Een nf7-s is vele malen beter om over te klokken dan een a7v8x-x. Met wat goed geheugen kan je een mooie fsb halen eventueel in dual channel.
Verwijderd
Ik ga het cker even proberen!! Ik heb nu het 27/08/2003 bios.Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 21:25:
[...]
Jah dat vond ik dus ook.
Zo'n geval had ik dus nooit eerder mee gemaakt
Maarja alles draaide dus weer perfect na een bios update
Hopen dat het werkt
ik ben er weer. van de week stuur ik mijn mobo op voor reparatie, dus ik heb kunnen kijken wat er op mijn lieve cpu staat:
AQXEA 0324 UPAW
nu heb ik gezien dat deze erg hard kan
zelf ben ik niet verder gegaan dan 2300 mhz...ik wil namelijk geen temps boven de 50 graden stressed.
AQXEA 0324 UPCW = 2700 @ 2.1 Volt FSB= 237
alleen de C verschilt. ben ik een geluks vogeltje?
AQXEA 0324 UPAW
nu heb ik gezien dat deze erg hard kan
Tsja, misschien gaat jouw cpu ook wel zo hard, mits je een voltmod uitvoert en je gaat koelen met een prometeiaBurner13 schreef op 02 november 2003 @ 13:17:
ik ben er weer. van de week stuur ik mijn mobo op voor reparatie, dus ik heb kunnen kijken wat er op mijn lieve cpu staat:
AQXEA 0324 UPAW
nu heb ik gezien dat deze erg hard kanzelf ben ik niet verder gegaan dan 2300 mhz...ik wil namelijk geen temps boven de 50 graden stressed.
Waarom praat er niemand over de 2600+ Barton?? Is die niet goed, ik ben namelijk van plan om die aan te schaven.
Is het dan toch beter om de 2500+ te nemen uit al dezen verhalen??
Is het dan toch beter om de 2500+ te nemen uit al dezen verhalen??
Waarom zou je een 2600+ nemen als de 2500+ volgens mij even hard gaat met een beetje goede stepping
Weet ik niet maar meestal is upgade dus van 2500+ naar 2600+ toch altijd beter??caspergt schreef op 02 november 2003 @ 16:06:
Waarom zou je een 2600+ nemen als de 2500+ volgens mij even hard gaat met een beetje goede stepping
Eindelijk heb ik mijn barton ook binnen (AQXFA 0331 MPM) samen met nieuwe mobo. Heb 'em nu jammer genoeg niet in mn systeem zitten, systeem was instabiel met deze processor; te hoge temps. Kan zijn dat mn koeler er niet goed op zat, heb nu ff mn oude XP'tje in mn nieuwe mobo zitten totdat mn nieuwe koeler binnen is.
Zijn er nog meer mensen met deze stepping? 'k heb er nog niet veel posts over gezien, ben wel benieuwd of deze ook aardig te overklokken is...ik wacht er nog even mee tot ik mn nieuwe koeler heb.
Zijn er nog meer mensen met deze stepping? 'k heb er nog niet veel posts over gezien, ben wel benieuwd of deze ook aardig te overklokken is...ik wacht er nog even mee tot ik mn nieuwe koeler heb.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
De 2500+ is gewoon het goedkoopst, verder is loopt de 2500 op 1833 mhz en de 2600 1917 mhz, een uiterst klein verschil, de kans dat je veel harder gaat met een 2600 is dan ook niet echt groot. Als je nu een 3200+ zou kopen die standaard al 2200 mhz loopt op 1,65 v, dan zou je wel eens een heel stuk hoger kunnen komen.Smattie schreef op 02 november 2003 @ 17:21:
[...]
Weet ik niet maar meestal is upgade dus van 2500+ naar 2600+ toch altijd beter??
Daarnaast zijn de 2600+ procs die je nu koopt vaak nog oudere batches, omdat deze al even in de opslag liggen. Op dit moment is dus de kans groot dat je met een 2500+ harder kan dan met een 2600+.
Dank je dat is handige info!!Syzzer schreef op 02 november 2003 @ 18:54:
Daarnaast zijn de 2600+ procs die je nu koopt vaak nog oudere batches, omdat deze al even in de opslag liggen. Op dit moment is dus de kans groot dat je met een 2500+ harder kan dan met een 2600+.
Dan ga ik maar voor de 2500+ op de HCC
mijn specs:
abit nf7-s
barton 2500+ @ 2.2GHz
200 * 11
2 * twinmos 512mb pc3200 (dual channel)
Ik heb sinds kort deze nieuwe pc gekocht. Het is nu de eerste keer dat ik overclock maar ik heb hier wel al heelwat gelezen voor ik eraan begonnen ben. Mijn processor draait nu op 2.2GHz met de standaard koeler erop. idle heb ik een temp van 43 graden en na een tijd full-load 52 graden. Als ik mijn pc full-load laat draaien en ondertussen de grafische kaart belast loopt de temp in mijn kast tot max 31 graden op.
Want vinden jullie over deze temps en tot hoever zou ik mogen gaan? Zouden jullie de standaard koeler vervangen?
De bedoeling van deze OC was vooral om mijn fsb op 200 te krijgen zodat ik de performance van mijn geheugen tenvolle kan benutten.
Wat me verder opvalt is dat mijn vcore maar op 1.65V staat en dat ik daar nooit problemen mee heb. Is dit nie weinig?
Welke stepping het is weet ik niet want ik weet niet hoe ik dan moet nakijken. CPUID geeft bij stepping 2 * een "0".
abit nf7-s
barton 2500+ @ 2.2GHz
200 * 11
2 * twinmos 512mb pc3200 (dual channel)
Ik heb sinds kort deze nieuwe pc gekocht. Het is nu de eerste keer dat ik overclock maar ik heb hier wel al heelwat gelezen voor ik eraan begonnen ben. Mijn processor draait nu op 2.2GHz met de standaard koeler erop. idle heb ik een temp van 43 graden en na een tijd full-load 52 graden. Als ik mijn pc full-load laat draaien en ondertussen de grafische kaart belast loopt de temp in mijn kast tot max 31 graden op.
Want vinden jullie over deze temps en tot hoever zou ik mogen gaan? Zouden jullie de standaard koeler vervangen?
De bedoeling van deze OC was vooral om mijn fsb op 200 te krijgen zodat ik de performance van mijn geheugen tenvolle kan benutten.
Wat me verder opvalt is dat mijn vcore maar op 1.65V staat en dat ik daar nooit problemen mee heb. Is dit nie weinig?
