P4 3.06 FSB 533 probleem!

Pagina: 1
Acties:

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 01:36
Hoi ik heb al een paar keer een topic geopend voor dit, maar dit word denk ik echt de laatste en nadat ik ze geopend had heb ik niet altijd de vragen kunnen beantwoorden en dat vatten mensen verkeerd op sorry maar het ligt aan mijn internet die het pas doet.

systeem:

P4G8X Deluxe (bios 1006)
P4 3.06 FSB 533 HT(on)
2x 512 pc 2100 dual channel
Zalman 7000cu
geforce4 mx 64 mb

probleem:

nadat ik mijn comp had gekocht ongeveer een maand geleden zat ik een beetje in de bios te spelen(had ik dat maar nooit gedaan :( ) en ik had een beetje overgeklokt daarna bleef mijn systeem hangen toen die windows ging booten.
Daarna werd mijn systeem best wel sloom dat ik maar newsbin + winrar + quickpar start dat mijn harde schijven volle toeren draaien.

Ik ben vandaag ook naar informatiq geweest en daar is een korte diagnose gehouden, en ze kwamen uiteindelijk nergens op. Ze zagen dat mijn cooler beetje vies was met een beetje stof erin en ze zeiden dat het daaraan lag ( de cooler zit vol met stof kan niet genoeg koeiling geven aan proc ddus die clockt zich terug). Ze hebben de cooler schoongemaakt en er is niks veranderd.

Dus jullie zijn mijn enige hoop :'( .

En ik heb ook zo'n diagnose bestand op mijn pc dat met MS-dos werkt en hij mijn cpu fout zien maar mijn npu niet ( wat is een NPU eigenlijk :/ )

ik heb voor de zekerheid een ppaar foto's gezet op tripod maybe helpt het

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=431197

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=431198

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=431199

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=431196

Ik hoop dat we het kunnen oplossen want wil echt wel mijn games weer spelen (battlefield 1942 :9 :9 )

[ Voor 12% gewijzigd door ilhan op 23-10-2003 22:00 ]

Verwijderd

je fotos doen het niet :(

Kijk anders is bij je cpu load ? En draai anders is wat benchmarks, b.v. SiSoft.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 21:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tripod ondersteunt geen hotlinking ;)

Heb je de BIOS eigenlijk ook gereset?

• ilhan
ze doen het af en toe :(
tripod 8)7

• ilhan
BalusC schreef op 23 October 2003 @ 21:50:
Tripod ondersteunt geen hotlinking ;)

Heb je de BIOS eigenlijk ook gereset?
wat ondersteund dan wel hotlinking en gratis?
en ja ik heb mijn bios gereset

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Hoe kan je koeler "vol met stof" zitten als je PC pas een maand oud is :?

Verder vind ik je verhaal best wel onduidelijk....

Wat is de temp van je CPU?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

ilhan, je kunt ook hier een foto uploaden: http://picserver.student.utwente.nl

Verder kan ik niet meer zeggen dan dat je jouw BIOS even zou moeten resetten. Je hebt veranderingen in het BIOS aangebracht en ineens werkt de pc niet lekker meer. :)

Edit:
En anders druk ik nog een keer op F5

[ Voor 9% gewijzigd door bazs2000 op 23-10-2003 21:52 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Draait je systeem nu op normale clocksnelheden?

Wel zo belangrijk om te weten!

There is no place like ::1

• ilhan
Tachyon schreef op 23 October 2003 @ 21:52:
Hoe kan je koeler "vol met stof" zitten als je PC pas een maand oud is :?

Verder vind ik je verhaal best wel onduidelijk....

Wat is de temp van je CPU?
het zat pas vol met stof na 6 of 5 maanden mijn pc is al een tijdje sloom maar niks aan gedaan.

De temps zijn rond de 55 graden

• ilhan
swampy schreef op 23 October 2003 @ 21:52:
Draait je systeem nu op normale clocksnelheden?

Wel zo belangrijk om te weten!
ja op 3066

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
55 is hoog, maar niet hoog genoeg om terug te klokken....

http://hosted.cryptapix.nl/ kun plaatjes tot 250KB gratis hosten

[ Voor 33% gewijzigd door RocketKoen op 23-10-2003 21:55 ]

TheS4ndm4n#1919

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Die cpu kan zich terug klokken als hij het te warm krijgt, maar een Zalman 7000cu houd echt op de laagste stand een P4 3.06 'redelijk koel'. Hij zou het in ieder geval vol moeten houden.

