Toon posts:

Refreshrate kan niet hoger dan 75hz

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n Hercules 9800 Non Pro binnen gekregen, na wat benches besloot ik om hem te flashen naar 9800 Pro ( [rml]vrtnn in "[ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro"[/rml] & http://www.madshrimps.be/...a8&postid=43669#post43669 )
So far so good. Maar eenmaal in Windows kwam ik erachter dat ik de refreshrate niet hoger dan 75hz kon instellen. Dus ik de monitor verwijderen via Device Manager, en nieuwe installeren.
Het gaat trouwens om een IIyama VisionMaster Pro 410 (A702HT)

Dat werkte ook niet, en toen heb ik maar besloten om te gaan formatteren, want dat ben ik inmiddels wel gewend na al mn problemen met mn computer de afgelopen tijd.
Na een reinstall kon ik het echter weer niet boven 75hz instellen.

Ik kan kiezen uit de volgende opties: Afbeeldingslocatie: http://www.vorton.nl/hz.jpg

Komt iemand dit probleem bekend voor? Want ik heb echt ongelooflijke koppijn van die 75hz ...
Zou graag willen dat ie weer op 85 kan op 1280x1024, desnoods alleen op 1024x768, want zo kan ik gewoon niet achter de PC zitten :r

edit: ik werk trouwens met Windows2000 (SP4, Engels).
systeem staat in me sig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb het progje refreshforce gebruikt, zit nml standaard bij de omega drivers.
heb het daar allemaal op 85hz staan, maar als ik naar de reso switch doet ie het gewoon op 75hz :(

edit: Radeonator Locker wil ook niet werken, blijft gewoon 75hz :'(

De rest van de progjes doen het niet, allemaal corrupt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 00:42 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
DDC uitzetten is bekend probleem met iiyama schermen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=429201
en handmatig je max reso en max refresh instellen !

[ Voor 56% gewijzigd door KaMiKaZe op 23-10-2003 01:35 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net me videokaart weer 'normaal' gemaakt dmv terugflashen. Dit wou ook neit helpen, nog steeds 75hz

Toen las ik opeens ergens in de meuktracker dat de Catalyst 3.8 drivers buggen met bep. videokaarten.
Toen de Hercules catalyst 3.7 gedownload, en het probleem is verholpen! En me hoofdpijn is weg!

Toch maar vaag probleem eigenlijk, slecht van Ati...

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 16:22
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 01:54:
Heb net me videokaart weer 'normaal' gemaakt dmv terugflashen. Dit wou ook neit helpen, nog steeds 75hz

Toen las ik opeens ergens in de meuktracker dat de Catalyst 3.8 drivers buggen met bep. videokaarten.
Toen de Hercules catalyst 3.7 gedownload, en het probleem is verholpen! En me hoofdpijn is weg!

Toch maar vaag probleem eigenlijk, slecht van Ati...
Dit probleem hoeft niet persé bij de kaart te liggen :) het kan ook aan de instellingen in windows liggen ;)
Pagina: 1