Toon posts:

Welke case kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er aan te denken om een nieuwe case te kopen van mijn op dit moment erg lage budget.. Misschien dat ik iets mooiers of beters kan vinden om mijn ouwe aopen te vervangen.

Nu zat ik zelf te denken aan die sweex(zie onderaan) vanwege window en ik zag een optie voor een extra casefan. Mijn amd maakt de binnenkant volgens mij erug warm.. MAAR nu had ik ook gehoord dat die coolermaster zowiezo beter was alleen is die dan ook nog eens ZONDER voeding terwijl die van sweex met 300 watt voeding. Ok ik heb em niet nodig, maar toch ..

Nou, dan maar aan jullie vragen of jullie mij kunnen helpen.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~trivoli/1.gif
PRIJS: 59 euro bij Mycom
Merk Cooler Master
Type Centurion
Soort behuizing Midi Tower
Formaat ATX
Afmeting (BxHxD) 473 x 196 x 425 mm
3,5" units 5 (4 x intern, 1 x extern)
5,25" units 4 (4 x extern)
Voeding - GEEN
Kleur Zilver

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~trivoli/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~trivoli/3.jpg
PRIJS: 43 euro bij Rilex Multimedia group
Merk Sweex Xenon
4x 5,25"
2x 3,5" extern
2x 3,5" intern
Aansluitingen frontpaneel :
2x USB 2.0
1x audio in
1x audio uit
Behuizing wordt geleverd inclusief:
300 Watt voeding
Fan met blauwe LED verlichting

Dus kan iemand mij met dit dilemma helpen>?? Thanx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 05:00 ]

Verwijderd

Colorcase heeft ook dergelijke kastjes

Persoonlijke mening:
Die Sweex heeft waarschijnlijk een okkiewokkie voeding waar je niet al teveel van kunt verwachten. Daarnaast is die fan waarschijnlijk een herriemaker (al is de trm herrie ook subjectief). Bovendien zit hij wel op een onpraktische plek: te ver naar rechts voor de CPU, te hoog voor de videokaart.

Kijk eens hier: Frequently Asked Questions CME
om te beginnen, voor wat je zelf nog wilt/kunt veranderen aan je case.

http://www.google.nl/search?q=Sweex+Xenon+review
http://www.google.nl/sear...ermaster+Centurion+review

Een kast kiezen is net als kleding: het moet bij jou passen, niet alleen qua maat....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 08:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik gaan voor die coolermaster case, zeker als je de voeding niet nodig hebt.
Sweex is prachtig spul, maar het is wat goedkoop

@euss
de fan is geen herrie maker. Heb hier een 4tal van die led fans in mijn systeem hangen en ze maken niet verschrikkelijk geluid ofzo, het kan uiteraard stiller ;)

En die voeding is idd wokkietokkie kwaliteit, leuk voor eenvoudige systemen, maar zou er geen zware athlon met dikke videokaart en nodige hdds aan durven hangen.

Verwijderd

Ik heb met die Sweex kasten al 2 pc's gebouwd. Zijn erg mooie kastjes. Het licht op de onderste kast is paars/blauw maar reken er maar op dat je gewoon blauw krijgt. Waren bij die andere 2 ook zo. Wat wel minder aan de kast is, is de cd/dvd plekken. Het wil vaak niet goed open door de klepjes die hij uit moet duwen voorin de kast.

Edit; Die fan hoor je bijna niet, dus geen zorgen over maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 09:58 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je in een sweex kast gaat bouwen moet je wel eerst ff met een schuurpapiertje alles randjes schuren... Die dingen zijn SCHERP.
Zelf heb ik sweex kast met 300 watt voeding, en daar toch een best stroomvretend systeem inzitten (zie specs). En die voeding houdt het allemaal best hoor.