Ikzelf ben iemand van de 'probeer eens alles uit' methode.

Net zolang dingen vervangen tot je erachter komt wat er nite goed werkt, wat ik zelf zou doen:

-Bios resettten, dan sluit je uit dat er nog wat in je bios fout staat ingesteld
-Tafel vantilator naast je pc zetten, zo sluit je uit dat je cpu te warm word.
-Verwissel van het mem, kan me niet voorstellen maar toch.

Anders gewoon eens naar de shop terug, en zorgen dat het terplekke goed werkt. stof in de koeler lijkt me een soort van 'laten we dat maar zeggen dan zijn we er van af'.

btw, tripod ondersteund geen hotlinken, mail de fotos maar naar mij (zie profiel) dan zorg ik ervoor dat ze hier komen te staan :)

• ilhan
bazs2000 schreef op 23 October 2003 @ 21:52:
ilhan, je kunt ook hier een foto uploaden: http://picserver.student.utwente.nl

Verder kan ik niet meer zeggen dan dat je jouw BIOS even zou moeten resetten. Je hebt veranderingen in het BIOS aangebracht en ineens werkt de pc niet lekker meer. :)

Edit:
En anders druk ik nog een keer op F5
thnx voor de site ze werken nu perfect

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 21:46:
Daarna werd mijn systeem best wel sloom dat ik maar newsbin + winrar + quickpar start dat mijn harde schijven volle toeren draaien.
Kan je deze zin toelichten? Ik snap hem namelijk niet.

En wat zijn je scores in een programma als SiSoft Sandra of iets dergelijks?

Enne, voor een game pc heb je wel een wat oudere videokaart genomen. Een PIV 3.06 kan zonder leuke AGP kaart nog steeds niet zijn spierballen laten zien in spellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 22:02 ]

{signature}

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
staat je IDE poort wel op 'DMA bla bla'?
Als hij op PIO staat wordt het inderdaad zwaar traag..

• Voutloos
  • Niet online
nadat ik mijn comp had gekocht ongeveer een maand geleden zat ik een beetje in de bios te spelen.
Ehhh, hoe je hebt je probleem al meer dan een maand B)
p4 3.06 ghz is sloom
En daarin staat al zelfs een reactie van ene Voutloos, die hetzelfde vroeg als ik 2 posts terug:
Voutloos in "p4 3.06 ghz is sloom"
Voutloos in "p4 3.06 ghz is sloom"

En wederom: aub je 'edit' knop gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 22:09 ]

{signature}

• ilhan
Voutloos schreef op 23 oktober 2003 @ 22:00:
[...]

Kan je deze zin toelichten? Ik snap hem namelijk niet.

En wat zijn je scores in een programma als SiSoft Sandra of iets dergelijks?

Enne, voor een game pc heb je wel een wat oudere videokaart genomen. Een PIV 3.06 kan zonder leuke AGP kaart nog steeds niet zijn spierballen laten zien in spellen.
als ik die drie proggramma's tegelijk open dan werd mijn comp normaal heel sloom en mijn harde schijven die maken die geluid (akoestiek) (dacht ik)

hier is mijn sisoft sandra benchmark

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=431241

en die agp kaart word nog een keer vernieuwd door een FX 5950 denk ik :)

• ilhan
Voutloos schreef op 23 October 2003 @ 22:04:
[...]

Ehhh, hoe je hebt je probleem al meer dan een maand B)
p4 3.06 ghz is sloom
ik heb het al heel lang

• Voutloos
  • Niet online
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 22:08:
[afbeelding]

Je CPU score is toch prachtig?

En als een nieuwe AGP kaart al op je roadmap stond dan zie ik het probleem niet.

{signature}

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 22:09:
[...]

ik heb het al heel lang
Ga dan gewoon terug nar de winkel, denk niet dat er 1 2 3 een oplossing voor is (blijkbaar) B)

• Voutloos
  • Niet online
Icey schreef op 23 October 2003 @ 22:11:
[...]

Ga dan gewoon terug nar de winkel, denk niet dat er 1 2 3 een oplossing voor is (blijkbaar) B)
Winkel heeft hem al geholpen. Kon niets vinden.

Ilhan, wat is nou sloom? Volgens mij bedoel je dat je pc slechter reageert als je hdd veel bezig is. Is dat het probleem?

