Toon posts:

duron of thunderbird?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ga een nieuwe processor kopen maar ik weet niet welke ik moet nemen, moet ik een thunderbird 900 nemen of een duron 800?

ik wil proberen de gig te halen maar ik vind het belangrijker dat ik een processor heb die ik nodig heb (dat ik niet een onnodig dure koop).
Ik speel af en toe counterstrike en delta force. verder i'net ik veel, kijk ik veel dvd's (op min computer).
en ik wil niet over een jaar weer een nieuwe processor kopen.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Allebei goeie.

Als je serieus wil gaan overklokken pak dan de Duron. Thats the King of Overklokking (of zo iets).

De Thunderbird heeft van zichzelf al top prestaties. En heeft nu de beste priijs/kwaliteit verhouding. Als je hem vergelijkt met andere thunderbirds.

Heb je geld genoeg pak dan de thunderbird. Helpt goed bij Delta Force.

Voor de rest van de programma's die je draait is de duron goed genoeg (eigelijk meer dan goed genoeg).

En naar de 1Ghz gaan ze allebei.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je erbij zegt wat je wilt gaan doen met de computer, dan kan er makkelijker advies gegeven worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Veel internetten???!!! Dan moet je toch juist de intel P!!! hebben?

Dat zeggen ze op de reclame... |:(

Hoe dan ook, neem er een 2400 baud modem bij! ;)

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik zou zeggen als je geld wilt sparen koop dan een Duron 700 en overclocken tot 900 MHz of 1 GHz.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja als je toch alleen die dingen doet, kan je net zo goed een duron nemen

en btw duron is de beste prijs/kwaliteit verhouding

iemand daarboven zei thunderbird,

Verwijderd

WAT is nou precies het verschil tussen de Tbird en de duron (bv 800). Waar merk je het verschil en merk je dat erg goed ?

Verwijderd

hmmm.... ooit de benchmarks van een duron gezien en van een TB.... dat verschilt nogal
Ook verschilt het cachegeheugen....

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De Thunderbird heeft meer L1 cache, 256KB tegen 64KB op de Duron. Waar je dit het best merkt moet iemand anders maar antwoorden, ik durf geen concrete voorbeelden te noemen:)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Frank, staat erbij.
maar in hoeverre merk je het verschil bij spellen.
ik heb een geforce2mx en een 19"scherm.

Verwijderd

Je merkt het bijvoorbeeld bij Seti@home en waarschijnlijk ook wel bij }:O Dit komt doordat de pakketjes in het cache passen van de thunderbird en niet in die van de Duron (althans dat is wat mij verteld is)

Verwijderd

in spellen ben je toch echt wel beter uit met een tbird. met een tbird900 heb je inderdaad de meeste kans op 1GHz voor het minste geld (er vanuit gaande dat je dus een tbird wil)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hee, ik heb ook even een vraagje, ik heb nu een T-Bird 800 op een Abit KT7 raid. En als het goed is krijg ik binnenkort voor een 2e systeempje een MSI K7T PRO + Duron 600.
Kijk, stel die Duron 600 krijg ik tot 900 Mhz, is ie dan sneller dan m'n T-Bird 800 @ 800 Mhz ??

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 19:59 schreef aguila het volgende:
WAT is nou precies het verschil tussen de Tbird en de duron (bv 800). Waar merk je het verschil en merk je dat erg goed ?
Op gelijke kloksnelheden is de Duron gemiddeld +10% langzamer als de T-bird.
Op woensdag 06 december 2000 03:09 schreef Toewan het volgende:Hee, ik heb ook even een vraagje, ik heb nu een T-Bird 800 op een Abit KT7 raid. En als het goed is krijg ik binnenkort voor een 2e systeempje een MSI K7T PRO + Duron 600.
Kijk, stel die Duron 600 krijg ik tot 900 Mhz, is ie dan sneller dan m'n T-Bird 800 @ 800 Mhz ??
Ongeveer even snel (zie boven), 900-10%=810MHz, zal weinig uitmaken.

Als je dat moederbord nog niet heb gekocht zou ik een MSI K7T-pro2(a) kopen i.p.v. een gewone pro. Die pro2(a) heeft multipliersettings en met de gewone pro moet je op de processor zelf gaan kloten.

HenriA ik zou een Duron 650 of 700 kopen, heel goedkoop en die kunnen de 1GHz ook wel halen (900MHz zou helemaal moeten lukken).