Neemt niet weg dat ik toch voor de coolermaster zou gaan.
Sowieso omdat ik hem mooier vind, maar het is gewoon een stuk betere kwaliteit.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

mooie kast alleen, als je echt iets unieks wilt moet je gewoon zelf er een dremel overheen halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/casemod/2tales/1.jpg

deze kast is een standaard kast zonder fan's en derg. (sorry dat de foto kwaliteit kut is)

Verwijderd

laurensvliegen schreef op 26 oktober 2003 @ 10:06:
Als je in een sweex kast gaat bouwen moet je wel eerst ff met een schuurpapiertje alles randjes schuren... Die dingen zijn SCHERP.
En dan direct de mooie lak eraf schuren zeker? Dat scherpe valt wel mee hoor, heb je nergens bezeerd toen ik die kasten gebruikt heb.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
De reandjes aan de binnenkant he...
Ik heb toch geen lak aan de binnenkant, en ook geen window ofzo.
Dus dan kan je rustig gaan schuren:)

Btw, mijn kast is de überbekende blauw-witte

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 10:21:
mooie kast alleen, als je echt iets unieks wilt moet je gewoon zelf er een dremel overheen halen.

[afbeelding]

deze kast is een standaard kast zonder fan's en derg. (sorry dat de foto kwaliteit kut is)
die kast heb ik ook, kon er gewoon een raam voor kopen, en ook een zij-paneel met een 80mm fan..

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:55
ik heb ook een sweex kast met okkiewokkie voeding, daarop draait een athlonxp 1900, gf4mx, aopen dvdspeler en dvd brander, 20 GB maxtor, 120 GB maxtor, 80 GB maxtor en een stuk of 5 pci kaarten.
Dus je kunt geluk hebben en een goede voeding te pakken krijgen

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Als je een budgetkast koopt, koop dan geen Sweex. Het is echt slappe rommel! Ik bouw hier dagelijks systemen en heb me wel es laten verleiden door de Sweex kast bij een budget systeem. Punt 1: de kast is slap, dun metaal. Punt 2: de voeding is idd een okkiewokkie voeding, maar dat past ook wel in een okkiewokkie budget systeem. punt 3: de onderdelen van de kast zitten niet echt lekker stevig vast, er zit speling op de voeding ten opzichte van de kast, de 3,5 inch casing en de 5,25 gaan helemaal heen en weer als je er iets in propt. Neem een paar biertjes minder en koop een AOpen QF50A. Stevige en leuke kast en het scheelt inkoop maar 15 euro. Tevens heb je van Codegen ook veel leuke kasten. Die zijn tenminste wel stevig en maar een paar biertjes duurder dan die Sweex rommel (heb `t hier alleen over de kasten!).

Die Coolermasters biedt voor 59 euro ook wel perspectief denk ik zo. Met een beetje Tweakersgeest lijkt me het geen probleem om daar een mooie mod mee te maken.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die sweex kasten moet je niet aan beginnen vanwege de voeding. het zijn dezelfde voedingen als in de oude rainbow kasten. ik vind het niet zo erg als een voeding ploft, alleen die voedingen nemen vaak ook even de rest van je systeem mee. echt niet aan beginnen.

deze zou ik kopen:
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 10:21:

[afbeelding]

deze zijn er van verschillende merken geloof ik, maar neem je de Target versie dan zit er een goede 350 watt voeding in. ik heb zowieso goede ervaringen met voedingen van Target.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er voor die coolermaster ook sidepanels met een window erin? Ik heb helaas niet de onderdelen om zelf dat ding te modden vandaar...

Verwijderd

Sweex nie doen. Ik heb de XB versie en die is slap instabiel een de voeding maakt een herrie. Wel een redelijke voeding, maar ik heb nu een q-tec low noise gekocht omdat ik gek werd. Casefan is daarentegen behoorlijk stil vind ik persoonlijk.