En nogmaals: edit. Knopje zit rechtsboven bij je eigen posts. Dan kan je makkelijk en netjes dingen toevoegen als je zelf de laatste post in het draadje hebt.

{signature}

• mlevd
  • Laatst online: 14-08 13:17
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 22:08:
[...]

als ik die drie proggramma's tegelijk open dan werd mijn comp normaal heel sloom en mijn harde schijven die maken die geluid (akoestiek) (dacht ik)

[afbeelding]

Dat zijn wel programma's die rekenkracht vergen van je cpu, dus het kan best zijn dat je dat merkt aan de performance, ik neem tenminste aan dat winrar bijv. ook iets in of uitpakt.
Dat je je hd dan hoort is ook niet raar, aangezien er dan data wordt gelezen/ geschreven.

• ilhan
Voutloos schreef op 23 oktober 2003 @ 22:15:
[...]

Winkel heeft hem al geholpen. Kon niets vinden.

Ilhan, wat is nou sloom? Volgens mij bedoel je dat je pc slechter reageert als je hdd veel bezig is. Is dat het probleem?

En nogmaals: edit. Knopje zit rechtsboven bij je eigen posts. Dan kan je makkelijk en netjes dingen toevoegen als je zelf de laatste post in het draadje hebt.
ja mijn hdd je weet wel dat gekraak(akoestiek) dat was er eerst nooit, en progs draaien echt sloom.

• ilhan
mlevd schreef op 23 October 2003 @ 22:17:
[...]

Dat zijn wel programma's die rekenkracht vergen van je cpu, dus het kan best zijn dat je dat merkt aan de performance, ik neem tenminste aan dat winrar bijv. ook iets in of uitpakt.
Dat je je hd dan hoort is ook niet raar, aangezien er dan data wordt gelezen/ geschreven.
Dus denk je dat mijn proc. is beschadigd?

• mlevd
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 22:19:
[...]

Nee, ik denk dat er niets aan de hand is :) , ik zou eens nakijken hoe de instellingen van je hd in je bios zijn, kijk eens of die wel optimaal zijn.

• Voutloos
  • Niet online
ilhan schreef op 23 October 2003 @ 22:19:
[...]

NEE. Je CPU is prachtig.

Ik zeg zo nadrukkelijk nee omdat je met deze vraag je oude topics om zeep hielp.

Je CPU is goed.

Kom maar met meer meetgegevens/ervaringen.

Ik wil niet gemeen doen, maar je hebt zelf je PC in elkaar gezet, maar volgens mij snap je nog niet genoeg van de werking.
mlevd schreef op 23 October 2003 @ 22:23:
Nee, ik denk dat er niets aan de hand is :)
Eens.

Ilhan, 3x scheepsrecht: Als je nu nog steeds niet begrijpt wat het edit knopje doet, help ik je niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 22:35 ]

{signature}

• ilhan
Voutloos schreef op 23 oktober 2003 @ 22:33:
[...]

NEE. Je CPU is prachtig.

Ik zeg zo nadrukkelijk nee omdat je met deze vraag je oude topics om zeep hielp.

Je CPU is goed.

Kom maar met meer meetgegevens/ervaringen.

Ik wil niet gemeen doen, maar je hebt zelf je PC in elkaar gezet, maar volgens mij snap je nog niet genoeg van de werking.

[...]

Eens.

Ilhan, 3x scheepsrecht: Als je nu nog steeds niet begrijpt wat het edit knopje doet, help ik je niet meer.
bedoel je dat ik mijn posts bij de eerste post moet zetten alle plaatjes en post?
hoe moeten mensen mij volgen dan??? ik druk op quote steeds??? is dat niet goed???

Ok zal het niet meer doen zo goed?
is goed als ik terug ben van school dan zal ik meer sisoft sandra benchmarks posten.

[ Voor 9% gewijzigd door ilhan op 23-10-2003 23:18 ]

• Voutloos
  • Niet online
ilhan schreef op 23 oktober 2003 @ 23:07:
[...]
bedoel je dat ik mijn posts bij de eerste post moet zetten alle plaatjes en post?
hoe moeten mensen mij volgen dan??? ik druk op quote steeds??? is dat niet goed???
offtopic:
Lees de faq. Als jij zelf de laatst post hebt (dus nog niemand heeft gereageerd) dan kan je voor de leesbaarheid je post editten als je nog meer te melden had.
Jij hebt nu al in dit draadje 3x 2 posts achter elkaar. En quotes kopieren kan via prefs (lees dat zelf maar na) of met ctrl-c ctrl-v natuurlijk.