Welke stepping het is weet ik niet want ik weet niet hoe ik dan moet nakijken. CPUID geeft bij stepping 2 * een "0".
Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke
Verwijderd
Beste Tweakers,
Net ben ik even bezig geweest om mijn Barton 2500+ op een GA-7VAXP Ultra moederboord te OC'en. Op het moederboord zit 512DDR PC2700 van Infineon geheugen.
Heeft iemand enig idee hoe ik m'n CPU verder kan OC'en? 'K heb de FSB op 166 en de MP op 13. Als ik de FSB of de MP omhoog gooi loopt alles vast! De CPU heeft overigens al 5% meer stroom. (zo stond het in de BIOS) Meer stroom geven en dan de FSB of MP omhoog gooien wil ook niet!
Hieronder die je een screenshot van WCPUID!
Net ben ik even bezig geweest om mijn Barton 2500+ op een GA-7VAXP Ultra moederboord te OC'en. Op het moederboord zit 512DDR PC2700 van Infineon geheugen.
Heeft iemand enig idee hoe ik m'n CPU verder kan OC'en? 'K heb de FSB op 166 en de MP op 13. Als ik de FSB of de MP omhoog gooi loopt alles vast! De CPU heeft overigens al 5% meer stroom. (zo stond het in de BIOS) Meer stroom geven en dan de FSB of MP omhoog gooien wil ook niet!

En als je nu eens 12,5x173 probeert? Ik heb ook >180Mhz fsb gedraaid op pc2700 geheugen, en het bord kan het ook makkelijk aan. Als dit ook niet lukt kun je proberen het voltage nog verder te verhogen, let daarbij wel op de temperatuur.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:09:
Beste Tweakers,
Heeft iemand enig idee hoe ik m'n CPU verder kan OC'en? 'K heb de FSB op 166 en de MP op 13. Als ik de FSB of de MP omhoog gooi loopt alles vast! De CPU heeft overigens al 5% meer stroom. (zo stond het in de BIOS) Meer stroom geven en dan de FSB of MP omhoog gooien wil ook niet!![]()
[afbeelding]
Tuurlijk, ik kom niet boven de 190Mhz fsb met m'n VAXP, terwijl m'n Asus A7N8X zeker de 220Mhz haaltVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:12:
Mijn bord heeft een KT400 chipset, heeft dat nog effect op het OC resultaat?
Probeer gewoon eens hoever je komt, dat is de enige manier om het te weten te komen.
Weet iemand bij welke zaak ik een goede stepping kan halen.
ik heb namelijk veel zaken gemailt(vrijdag al) maar krijg daar mogen dus pas antwoord op(hoop ik).
ps. hoe heet die zaak in duidsland die de stepping vermeld op hun site?
sorry voor dit off topic gezeur maar ik wil dus wel een goed baton in hande krijgen.(willen we allemaal)
ik heb namelijk veel zaken gemailt(vrijdag al) maar krijg daar mogen dus pas antwoord op(hoop ik).
sorry voor dit off topic gezeur maar ik wil dus wel een goed baton in hande krijgen.(willen we allemaal)
Verwijderd
Ik heb de mijne zelf uitgezocht bij Computerland Utrecht, geen probleem. Heb daar een AQZFA 0335 WPMW op de kop getikt voor € 99,- Ben hem nog aan het OC`en maar dat klote MSI Delta-L moederbord werkt verdomme niet meewilly83 schreef op 02 november 2003 @ 22:14:
Weet iemand bij welke zaak ik een goede stepping kan halen.
sorry voor dit off topic gezeur maar ik wil dus wel een goed barton in handen krijgen.(willen we allemaal)
Op de HCC gaan we een Abit NF7-S en wat waterkoelingsshizzle aanschaffen
De zaak in Mofrika heet Funcomputer: http://www.funcomputer.de/default.php
kijk die zaak bedoelde ik. wist de naam niet meer. hartstike bedankt.
waar moet ik naar kijken? stepping of core?
want op funcomputers geven ze alleen de core code en de core code die onderaan in het lijstje staat(start topic) kost het meest
waar moet ik naar kijken? stepping of core?
want op funcomputers geven ze alleen de core code en de core code die onderaan in het lijstje staat(start topic) kost het meest

[ Voor 58% gewijzigd door willy83 op 03-11-2003 00:12 ]
Hmmm, mn AQXEA komt niet meer met fsb 200 door de boot heen, gaat ie in safe mode... Weet toevallig iemand hoe dit komt? Dit is gebeurd sinds dat ik de pc kast eergisteren heb opengemaakt 
Geen casefans enzo, tis maar een shuttle, maar ik ga deze nog modden
.
(btw. normaal bootte deze pc gewoon op fsb 200 en op 1,65 vcore, nou kan ik nog geen mhz overclocken
)
Geen casefans enzo, tis maar een shuttle, maar ik ga deze nog modden
(btw. normaal bootte deze pc gewoon op fsb 200 en op 1,65 vcore, nou kan ik nog geen mhz overclocken
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Verwijderd
< offtopic > Smokey en Astennu Few.. mag ook :-)) , K ga dalijk een nieuwe AQXEA0331 XPMW halen , Hoop hoger dan 2.5G ( 2425 effective ) te komen , kan ik hem beter op 500Mhx en dan 2.10 V burnen ( met Sandra burn ) of weet jij een betere tip?
Update , K heb hem nu in huis
nu nog rosteren
Update , K heb hem nu in huis
Rooster em met Prime95. Stresst de CPU en het geheugen. Werkte echt voor mij, toen kon ik tenminste zien dat er tenminste 1,725 volt nodig was om stabiel te draaien (naar 24 uur nog geen foutenVerwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:59:
< offtopic > Smokey en Astennu Few.. mag ook :-)) , K ga dalijk een nieuwe AQXEA0331 XPMW halen , Hoop hoger dan 2.5G ( 2425 effective ) te komen , kan ik hem beter op 500Mhx en dan 2.10 V burnen ( met Sandra burn ) of weet jij een betere tip?
Update , K heb hem nu in huisnu nog rosteren
Veel succes met burnen, 's morgens als je beneden komt zal het wel allemaal stinken (was bij mij zo, want ik had nog een nieuwe fan enzo
misschien een stomme vraag,
de tabel op de 1e pagina, is de bovenste het best of het slechts te oc-en?
naar welke moet ik kijken core of stepping?
Verwijderd
Hoi, ja aanstande week einde ga ik het doen ( en de oude AQUCA aan die nieuwe eigenaar overhandigen )Swandertj schreef op 03 november 2003 @ 21:03:
[...]