Daarnaast is die coolermaster gewoon mooier.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:58
die sweex zijn bagger kasten
niet stevig, slecht afgewerkt, low budget onderdelen e.d.
maat van mij heeft em ook, maar ik zou liever iets meer betalen voor een betere kast
daarnaast is die voeding niet echt geweldig

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Zelf heb ik nauwelijks klachten over mijn sweex kastje die ik voor het bedrag van, jawel (tromgeroffel) 23 euro heb aangeschaft, inclusief voeding. Ik zit op een nogal strak budget en dit doet meer dan helemaal geen kast :P

Verder zijn de randjes helemaal niet scherp, alleen heeft ie in 3 maanden 2 keer spontaan gereset, hij staat dan wel 24/7 aan.

Dus als je toch al een voeding hebt zou ik zeggen koop dan de sweex, als het je om dat raam te doen is. Ik vind zoiets eigenlijk hardstikke lelijk.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou niet voor de Sweex gaan. Met de Coolermaster heb ik geen ervaring.

Dat Sweex kastje heeft een window van een of ander slap plastic goedje. 1 tikje en je hebt er een deuk in.
De voeding is van Maxpower geloof ik, moet je net geluk mee hebben maar na een jaar of 2 kappen ze er zeker weten mee. Of soms na een week.

Beetje heen en weer rammelen met die kast en hij staat zo krom als een banaan. 't is gewoon pisbakkenstaal.

Doe mij maar gewoon een "echte" kast, als ik iets slaps wil haal ik wel een doos bij de supermarkt. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

dreeke schreef op 29 October 2003 @ 19:42:
Ik zou niet voor de Sweex gaan. Met de Coolermaster heb ik geen ervaring.

Dat Sweex kastje heeft een window van een of ander slap plastic goedje. 1 tikje en je hebt er een deuk in.
De voeding is van Maxpower geloof ik, moet je net geluk mee hebben maar na een jaar of 2 kappen ze er zeker weten mee. Of soms na een week.

Beetje heen en weer rammelen met die kast en hij staat zo krom als een banaan. 't is gewoon pisbakkenstaal.

Doe mij maar gewoon een "echte" kast, als ik iets slaps wil haal ik wel een doos bij de supermarkt. :)
Nah, ik heb zelf ook die Sweex kast. Wat ik van Sweex gewend is ook nogal goeie prijs/kwaliteit maar aangezien 't vrij goedkoop is... ;)
Voeding is niet toppie maar die moeje vervangen voor 'n andere. Ik vind 'm stevig en licht en perfect voor LAN's met name. Dat plastic van de zijkant is gewoon doodnormaal plastic wat niet sneller kapot gaat ander plastic tenzij je d'r maffe dingen mee gaat doen. De fan... sja dies nie echt geweldig, maarya dat kun je verw88 :)
Als 't om de kast gaat is 't een goeie kast op zich, voeding en fan gaan wel... niet bijster toppie maar 't gaat ermee door... Maar de kast zelf is mooi en (naar mijn mening) stevig.

I see dead pixels...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Alles wat je kunt buigen vind ik niet stevig. En die kast kan je letterlijk alle kanten op buigen. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Chenbro heeft ook wel leuke kastjes.

http://www.chenbro.com.tw/product/product.jsp?p=1&s=102

In de licht blauwe balk moet je voor "gaming system" kiezen.
Ik heb zelf een vrij oude Big Tower van Chenbro en voor een x aantal jaar geleden heb ik bij een automatiserings bedrijf gewerkt die zelf systemen in elkaar zette met bijna alleen maar behuizingen van Chenbro als ze nogsteeds van die zelfde kwaliteit zijn is het echt super... zeer degelijke behuizingen... ik geloof dat deze "gaming behuizingen" exclusief voeding zijn, maar dan zet je er een mooie Zalman of Enermax voeding in....