Ontopic:
Mijn verzoek blijft dat je met meer meetgegevens/ervaringen moet komen om je 'probleem' toe te lichten.

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 23:13 ]

{signature}

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
nee, je moet er voor zorgen dat er niet 2 post van jou onder elkaar staan :) maak er maar een spelletje van dan leer je het snel :D

anyway, je cpu is goed, defragmenteer je hardeschijven maar eens een keer, misschien zijn ze traag door al die kazaa zooi van je die je bekijkt en weer delete ;)

kan dit topic niet beter in Opslagmedia & I/O Controllers

p4 3.06 ghz is sloom

[ Voor 19% gewijzigd door Mister_X op 23-10-2003 23:21 ]

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

hmmz als ik dit zo lees raad ik je aan je windows cdtje maar weer eens op te graven :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

ANdrode vroeg al of je DMA wel had aanstaan? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar omdat je schijf zo traag lijkt.

• ilhan
Xof schreef op 23 oktober 2003 @ 23:38:
ANdrode vroeg al of je DMA wel had aanstaan? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar omdat je schijf zo traag lijkt.
ja DMA staat aan.
Ervaringen:

Als ik winrar iets wil uitpakken duurt het lang hoe lang duurt het bij jullie een dvd5 uit te pakken bij mij 7 minuten, en dan vind ik lang. en ik kan niet meer uitpakken branden en een spel spelen, de spel begint dan te flikkeren. maar ik denk niet dat dit aan mijn defragmentatie van mijn pc ligt maar echt puur aan de proc.maar ik ga nu naar school.

[ Voor 41% gewijzigd door ilhan op 24-10-2003 07:25 ]

• Voutloos
  • Niet online
Herhaling:

Mijn verzoek blijft dat je met meer meetgegevens/ervaringen moet komen om je 'probleem' toe te lichten.

{signature}

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
ilhan schreef op 24 oktober 2003 @ 07:12:
[...]

ja DMA staat aan.
Ervaringen:

Als ik winrar iets wil uitpakken duurt het lang hoe lang duurt het bij jullie een dvd5 uit te pakken bij mij 7 minuten, en dan vind ik lang. en ik kan niet meer uitpakken branden en een spel spelen, de spel begint dan te flikkeren. maar ik denk niet dat dit aan mijn defragmentatie van mijn pc ligt maar echt puur aan de proc.maar ik ga nu naar school.
moet je nu zelf eens lezen wat je hier zegt.. meneer wil gamen, branden en dvd's uitpakken tegelijk.. je hebt een leuke pc, maar je videokaart is niet alles, waardoor games meer van je cpu/mem gaan vragen, en als je dan aan et uitpakken en branden bent dan gaat dat natuurlijk al helemaal traag..

en een complete dvd uitpakken in 7 minuten is volgensmij nog niet uitzonderlijk traag, post dus eerst nog maar eens wat benchmarks wat Voutloos al 3x ofsow gevraagd heeft..

overigens, als dat 7 minuten uitpakken ook tijdens het gamen en branden is, dan is het nog best knap :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sartsj op 24-10-2003 10:31 ]

• Voutloos
  • Niet online
ThaSarge schreef op 24 oktober 2003 @ 10:28:
[...]

moet je nu zelf eens lezen wat je hier zegt.. meneer wil gamen, branden en dvd's uitpakken tegelijk.. je hebt een leuke pc, maar je videokaart is niet alles, waardoor games meer van je cpu/mem gaan vragen, en als je dan aan et uitpakken en branden bent dan gaat dat natuurlijk al helemaal traag..

en een complete dvd uitpakken in 7 minuten is volgensmij nog niet uitzonderlijk traag, post dus eerst nog maar eens wat benchmarks wat Voutloos al 3x ofsow gevraagd heeft..

overigens, als dat 7 minuten uitpakken ook tijdens het gamen en branden is, dan is het nog best knap :)
Volgens mij presteert Ilhans PC precies wat je mag verwachten. Echt niets mis mee. Alleen in Star Trek kunnen ze het commando: "computer, calculate everything in the universe" uit voeren in 1 s. Zover zijn we niet.

{signature}

• Xof

Xof

Het lijkt er op dat hij een P3.2 EE nodig heeft of een athlon FX.. pffft..
Een dvd uitpakken in 7 min is niks mis mee..
Ik kan ook niet branden op mijn pc en een spel spelen, maarja wie doet dat dan ook :?