Rooster em met Prime95. Stresst de CPU en het geheugen. Werkte echt voor mij, toen kon ik tenminste zien dat er tenminste 1,725 volt nodig was om stabiel te draaien (naar 24 uur nog geen fouten). Want nix is zo dom om te zeggen dat je cpu stabiel is als je in windows komt met een verhoogde fsb
Veel succes met burnen, 's morgens als je beneden komt zal het wel allemaal stinken (was bij mij zo, want ik had nog een nieuwe fan enzo)
Verwijderd
Hoi, als je goed leest wat daarin staat , hebt je aantword alwilly83 schreef op 03 november 2003 @ 23:26:
misschien een stomme vraag,
Ik zou het echt niet weten.
ik ben vanmiddag een AQZFA tegen gekomen met SPMW die heb ik alten schieten maar ik weet nu niet of dat een hele goede keuze is geweest of juist heel dom.
ik heb al wel een mailtje geschrven naar die winkel of ze hem appart willen houden.
dan hoor ik van jullie hopelijk of hij goed is of niet.
maar hoe dat zit met core en stepping weet ik echt niet
srry ben nogal een beginner met stepping en core codes (mem trouwens ook)
ik ben vanmiddag een AQZFA tegen gekomen met SPMW die heb ik alten schieten maar ik weet nu niet of dat een hele goede keuze is geweest of juist heel dom.
ik heb al wel een mailtje geschrven naar die winkel of ze hem appart willen houden.
dan hoor ik van jullie hopelijk of hij goed is of niet.
maar hoe dat zit met core en stepping weet ik echt niet
srry ben nogal een beginner met stepping en core codes (mem trouwens ook)
[ Voor 68% gewijzigd door willy83 op 04-11-2003 01:11 ]
maar de core is weer hoe lager hoe beter dan als ik het goed begrijp met het alfabet wat ik hier ook ergens heb gelezen.
Weet er iemand eigenlijk wat schadelijke temps voor een barton zijn?
Ik zie her wel mensen roepen dat ze niet boven de 50 c uit willen komen, maar tot hoever kan hij eigenlijk? is het niet gewoon, zolang hij niet vast loopt is het goed?
ik draai nu namelijk op 3300+ (iets van 10x225 dacht ik) en dan op 1,675 volt.
dan zijn de stress temps in het begin rond de 40 graden, maar na een uurtje is ie wel 60 graden. Dan is ook de kast erg heet geworden, maar er kunnen niet mer fans in. (Aopen48qpro)
Nou vroeg ik me dus af of 60 graden niet te heet is.
trouwens zit een nieuwe cooler op (whisper rock 4 dacht ik) groot koelblok, koste 9,- bij paradigit. de stock koeler kreeg hem boven de 70 graden:(
Ik zie her wel mensen roepen dat ze niet boven de 50 c uit willen komen, maar tot hoever kan hij eigenlijk? is het niet gewoon, zolang hij niet vast loopt is het goed?
dan zijn de stress temps in het begin rond de 40 graden, maar na een uurtje is ie wel 60 graden. Dan is ook de kast erg heet geworden, maar er kunnen niet mer fans in. (Aopen48qpro)
trouwens zit een nieuwe cooler op (whisper rock 4 dacht ik) groot koelblok, koste 9,- bij paradigit. de stock koeler kreeg hem boven de 70 graden:(
ja 55 graden kan ook nog wel maar hoger zou ik zeker niet gaan.
maar das persoonsgebonden (lijkt me)
Ik ga denk ik toch maar de AQZFA 0335 TPMW bestellen als ze hem nog hebben.
goede keus???
goede keus???
[ Voor 33% gewijzigd door willy83 op 04-11-2003 08:54 ]
Probeer inderdaad je Airflow te verbeteren. Dat mooie nieuwe coolertje van je kan z'n warmte niet kwijt.henri schreef op 04 november 2003 @ 08:33:
Weet er iemand eigenlijk wat schadelijke temps voor een barton zijn?
Verwijderd
Ik heb nu al een tijdje geleden mijn Barton 2500+ gehaald en daarna op dit forum al een heleboel erover gelezen ik denk dat ik nu wel redelijk wat snap maar hoe kom je erachter wat voor stepping je hebt want iedereen heeft het erover om er een te halen met een bepaalde stepping maar toen ik heb kocht is me niet verteld wat voor stepping ik heb, dus hoe kom ik daar achter??
Verwijderd
Dat staat op de CPU zelf, er zit een zwart labeltje op waar de gegevens op staan.Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:19:
Ik heb nu al een tijdje geleden mijn Barton 2500+ gehaald en daarna op dit forum al een heleboel erover gelezen ik denk dat ik nu wel redelijk wat snap maar hoe kom je erachter wat voor stepping je hebt want iedereen heeft het erover om er een te halen met een bepaalde stepping maar toen ik heb kocht is me niet verteld wat voor stepping ik heb, dus hoe kom ik daar achter??
Lees eens alsjeblieft eens wat pagina's terug, ik heb die namelijk ook al eens getest.willy83 schreef op 04 november 2003 @ 08:38:
goede keus???
Je laatste paar vragen kunnen allemaal beantwoord worden door de startpost of de rest van het topic te lezen, missxhien is dat dus een goed idee om te doen
http://213.221.104.186/pc...php?web=articles&id=13206willy83 schreef op 04 november 2003 @ 08:38:
goede keus???
Lees dit maar eens.. en welke winkel kon de AQZFA leveren?
Verwijderd
Zou ik je afraden....heb hem ook even gehad...kon niet eens 2400Mhz 100% stabiel draaien met 2.2VVerwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:59:
Update , K heb hem nu in huisnu nog rosteren
XPMW klinkt me toch wel heel bekend in de oren, ik dacht dat die juist konnen ocen als gekken, maarja ik weet het niet zeker hoor.
@richie: maxpert verkocht ze maar nu ook niet meer
ik heb hem ook niet kunnen bestellen

XPMW is idd (een van) de beste OC-stepping. Heb zelf de stad afgestruind om er een te kunnen vinden. Is me destijds gelukt op de Computer-Beurscaspergt schreef op 04 november 2003 @ 14:54:
XPMW klinkt me toch wel heel bekend in de oren, ik dacht dat die juist konnen ocen als gekken, maarja ik weet het niet zeker hoor.