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JeroenvM
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op 29 October 2003 @ 19:54:
Chenbro heeft ook wel leuke kastjes.

http://www.chenbro.com.tw/product/product.jsp?p=1&s=102

In de licht blauwe balk moet je voor "gaming system" kiezen.
Ik heb zelf een vrij oude Big Tower van Chenbro en voor een x aantal jaar geleden heb ik bij een automatiserings bedrijf gewerkt die zelf systemen in elkaar zette met bijna alleen maar behuizingen van Chenbro als ze nogsteeds van die zelfde kwaliteit zijn is het echt super... zeer degelijke behuizingen... ik geloof dat deze "gaming behuizingen" exclusief voeding zijn, maar dan zet je er een mooie Zalman of Enermax voeding in....
Dit is toch wel de lelijkste kast die ik in lange tijd heb gezien, thanks! :D

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JVM4REAL schreef op 29 October 2003 @ 20:11:
[...]

Dit is toch wel de lelijkste kast die ik in lange tijd heb gezien, thanks! :D
Haha ... over smaak valt niet te twisten, maar heb je ook voor de juiste behuizing gekozen? de link gaat niet direct naar de behuizing die ik bedoelde .... want de kast die je te zien krijgt als je op de link klikt is inderdaad lelijk....

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

deze bedoelt _Dune_.
Hij is wel mooi om te zien en ook vrij stevig, maar persoonlijk houd ik niet zo van die 'flashy' kasten.
Helaas gaat de kwaliteit van kasten (en andere spullen) tegenwoordig flink achteruit, terwijl de prijs hetzelfde blijft. M'n pentium 1 kast was 80 gulden 5 jaar geleden en is werkelijk onverwoestbaar, alles is degelijk aan dat ding, en hij is nagenoeg geluidsdicht, maar de V-line case die ik nu heb (45 euro -ik had hem voor 33 op de beurs) is werkelijk diep triest, de zijpaneeltjes kan je zo knikken, schroefjes draaien dol e.d.
Het is dat ik i ndeze V-line kast 6 8cm fans kwijtkan, anders had ik nu die Pentium 1 kast nog steeds (max. een 6cm fan achterin en een 8cm voorin).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:47 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tjah zijn wel grappige kastjes als je niet te veel eisen stelt.

Ze zijn gekoop en dat merk je dan ook meteen :)

Je kunt ze zonder kappen en geen inhoud letterlijk dubbelvouwen.
Bij iemand was al meteen ledje kapot van de fan.
Scherpe randen

Maakt deze punten je nix uit. Dan zou ik zeggen koop hem maar, anders moet je toch maar naar wat beters kijken.

Tweakers Discord

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dreeke schreef op 29 October 2003 @ 19:54:
Alles wat je kunt buigen vind ik niet stevig. En die kast kan je letterlijk alle kanten op buigen. :)
Dit heb ik persoonlijk meegemaakt ;) Voor een kennis gebouwd (sommige mensen willen nou eenmaal niet meer dan 50 € voor een kast uitgeven :( ) en volgens mij is alleen het mobo al zwaarder/steviger dan heel die kast :( zogenaamd "alu" niet dus....... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier zelf ook zo'n sweex kast... tja ziet er leuk uit je kan er veel harde schijven en ventilators in kwijt. Verder is hij ontiegelijk slap en licht en niet echt functioneel en goed afgewerkt. Voeding heb ik meteen vervangen (licht hier nu nog nieuw). Maarja wat kan je ook anders verwachten voor zo'n prijs. Ben er opzich wel tevreden mee... check voor pics: www.blackfight.tk

[ Voor 19% gewijzigd door Speedfight op 29-10-2003 22:02 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 18:42:
Sweex nie doen. Ik heb de XB versie en die is slap instabiel een de voeding maakt een herrie. Wel een redelijke voeding, maar ik heb nu een q-tec low noise gekocht omdat ik gek werd. Casefan is daarentegen behoorlijk stil vind ik persoonlijk.

Daarnaast is die coolermaster gewoon mooier.
Wow, dan moet die sweex wel errug kut zijn. Ik heb die q-tec ook gehad... nou ik zou er nog niet op schijten zo slecht. En hij maakt nog een hoop herrie ook. Het enige voordeel is dattie zo licht als een veertje is.