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
ik denk dat zelfs een Athlon FX of een P4 EE hem gaat helpen, want dan zal ie nog steeds niet alles tegelijk kunnen doen :)
Hij zal maar gewoon moeten leren zijn computer op een andere manier te gebruiken... Dit is echt geen PC probleem, maar eerder een gebruikersprobleem :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Toch maar een dual processor systeem aanschaffen ... Dan kun je ten minste wel branden / rarren en een spel spelen :)

Verder had je zelf ook wel kunnen begrijpen dat het normaal is dat je niet x taken kunt uitvoeren en ook verwacht dat ze allemaal net zo snel draaien als dat er maar een taak zou draaien ...

-

• ilhan
Voutloos schreef op 24 October 2003 @ 07:17:
Herhaling:

van welke prog wil jij meetgegevens??
ik heb sisoft al gedaan wil je dat ik 3dmark doe??
dan moet ik het ff downlaoden 2001 of 2003

[ Voor 86% gewijzigd door ilhan op 24-10-2003 16:42 ]

• Voutloos
  • Niet online
ilhan schreef op 24 October 2003 @ 15:38:
[...]

van welke prog wil jij meetgegevens??
ik heb sisoft al gedaan wil je dat ik 3dmark doe??
dan moet ik het ff downlaoden 2001 of 2003
Jij hebt een half jaar lang een probleem met de snelhied van je PC, maar je kan niet meer voorbeelden noemen?

Maar goed, ik ben benieuwd naar 3d Mark 2001.
2003 hoef je niet te doen met een GeF4Mx.

{signature}

• ilhan
Voutloos schreef op 24 oktober 2003 @ 15:46:
[...]

Jij hebt een half jaar lang een probleem met de snelhied van je PC, maar je kan niet meer voorbeelden noemen?

Maar goed, ik ben benieuwd naar 3d Mark 2001.
2003 hoef je niet te doen met een GeF4Mx.
Ok dit zijn mijn scores:

PcMark 2002

Cpu score: 7393
Memory score: 6905
HDD score: 1177

Mijn HD's: 2x Diamond Mator 9 8mb ik heb de 1e hd verdeeld in 3 partitie's
ik heb de 2e hd is maar 1 partitie

3DMark2001 Score: 4036

En nadat ik in overgeklokt had was mijn temp daarna pas 55 graden geworden daarvoor was het altijd 42 graden en in bios 38 graden.

[ Voor 13% gewijzigd door ilhan op 24-10-2003 16:45 ]

Verwijderd

Reinstall windows.. Ik zie dat je dat nog niet gedaan hebt en met deze mogelijk oplossing kan het probleem wel eens opgelost geraken. Ook vind ik pc2100 geheugen langzaam icm. een 3ghz CPU..

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
Ook vind ik pc2100 geheugen langzaam icm. een 3ghz CPU..
DualChannel is het. Verder is de FSB 4x133 dus DDR2100 is prachtig.

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 24-10-2003 17:00 ]

{signature}

• ilhan
[quote]Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
Reinstall windows.. Ik zie dat je dat nog niet gedaan hebt en met deze mogelijk oplossing kan het probleem wel eens opgelost geraken. Ook vind ik pc2100 geheugen langzaam icm. een 3ghz CPU..

[ Voor 6% gewijzigd door ilhan op 24-10-2003 17:00 ]

• Voutloos
  • Niet online
CPU is hyperthreading.
Geheugen is dual-channel.

Serieus de aanbeveling om de faq door te nemen als je dit niet allang wist.

{signature}

• ilhan
[quote]ilhan schreef op 24 October 2003 @ 16:59:
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
het is dual channel

• ilhan
[quote]ilhan schreef op 24 October 2003 @ 17:01:
ilhan schreef op 24 October 2003 @ 16:59:

[...]

het is dual channel
he maar voutloos wat vind je van mijn hd score is dat niet een beetje laag ?
heb jij ook een pc mark score?
sorry dit was een fout onder mekaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ilhan op 24-10-2003 17:03 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
dude, edit button remember? anyway ja formateer je hele c schijf maar, als het daarn iet beter op wordt ga je maar sparen voor een athlon fx ofzo dan kunnen wij je oko niet meer helpen...

