen ze dat een accutol). Dus eigenlijk bedoelen we hetzelfde... Ik denk dat jij met een tol een slijpschijf bedoeld en die moet je er zeker niet voor gebruiken 8)7

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Video-editkaartjes idem, zijn soms ook nog enorme planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 12:33:
Hallo, ik heb een vraagje over de Antec Plusview AMG 1000 kast. Ik wil voor een 120 mm fan plaatsen zodat ik er watercooling in kan zetten. Alleen kan er voor alleen een 80mm fan die in een bracked zit. als ik deze verwijder zit erboven nog een HDD Bracked. als ik die eruit haal zit is er wel plaats voor een 120 mm fan mits ik dat metalen holder die onder de bracked zit om hem op zijn plaats te houden eraf haal.
alleen hoe haal ik dat er nu af??? hij zit vast met speciale popnagels. hoe kan ik dit oplossen ?? of is er nog andere manier van afhalen of moet ik het gewoon breken :P ???
Ik heb ongeveer dezelfde case als jou , maar als je daar de fan/radiator plaats gaat het nogal irritant zoemen. Ik heb zelf ook een 120 mm fan +rad erin gehangen , op exact dezelfde plaats , alleen zou ik dat niet doen. Waar je hem dan plaats moet je even kijken , maar het geluid word op die manier wel irritant...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ReseTTim schreef op 28 October 2003 @ 17:10:
[...]

hoe wil je in godsnaam een kolomboor gebruiken? daar krijg je toch nooit een kast onder..

nog een tip pak een 3mm metaal boortje. want dan blijft je gaatje mooi klein in de kast en kan je strax weer een nieuwe popnagel instoppen van 3mm en als je denkt dat het niet goed blijft vastzitten dan stop je er nog een o ringetje tussen.
dan heb jij die kolomboormachine bij ons op het werk nog niet gezien :P

magoed, om toch ontopic te blijven: bij voorkeur uitboren met een accuboormachine, met een gewone boormachine kan ook, maar heb je meer kans op doorschieten, of de koppen aan de "lelijke" kant afknippen/dremelen/zagen. (dat is het deel waar de stift van de popnagel in gedrukt wordt tijdens het "poppen") :)

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeL op 29-10-2003 17:39 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

snoei

kabels... :D

gewoon met een boortje doorboren dat net zo groot is als de diameter van het huidige gat. Dan valt de (platte) voorkant waar meestal al een gaatje in zit er zo vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

FiXeL schreef op 29 oktober 2003 @ 17:33:
dan heb jij die kolomboormachine bij ons op het werk nog niet gezien :P

magoed, om toch ontopic te blijven: bij voorkeur uitboren met een accuboormachine, met een gewone boormachine kan ook, maar heb je meer kans op doorschieten, of de koppen aan de "lelijke" kant afknippen/dremelen/zagen. (dat is het deel waar de stift van de popnagel in gedrukt wordt tijdens het "poppen") :)
die kolomboormachine heb ik idd nog niet gezien bij jou @ werk. ik zou zeggen. show it ;)

btw waar maken jullie je druk om op het uitschieten. er zit een gaatje in de popnagel weten jullie wel. en daar valt het boortje precies in. goh wat een toeval ;) en als je de boor goet vast houdt gaat ie nergens anders naartoe dan waar jij naartoe wil.. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
tipje haal de pcstuff uit de computer alvorens je gaat boren, ijzerveisel kan zo fijn zijn dat het de elektronica kan beschadigen
Pagina: 1