Heb dus nog een (schone onbevlekte) qtec voeding voor de liefhebber liggen ;-) want ik heb een aopen voeding met een 120mm fan. Erg stil, wel jammer dat er fancy lichtjes op zitten want ik ben geen casemodder, maar een case-hider.

Verwijderd

Ik heb dus een 350 Watt low noise @ 27 db. Maar zoals je zelf zei die Sweex is idd erg slecht.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:08
Ik heb die Sweex hier ook staan, was er in het begin wel tevreden mee, alleen langzaamaan ontdek je dat het toch wel beter kan. Moet nu ook zwaar een nieuwe hebben (bv die coolormaster die TS aanwijst, iemand ervaring mee, ik vind het wat smal, of lijkt dat maar zo)

Die sweex werkt verder best hoor, maar het is vrij goedkoop en dat merk je meteen (al bekend: slappe kast, dunne platen, voeding een beetje simpel (heb ik nog geen problemen mee gehad) drive bays niet helemaal top). Maar ik he nu al bijna 9 maanden geleden een leuk systeempje in mekaar gezet met een leuk kastje. Op zich tevreden mee, dus maak je keuze TS

Verwijderd

Als ik een behuizing koop, kijk ik uitteraard naar het model...
maar ik kijk ook naar de stevigheid van een behuizing, een maat van me heeft die van Sweex, en ik moet zeggen hij ziet er geweldig uit...alleen echt stevig is ie niet :(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Ik ga vanavond die coolermaster halen, (59@mycom) voor wat ik op internet gelezen heb:

Nadeel:
-Iets minder sterke zijkanten denk ik (Case 0.8 mm SECC (Zinc-coated steel))
-mooie voorkant, maar de zijkant zijn van (glimmend?) zwart.. vind ik jammer
-gare voorgestampte gaatjes aan de voor en achterkant blokkeren je airflow, ben bang dat dat gaat fluiten...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/kast/fan.jpg

Voordeel:
-Mooie voorkant, aluminium met mooi roostertje (mijn smaak).
-GOEDE afwerking, geen scherpe randjes, doordachte constructie etc
-Coolermaster heeft redelijk kwaliteit, beter dan sweex ofzo...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/kast/voorkant.jpg

Coolermaster kast

Reviews:
http://www.bit-tech.net/review/248/
http://www.tomshardware.com/howto/20030804/case-22.html

[ Voor 5% gewijzigd door Icey op 30-10-2003 10:22 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:08
Bedenk wel dat deze coolermaster in principe ook budget is. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ie slecht is of zo.

Maar het is toch gewoon plaatstaal met een alu front, itt andere coolermasters die wel helemaal van alu zijn. Maar het ziet er altijd aantrekkelijker uit als de sweex kast.

Verwijderd

ik wilde hem eerst ook kopen
totdat de verkoper hem liet zien

het is echt een cheape kast
alles is van slap metaal
en hij ziet er ook nog eens goedkoop uit
de knoppen zijn plastic met metaalverf;
alles is van goedkoop plastic.

Ik ben maar voor een zwarte chieftec gegaan

Afbeeldingslocatie: http://www.arena-chieftec.de/What_s_new/MX-3color.jpg
_/-\o_
(Kun je ook nog een window-panel voor kopen, heb ik ook. Met 2 CCFL >:) )

dus als ik jou was zou ik voor de coolermaster gaan :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:32 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03
gare voorgestampte gaatjes aan de voor en achterkant blokkeren je airflow, ben bang dat dat gaat fluiten...
Dat is altijd het eerste wat ik doe bij een nieuwe kast, eerst even alle blowholes uitraggen met een 80mm gatenzaag en een mooi open fanguardje ervoor. Airflow +400% denk ik, en scheelt een hoop herrie

Roomba E5 te koop

Pagina: 1