goeie homecinema voor rond de 600 E - hoe regel ik dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Vooraf gesteld: ik ben een student en ik heb niet erg veel centen. Mn kamer is iets van 17m2, dus niet al te groot, maar ik wil iets kopen dat in een grotere kamer ook goed klinkt. Als ik het goed heb berekend dan heb ik binnen korte tijd iets van 600 euro voor een setje beschikbaar. Ik wil de set vooral gebruiken voor het kijken van dvd's, maar ik wil er ook CD's mee afspelen, het TV geluid erdoor weergeven en (heel belangrijk!!) de mp3s die ik op mn computer afspeel. Ik heb overigens al een DVD speler (Philips 723).

Ik luister voornamelijk trance-achtige muziek, maar ook wel coldplay, k's choice, stereophonics, R.E.M. en meer van dat soort dingen.

Ik zie zelf 3 mogelijkheden:

- Een homecinema set kopen met alles in 1 (speakerset + receiver)
daarbij denk ik bijv. aan de philips mx999

Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/mx999_l.jpg
kost rond de 550 E

- Een losse receiver kopen en daarbij een satteliet luidsprekersysteem
JBL 178 setje ziet er wel grappig uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/422A443E14076D18C1256CDB004199DB/$file/SCS178.jpg
kost ongeveer 400 E, maar welke receiver dan?? :?

- Receiver en luidsprekers allemaal apart kopen
ik ben bang dat ik dat niet kan betalen!!! :( Maar suggesties zijn welkom :)

Ik ben geen "audiofiel"!!! Wie kan mij een goed advies geven in deze prijsklasse? Voor de receiver hoor ik hier op het forum positieve geluiden over de Marantz sr4300? Moet ik voor een echt hifi merk gaan (NAD, Marantz, Harman/Kardon) of kan ik net zo goed een receiver van bijvoorbeeld JVC halen voor minder geld?

[ Voor 4% gewijzigd door frankjanse op 25-10-2003 21:44 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zie ook dit topic waar een aantal suggesties zijn gedaan.

Mijn voorbeeld daar was:
Jbl scs 10: € 242,-
Pioneer VSX-D 512: € 250,-
Pioneer DV-360: €124,-

Via kieskeurig even een goedkope internetshop gepakt voor de huidige prijzen, maar het idee is duidelijk :) Als ik voor dat bedrag zou moeten shoppen zou ik hierop uitkomen. Ja, €116,- boven budget, maar dan speelt het een willekeurig alles-in-1 setje er wel uit ;)

Wil je nog goedkoper uit zijn dan kan je nog kijken of de Pioneer DV350 en de VSXD511 te verkrijgen zijn, dit zijn iets oudere modellen maar zeker zo goed:

Pioneer DV350 review
JBL SCS138 review
Pioneer VSXD511 review

Laat je trouwens niet gek maken door al die verschillende meningen, maar ga eens luisteren :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit was ongeveer hetzelfde...
Home cinema, muziek en radio voor kleine huiskamer, max €500

Spaar door, koop zo'n 5 in 1 set of koop gewoon beter stereo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.