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 03:09 schreef Toewan het volgende:
Hee, ik heb ook even een vraagje, ik heb nu een T-Bird 800 op een Abit KT7 raid. En als het goed is krijg ik binnenkort voor een 2e systeempje een MSI K7T PRO + Duron 600.
Ik geloof dat het verschil tussen tbird en duron in snelheid ongeveer 10% is, dus reken maar uit! Maar ik denk dat je op een msik7tpro niet op de 900 zult komen met een duron 600 (ontbrekende multiplier settings) of je moet een FSB van 150 hebben... mocht dit op een of andere manier toch te doen zijn dan moet je maar effe de search gebruiken.

Effe offtopic, heb je dat ding toevallig bij ibazar gezien? msik7tpro+duron600?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
ik ga het niet opzoeken nu maar volgens mij hebben duron en tb evenveel l1 cache en is de l2 cache verschillend............

L1 allebei 64, L2 voor de duron 128 en de TB 256

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op woensdag 06 december 2000 05:22 schreef funksngrooves het volgende:

[..]
Ik geloof dat het verschil tussen tbird en duron in snelheid ongeveer 10% is, dus reken maar uit! Maar ik denk dat je op een msik7tpro niet op de 900 zult komen met een duron 600 (ontbrekende multiplier settings) of je moet een FSB van 150 hebben... mocht dit op een of andere manier toch te doen zijn dan moet je maar effe de search gebruiken.

Effe offtopic, heb je dat ding toevallig bij ibazar gezien? msik7tpro+duron600?
[klein beetje offtopic]
Hehe, waarom denk je dat ?!?! ;) Yup da's die advertentie. Ik ga die Duron dan es testen om te kijken tot hoe ver ie komt op m'n Abit KT7. Maar het maakt me op zich niet zo veel uit dat ie niet goed over te klokken is, want het is toch als 2e computer (voor m'n ouders) Maar ja, dan zet ik misschien die Duron @ 900 in mijn comp en dan m'n T-Bird in die andere comp.
[/ klein beetje offtopic]

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
ik zou toch gaan voor de tb, het is wel leuk hoor, die duron zwaar overgeklokt, maar door minder cache en lagere bussnelheid ga ik toch voor de tb

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de koe maakt het volgens mij heel weinig uit welke je hebt, die gaat volgens mij evenwijdig met de Mhz omhoog
tenminste heb zelf een duron650@950 en die doet iets van 250 keys/sec minder dan een tb1000 (is van mijn buurman)

om toch nog wat zinnigs te zeggen:
ik zou gewoon kijken naar hoeveel je uit wil geven en dan kijken wat je voor dat geld kan krijgen, tuurlijk is een tb iets sneller dan een duron maar daar betaal je ook wat meer voor.
ik zelf haal over een half jaar wel een tb1200 voor een leuk prijsje, nu is een duron nog zat

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 05:22 schreef funksngrooves het volgende:

Maar ik denk dat je op een msik7tpro niet op de 900 zult komen met een duron 600 (ontbrekende multiplier settings) of je moet een FSB van 150 hebben... mocht dit op een of andere manier toch te doen zijn dan moet je maar effe de search gebruiken.
Het kan wel met de bruggen op de processor zelf, kijk hier

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 14:35 schreef onne het volgende:
ik zou toch gaan voor de tb, het is wel leuk hoor, die duron zwaar overgeklokt, maar door minder cache en lagere bussnelheid ga ik toch voor de tb
Lagere bussnelheid?!?!?! We hebben het hier over AMD, niet over lame Intel die hun cely's cripplen door 66 FSB!! Zowel TB als Duron hebben standaard FSB van 100(DDR).
Het verschil is TB: L1=64/L2=256 Duron: L1=64/L2=64. En Duron draait op lager voltage dan TB op gelijke klok >:).

TB800@1000(1,78V) - Abit KT7raid - 256MB@133 - Hercules GF2MX-DDV (hopelijk vanmiddag, 1 week is genoeg FunPrice!!:()

Verwijderd

Ummhh die 256K L2 van de TB is alleen die duurdere uitvoering. De "gewone" heeft 128K L2. En m'n Duron600 loopt bij 1024 (1000 normaal) inderdaad sneller dan een Tb1000 :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
"HOOI"

wat je zegt klopt niet echt.. en dat je duron sneller is dan een TB 1ghz klopt ook niet... ja tenzij je een duron op 133fsb hebt gezet en de Multiplier lager...

dat met dat cache is ook BULLSHIT.. gewoon allemaal hetzelfde...

over die andere gast die over FSB liep te lullen maar niet te spreken

als je het niet weet zeg dan nix.. heb ik een hekel aan :r
Pagina: 1