Als je voor het eerst een webpagina wilt bouwen welke van de bovenstaande software is dan beter om te proberen.
xml kan je niks mee qua layout, xml is een manier om informatie over te brengen, dus doe maar html.
HTML zorgt voor de opmaak van je pagina's. Dit is geen software maar een programmeertaal. XHTML is de opvolger van HTML.
XML is een methode op data op te slaan. dit is een voorbeeld van een XML pagina.
Het handigste is om je eerst te gaan verdiepen in HTML.
XML is een methode op data op te slaan. dit is een voorbeeld van een XML pagina.
Het handigste is om je eerst te gaan verdiepen in HTML.
Geen enkel programma. Kijk eens naar www.w3schools.comVerwijderd schreef op 25 October 2003 @ 16:36:
Wat is dan een goed programma op html te leren ?.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Als je HTML wil leren adviseer ik je gewoon een ouderwets boek, [http://www.w3c.org]w3c.org[/url] of w3schools.com te bekijken.
Met een "programma" leer je geen HTML omdat die programma's (de zgn. WYSIWYG editors) de HTML voor je schrijven (en IMHO meestal nog bagger ook).
Dus programma's als Frontpage, Dreamweaver enzovoorts zijn niet echt handig om HTML te leren. Wil je HTML "met het handje" gaan schrijven, dan adviseer ik meestal Homesite (die heeft een handige editor (sterker: dat is een handige editor) met color-coding en tag-insight.
Met een "programma" leer je geen HTML omdat die programma's (de zgn. WYSIWYG editors) de HTML voor je schrijven (en IMHO meestal nog bagger ook).
Dus programma's als Frontpage, Dreamweaver enzovoorts zijn niet echt handig om HTML te leren. Wil je HTML "met het handje" gaan schrijven, dan adviseer ik meestal Homesite (die heeft een handige editor (sterker: dat is een handige editor) met color-coding en tag-insight.
edit:
Damn you gorgi_19
Damn you gorgi_19
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 25-10-2003 16:41 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
/Dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 25-10-2003 16:40 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Kijk bijvoorbeeld ook eens een tutorial als deze door en ga wat praktijk dingen maken 
Teken voor jezelf een tabel zoals je hem wilt hebben en ga hem proberen te maken , ga steeds een stapje verder en probeer niet gelijk een huppledehup layout te maken.
BTW hoort een topic als deze bij de buren thuis, maar ga eerst wat oefenen en leren, en kom dan met je eventuele problemen
Lees voor de zekerheid eerst ff deze FAQ door
Teken voor jezelf een tabel zoals je hem wilt hebben en ga hem proberen te maken , ga steeds een stapje verder en probeer niet gelijk een huppledehup layout te maken.
BTW hoort een topic als deze bij de buren thuis, maar ga eerst wat oefenen en leren, en kom dan met je eventuele problemen
Lees voor de zekerheid eerst ff deze FAQ door
[ Voor 11% gewijzigd door BierPul op 25-10-2003 18:02 ]
Ja man
Je bent wel wat meer dan de 'eerst komende uren' kwijt, om HTML te leren hoor... Ik ben al een jaar bezig, en nog steeds heb ik HTML nog niet volledig onder de knieVerwijderd schreef op 25 October 2003 @ 16:45:
ga komende uren eerst wat meer lezen over html.
Mits je het goed formt ja 
Maar ik heb nog nooit een Dreamweaver oid [img]"bladiebla.jpg"[/img] of <br/> zien doen
Maar ik heb nog nooit een Dreamweaver oid [img]"bladiebla.jpg"[/img] of <br/> zien doen
[ Voor 81% gewijzigd door BierPul op 25-10-2003 18:06 ]
Ja man
Das xhtml, geen html.BierPul schreef op 25 October 2003 @ 18:04:
Mits je het goed formt ja
Zie de Webdesign & Graphics FAQ voor hulp over dit soort zaken. Verder kan het geen kwaad eens in de [FAQ]FAQ[/FAQ] te kijken wat we allemaal verwachten van bijvoorbeeld een topicstart en zelfwerkzaamheid ...
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()