Toon posts:

DTS geluid krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over DTS (Digital Theatre System :) ). Sinds 2 weken heb ik de volgende componenten gekocht:

=======================================================
DVD / S-VHS speler:

JVC HR-XVS20
http://www.jvc.nl/product.php?id=HR-XVS20EX

Receiver:

JVC RX-5032
http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-5032V&catid=23
=======================================================

De apparaten beschikken allerbei over DTS. Vorige week ben ik naar die zaak gegaan om een optische kabel te kopen, tenminste dat zeiden die gasten dat ik die moest kopen om DTS te krijgen. 20 euro btw! :( Maar goed, ik koop die kabel
en sluit de kabel aan tussen de DVD speler en de receiver. Ik had daarna een film gehuurd met DTS geluid (Final Destination 2 :) ) Maar helaas, geen geluid als ik in het menu aangeef dat het DTS moet zijn.

Dus ik pak het boekje van de receiver erbij om nog eens goed te kijken. Ik kom erachter dat de optische uitgang voor een cd speler is en de coax aansluiting voor de DVD. Dus ik denk, Ok, verkeerde kabel, ik heb die coax kabel nodig. Maar tot mijn verbazing zit er geen coax aansluiting op de DVD speler.

Wie kan mij helpen zodat ik DTS in huis krijg?

Alvast bedankt..

Verwijderd

Het zou niet uit moeten maken of je coax of optical ingang gebruikt. kijk eens in de setup van je DVD, meestal staat de digitale uitgang uitgeschaked, deze moet uiteraard aanstaan.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Heb je op je versterkter wel voor de goede input gekozen?
Je kunt daar namelijk kiezen hoe je je dvd-speler hebt aangesloten. Of analoog of digitaal.
Moet kunnen. Ik zie op de site van JVC:
Ingangen/uitgangen

Analoog audio: 5 ingangen en 2 uitgangen
Digitaal audio: 1 optische ingang en 1 coaxiale ingang (toewijsbaar)

Dus moet kunnen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Yoo Megaleo,

Het lijkt mij inderdaad vaag dat het niet zou kunnen. Het zijn natuurlijk twee apparaten van JVC.

Maar je denkt dus dat die optische kabel gewoon moet werken? Of moet ik die coax kabel kopen?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Met die optische kabel moet het idd werken. Op je dvd-speler zit ook een optische uitgang als je die van je dvd in je versterker prikt. En je kiest op je versterker wat voor ingang er gebruikt moet worden. Coaxiaal of optisch digitaal. Dan moet het werken.

Verwijderd

Heb hier exact dezelfde tuner/versterker staan. Zowel via fiber als coax geeft ie DD/DTS geluid. Je zal idd wel even in je speler in het menu de uitgang moeten selecteren.

TIP: via een coax kabel wil er nog wel eens wat ruis (aardlussen) optreden, vooral als je de apparaten op een niet geaard stopcontact hebt zitten, of op andere groepen. Een fiber kabel voorkomt deze ruis.
Succes.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 12:33 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 10:38
Je moet op de dvd speler zelf de "digital audio output" op "STREAM/PCM" zetten. Nu staat deze waarschijnlijk op "DOLBY DIGITAL/PCM". En dan gewoon via optische kabel verbinden met je receiver. (daarnaast natuurlijk op de dvd film zelf het dts geluid kiezen).

(zo zou 'ie het volgens mij gewoon moeten doen)

Zet de "compression" ook meteen even uit :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1