• Voutloos
  • Niet online
ilhan schreef op 24 October 2003 @ 16:41:
PcMark 2002

Cpu score: 7393
Memory score: 6905
HDD score: 1177
Om je gerust te stellen: Dit zijn mijn scores wanneer ik alles NIET overclockt/mooi ingesteld heb:
CPU Score: 6723
Memory Score: 7990
HDD score: 1001

Oftewel, geniet wat meer van je PC. :Y)

Graag gedaan.

offtopic:
Mister_X schreef op 24 October 2003 @ 17:12:
dude .. button remember? anyway ja .. daarn iet .. oko ..
Ik heb hem ook aardig geholpen en hij heeft inmiddels editen al enigszins geleerd. Wat jij nu doet is niet constructief. Ga eerst maar je eigen typo's wegediten. Nofi.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 24-10-2003 17:33 ]

{signature}

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat een rommelige topic zeg, ik kan geen wijs uit de replies van de topicstarter B)

Na dit allemaal doorgeworsteld te hebben ben ik tot mn (en misschien anderen) dat zijn videokaart gewoon verschrikkelijk traag is.

Over DVDs rippen dan is 7 min zeer netjes

CPu score is normaal, ik denk dat je gewoon teveel verwachtingen hebt van dit systeem, het is allemaal gewoon supersnel, alleen doe wat aan die videokaart en/of gebruik een RAID 0 in plaats van een (of meer) losse schijven.

Voor de rest is er echt niks mis mee dude 8)

• Xof

Xof

Vraagje: kwam informatique ook met de conclusie dat je pc traag was? Als zij niet vonden dat de pc traag was dan neem ik aan dat alles sowieso goed zit :)
Met je scores (zoals de meesten al zeggen :D) is echt niks mis mee..

Het ligt iig niet aan je hardware, heb je er echt last van install dan gewoon windows opnieuw (die tip komt ook al vaker naar voren)

• ilhan
Lennieboy83 schreef op 24 October 2003 @ 23:58:
Wat een rommelige topic zeg, ik kan geen wijs uit de replies van de topicstarter B)

Na dit allemaal doorgeworsteld te hebben ben ik tot mn (en misschien anderen) dat zijn videokaart gewoon verschrikkelijk traag is.

Over DVDs rippen dan is 7 min zeer netjes

CPu score is normaal, ik denk dat je gewoon teveel verwachtingen hebt van dit systeem, het is allemaal gewoon supersnel, alleen doe wat aan die videokaart en/of gebruik een RAID 0 in plaats van een (of meer) losse schijven.

Voor de rest is er echt niks mis mee dude 8)
ok thnx ik denk wel na over die raid gedoe, maar offtopic: welke videokaart raad je me aan onder de 250 euriieee

Xof: Ze keken niet eerst naar de snelheid van de pc gelijk een korte diagnose en ndat ze daarin nik shadden kunnen vinden zagen ze de cooler, en die hadden ze schoongemaakt en ik had geen hardware problemen in windows maar ik vond het gewoon sloom.(ik verwachtte teveel van mij comp. >:) )

[ Voor 17% gewijzigd door ilhan op 25-10-2003 00:43 ]

• Xof

Xof

Radeon 9600 (pro) of een Geforce FX 5600/5700

Edit: net ff in de pricewatch gekeken, maar de prijzen zijn ook alweer gedaald zie ik :D

Je kunt zelfs al voor een Radeon 9700 pro of een Geforce FX 5800 gaan (alleen zal die radeon nog moeilijk te krijgen zijn :) )

Edit 2: hmm dat vind ik wel een hele korte diagnose.. misschien had je iets meer druk moeten zetten zodat ze toch ff in windows gingen kijken :)

Edit 3 (we gaan voor de koelkast :D): hmm ok je vind zelf dus dat die traag is, maar toch zo hoort te draaien, dan is dat iig opgelost :D

[ Voor 109% gewijzigd door Xof op 25-10-2003 00:44 ]

• ilhan
Xof schreef op 25 oktober 2003 @ 00:39:
Radeon 9600 (pro) of een Geforce FX 5600/5700

Edit: net ff in de pricewatch gekeken, maar de prijzen zijn ook alweer gedaald zie ik :D

Je kunt zelfs al voor een Radeon 9700 pro of een Geforce FX 5800 gaan (alleen zal die radeon nog moeilijk te krijgen zijn :) )

Edit 2: hmm dat vind ik wel een hele korte diagnose.. misschien had je iets meer druk moeten zetten zodat ze toch ff in windows gingen kijken :)

