Regio 1 DVD kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb in mijn bezit twee originele regio 1 DVD's, over laten komen uit de VS. Helaas zijn deze DVD's ook (nog) niet als regio 2 te verkrijgen.

Aangezien mijn standalone DVD speler niet regio vrij is, kan ik deze DVD's dus daarop niet afspelen.

Nu wil ik deze DVD's dus gaan kopiëren, en wel op zo'n manier dat ze of regio vrij of regio 1 worden. Zoals al gezegd, de DVD's zijn door mij gekocht, en ik wil ze alleen voor eigen gebruik kopiëren. Niets illegaals dus.

Ik heb zelf ook al gezocht, en zo hier en daar wel wat gevonden. Een programma wat het zou moeten kunnen, is cladDVD .net. Helaas crasht deze halverwege, doet ie overigens bij alle DVD's :-(

Mijn vraag aan jullie: wat voor programma's gebruiken jullie hiervoor? Of kunnen jullie me in de richting van een goede guide sturen? Het liefst wil ik een all-in-one oplossing...

Overigens is mijn standalone speler een JVC THA30R. Heb me al het leplazerus gezocht of die misschien regio vrij te maken is, maar heb helaas niets kunnen vinden :-(

[ Voor 15% gewijzigd door jacklam op 25-10-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dvd-speler heb je, als je een marantz of philips hebt kan je deze makkelijk regio-vrij krijgen en hoef je al die moeite niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30
Het gaat hetzelfde als met een regio 2 dvd, en daar is genoeg over te vinden, er is zelfs een heel topic over. :)
DVD's kopieren; de beste manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:02

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

jacklam schreef op 25 October 2003 @ 16:40:
Ik heb in mijn bezit twee originele regio 1 DVD's, over laten komen uit de VS. Helaas zijn deze DVD's ook (nog) niet als regio 2 te verkrijgen.

Aangezien mijn standalone DVD speler niet regio vrij is, kan ik deze DVD's dus daarop niet afspelen.

....
DVD rippen mbv DVDshrink 3 beta 5 en dan regio vrij weg zetten (kun je opgeven) vervolgens de geripte en terug gesamplede VOB files mbv nero of CloneDVD op een DVDR (+ of - variant) branden.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik sluit me bij PantaGruel aan. Gebruik DVDShrink (rules atm) en brand uiteindelijk m.b.v. Nero DVD Video. Doe ik met *alle* DVD's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
FF de data nar de hardeschijf kopieren en dan met het proggie "Ifoedit" de regio code veranderen.

zie www.doom9.org voor meer info en ifoedit

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Oke, DVDShrink was het antwoord...DVD'tjes zijn gekopieerd en draaien nu prima in mijn DVD speler.

Iedereen bedankt voor de tips en antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Regio vrijmaken werkt alleen als de dvdspeler ook NTSC ondersteunt. Gelukkig doen vrijwel alle dvd-spelers in Europa dat, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
jacklam schreef op 26 oktober 2003 @ 15:19:
Oke, DVDShrink was het antwoord...DVD'tjes zijn gekopieerd en draaien nu prima in mijn DVD speler.

Iedereen bedankt voor de tips en antwoorden...
dan moet je krimpen. Ikzelf gebruik altijd DVDFab, je drukt gewoon op de knop en hij split em naar 2 disks, al dan niet alleen de hoofdfilm, of de hele disc. Werkt echt prettig :)

Je kunt ook eerst rippen met Smartripper en dan met DVDFab splitten. Zo hou je toch de originele kwaliteit en je kunt ook alle extra's nog bij de dvd houden, zonder kwaliteitsverlies. Is misschien een idee voor de volgende keer. :)
Barca schreef op 25 October 2003 @ 18:13:
Ik sluit me bij PantaGruel aan. Gebruik DVDShrink (rules atm) en brand uiteindelijk m.b.v. Nero DVD Video. Doe ik met *alle* DVD's. :+
je kunt ook UDF/ISO gebruiken, als je de settings maar goed maakt :)

zie ook dit, ja het is wel flash enzo, maar wel duidelijk, en zo werkt eht ook (DVDvideo doet het soms niet in oudere spelers) :)

[ Voor 30% gewijzigd door G33rt op 26-10-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb momenteel een regiovrije standalone speler maar mijn laptop (van mijn werk) is dat niet. Nu heb ik dus een paar regio 1 discs in mijn collectie.

