Toon posts:

Port Norton Internet Security

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welke port dit programme gebruikt ivm een router
dan kenk t eventjes goed afstellen thanx!!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Norton Internet Security is een firewall, en is dus bedoeld om verkeer buiten te houden :)

Verder snap ik niet waarom je het in zou moeten stellen in je router? Bedoel je niet liveupdate? Die kan gewoon vanachter een router functioneren hoor, het principe van portmappen is juist dat iemand een client achter de router op een bepaalde port kan bereiken. Als ik jou was zou ik Het Grote Poortmappingsverhaal eens lezen*, en eens goed nadenken wat je nu precies wil met dit topic, mede omdat dit soort topics nogal opzoektopics zijn, wat je zo zelf had kunnen vinden. Verdiep je eens in de materie :)

* daar staat namelijk keurig netjes dit:
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

code:
1
2
3
4
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server
Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
wat jij wil heeft dus absoluut niets met portmappen te maken

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2003 17:48 . Reden: op verzoek een [/quote] geplaatst :) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Norton IS gebruikt inderdaad geen poorten, die sluit ze :)

Omdat het verder helemaal onduidelijk is wat er wordt bedoeld en we er dus niets mee kunnen, sluit ik dit topic: zie verder G33rt :)

Voor portmaping zie o.a. die link, verder is een nieuw topic openen natuurlijk geen probleem maar geef dan wel even aan wat je dan wel bedoeld (en check natuurlijk even de handleiding / de website van NIS, daar zal moeten staan als er enige poort open zou moeten zijn).

Edit:
lees ajb wel eerst FAQ topicstart + SA Policy door :)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2003 17:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.