Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 14:25:
[...]
Ik ben wel erg benieuwd hoe je dit moet doen. Als je het niet hier wilt vertellen, zou je dan kunnen aangeven waar ik de informatie kan vinden waarop je deze stelling baseert? (Op Esato heb ik wel eens een "fotoreportage" gezien van iemand die zijn aluminium haze T610 geheel zwart had gemaakt. Maar dat lijkt me wel wat eenvoudiger dan het vervangen van een display.) En die €25 waarvan je rept, zijn dat de arbeidskosten van een SE servicemonteur, of de kosten van dat nieuwe TFT-scherm? (Dat laatste lijkt me een beetje aan de lage kant.)
Ik weet dit van een SE center in Duitsland waar ik goed contact mee heb, de beste man heeft me zelfs laten zien dat het pcb exact 100% hetzelfde is

En ik weet toevallig dat als je goed zoekt je schermpjes kan vinden voor 25E om ze te vervangen

(niet op ebay, want die mensen hebben er al minstens 10E bovenop staan)
En dat het schermpje uitwisselbaar is heeft hij me ook al laten zien

MAAR, er zit dus een maar aan, zoals gewoonlijk, die extra kosten lonen zich niet omdat de kwaliteit van het scherm er dan niets op vooruit gaat, hij is niet helderder ofzo maar heeft een grotere kijkhoek, en dat vind ik nu voor een mobiele telefoon totaal overbodig. Daarbij komt het ook nog dat dan meteen je garantie vervalt op het moment dat je dat zelf doet, want in SE centers gaan ze deze optie niet aanbieden.
Dat de camera ineens 640x480 aankan op de T630 is helemaal niet waar, de foto wordt als het ware opgeblazen en met wat intelligente algorhitmes in kwaliteit wat verbeterd

Voor de rest is de firmware hetzelfde op de 'my friends' sectie na, heb ze beiden in mijn hand gehad en vergeleken

Overigens is het plastic wat je van de T630 ziet niet flut plastic ofzo hoor, maar je moet er maar net van houden en ik vind het persoonlijk erg kitch en goedkoop uitzien als je de strakke T610 gewend bent