Toon posts:

DVD alleen in zwart/wit

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative encore setje gekocht , alleen nou krijg ik op mijn TV alleen zwart-wit beeld . Is mijn TV te oud, of kan ik nog iets anders verzinnen om wel kleur te krijgen ? Ik heb alleen een scart aansluiting op mijn TV .

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hmm, als je beeld krijgt is het goed. Mischien wat RGB draadjes verkeerd of niet aangesloten..Heb je die scart er zelf aangezet ?

Probeer het anders via de video..

..Wel lang Junior |:(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als ik me niet vergis, is dit onderwerp al een paar keer langsgekomen. Probeer eens te zoeken met de search? (ik ben te lui om dat nu voor jou te doen :))

Ze hadden er overigens een oplossing voor.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
moet je ff op pal zetten en niet op ntsc ofzo

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Misschien moet je films van na de Tweede Wereldoorlog bekijken, je zult zien dat de beelden dan niet meer zwart-wit zijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alle reacties waarderen , maar er lopen er hier een paar in elk topic te zeiken over het al dan niet gebruiken van de search . KAP DAAR GODVERDOMME NOU EENS MEE WANT DAT HEB IK GEDAAN ! :(:(

psychotic : Ik heb gewoon een tv-out naar scartkabel op mijn TV . Volgens mij kan daar niks verkeerd mee gaan . :?

Dezjay : Bedoel je in de config van mijn DVD speler of op mijn TV ? 1e heb ik alles al mee geprobeerd . TV moet ik nog kijken , maar ik kan mijn manual niet vinden . :'(

tomatoman : 6 spannende avonturen van Brum is niet zo oud . :+ Anders Enemy of the state ook niet .

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Welke aansluiting gebruik je? Composite (tulp) of S-video? Als je tv geen S-video ondersteunt en je gebruikt het toch, dan is het beeld z/w.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hmm..hij slikt zeker geen SVHS beelden => ja je TV is te oud >:) koop dan ook een normale TV >:)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel weer een andere TV worden dan en voorlopig op mijn monitor kijken . Wel behelpen zo'n 22" >:)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op dinsdag 05 december 2000 21:28 schreef PeeJee het volgende:
KAP DAAR GODVERDOMME NOU EENS MEE WANT DAT HEB IK GEDAAN ! :(:(
Stel ik het nog zo vriendelijk, krijg ik nog een rotreaktie met vloeken.. :(

Als ik graag had willen klagen had ik wel gezegd dat dit topic eerder thuishoort in 'videoplanken en beeldkanonnen' of 'audio/video'!

Het was dus opbouwend bedoeld.

Overigens: volgens dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/19802
lijkt het erop dat je idd een andere tv moet aanschaffen (als switchen tussen pal en ntsc niks helpt)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Wow het verbaast me echt dat niemand dit weet :?

Kijk bij de opties van de DVD player software, daar moet als het goed is ergens een optie zijn tussen PAL of NTSC output. Die moet je op PAL zetten.

NTSC output naar een PAL TV geeft namelijk zwart wit. En hij staat altijd standaard naar NTSC omdat dat de VS standaard is.

Succes gegarandeerd :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op dinsdag 05 december 2000 23:34 schreef minus0ne het volgende:

Kijk bij de opties van de DVD player software, daar moet als het goed is ergens een optie zijn tussen PAL of NTSC output. Die moet je op PAL zetten.

NTSC output naar een PAL TV geeft namelijk zwart wit. En hij staat altijd standaard naar NTSC omdat dat de VS standaard is.

Precies!!:D

Verwijderd

Juist, gewoon op Pal of pal 50 zetten en dan moet ie het doen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 23:34 schreef minus0ne het volgende:

Lees de reactie van Dezjay in het begin maar , en dan mijn reactie daarop . Is al geprobeerd en zonder succes . NTSC , PAL en PAL 60 werken allemaal in zwart/wit .

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
kan je de composite uit niet gebruiken als je die hebt? moet je een scart blokje kopen waar composite in op zit.

svideo geeft inderdaad op oude tvs problemen

• Dezjay
Hoe oud is die tv?

das misschine ook wel handig om te weten :)

• Foxclone
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

De t.v. moet 100 Hertz breedbeeld zijn anders is het toch niet te kijken.... zonder er hoofdpijn van te krijgen.

nVENTIV

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 09:19
Hmmmm, ik heb hier ook een tv staan van min 10 jaar oud en daar kan ik prima dvd's op kijken. Als ik het scartblok gebruik krijg ik ook zwart/wit. Komt door de kabels die ik gebruik, dat is s-vhs.
Wil je via scart kleur kijken dan moet je een kabel kopen die in de gele aansluiting op die scart-adapter past. Da's een kabeltje met gewoon een tulpstekkertje en dat heet volgens mij de composite in/uit gang.

Verwijderd

Topicstarter
De TV is zo'n 6 jaar oud , maar ik ga denk ik eerst eens zo'n kabeltje halen wat in die gele tulp kan dan . Bedankt voor de tip miles . :)

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Op woensdag 06 december 2000 09:22 schreef miles het volgende:
Hmmmm, ik heb hier ook een tv staan van min 10 jaar oud en daar kan ik prima dvd's op kijken. Als ik het scartblok gebruik krijg ik ook zwart/wit. Komt door de kabels die ik gebruik, dat is s-vhs.
Wil je via scart kleur kijken dan moet je een kabel kopen die in de gele aansluiting op die scart-adapter past. Da's een kabeltje met gewoon een tulpstekkertje en dat heet volgens mij de composite in/uit gang.
En waar kan je die kabeltjes ( s-video -> composite ) dan kopen, ik ben nog geen zaak tegen gekomen die ze heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas , als ik die gele tulp naar scart gebruik blijf tmijn beeld helemaal zwart . :'(

Verwijderd

De nieuw drivers voor de encore set misschien?

• Dezjay
ik heb gewoon een:

scart connector voor achterin de tvc met daar uit een composite gele tulp (voor video) en 2 voor geluid. Werkt perfect hoor!!

BTW heb jeje pc wel geaard? probeer dat eens wil ok nog wel eens helpen

• nexhil
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

Ze hebben die stekkers overal kijk bv eens bij it's ofzo of dixons (vraag vooral niet om service want die hebben ze niet)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 09:19
Squar_b, ik geloof niet dat er kabeltjes Scart naar composite bestaan, maar bij mij kan je gewoon zo'n compositekabeltje in een verloopstukje stoppen dat ik bij m'n Hollywood+ kaartje kreeg.

PeeJee, die scartconverter die je hebt kun je op twee standen zetten. Een beetje daarmee rommelen helpt niet? Of je tv op een extern kanaal zetten? Hierboven staat geloof ik al dat je dvdspeler wel op pal moet staan...

Wat ik beschreef is dat wat Dezjay heeft. Volgens mij moet het nl op die manier mogelijk zijn de dvd die je afspeeld op de video op te nemen. (wel maatregelen voor de macrovision nemen natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die stekker kan ik op in of out zetten , maar bij allebei de standen blijft mijn beeld op ext1 zwart . Als ik de s-vhs naar scart gebruik heb ik wel beeld maar dan weer zwart/wit . Drivers downloaden lukt niet erg aangezien de creative site na 2x agree een error geeft bij mij .
Pagina: 1