[Asus P4P800] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Weer vage probs.

SPECS:

• Asus P4P800 (standard)
• Radeon 9600 pro
• P4 2,4 Ghtz
• 2x 256 mb PC2700 DDR

Rest is tijdelijk overbodig
Alles netjes aangesloten. Aan een geaard-surge-protected stopcontact gehangen.

Probleem:
Geen beeld.

Blijkbaar is de Radeon 3.3v. En die word niet ondersteund op dit moederbord. Asus zegt zelf dat de meeste 8x agp kaarten toch 1.5 volt zijn (:/). Helaas hebben ze me dit in de winkel niet kunnen vertellen. In het boekje staat duidelijk dat een 3.3 volt VGA kaart niet gaat werken.
maar;

Ook met een 1,5 v Geforce 3 ti 500 krijg ik geen beeld. Helaas heeft de Asus website mij niet veel kunnen vertellen. Ik geb het geheugen omgewisseld, netwerkaart verwijderd en de USB hub ontkoppeld. Dus alleen met Proc, Radeon en geheugen krijg ik nog steeds niets. Het lijkt er wel op dat ie opstart amdat ik wel de Hdd hoor zoeken. Powersupply is een 350 Watt P4 voeding. Ook zitten er extra casefan's van de Lian li case aangesloten. Maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Zou het mischien kunnen dat doordat ik de PC hab aangezet met de 3,3 volt radeon, dat de AGP poort nu brak is?

Geen beep code BTW. wat ik ook al vaag vind, want hij piept niet eens als er geen geheugen en AGP kaart in zit :? .

Iemand nog suggesties? of kan ik zeggen dat de mobo gewoon screwed is?
Als ie screwed is, is dat mijn fout en krijg ik geen nieuwe? Of is dis slechte advies van computerland die zegt dat alles prima hoort te werken?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Geen beep code BTW. wat ik ook al vaag vind, want hij piept niet eens als er geen geheugen en AGP kaart in zit .

Als je het mem eruit laat hoort hij te piepen, ik denk dus dat of je cpu dood is (maar dat gebeurd vrij weinig bij pentiums) of je moederbord.

Ikzelf had ook een dood asus mobo, bios had zichzelf doodgeflashed o.i.d :? nieuw bioschipje erin gezet @ de winkel en hij werkt uitstekend.

Nog _nooit_ geen last gehad van dit mobo

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Icey schreef op 23 October 2003 @ 09:52:
Geen beep code BTW. wat ik ook al vaag vind, want hij piept niet eens als er geen geheugen en AGP kaart in zit .

Als je het mem eruit laat hoort hij te piepen, ik denk dus dat of je cpu dood is (maar dat gebeurd vrij weinig bij pentiums) of je moederbord.

Ikzelf had ook een dood asus mobo, bios had zichzelf doodgeflashed o.i.d :? nieuw bioschipje erin gezet @ de winkel en hij werkt uitstekend.

Nog _nooit_ geen last gehad van dit mobo
Probeer eens een PCI videokaart, een Radeon 9600 moet volgens mij probleemloos werken op een P4P800.

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 09:43

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Toevallig ook geflasht? Ik heb zelf al twee maal een p4p800 gehad welke na het flashen dood gingen. Eerste boot gaf keurig "CMOS checksum error, using defaults", maar bij de volgende boot waren ze dood. Geen beep, niets. Hardeschijf hoorde je wel even maar dat is volgens mij gewoon zijn zelftest.
Beide gevallen vielen overigens binnen de garantie (nieuwe flash-ROM).
Advies: terugbrengen voor omruil of reparatie.

• DeX
deDorus schreef op 23 October 2003 @ 10:01:
Toevallig ook geflasht? Ik heb zelf al twee maal een p4p800 gehad welke na het flashen dood gingen. Eerste boot gaf keurig "CMOS checksum error, using defaults", maar bij de volgende boot waren ze dood. Geen beep, niets. Hardeschijf hoorde je wel even maar dat is volgens mij gewoon zijn zelftest.
Beide gevallen vielen overigens binnen de garantie (nieuwe flash-ROM).
Advies: terugbrengen voor omruil of reparatie.
Heb nooit beeld kunnen krijgen. Dus flashen zit er ook niet in. Ik denk dat ik het terugschop naar computerland.. Aangezien ze een niet compatible VGA kaart hebben aangeraden kunnen zij het best even uitzoeken. Hopelijk om te kunnen ruilen voor een Gigabyte mobo..

Tnx voor jullie reacties tot nu toe!

[ Voor 4% gewijzigd door DeX op 23-10-2003 10:03 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

het zit niet in je video kaart.
anders zou mij radeon 9800 er ook niet in werken.
die 9600 pro is ook agp8 dus 1.5V

• DeX
star-saber schreef op 23 October 2003 @ 10:16:
het zit niet in je video kaart.
anders zou mij radeon 9800 er ook niet in werken.
die 9600 pro is ook agp8 dus 1.5V
Volgens de Asus Handleiding, zitten er in een 1,5 v kaart 2 groeven in de aansluiting. Bij de 3,3 v zit er 1.

• Thunderlizard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
Heb ik ook gehad met een P4P800S. Moederbord omgeruilt zonder effect. Het bleek uiteindelijk het geheugen te zijn (256MB Corsair). Dat was op zich wel goed en kan prima gebruikt worden als tweede reepje, maar hij wilde er absoluut niet van booten. Met ander geheugen (512MB Corsair XMS) ging het in één keer goed...