Verwijderd
Bah, ik heb een weekje of 2 213x11 gedraaid op 1,8v. Geheugen op 11-3-3-2,5 (twinmos pc3200, geen winbond). Ging perfect. Temp werd met prime niet hoger dan 56 graden. Nu heb ik wat gecasemod, raampje, ccfl, traanplaatfolie aan binnenkant pc (gewoon plakplastic, dus niet gelijdend spul). Hij wil nu echt niet meer primen. De airflow is juist verbeterd door het casemodden. Verder heb ik enkel wat kabels ingetaped (dit moet geen verschil uitmaken lijkt mij).
Heb ook al 211x11 geprobeerd. Gaat iets verder met primen maar pc slaat dan ook vast. Temp wordt ook gewoon 60 graden! Ofwel, 4 graden hoger terwijl de fsb 2 mhz lager is nu.
Had ook al een vage reboot toen ik de pc 30 minuten lang had laten stressen met de ati tech demo "caves" voor me radeon 9800 pro.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik em weer snel"ler" kan laten draaien?
--------------------
Heb ook nog even gevoeld aan de achterkant bij mijn casefans, hier komt gewoon koude lucht uit. Voorheen was deze veel warmer terwijl mijn cpu temp nu hoger ligt.
--------------------
Idle overigens 36 graden.
--------------------
Nu draait ie vrolijk half uur weer prime stabiel en temp is ook weer omlaag, dat vind ik vreemd want de omgevingstemp is warmer denk ik
.
Heb ook al 211x11 geprobeerd. Gaat iets verder met primen maar pc slaat dan ook vast. Temp wordt ook gewoon 60 graden! Ofwel, 4 graden hoger terwijl de fsb 2 mhz lager is nu.
Had ook al een vage reboot toen ik de pc 30 minuten lang had laten stressen met de ati tech demo "caves" voor me radeon 9800 pro.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik em weer snel"ler" kan laten draaien?
--------------------
Heb ook nog even gevoeld aan de achterkant bij mijn casefans, hier komt gewoon koude lucht uit. Voorheen was deze veel warmer terwijl mijn cpu temp nu hoger ligt.
--------------------
Idle overigens 36 graden.
--------------------
Nu draait ie vrolijk half uur weer prime stabiel en temp is ook weer omlaag, dat vind ik vreemd want de omgevingstemp is warmer denk ik
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 21:30 ]
K heb er nu ook een maar nu probeer ik em in AQFZA versie te vinden ipv AQXEA.Syzzer schreef op 04 november 2003 @ 14:57:
[...]
XPMW is idd (een van) de beste OC-stepping. Heb zelf de stad afgestruind om er een te kunnen vinden. Is me destijds gelukt op de Computer-Beurs.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
wooooooohoooooooooo 'k heb net me 2500+ binnen gekregen, 3 x raden wat erop stond
AQZFA 0340XPMW
yeah baby ! ik zal h'm binnekort 's een stukje omhoog pompen
jullie horen de resultaten nog
AQZFA 0340XPMW
yeah baby ! ik zal h'm binnekort 's een stukje omhoog pompen
Dat zou in theorie echt een super-proc moeten zijn! Ben erg benieuwd wat hij doet. Waar heb je hem vandaan?Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:43:
wooooooohoooooooooo 'k heb net me 2500+ binnen gekregen, 3 x raden wat erop stond![]()
![]()
AQZFA 0340XPMW
yeah baby ! ik zal h'm binnekort 's een stukje omhoog pompen![]()
Verwijderd
www.sallandautomatisering.nlSyzzer schreef op 04 november 2003 @ 15:52:
[...]
Dat zou in theorie echt een super-proc moeten zijn! Ben erg benieuwd wat hij doet. Waar heb je hem vandaan?
'k heb niet eens om een goeie core gevraagd, gewoon de boxed bestelt, dus ik heb geluk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:34 ]
Ik vraag het me toch af.... Als ik zo eens rond kijk hier zie ik vaak dat van cores waarvan eerst wordt gezegd (gedacht?) dat ze heel goed presteren dat er dan toch vaak mensen komen die er niet echt hoog (100% stabiel) mee komen.Syzzer schreef op 04 november 2003 @ 15:52:
[...]
Dat zou in theorie echt een super-proc moeten zijn! Ben erg benieuwd wat hij doet. Waar heb je hem vandaan?
Zou het niet kunnen dat die XP technologie echt aan zijn eind zit? Het lijkt mij ook niet voor niks dat AMD zelf niet meer met een XP komt die hoger loopt dan 2200 mhz.
Verwijderd
ReemF: Hier valt geen soep van te koken RoyalEagle, zou je je posts normaal willen formuleren, dan zijn ze een stuk leesbaarder, zonder CAPS enzo
[ Voor 83% gewijzigd door Remy op 04-11-2003 18:20 ]
dat noemt hij geluk ik ben al een week echt intensief op zoek naar die stepping.Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:34:
[...]
www.sallandautomatisering.nl
'k heb niet eens om een goeie core gevraagd, gewoon de boxed bestelt, dus ik heb geluk
stuk of 25 winkel gemailt.

back on topic: weet je al iets meer er over wat hij kan die proc?
ik weet dat het heel vroeg is maar toen ben heel nieuwschierig.
en zoals verwacht salland had ze niet meer
[ Voor 6% gewijzigd door willy83 op 04-11-2003 18:02 ]
Eey, ik heb ffies een vraagje, ik wil dus ook een barton 2500+ en ik wil graag weten waar jullie al jullie procs kopen, zodat ik ff weet waar ik in iedergeval een beetje goeie OC stepping krijg offcourse, weet iemand of maxpert een beetje up to date is ?
Mail ze zou ik zeggen. Alle shops die er regelmatig verkopen krijgen ook regelmatig nieuwe steppings binnen. De enige manier om een goeie te zoeken is door shops te bellen/mailen. Neem een voorbeeld aan Willy83, die werkt hard voor een goeie core (wordt eigenlijk tijd dat hij succes heeft, heeft hij inmiddels wel verdiendcaspergt schreef op 04 november 2003 @ 18:14:
Eey, ik heb ffies een vraagje, ik wil dus ook een barton 2500+ en ik wil graag weten waar jullie al jullie procs kopen, zodat ik ff weet waar ik in iedergeval een beetje goeie OC stepping krijg offcourse, weet iemand of maxpert een beetje up to date is ?
Ik snap niet waarom iedereen zo achter die AQZFA aan zit
fuss en ik hadden er een maand geleden allebei een van Eynstein. Weliswaar geen XPMW, maar een 0335 TPMW. Overclocken ging niet super geweldig ofzo. fuss haalde 2315Mhz@1,75v, ik haalde 2343Mhz@1.85v.
