Johnny schreef op 27 October 2003 @ 22:34:
Maak een serverside imagemap, dan kun je op de plaatsen klikken waar je bent en dan via javascript met van die vector dingen (hoe heten die?) lijnen tussen de punten laten zetten.
Edit: Flash is natuurlijk ook een goede optie voor zoiets.
serverside imagemap... ? javascript die vectorlijnen voor je tekent? Je kunt me veel vertellen, maar er moet nog heel wat werk om heen wil dat je lukken.
Ik denk dat als je een goede kaart van Australië op redelijke grootte weet in te laden, in zo'n internetcafé, je al een heel eind bent. Maak de kaart zwart-wit, alleen outlines en zet er de belangrijkste hoofdwegen en steden op waarlangs jij dénkt te gaan reizen. Denk aan een plaatje van 800x600 of misschien nog iets groter. Hou het realistisch, je moet niet vijf minuten dure internettijd verspillen aan zo'n kaart.
De manier zoals ik het zou oplossen, ws. niet de beste maar misschien wel aardig:
Plaats de low-res kaart als achtergrond van een div. In die div zet je een tabel (niet schrikken mensen). Die tabel geef je zeg eens per vijf vierkante pixel een vakje. Reken dus uit hoeveel vakjes je zult krijgen, en dat zullen er een berg zijn. Maak in elke een transparante pixel van 5x5 en geef daar een linkje aan dat een X en een Y waarde doorstuurt (gewoon 200340 wordt later X = 200 Y = 340).
Dan heb je al iig een globale vastlegging van je coordinaten. Je zou op de uiteindelijke mooi ingekleurde kaart die de mensen hier in Nederland met hun snelle verbinding binnenhalen natuurlijk mooie speldjes of rode bolletjes kunnen laten plaatsen op de vakjes op je kaart die jij aanklikt. Of je zou kunnen uitfiegolieren hoe je daar een lijn tussen zou kunnen krijgen.
Ik denk dat je met DHTML meer kunt bereiken dan wat ik je hierboven voorschotel. Dit van hierboven is van 2 of 3 jaar terug toen ik een stadswandeling met diverse aandachtspunten moest uitstippelen... dit is natuurlijk een hele andere invalshoek en geen stadje maar een fiks land
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs