Toon posts:

heeft 256mb geheugen nut

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 128mb cas2 pc133 geheugen is het zinvol omdat nu de geugen prijzen laag zijn (179 gulden) om er nog 128 mb bij te zetten.
ik heb een athlon slot a 650@750 speel spelletjes photoshop en programmeer met borland c++

iemand enige suggesties??

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48
tuurlijk, tenminste als je veel applicaties tegelijk draait of veel spellen speelt!

DOEN :)

5564

Verwijderd

wat een zeeeeeeeeeeeeer open vraag.

Zolang je nog geen last hebt van je geheugen limiet, hoef je niet uit tebreiden.

Verwijderd

als het irritant vind om de hele tijd gestoord te worden door het geswap van de harde schijf tijdens het spelen , dan kun je het beste gewoon wat bijprikken.

Verwijderd

Voor spellen heeft 256 ipv 128 geen nut, Photoshoppen, veel programma's open of 3d max juist heel veel.

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 11:26
Meneer hierboven heeft zeker nog nooit UT gespeeld? |:( Klere spel hapert als de tering... echt wel 256 dus.......... (p.s. gaat je cd-rom speler ook sneller van :P... hehehe)

Verwijderd

meneer p.habo......

We hebben niet allemaal een bud computer......meneer gve heeft wel degelijk gelijk!
Als jouw computer niet snel genoeg is om ut te spelen met 128mb dan zou ik maar eens gaan denken aan een nieuw beesie! Ennee dat van die cd-speler: gelul!!

Ik ben zelf van 128 naar 256 gegaan.....Ik merk er om precies te zijn: 0,1 % wat van.....Windows 2000 loopt wel heel lekker met meer geheugen!

Maar goed......als je budget het toelaat...zou ik het zeker niet laten...

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ligt er of je veel programma's draait (multi tasking)
Chek gewoon even met het programmaatje Statbar hoeveel je nog vrij hebt !

Verwijderd

We hebben niet allemaal een bud computer......meneer gve heeft wel degelijk gelijk!
Als jouw computer niet snel genoeg is om ut te spelen met 128mb dan zou ik maar eens gaan denken aan een nieuw beesie!
Nou dan maakt het toch wat uit. Eerst zegt je dat z'n PC te langzaam is voor unreal met 128mb en daarna klaag je zelf dat het maar 0,1% nut heeft bij jou. Do'h. (maar windows2000 loopt wel heel lekker soepel. Fijn dat je windows2k ook maar 0,1% vaak gebruikt dan)

ik krijg hier een hoofd van

• Woef
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 16:06 schreef igor het volgende:
meneer p.habo......

Als jouw computer niet snel genoeg is om ut te spelen met 128mb dan zou ik maar eens gaan denken aan een nieuw beesie! Ennee dat van die cd-speler: gelul!!

Ik ben zelf van 128 naar 256 gegaan.....Ik merk er om precies te zijn: 0,1 % wat van.....Windows 2000 loopt wel heel lekker met meer geheugen!

Sorry maar ik weet haast zekker dat als je 128 mb hebt en nog wat programmaatjes onderin hebt draaien, en dan UT gaat spelen dat je hd bezig gaat met swappen ! Dat is verrot ! Dus gewoon naar 256MB gaan (ps scheelde bij mij 5 FPS meer in UT :) ) !

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 14:09 schreef The_dude het volgende:
wat een zeeeeeeeeeeeeer open vraag.

Zolang je nog geen last hebt van je geheugen limiet, hoef je niet uit tebreiden.
Tja met de geheugen prijzen vna tegenwoordig, ga je toch anders dennken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Scopey,

Ga jij ut onder win2000 draaien????

Ik niet....dus.....win98 met 128mb of 256mb maakt geen fluit uit...en degene die voor het spelen eerst een briefie in word2000 gaat maken dan photoshop laat renderen en tegelijkertijd zijn mail gaat ophalen en alles open laat staan om tijdens het wachten van het mail ophalen een paar mensen via het internet neer te knallen......ja ok.....zet er maar 256 in.....

Win2000 maakt er gewoon dankbaarder gebruik van......!!!

zo goed scopey?

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Mag ik er even op wijzen dat het geheugen voor die lage prijzen geen CAS 2 is en dat als de vraagsteller meer geheugen koopt hij meer geld aan moet uitgeven dan de genoemde f 179,= om gebruik te kunnen maken van CAS 2.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb nog nooit ergens mee gemerkt dat mijn geheugen te weinig is...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Goed Zo! 8-)
Daar heeft ie tenminste wat aan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Inderdaad geheel afhankelijk wat je met je bak doet. Nadat mij bij 256MB enkele keren overkwam dat ik bijv. geen nieuwe illustraties kon openen wegens geheugentekort (veel progs open) heb ik er nog maar een zooi ingegooid. Overigens loopt je bak niks sneller met een karrevracht aan MB's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Even persoonlijk vraagje aan Haazie.

Kun je op die MSI K7T Pro je geheugen niet op 133Mhz instellen? (hostclock+pci clock)

Ik vraag dit omdat ik zie dat je het op 115Mhz hebt draaien :?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Ik ben zelf ook van 128 naar 256 gegaan. Wat wil je voor 177 piek. Denk je echt dat ik dat liggen.
Er zijn 3 dingen waar je rekening mee moet houden:
1. Heb je het nu nodig? ( = heb je last van swap of duurt je levelchange in CS te lang, dit gaat met 256 rete snel)
2. Denk je dat de geheugenprijzen weer gaan stijgen? Ik weet het niet, maar ik nam het risico niet en heb gekocht.
3. Moet je per se cas 2 pc133? ( de infineon geheugen chips van mycom loopt op cas2 en ik denk dat dat voor iedere infineon reepje met pc133 erop geld)
4. Later heb je het zeker nodig. Geloof me er komen zow weer spellen aan die bout lopen op 128mb net zoals ieder fatsoenlijk spel swapped als de tering op 64mb. (dit is met nvidia kaarten meer dan met 3dfx kaarten. Wat ik ook wel wil zeggen is dat je beter een banshee in een 64mb systeem kan hebben dan een TNT2. Ik spreek uit ervaring)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 16:06 schreef igor het volgende:
meneer p.habo......

Ik hoop dat je dit leest/ Windows 2000 heeft ook instellingen qua intern geheugen. Daar wordt een hoop aan verdiend tegenwoordig. Ik zou die instellingen ff doorlopen. Hij heeft namelijk cvan die opties om niet meer dan bijvoorbeeld 128 MB te gebruiken. De rest zit er dus voor jan *** in dan.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chek gewoon even met het programmaatje Statbar hoeveel je nog vrij hebt !
:D

Alweer een tevreden user zie ik :P :+

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
Ik ben van 192MB naar 320MB gegaan, omdat:

-Ik in de toekomst nog een systeem wil, heb ik dat geheugen maar vast
-Ik nog wat extra snelheid (niet veel) uit mijn huidige systeem kan halen
-Het 165 gulden was op de HCC-dagen, dus kon ik het niet laten liggen

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

ben van 128-256 gegaan op me win98 bak :D

ik merk er echt geen kloot van :P mot ik nah perse win2k gaan installen om het echt te benutten?

ik bedoel, zal win2k dan sneller gaan dan mijn win98 nu?

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 17:43 schreef j3p het volgende:
ben van 128-256 gegaan op me win98 bak :D

ik merk er echt geen kloot van :P mot ik nah perse win2k gaan installen om het echt te benutten?

ik bedoel, zal win2k dan sneller gaan dan mijn win98 nu?
ja. volgens de tweakers is win 98 beperkt aan de slag met intern geheugen!!

niet meer dan 128... tot 192 vertelden ze mij.

dus de rest zit er voor niets in...

Verwijderd

Hmzz, 128->256 is in win98 wel merkbaar. maar 128->256 in win2k merk je GIGANTISCH.
Althans, ik er va uit dat je een beetje met je pc om kunt gaa, en dat er naast mirc, napster, icq, msm, mail prog, en minstens 3 explorer windows ook nog wel eens een dingetje staat te renderen in photoshop oid, en je eigenlijk bezig was met een potje diablo2. om maar ff een stress situatie, die niet ongewoon is, te schetsen. Veel ram is in win2k erg lekker. Win2k is qua 3d in games niet sneller, maar met andere zaken is het WEL sneller. mocht je 128mb in win98 hebben, en altijd een ding tegelijk doen? naja, je blijft best leven met 128. Ik zit nu met 196 In win2k, had gister 256. Nou ik ga zsm ram regelen want ik wordt absoluut gek. m`n harddisk is een beton grinder geworden. koffiemolen, oid.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 14:01 schreef h3llpspawn het volgende:
ik heb nu 128mb cas2 pc133 geheugen is het zinvol omdat nu de geugen prijzen laag zijn (179 gulden) om er nog 128 mb bij te zetten.
ik heb een athlon slot a 650@750 speel spelletjes photoshop en programmeer met borland c++

iemand enige suggesties??
Lees dat nu pas :D, nou jij kan dan zeker 256 Mb minimaal gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The PyroPath
  • Laatst online: 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

even over dat cas 2 of 3
ik heb lekker spotgoedkope rammeltjes in mijn computer getrapt, 128 van die koterz, hij staat op 133 cas2, loopt hij hier dan ook gewoon op, maw doet hij het niet als je hem op cas2 zet terwijl het cas3 moet zijn?
en als hij het wel gewoon doet terwijl het toch cas 3 moet zijn kan het ram daar dan schade van ondervinden? ik ben helemaal nieuw in de cas wereld dus help word zeer gewaardeerd.

Breek je nek voorzichtig

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
Zelfs van 256 naar 384 merk je :)

nietmeer van zo'n klote 650 meg swap-file onder win2k als je een ftp server op een lanparty draait en er 20 man aan je pc liggen te zuigen ;)

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Woef
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 19:30 schreef Roger Beurskens het volgende:
Zelfs van 256 naar 384 merk je :)

nietmeer van zo'n klote 650 meg swap-file onder win2k als je een ftp server op een lanparty draait en er 20 man aan je pc liggen te zuigen ;)

Greetz Roger
ja nee dat komt ook zo vaak voor !

edit:

tieb vaudje

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

ik draai windows 98se op 450Mhz pIII en 256 mb ram

icq aan, putty een downloadje en winamp

0 meg memory vrij

doet win98 nou zo gaar of gebruikt me windows echt zoveel? zou het in win2k beter zijn?

Verwijderd

Er komt straks veel DDR-geheugen aan, dus voor de toekomst pc133 kopen:? Bovendien is mijn 192mb ram vaak niet vol. Dus je moet je best doen om die 256 nuttig te maken (ik heb winme). Doe je je best>>>doen! maar anders dus niet

Verwijderd

photshop vind veel geheugen heeeeeeeeeeel leuk. Gij games wil UT ook wel wat gebruiken en windhoos zelluf voelt zich er ook wel lekker bij... Ik ben ook naar 256 gegaan en merkt het bij die twee direct (TB800@800)

Verwijderd

Van 128 naar hoger (bv 380+) merk je niet zo.
maar als eenmaal terug gaat, dat merk je best. Opeens willen de programma's inderdaad niet graag allemaal tegelijk open staan.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

dus gewoon kopen voor die 175 pietermannen:9

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

HET voorbeeld: Medal Of Honor Allied Assault.

Met texture detail op max:
128 Mb: Onspeelbaar
256 Mb: Als een tiet

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:26 schreef arnold05 het volgende:
HET voorbeeld: Medal Of Honor Allied Assault.

Met texture detail op max:
128 Mb: Onspeelbaar
256 Mb: Als een tiet
Heel fijn om daar een topic van vorige eeuw voor omhoog te trappen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.