Nu heb ik sinds kort een Dual Layer DVD fikker (NEC ND3500). Is het met een van de bovenstaande fikkers mogelijk om een DVD in zijn geheel te kopieren naar Regio 2 of 0 (regiovrij) zonder te moeten rippen oid, dus zonder kwaliteitsverlies. De hamvraag hierbij is, is er ook een programma die dit on-the-fly doet zodat ik niet eerst naar mijn HDD hoef te schrijven!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Er zijn diverse programma's voor de PC (Laptop) die je DVD speler via software regio vrij maken. Dit is makkelijker omdat vervolgens elke dvd kan worden afgespeeld, en je niet steeds elke film die een andere regio is hoeft om te zetten naar een regio vrije versie (Wat elke keer toch weer een lege dvd kost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OM Faq: Hoe kan ik mijn DVD lezer/brander regiovrij maken?
[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

Simpel DVD9 1:1 backup maken kun je met DVD-Decrypter.

En on-the-fly is op geen enkele wijze aan te raden. Tenslotte wil je een 100% betrouwbaar schijfje. Zie ook OM Faq: IDE indeling ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, ik heb wel gezien dat DVDFab on-the-fly Dual Layers kan fikken en dan ook meteen die regio beveiligingen eruit haalt. Het is zo verdomd jammer dat die DVD+R9 media zo duur zijn dat ik het niet even kan uitproberen. Ik vind het nl. wel fijn als ik regiovrije kopieen kan maken van mijn R1 collectie.

Wat ik me ook afvraag is of het mogelijk is om eigen ondertiteling toe te voegen aan een DVD. Ik heb nl. aardig wat (Regio 2) DVD's zonder NL ondertiteling. Zijn er tools waarmee dit zou kunnen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:01

job

Deddiekoel schreef op 25 augustus 2004 @ 11:03:
Is het met een van de bovenstaande fikkers mogelijk om een DVD in zijn geheel te kopieren naar Regio 2 of 0 (regiovrij) zonder te moeten rippen oid, dus zonder kwaliteitsverlies.
Rippen heeft geen kwaliteitsverlies tot gevolg :)
Ik weet niet hoe je hier bij komt.
Als jij je dvd ript naar je HD kan je tegelijk de regiobeveiliging verwijderen.
De kwaliteit is dan nog exact het zelfde.

Ik zou zeggen, doe niet moeilijk en rip gewoon de dvd naar je hd.
ieder degelijke dvd ripper kan de regiobeveiliging eruit halen.
Neem bijvoorbeeld dvd-decrypter, die maakt er gelijk een iso van zonder de regiobeveiliging. daarna lege dvd pakken en branden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me ook afvraag is of het mogelijk is om eigen ondertiteling toe te voegen aan een DVD. Ik heb nl. aardig wat (Regio 2) DVD's zonder NL ondertiteling. Zijn er tools waarmee dit zou kunnen?
Die zijn er genoeg...
search: DVD ondertitels toevoegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zou anydvd pakken en dan de disc kopieren (nero¿).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To make it codefree:

Disconnect any SCART-cable. Power Off the DVD-player at the powersocket. Hold down the STOP-button at the player AND at the remote control. Power On the DVD-player AND hold the buttons until the display panel shows "FFO KCUF". Then insert the SCART-cable again. Voila. The DVD-player is regionfree and Macrovision Free 4ever.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=JVC+TH-A30R

Geen idee of het werkt, maar je kan het altijd proberen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:51 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39
Hallo Deddiekoel,

Zou je in het vervolg eerst gebruik willen maken van de search(http://gathering.tweakers.net/forum/find) hier op got? Aan de reacties hierboven zijn bijna alle vragen te beantwoorden via de search :)

Als je er echt nog niet uit komt, mag je een nieuw topic openen met een duidelijke omschrijving van je probleem en wat je zelf al geprobeerd hebt. Lees daarvoor ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic even door, hier staan enkele nuttige tips in. Zet in je topic dan ook even de zoektermen waarmee je gezocht hebt, mischien kunnen we je dan tips geven om tot een beter zoek resultaat te komen :)

Op dit moment zie ik geen meerwaarde om zo'n oud topic nog omhoog te halen, en deze gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.