Er zwerven op GoT aantal topics rond over de Bluetooth problemen die er waren met de 6310i. (Ikzelf ben ook sinds juni 2002 in bezit van een 6310i.) Het scheen dat Nokia één van de Bluetooth protocollen had uitgeschakeld, waardoor de BT van de 6310i bijv. niet met een standaard BT dongle van Mycom wilde werken. (en alleen met Nokia BT dongles, hoe het met de MSI dongle zit, weet ik zo niet)
Voor de 6310i is dit probleem gelukkig niet meer van toepassing. Een firmwareupgrade naar versie 5.50 of hoger (=vanaf Juli 2003) wil wel gewoon werken met standaard BT dongles. Het enige wat ik verder gedaan heb, is het gebruiken van een nieuwere versie van PC Suite, die niet bij de 6310i hoort. (Je wordt namelijk niet bij alle Nokia modellen op Nokia.com naar dezelfde versie van PC Suite doorgestuurd) Sindsdien werkt het gewoon goed.
Ik ben nu dus wel benieuwd of dit "probleem" zich ook weer bij deze nieuwe phones voordoet. Ikzelf verwacht eerlijkgezegd van niet, omdat het erop lijkt dat BT meer en meer toegepast begint te worden. Een "eigen" protocol leidt er in mijn ogen toe dat jezelf buiten de markt plaatst, omdat gezien de reacties in dit topic iedereen de combinatie van connectivity en functionaliteit van bijv. de 6230 erg lijkt te waarderen. (in mijn ogen ook een sterk punt van de 6310i toen die ruim anderhalf jaar geleden op de markt kwam)