4POX schreef op 07 november 2003 @ 10:25:
Hoe zit het nu met de verschil tussen de NOKIA serie40 software en de SE t610 Software.
Ik mag over enkele maanden mijn abbo laten verlengen met het voordeel dat ik er ook weer een leuke telefoon bij uit mag zoeken. Nu is mijn oog eerst gevallen op SE t610.. Een telefoon met software die zeer flexibel is en je kunt je telefoon helemaal persoonlijk maken met het gebruik van themes.
Nu heb ik laatst een NOKIA 6610 in mijn handen gehad waarin dus ook nokia SERIE40 software zat. Maar de menu's en alles leek bijna op de andere nokia menu's. Hoe flexibel is dan serie40 v2.0. Kan je daarmee wel je telefoon helemaal aanpassen ?
Voor zover ik weet heeft zowel Developers Platform 1.0 als 2.0 geen support voor themes, zoals ik die ken van Sony-Ericsson. Wel veranderd het menu van de Nokia's langzaam. Zo zal een nieuwer model, bijvoorbeeld mooiere icoontjes hebben. De 3200, 7250i en 6230 hebben zelfs een grid-view menu. De 6230 kan je personaliseren met Xpress-on covers, 24-stemmige beltonen, wallpapers, operatorlogo's, screensavers etc.
Waarom ik nog twijfel tussen SE en Nokia. Nokia 6230 heeft de mogelijkheid om zijn geheugen uit te breiden terwijl de T610 2 Mb heeft. Lijkt veel maar ik ben bang dat ik het zo vol heb. Zelfde probleem had ik toen ook met een PALM 2MB

2 Mb is niet erg veel, een MMS bericht is zo'n 45 kb, java spelletjes nemen ook aardig wat ruimte in. Als je plaatjes gaat schieten dan kan iedereen met een digicam je vertellen dat 2 Mb absoluut niets is.
Denk er rustig over na, de 6230 komt pas in het eerste kwartaal van volgend jaar op de markt (meer maart dan januari

). Tegen die tijd kan je de SonyEricsson z1010 ook al kopen.