DTT 2200 remote control kapot (balans)

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik draaide zojuist aan m'n remote control, niks aan de hand, net zoals normaal, gewoon zachtjes een draai om ff de balans goed in te stellen. Doet ie het gewoon, balans naar rechts, wil ik hem iets terugdraaien, paar milimeter, draait ie dol... geen effect dus. M'n balans zit nu vast op 'right' en dat balans rondje kan ik nu helemaal rond draaien ipv dat er een limiet aan zit links en rechts. Het voelt ook alsof de 'weerstand' die het draaien met zich meebracht pleite is, het draait dus te licht voor m'n gevoel. En tja, het werkt niet meer! Volumeknopje werkt wel prima nog.

Heb hem even opengeschroefd om te checken of er niet iets aangedraaid moest worden o.i.d., maar valt niks te zien.

Zijn er mogelijk meer mensen met dit probleem, is het zelf te fixen, of moet ik door die rompslomp door de (waarschijnlijk) hele speakerset terug te brengen naar de shop en de garantie opeisen?

Beetje jammer, aangezien ik nog nooit ruw met de spullen ben omgegaan.

Picjes:
Afbeeldingslocatie: http://130.89.171.42/mich/dump/dtt/5-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.171.42/mich/dump/dtt/7-2.jpg

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
:'(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Misschien kun je ff langs een electronicazaak met dat ding om te vragen of ze die potmeter (welke kennelijk kapot is) kunnen vervangen door eentje vanhetzelfde soort. Verlies je alleen wel je garantie mee (omdat je er zelf mee gaat lopen klooien). En anders gewoon terugbrengen naar de winkel, als je garantie hebt sturen zij 'm weer op naar de leverancier welke of een reparatie uitvoert of een nieuwe terugstuurt (wat voor hun veelal goedkoper is).

of je koopt een fatsoenlijke speakerset ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan er beter mee teruggaan want uit ervaring heb ik helaas moeten constateren dan zulk potmeters niet te krijgen zijn via de reguliere winkels.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je je bon ff opsnort, kan je gewoon een nieuwe vragen bij creative

Verwijderd

sorry maar wat is afaik en thingy?

mn broertje heeft dat ding, en volgens mij zitten er geen normale potmeters in.

als je garantie hebt mee teruggaan en anders een kabeltje maken met een potmeter, de weerstand bereik kun je opmeten met een digitale meter

btw, ik denk dat de plastic knop doorgedraaid is, haal die er eens af. en draai dan eens aan dat kopere ding die uit de potmeter komt. en zo te zien is het een redelijk standaard model, zoek eens op conrad.nl of in de display winkels

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:53 ]

Verwijderd

Mijne was ook kapot gegaan. Ik heb er nooit meer een nieuwe voor gevonden.
Ik heb dus ook contact gehad met creative maar het had geen zin
Je kan het alleen zelf maken.
Pagina: 1