Ik denk dat het meer met de stepping (XPMW of TPMW) te maken heeft dan met de coreversie.
fuss en ik hadden er een maand geleden allebei een van Eynstein. Weliswaar geen XPMW, maar een 0335 TPMW. Overclocken ging niet super geweldig ofzo. fuss haalde 2315Mhz@1,75v, ik haalde 2343Mhz@1.85v.
Ik denk dat het meer met de stepping (XPMW of TPMW) te maken heeft dan met de coreversie.
Ben ook al aan eht rond vragen. Keep me postedVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:43:
wooooooohoooooooooo 'k heb net me 2500+ binnen gekregen, 3 x raden wat erop stond![]()
![]()
AQZFA 0340XPMW
yeah baby ! ik zal h'm binnekort 's een stukje omhoog pompen![]()
De cores emt X komen uit het midden van de wafer en zijn over het algemeen beter.MadMarky schreef op 04 november 2003 @ 18:58:
Ik snap niet waarom iedereen zo achter die AQZFA aan zit![]()
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mijn Thorton 2000+ (Barton 2500+) komt bij Eynstein vandaan AQXEA 0324 XPMW.
en draait op 2317MHz, Vcore 1.85 , 45 graden stressed. Gister hadden ze er nog drie. 64 euro is een leuk prijsje toch, voor degenen die interessse hebben
en draait op 2317MHz, Vcore 1.85 , 45 graden stressed. Gister hadden ze er nog drie. 64 euro is een leuk prijsje toch, voor degenen die interessse hebben
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
jahoor geen probleemVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:37:
<span style="color:blue";>ReemF: Hier valt geen soep van te koken RoyalEagle, zou je je posts normaal willen formuleren, dan zijn ze een stuk leesbaarder, zonder CAPS enzo ;)</span>
Ik heb op dit moment 2 bartons liggen,
een AQUCA ????MPM en
een AQXDA ????MPMW
Wie kan mij vertellen welke beter is.
een AQUCA ????MPM en
een AQXDA ????MPMW
Wie kan mij vertellen welke beter is.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
De Link van Mijn BartonCalculator is verandert.
De Nieuwe link is :
Http://Www.BartonCalc.Tk
Heb je tip's of andere problemen ?
Email : help@bartoncalc.tk Of tips@bartoncalc.tk
De Link van Mijn BartonCalculator is verandert.
De Nieuwe link is :
Http://Www.BartonCalc.Tk
Heb je tip's of andere problemen ?
Email : help@bartoncalc.tk Of tips@bartoncalc.tk
Dat bedoelde ik ook ja, ik was een beetje onduidelijk met m'n laatste zin.Astennu schreef op 04 november 2003 @ 19:09:
[...]
De cores emt X komen uit het midden van de wafer en zijn over het algemeen beter.
Wat ik duidelijk wil maken, is dat het feit dat je een AQZFA core hebt weinig zegt over de overclockbaarheid. Een goed overclockbare processor zoeken met het idee 'zolang het maar een AQZFA is' slaat ook eigenlijk nergens op. Je moet vooral op de stepping letten.
Verwijderd
heb gister heel ff zitten kloten, maar hij post niet eens op 200fsbwilly83 schreef op 04 november 2003 @ 17:53:
[...]
dat noemt hij geluk ik ben al een week echt intensief op zoek naar die stepping.
stuk of 25 winkel gemailt.![]()
back on topic: weet je al iets meer er over wat hij kan die proc?
ik weet dat het heel vroeg is maar toen ben heel nieuwschierig.
en zoals verwacht salland had ze niet meer
moet je bij fsb200 al de voltage verhogen of zo?? Het geheugen kan het iig niet zijn, en ik heb zelfs de spd timings ingestelt
sommige proc hebben meer voltage nodig als andere.
daar kan je niet echt veel over zeggen.
kijk maar in de beginpost hoe het variert met de voltages.
succes
succes
Verwijderd
hmz ja idd, ik heb de boel nu op 11x200 lopen , met 1.8 volt @core, en geheugen op spd timings 2-3-3-6willy83 schreef op 05 november 2003 @ 09:42:
sommige proc hebben meer voltage nodig als andere.
succes
Niet op SPD zetten, soms gaat dat fout. Begin eens met 2-11-3-3, CAS 2,5 wil namelijk ook wel eens problemen opleveren. Of probeer eerst de max van je CPU te vinden, met de MP.
Bnet pindle#2913
Misschien is het makkelijk met de HCC dagen in het verschiet, dat iemand een samenvatting maakt van alle overclocks die gehaald zijn met welke steppings.
Dus iets van:
Stepping
Vcore
Cooling
Mobo
FSB
Scheelt veel voor iedereen die op jacht gaat voor een goede barton op de HCC dagen
Dus iets van:
Stepping
Vcore
Cooling
Mobo
FSB
Scheelt veel voor iedereen die op jacht gaat voor een goede barton op de HCC dagen
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Verwijderd
niet alle XPMW's gaan hard.....sommigen gaan gewoon toevallig hard. Als je al voor een XPMW gaat zoek dan wel een Y cpu uit....
Verwijderd
Ik ben momenteel ook wat winkels aan het afstruinen voor een mooie core/stepping van dit beesjeVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:55:
niet alle XPMW's gaan hard.....sommigen gaan gewoon toevallig hard. Als je al voor een XPMW gaat zoek dan wel een Y cpu uit....
Maar wat is een Y cpu?
Stepping: AQXEA 0331WPMW (amd2500+)
vcore: default (1.6-1.616v in progz)
cooling: slk900a
mobo: abit nf7-s rev2
fsb: 207*11 (fans max), 206*11 (fans slowest) (outtake and cpu fan)
Pic (max op default, durft soms crashe)
vcore: default (1.6-1.616v in progz)
cooling: slk900a
mobo: abit nf7-s rev2
fsb: 207*11 (fans max), 206*11 (fans slowest) (outtake and cpu fan)
Pic (max op default, durft soms crashe)
Verwijderd
Ik heb een Y , AQXEA 0331 XPMW batch YVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:55:
Verwijderd
Ik zie dat iedereen hier bijna een 2500+ koopt. Ikzelf wil graag deze kopen: 3000+ barton @ 400mhz.
Tot hoever zou deze te overclocken zijn met de volgende specs?:
Mobo: Chaintech Zenith 7NJS-ultra met cbox3 , Nforce 2 raid en heel de zooi
Proc: AMD 3200+ Barton @400mhz
Videokaart: chaintech GF FX 5900
HD: Maxtor 120gig 8mb chache s-ata 6Y120M0
Geheugen: Corsair TWINX1GIG-3200C2 2x512MB 400MHZ
cooler: CoolerMaster Jet 7`
Of kan ik beter een 2500+ kopen en deze overclocken?