• DeX
Thunderlizard schreef op 23 October 2003 @ 10:30:
Heb ik ook gehad met een P4P800S. Moederbord omgeruilt zonder effect. Het bleek uiteindelijk het geheugen te zijn (256MB Corsair). Dat was op zich wel goed en kan prima gebruikt worden als tweede reepje, maar hij wilde er absoluut niet van booten. Met ander geheugen (512MB Corsair XMS) ging het in één keer goed...
Zal het vanavond ff testen met mijn eigen Ram dan maar. Als dat het is ben ik alsnog wel tevreden. Hoef ik niet het mob euit te slopen.. (alweer)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

DeX schreef op 23 October 2003 @ 10:21:
[...]

Volgens de Asus Handleiding, zitten er in een 1,5 v kaart 2 groeven in de aansluiting. Bij de 3,3 v zit er 1.
het zou toch raar zijn als ze nu nog 3,3V kaarten gaan maken ?
ik heb die combinatie vaak genoeg gebouwt op me werk
een p4p800 en een radeon 9600Pro

Verwijderd

Ik ken 2 vrienden die bijde een p4p800 hadden.
De 1ste ging na 1 week mol en bij die andere had hij het zelfde probleem als hierboven.

Dus ff nieuw mobo halen / eisen.

• DeX
star-saber schreef op 23 October 2003 @ 10:34:
[...]

het zou toch raar zijn als ze nu nog 3,3V kaarten gaan maken ?
ik heb die combinatie vaak genoeg gebouwt op me werk
een p4p800 en een radeon 9600Pro
Het zou wel kunnen werken. alleen heb ik het nog nooit werkend gezien. En in de handleiding staat het.
Verwijderd schreef op 01 January 1970 @ 01:00:
Ik ken 2 vrienden die bijde een p4p800 hadden.
De 1ste ging na 1 week mol en bij die andere had hij het zelfde probleem als hierboven.

Dus ff nieuw mobo halen / eisen.
Helaas moet ik toegeven dat mijn instinct zegt: Geeen Asus. Wegens probs in het verleden.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij is je MOBO gewoon dood, want een GF3 en ati 9600 kunnen wel degelijk op dit mobo. Daarnaast krijg je ALTIJD een beepcode als er geen hardware inzit. (behalve als je keyboard stekker niet goed zit!!! dan beeped die niet en boot ook niet :D)

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik had met mijn asus p4p800 deluxe ook dat je geen beeld zag, had toen een tnt2 riva 32 mb agp 2x.

Maar lag daar dus niet aan, maar aan het geheugen. HEt kan ook nog liggen aan dat je moederbord contact maakt met je kast, oftewel kortsluiting.

• Thunderlizard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
n00bs schreef op 23 October 2003 @ 12:00:
Volgens mij is je MOBO gewoon dood, want een GF3 en ati 9600 kunnen wel degelijk op dit mobo. Daarnaast krijg je ALTIJD een beepcode als er geen hardware inzit. (behalve als je keyboard stekker niet goed zit!!! dan beeped die niet en boot ook niet :D)
Nee hoor, hij beeped echt niet. Vandaar dat ik in de eerste instantie ook een ander moederbord gehaald had. Maar die deed exact hetzelfde en dat wilde er bij mij niet in. Eerst zelfs nog een ander speakertje geprobeerd. Puur bij toeval kwam ik achter het geheugen.

• MoD_Legion
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb echt precies het zelfde probleem, heb verscheidene agp kaarten (gef2 mx en gef4 ti 4200) geprobeerd maar niks werkt. Het klinkt overigens wel gewoon alsof hij boot want de schijven gaan allemaal draaien etc alleen dus geen beeld, vervolgens een oude pci voodoo banshee erin en pc werkt perfect...

Specs:

Asus P4P800-E Deluxe
Intel Pentium 4 3,2GHz 800MHz FSB
2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)

Ik kan nog proberen me 9700 pro erin te hangen maarja anders weet ik het ook niet meer en lijkt er dus op alsof het agp slot kapot is ofzo.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Een vraag die nog niet gesteld is: Wat voor voeding (merk, vermogen) gebruik je?
Er zijn een paar specifieke voedingen die niet werken met dat bord (Sommige Aopen's bijv.)

PSN-id: Chrasher

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PC boot alleen liggend, CPU aan ut dood gaan?/

lees dit topic maar ff door, prcies hetzelfde probleem maar dan met P4C800 deluxe mobo

resultaat: naar de winkel terug gaan en nieuwe krijgen
(heb de mijne bij mycom gekocht en die ruilde hem binnen 2 minuten om _/-\o_ )

• MoD_Legion
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09-2022
Nouja het vreemde bij mij is dus dat ie met een pci videokaart gewoon werkt, ik zal eens zonder kaart proberen kijken of hij dan piept en anders idd maar RMA'en. Alles zit mij bij btw in een chieftec bx-03 kast met standaard 360w voeding.

edit:
Hmm als ik me AGP kaart erin stop piept hij gewoon netjes 1x, morgen maar RMA sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door MoD_Legion op 06-06-2004 22:03 ]

Pagina: 1