Edit 3 (we gaan voor de koelkast :D): hmm ok je vind zelf dus dat die traag is, maar toch zo hoort te draaien, dan is dat iig opgelost :D
beetje offtopic maar mijn chipset E7025 had toch moeite met Radeon kaarten of agp 8x kaarten dacht ik :/

• Xof

Xof

De E7025 vind de fast write van de videokaarten idd niet zo leuk, maar dat kun je ook disablen in de bios :)

• ilhan
ik denk toch echt dat het niet geholpen heeft want vanmorgen stond mijn newsbin aan het downloaden en toen ik een file van mijn partitie naar een andere partitie copieerde toen maakten die harde schijven dat akoestiek geluid en toen ik mijn internet explorer ook nog aan deed dat duurde 5 sec ofzo (dus sloom en ik ken mensen met een athlon die hebben niet zoveel moeite). Dus er is toch wel een hardware probleem maar weet niet waar het aan ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door ilhan op 25-10-2003 11:12 ]

• mlevd
ilhan schreef op 25 October 2003 @ 11:11:
ik denk toch echt dat het niet geholpen heeft want vanmorgen stond mijn newsbin aan het downloaden en toen ik een file van mijn partitie naar een andere partitie copieerde toen maakten die harde schijven dat akoestiek geluid en toen ik mijn internet explorer ook nog aan deed dat duurde 5 sec ofzo (dus sloom en ik ken mensen met een athlon die hebben niet zoveel moeite). Dus er is toch wel een hardware probleem maar weet niet waar het aan ligt.
Heb je de kwaliteit van je hd al getest.

• ilhan
mlevd schreef op 25 October 2003 @ 11:14:
[...]

Heb je de kwaliteit van je hd al getest.
met sisoft?
ik zal zo kijken.

• mlevd
ilhan schreef op 25 October 2003 @ 11:47:
[...]

met sisoft?
ik zal zo kijken.
Nee, niet met SiSoft. Dat doe met bv. een tooltje van je hd fabrikant.

• ilhan
mlevd schreef op 25 October 2003 @ 14:32:
[...]

Nee, niet met SiSoft. Dat doe met bv. een tooltje van je hd fabrikant.
ik heb powermax (tool van Maxtor) gebruikt en hij kon niks vinden.

maar ik heb ook een paar vragen:

als ik mijn cpu op manual zet dan kan ik de Cpu Frequency multiple niet veranderen wel cpu external frequency.

En op wat moet mijn viueel geheugen staan bij wisselbestand van staions moet ik geen of wel iets invullen bij sioft zegt die dat ik het met 2.5 moet doen ofzo begreep er niks van.

En ik reset mijn moederbord wel nog een keertje straks kijken of het helpt...!!

• mlevd
ilhan schreef op 25 October 2003 @ 15:10:
[...]

ik heb powermax (tool van Maxtor) gebruikt en hij kon niks vinden.

maar ik heb ook een paar vragen:

als ik mijn cpu op manual zet dan kan ik de Cpu Frequency multiple niet veranderen wel cpu external frequency.

En op wat moet mijn viueel geheugen staan bij wisselbestand van staions moet ik geen of wel iets invullen bij sioft zegt die dat ik het met 2.5 moet doen ofzo begreep er niks van.

En ik reset mijn moederbord wel nog een keertje straks kijken of het helpt...!!
Ik zou gewoon lekker afblijven van de instelling voor de grootte van je wisselbestand, laat maar lekker op de standaard instellingen staan.
Nofi, maar als je ik je verder beetje inschat :) ook maar afblijven van je fsb-settings, voor je het weet kan je weer naar de winkel. Dat je multiplier gelockt is, is overigens heel normaal hoor.

• ilhan
mlevd schreef op 25 October 2003 @ 17:34:
[...]

Ik zou gewoon lekker afblijven van de instelling voor de grootte van je wisselbestand, laat maar lekker op de standaard instellingen staan.
Nofi, maar als je ik je verder beetje inschat :) ook maar afblijven van je fsb-settings, voor je het weet kan je weer naar de winkel. Dat je multiplier gelockt is, is overigens heel normaal hoor.
ok maar wat was de standaard instelling??

ik heb het op 1536-3072 staan

• Xof

Xof

Dat is idd de standaard instelling en daar kun je hem ook lekker op laten staan :)
Pagina: 1