Tot hoever zou deze te overclocken zijn met de volgende specs?:
Mobo: Chaintech Zenith 7NJS-ultra met cbox3 , Nforce 2 raid en heel de zooi
Proc: AMD 3200+ Barton @400mhz
Videokaart: chaintech GF FX 5900
HD: Maxtor 120gig 8mb chache s-ata 6Y120M0
Geheugen: Corsair TWINX1GIG-3200C2 2x512MB 400MHZ
cooler: CoolerMaster Jet 7`
Of kan ik beter een 2500+ kopen en deze overclocken?
En helaas gaan ook niet alle "Y"'s goed hard.... Ik heb er twee waarvan er één absoluut niet harder wil dan 2230mhz, de tweede gaat beter op momenteel 2425mhz, maar is maar Prime95 stabiel tot 2350 ofzo.
de core's:
1e 2500+ core max@2230
AXDA2500DKV4D Y855912780280
AQXEA 0328MPMW
2e 2500+ core max@2350
AXDA2500DKV4D Y884067260039
AQZFA 0335SPMW
Beide op 1.85v met een Thermalright SLK 900-U en 6 casefans. Idle op 37gr, stressed 42gr
Vooral de eerste core had ik toch wel iets hoger verwacht, tot 2200mhz heeft ie genoeg aan 1.7v, maar ook maar iets daarboven wil niet zonder een verhoging naar 1.85v en dan is de max nog maar 2230
de core's:
1e 2500+ core max@2230
AXDA2500DKV4D Y855912780280
AQXEA 0328MPMW
2e 2500+ core max@2350
AXDA2500DKV4D Y884067260039
AQZFA 0335SPMW
Beide op 1.85v met een Thermalright SLK 900-U en 6 casefans. Idle op 37gr, stressed 42gr
Vooral de eerste core had ik toch wel iets hoger verwacht, tot 2200mhz heeft ie genoeg aan 1.7v, maar ook maar iets daarboven wil niet zonder een verhoging naar 1.85v en dan is de max nog maar 2230
Verwijderd
Na cpu-voltmod draait mijn barton AQXEA 0334 SPHW stabiel op 2442 MHz (11x222) @ 1,97 volt.
Had voltmod uitgevoerd omdat ik dinsdag een prometeia zou krijgen. (werd geleverd zonder cpu-kit)
De cpu wordt nu idle 48 graden en stressed 56 graden (het asetec waterkoelingsetje is een beetje te beperkt omdat ik er ook een Radeon 9700 mee koel)
Alleen......... die fsb moet hoger. Ik weet dat het moederbord a7n8x het aankan, maar het geheugen - mushkin pc3500 L2 - wil niet verder @2,8 volt 2,2,2,11
Had voltmod uitgevoerd omdat ik dinsdag een prometeia zou krijgen. (werd geleverd zonder cpu-kit)
De cpu wordt nu idle 48 graden en stressed 56 graden (het asetec waterkoelingsetje is een beetje te beperkt omdat ik er ook een Radeon 9700 mee koel)
Alleen......... die fsb moet hoger. Ik weet dat het moederbord a7n8x het aankan, maar het geheugen - mushkin pc3500 L2 - wil niet verder @2,8 volt 2,2,2,11
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 20:58 ]
Ik denk eerder dat je geheuegen het wel aankan, maar je mobo niet. Ik zie veel mensen die het tot de 240+ trekken op 2,9V . Dat zou het op 2,8 de 230 toch moeten halen lijkt me ...
Verwijderd
Mijn oude geheuden (twinmos pc3200 cas 2,5) deed het prima op 230.
Misschien moet ik de timings iets soepeler zetten, en/of 0,1 volt erbij?
Had met dit geheugen ook wel iets meer verwacht, maar het voldoet ruim aan de opgegeven specificaties. Dus wat dat betreft heb ik geen grond tot klagen, maar meer is leuker en vooral een uitdaging. (of is het meer een ziekte?)
Misschien moet ik de timings iets soepeler zetten, en/of 0,1 volt erbij?
Had met dit geheugen ook wel iets meer verwacht, maar het voldoet ruim aan de opgegeven specificaties. Dus wat dat betreft heb ik geen grond tot klagen, maar meer is leuker en vooral een uitdaging. (of is het meer een ziekte?)
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 21:01 ]
K ga maar eens kijken voor een AQZFA XPMW Y of een 3000+ a64 daar zit ook wel wat in
Die Mushin lust wel voltage hoor
. Als je er meer volt bij kan gooien zou ik dat zeker doen!
Ik beodel, zelfs mijn Infineon PC2700 doet 233MHz (weliswaar op 3.2V
).
Ik beodel, zelfs mijn Infineon PC2700 doet 233MHz (weliswaar op 3.2V
Verwijderd
Volgens de site (tweakstore.nl) is het gespecificeerde voltage 2,55 tot 2,75 volt.
Aan de andere kant, voor de barton geld ook 1,65 volt en daar houden we ons ook niet aan
Morgen een instelpotje van 15k halen voor de geheugen voltmod
(moederbord doet het na NB voltmod @1,8 volt best wel goed - standaard voltage was gemeten 1,54 volt)
Is het op dit moment niet iets te vroeg voor een Athlon 64? Ik denk dat als de productie-aantallen begin volgend jaar hoger worden, dat de prijzen navenant zullen dalen. (en niet te vergeten de fx met "gangbaar" ddr geheugen)
Aan de andere kant, voor de barton geld ook 1,65 volt en daar houden we ons ook niet aan
Morgen een instelpotje van 15k halen voor de geheugen voltmod
(moederbord doet het na NB voltmod @1,8 volt best wel goed - standaard voltage was gemeten 1,54 volt)
Is het op dit moment niet iets te vroeg voor een Athlon 64? Ik denk dat als de productie-aantallen begin volgend jaar hoger worden, dat de prijzen navenant zullen dalen. (en niet te vergeten de fx met "gangbaar" ddr geheugen)
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 21:17 ]
Voor de meeste electronica mag je er wel vanuit gaan dat ze 10-15% tolerantie hebben, dus 15% hoger is nog wel acceptabel. Hoger *kan* gevaarlijk worden, maar hoeft niet.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
vandaag ook even een 2500+ gehaald, dus die zit nu op me mobo ipv 2400+
net even wat zitten overklokken, draai nu stabiel het onderstaande
:

klik baar
230x11 ->2530 mhz
op me 2500+ AQZFA
gekoeld door waterkoelsetje, Thermaltake aquarius II. Max temp stressed 46 graden. Erg netjes dus.
