Toon posts:

Duron 750 overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij ff helpen met het overklokken van een AMD Duron 750 ? --> kep een A-Open AK33 moederbord ... koeler gaat tot 1,2Ghz

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Dat mobo zou ik gelijk dumpen. Hij is traag en instabiel (bij mij werkte het geheugen niet op 133Mhz :( ).

Verder kun je de multiplier niet veranderen, alleen de FSB. Dus op dit mobo kom je niet echt ver. (ik schat een 825 Mhz)
Zelf heb ik een Asus A7V. Dat werkt veel beter.

btw Ik had eerst dus een A-Open, nu een Asus. :)

Verwijderd

Yep Marcj heb gelijkt, 110 Mhz fsb is waarschijnlijk het hoogst haalbare (dan wordt ie dus 825 Mhz).. als je geluk hebt dan haal je 113 Mhz..en dan haal je wel 850 Mhz...
Waarom altijd bezuinigen op een mobo als je wilt overklokken, voor overklokken neem je een Asus of een Abit, daar kan je mee muliklieren...kost je 100 meer, maar dan heb je ook wat..bijvoorbeeld een Duron 750@1000Mhz..of meer...

Verwijderd

Ook zonder moederbord met multipliersettings kun je met multiplier o'clocken, dit moet je doen met de bruggen op de proceesor zelf.

Gebruik ook de search eens (ik heb deze links en plaatjes namelijk al heel vaak gepost) ;)

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/vid.gif

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/fid.gif

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hehe, maar dat is wel klote, want dan moet je ook bruggen weg gaan halen.. Damn, waarom maakt AMD die procs nu niet zonder bruggen.. ;) Scheelt heel wat gepruts.

Verwijderd

Is idd kut, ik wou het eerst ook gaan proberen maar nu koop ik een moederbord met multipliersettings, de MSI K7T-pro die ik wou overkopen is nu kapot.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06
Op dinsdag 05 december 2000 18:43 schreef CB het volgende:
Yep Marcj heb gelijkt, 110 Mhz fsb is waarschijnlijk het hoogst haalbare (dan wordt ie dus 825 Mhz).. als je geluk hebt dan haal je 113 Mhz..en dan haal je wel 850 Mhz...
Waarom altijd bezuinigen op een mobo als je wilt overklokken, voor overklokken neem je een Asus of een Abit, daar kan je mee muliklieren...kost je 100 meer, maar dan heb je ook wat..bijvoorbeeld een Duron 750@1000Mhz..of meer...
MSI K7T Pro2 Duron 700@950 (9,5*100) draait als een tiet (1,85V) FSB nog niet eens geprobeerd :) WOrdt nog leuk dus ;) 9,5*105=997,5 :9~

Verwijderd

Ik zou de FSB zo laten die 50 MHz is leuk maar je systeem kan echt instabiel gaan lopen. Probeer eerst de multiplier nog te verhogen.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Zorg dat je dat mobo kwijt raak en koop je zelf een goeie!

voor het overclocken hoef je dat ding niet te houe!
Pagina: 1