verdere specs:
geheugen 2x 2700 kingston 256mb
mobo Abit nf7-s
voeding Antec 350w
vga: Hercules AIW 128 mb 9800se@9800pro
net even wat zitten overklokken, draai nu stabiel het onderstaande
klik baar
230x11 ->2530 mhz
op me 2500+ AQZFA
gekoeld door waterkoelsetje, Thermaltake aquarius II. Max temp stressed 46 graden. Erg netjes dus.
verdere specs:
mobo Abit nf7-s
voeding Antec 350w
Verwijderd
staat op 1,8 ingesteld, zal vanmiddag verder gaan spelenVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 12:30:
Gooi er eens meer volts overheen. 2530Mhz met 1.75V is wel erg weinig!
ik heb nu een zaakje gevonden die beweerder op stepping te kunnen bestelleen.
we wachten af.
de prijs voor een xpmw zou dan wel €126 zijn maar toch
we wachten af.
de prijs voor een xpmw zou dan wel €126 zijn maar toch
hoe ergVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 12:18:
vandaag ook even een 2500+ gehaald, dus die zit nu op me mobo ipv 2400+
net even wat zitten overklokken, draai nu stabiel het onderstaande:
[afbeelding]
klik baar
230x11 ->2530 mhz
op me 2500+ AQZFA
verdere specs:
mobo Abit nf7-s
voeding Antec 350w
wat is de rest van je stepping?
en loopt je kingston op zoveel mhz????
ik heb dus kingston pc2700 valueram, 333mhz cas2.5, heb jij dat ook???
trouwens nog een vraag: Als ik aan het overclocken ben, en ik klok hem te ver over zodat hij niet meer post, hoe zet ik hem dan weer terug?
Er zit een jumper op het mobo (msi K7n2delta) dat ie weer op standaard bus gaat staan, maar dat werkt helemaal niet.
Het enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen. Maar dit is rete irritant!
Moet ik weer in die kast duiken en alles opnieuw instellen!
Iemand een andere oplossing of last van hetzelfde?
Er zit een jumper op het mobo (msi K7n2delta) dat ie weer op standaard bus gaat staan, maar dat werkt helemaal niet.
Het enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen. Maar dit is rete irritant!
Verwijderd
ja heb ik ook: timings geheugen 6-2-2-2,5mad_dog schreef op 06 november 2003 @ 16:10:
[...]
hoe erg
wat is de rest van je stepping?
en loopt je kingston op zoveel mhz????
ik heb dus kingston pc2700 valueram, 333mhz cas2.5, heb jij dat ook???
kan nu helaas niet hoger dan fsb 230, trekt me geheugen niet meer..
geheugen draait op 6/3 (460)
AQZFA 0342 TPMW
cpu kan nog een stuk hoger, draai nu al stabiel 2530@1,8v dus moet nog een stuk hoger kunnen.. helaas wil me geheugen dat niet zo druk
Dus van de week even ander geheugen halen
iemand nog tips?
Verwijderd
je moet ook je voeding uitzetten/voedings kabel verwijderen en dan jumper omzetten, en dan weer terug zetten. voeding weer aan en starten maarhenri schreef op 06 november 2003 @ 16:15:
trouwens nog een vraag: Als ik aan het overclocken ben, en ik klok hem te ver over zodat hij niet meer post, hoe zet ik hem dan weer terug?
Verwijderd
Speel eens met je multiplier en een lagere fsb.Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:19:
[...]
Dus van de week even ander geheugen halen![]()
iemand nog tips?
Verwijderd
Ja..zet de MP op 12 en douw dat ding over de 2600Mhz heen met 2.0V!! Damn..wat een cpu zeg!Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:19:
[...]
ja heb ik ook: timings geheugen 6-2-2-2,5
kan nu helaas niet hoger dan fsb 230, trekt me geheugen niet meer..
geheugen draait op 6/3 (460)
AQZFA 0342 TPMW
cpu kan nog een stuk hoger, draai nu al stabiel 2530@1,8v dus moet nog een stuk hoger kunnen.. helaas wil me geheugen dat niet zo druk![]()
Dus van de week even ander geheugen halen![]()
iemand nog tips?
Verwijderd
Ga dit weekend weer verder spelenVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:39:
[...]
Ja..zet de MP op 12 en douw dat ding over de 2600Mhz heen met 2.0V!! Damn..wat een cpu zeg!
heb deze proc bij www.yorcom.nl gehaald trouwens
edit:
vaag kan geen hogere mp instellen... hij blijft 11 gebruiken..
op een abit nf7-s r2, hij zou toch unlocked moeten zijn op deze mobo?
vaag..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 19:32 ]
shit man, die procesor heb ik laten schieten. ze hebben nu SPWM liggen.
Net 3 nieuwe fans in mn shuttle gezet (3 uur modden, misschien post ik nog pics)
Kheb een 80mm fan bovenin gezet (Noiseblocker S3), heb een nieuwe Noiseblocker S4 in mn I.C.E. systeem gezet en nog een fan die de warme lucht uit het onderste gedeelte van m'n kast wegzuigt, waar het geheugen zit. Temp AMD XP 2500+ nu ong. 42 graden stressed en deze loopt op 2200 mhz en een vcore op 1,725. Ik hoop tot ongeveer 2400 mhz te komen, want deze resultaten zijn wel wat beter dan dat ze eerst waren. (Ik kan al booten op 220 mhz, met strakke timings van mn TwinX3200LL
) Nou nog de hele avond primen enzo, ik hoop dat het goed gaat 
Casefans helpen btw
, en de noiseblockers maken weinig lawaai.
Bijna het ideale systeempje, alleen er is zo weinig ruimte als je wilt modden, moet je alles uit elkaar halen
Kheb een 80mm fan bovenin gezet (Noiseblocker S3), heb een nieuwe Noiseblocker S4 in mn I.C.E. systeem gezet en nog een fan die de warme lucht uit het onderste gedeelte van m'n kast wegzuigt, waar het geheugen zit. Temp AMD XP 2500+ nu ong. 42 graden stressed en deze loopt op 2200 mhz en een vcore op 1,725. Ik hoop tot ongeveer 2400 mhz te komen, want deze resultaten zijn wel wat beter dan dat ze eerst waren. (Ik kan al booten op 220 mhz, met strakke timings van mn TwinX3200LL
Casefans helpen btw
Bijna het ideale systeempje, alleen er is zo weinig ruimte als je wilt modden, moet je alles uit elkaar halen
Yo, da`s echt een kwijl cpu, stel je voor wat die kan met een prommy erop ! *kwijl kwijl*
Verwijderd
moet je wel een prommy hebbencaspergt schreef op 06 november 2003 @ 20:50:
Yo, da`s echt een kwijl cpu, stel je voor wat die kan met een prommy erop ! *kwijl kwijl*
alleen dat MP gezeur heb ik nu.. maar goed dat verhelp ik dit weekend wel. Zal dan eens een andere bios proberen.. heb nu bios nr. 18
Is dat een 'Y' of een andere core? Wat zijn de laatste 3/4 cijfers van die regel?
Bnet pindle#2913
Verwijderd
dit is alles wat er op staat:porn schreef op 06 november 2003 @ 23:23:
Is dat een 'Y' of een andere core? Wat zijn de laatste 3/4 cijfers van die regel?
AXDA 2500D
AQZFA 0342 TPMW
maare nog niemand een idee voor dat mp gezeur?
Helaas is dat een probleem wat waarschijnlijk in het mobo zit:(Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 07:41:
[...]
dit is alles wat er op staat:
AXDA 2500D
AQZFA 0342 TPMW
maare nog niemand een idee voor dat mp gezeur?
Ik draai 24/7 op 11.5 x 245 maar op 12 x 230 doet hij helemaal niks meer boot
niet eens op wat duid op een bug.
Maar als ik jou cpu zie moet ik er ook zo een hebben want dit belooft eindelijk een 3000 mhz cpu denk ik
Op me werk hadden ze 2600+ jes met AQXFA 0340 core maar een 2500 heeft een nog leuker tweak gehalte.....
Leuk dit * SmokeyTheBandit dacht tot halverwege volgend jaar zonder upgrade te werken maar dit low-budget OCing is gelukkig te betalen
[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-11-2003 08:21 ]
Turn it off and on again.
Verwijderd
Als je dezelfde proc wilt hebben zou ik effe snel bellen met yorcom, ze hadden er nog een paar op voorraad.. Heb hem gister ochtend gehaald dus heb je grote kans dat ze er nog één hebben liggen. (had hem wel boxed gekocht omdat ze geen tray meer hadden liggen)SmokeyTheBandit schreef op 07 november 2003 @ 08:19:
[...]
Helaas is dat een probleem wat waarschijnlijk in het mobo zit:(
Ik draai 24/7 op 11.5 x 245 maar op 12 x 230 doet hij helemaal niks meer boot
niet eens op wat duid op een bug.
Maar als ik jou cpu zie moet ik er ook zo een hebben want dit belooft eindelijk een 3000 mhz cpu denk ik![]()
![]()
Op me werk hadden ze 2600+ jes met AQXFA 0340 core maar een 2500 heeft een nog leuker tweak gehalte.....
Leuk dit * SmokeyTheBandit dacht tot halverwege volgend jaar zonder upgrade te werken maar dit low-budget OCing is gelukkig te betalen![]()
lijkt me ook een bug idd, zeker omdat me 2400+ wel gewoon hogere MP's kan draaien op me mobo.
Dus dat wordt me fsb hoger gooien, moet dan wel ander geheugen hebben wat deze zit nu op zijn max.
Maar low-budget OC-ing is lekker betaalbaar idd
weer een stapje hoger, geheugen settings op optimaal gezet en 2,9v er door
maar dan kan je weer een stukje hoger
voltage staat nog steeds op 1,8v hoeft nog niet hoger draait nog steeds stabiel. Hogere fsb gaat toch echt niet lukken.. 232 gaat het leuke alarmpje af
maar goed 333 geheugen op 464 is toch wel leuk
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 09:34 ]
Verwijderd
Ik koop ook bijna al mn cpuutjes daar trouwens.. Heb er al aardig wat monstertjes vandaanVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:14:
[...]
Ga dit weekend weer verder spelenheb morgen nog 2 tentamens te maken.
heb deze proc bij www.yorcom.nl gehaald trouwens
edit:
vaag kan geen hogere mp instellen... hij blijft 11 gebruiken..
op een abit nf7-s r2, hij zou toch unlocked moeten zijn op deze mobo?
vaag..
Deze keer wacht ik even..eerst een Radeon
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 09:49 ]
Verwijderd
prima zaakje, en vooral de prijs is lekker.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:48:
[...]
Ik koop ook bijna al mn cpuutjes daar trouwens.. Heb er al aardig wat monstertjes vandaan
Deze keer wacht ik even..eerst een Radeon
woon jij toevallig ook in (de buurt van) Maasland? of bestel je via de online shop?
Verwijderd
Ik woon in Delft.. 15 minuten met de auto. Ik haal altijd alles op. Meestal Informatique of Yorcom. CPU's vaak bij Yorcom omdat die niet moeilijk doen over steppings en gewoon ff voor je kijkenVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:51:
[...]
prima zaakje, en vooral de prijs is lekker.
woon jij toevallig ook in (de buurt van) Maasland? of bestel je via de online shop?
ALs ik het goed begrijp krijg je met luchtkoelen een 2500+ evenver als wanneer je een 2800+ zou overclocken?
Is een 2500+ op 2350mhz nou eigenlijk sneller dan een standaard 3200+ ?
Een 3200+ werkt op 2200mhz met een fsb van 200mhz, dus als jij minimaal 200mhz fsb draait en je cpu werkt op 2350mhz is die zeker sneller dan een 3200+ (en heb je veel geld bespaart). Maar als je um bijvoorbeeld op maar 166mhz fsb hebt staan, zou de 3200+ soms sneller zijn.Hertog_Martin schreef op 07 november 2003 @ 10:05:
ALs ik het goed begrijp krijg je met luchtkoelen een 2500+ evenver als wanneer je een 2800+ zou overclocken?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
leuke is dat je op de abit nf7-s direct de keuze hebt tussen 2500+ 3200+ of user define als je een xp2500+ er in zet.PASware schreef op 07 november 2003 @ 10:57:
[...]
Een 3200+ werkt op 2200mhz met een fsb van 200mhz, dus als jij minimaal 200mhz fsb draait en je cpu werkt op 2350mhz is die zeker sneller dan een 3200+ (en heb je veel geld bespaart). Maar als je um bijvoorbeeld op maar 166mhz fsb hebt staan, zou de 3200+ soms sneller zijn.
mijn 2500+ werkt op standaard voltages al op de snelheid van 3200+ dat is wel grappig
Dit topic is gesloten.